wizardofoz Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2005 age of 3 u 4 gozle bekliyorum... Bir de Civ 4 o gune kadar baska strateji oynamayacagim gaz biriktiriyoriuum:[signature][hline]Lady Double Dealer Get outta my way!!! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2005 said: Venator, 17 Temmuz 2005 02:16 tarihinde demiş ki: Age of'u cok sevemedim nedense. Dogru micro da vardır macro da, gidilecek cok yol vardır vs ama oyun sonucta mass unit anti-unit'e kayıyor. Bilmiyorum belki de sorun bende ama ustteki iki oyunda da buldugum ( eheh total war serisinden kıyaslama olarak shogun vardı o zamanlar =) ) bi zenginligi bulamadım. Rakibin herosuna son saniyede bi chain lightning atmanın zevkini, ya da tepeden asagı preatorian cavalry/chivalric knights/warrior monkların kostururken rakibin onlerinde cil yavrusu gibi dagılmasını goremedim. Renksiz tatsız tuzsuz gibi geldi. Starcraft ise tam tersine cok renkli bi oyun kanımca. Sesler animasyon grafikler... Evet grafikleri cok iyi olmayabilir ama o atmosferi iyi yakalıyor. Siege tank'ın acılma sesini bu kadar sevdiren aynı zamanda nefret ettiren baska bi oyun var mıdır dunyada? Ya da dark tempların vjııyyt sesini, bi observerın ekrandan gecerken hafif bi sekilde gozukmesi. Bunlar hep scyi sc yapan detaylardır. bu ikisine katılıyorum, çok iyi yazmışsın[signature][hline]Beş Hececiler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Razien Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2005 Aoe güzel ama benim en zevk aldığım oyunlar SC ile WC3 bu oyunlarda seçeceğiniz ırklar arasında çok belirgin farklar var.Buda çok geniş strateji imkanı sunuyor,ama Aoede milletler arasındaki ayrımlar sadece bir kaç istatistik fark ve birimden ibaret...[signature][hline]Sadece yaşamak için öldür [Bu mesaj Engin2 tarafından 17 Temmuz 2005 13:28 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Salo Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2005 millet yazıyı geç fark ettim ama YAZMADAN DURAMADIM sc iyidir hakkını yememek lazım.ama strateji açısından age ile karşılaştıramayız çünkü oyunu iyi oynar iyi incelerseniz 13-14 tane ayrı ırk olduğunu ve hepsininde farklı özellikleri olduğunu anlarsınız age millet stratejisi üzerine kurulmuş harika bir oyundur mesala ingilizlerin tarihte longbowmınları vardı age dede range enyüksek olan okcular britonlardadır hatta rangleri bazı kalelerin kinden yüksektir. mesala 5-6 tane pladin ile gotsların 12-13 huscarını kesebilirsin ama 12-13 huscarla bir kaleyi yıkabilirsin oysa 6 pladinle hiç bir zaman kale yıkamazsın şimdi hangisi daha güçlü mesala japonların ınfantry sınıfı feodal age de %25 hızlı atak yaparlar buda samurayları olan bir millet olmasından kaynaklanıyor yani o milletin savaş tarzı hızlı atağa dayanır.yine mesala bizans defensive millettir oyunda ve bu özelliyle tektir bu yüzden çağları hızlı atlar ve tüm binaları diğer milletlerin binalarından %25 daha sağlamdır yani hp si yüksektir.mesala vikingler naval mıllettir bu yüzden gemileri ucuz ve güçlüdür. daha bunun gibi size sayfalarca yazabilirim.yani oyunA adam pladinle gelirse halberdiyerle giderim keserim diye basit bakamzsın olaya zahten age bilmiyenlerin klasik saldırısıdır bu peki adam 80 tane long bowmen basarsa veya 100 tane palmuat archer (maya okcusu) basarsa neyle yaklascan yanına daha yaklaşmadan seni yer bitirir ama sende ırk olarak gotslar varsa 25 tane huscar alırsın piers armoru cok yüksekdir onların tüm okcularını kesersin anlıycağın AGE DEKİ STRATEJİ DAHA İNTERNET KAFE YOLUNDA BAŞLAR HANGİ IRKI SEÇCEKSİN MUHABBETİYLE HELE BİİRDE 5-6 KİŞİ KAPIŞIRSAN HARİTA KAPALI O ZAMAN AGE MANYAK OLUR. SC Yİ AGE DEN FAZLA BEGENEBİLİRSİNİZ AMA AGE YOK PLADİN BASARSAN karşılığında 20 BİNADAN FİL BASARMIŞIM GİBİ BOŞ MUHABBET OLMAZ ÇÜNKÜ PALADİNİN PARATI FİL DEĞİL HALBERDİER SINIFIDIR AYRICA FİLLER KALEDEN ÇIKAR 20 KALE DİKMEK BİRAZ GEREKSİZ BŞİRAZDA HAYALCİ OLUR.BAK BEN BU KADAR YAZDIM SC YE LAF ATTIM MI ODA EFSANEDİR AGE DE OK. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2005 said: Salo, 27 Temmuz 2005 10:33 tarihinde demiş ki: millet yazıyı geç fark ettim ama YAZMADAN DURAMADIM sc iyidir hakkını yememek lazım.ama strateji açısından age ile karşılaştıramayız çünkü oyunu iyi oynar iyi incelerseniz 13-14 tane ayrı ırk olduğunu ve hepsininde farklı özellikleri olduğunu anlarsınız age millet stratejisi üzerine kurulmuş harika bir oyundur mesala ingilizlerin tarihte longbowmınları vardı age dede range enyüksek olan okcular britonlardadır hatta rangleri bazı kalelerin kinden yüksektir. mesala 5-6 tane pladin ile gotsların 12-13 huscarını kesebilirsin ama 12-13 huscarla bir kaleyi yıkabilirsin oysa 6 pladinle hiç bir zaman kale yıkamazsın şimdi hangisi daha güçlü mesala japonların ınfantry sınıfı feodal age de %25 hızlı atak yaparlar buda samurayları olan bir millet olmasından kaynaklanıyor yani o milletin savaş tarzı hızlı atağa dayanır.yine mesala bizans defensive millettir oyunda ve bu özelliyle tektir bu yüzden çağları hızlı atlar ve tüm binaları diğer milletlerin binalarından %25 daha sağlamdır yani hp si yüksektir.mesala vikingler naval mıllettir bu yüzden gemileri ucuz ve güçlüdür. daha bunun gibi size sayfalarca yazabilirim. Bu dediklerin sc deki wc deki rıkları arasındaki farkların yanında cücük kalıyo zaten. said: yani oyunA adam pladinle gelirse halberdiyerle giderim keserim diye basit bakamzsın olaya zahten age bilmiyenlerin klasik saldırısıdır bu peki adam 80 tane long bowmen basarsa veya 100 tane palmuat archer (maya okcusu) basarsa neyle yaklascan yanına daha yaklaşmadan seni yer bitirir ama sende ırk olarak gotslar varsa 25 tane huscar alırsın piers armoru cok yüksekdir onların tüm okcularını kesersin 100 paladini 100 halberdierlar oldurmekle 100 uber archeri 20 huskarl'la oldurmek arasında fark yokki mantık yine aynı unit Oyun kazanmak bunun uzerine kurulu AoE de. said: [b]AGE DEKİ STRATEJİ DAHA İNTERNET KAFE YOLUNDA BAŞLAR HANGİ IRKI SEÇCEKSİN MUHABBETİYLE HELE BİİRDE 5-6 KİŞİ KAPIŞIRSAN HARİTA KAPALI O ZAMAN AGE MANYAK OLUR. SC Yİ AGE DEN FAZLA BEGENEBİLİRSİNİZ AMA AGE YOK PLADİN BASARSAN karşılığında [b]20 BİNADAN FİL BASARMIŞIM GİBİ BOŞ MUHABBET OLMAZ ÇÜNKÜ PALADİNİN PARATI FİL DEĞİL HALBERDİER SINIFIDIR AYRICA FİLLER KALEDEN ÇIKAR 20 KALE DİKMEK BİRAZ GEREKSİZ BŞİRAZDA HAYALCİ OLUR.BAK BEN BU KADAR YAZDIM SC YE LAF ATTIM MI ODA EFSANEDİR AGE DE OK. bak burdada aynı muhabbet fil'i dovmenin yolu halberdierdır başka turlu dovemezmisin doversin ben mongudai'le dovuyodum pek hoş oluyodu. ama budur yanı unit-anti unti'ın ötesine pek gitmiyo oyun. Kaynak ele gecirme falan demeyin bana oda yoktu doru duzgun zaten kaynakları elinde tutmak cok kolaydı oyunda. Rezalet bı oyun olmasına rağmen Generals'da bile AoE den cok daha fazla taktık ve micro vardıki bunn sebebi oyunda yapımcıların istemediği ama mecbur kaldığı şeylerdi yanı şanseseri oyunda micro vardı.[signature][hline]Beş Hececiler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2005 SC'yi sevmem ama kabul ederim, kessinlikle zamanının ilersinde ve zamanına göre muhteşem bir oyundur. Anca işte bi zerglerle oynayınca biraz eğlenmiştim ama :p[signature][hline]Beş Hececiler ''Özünün farkında olup bunu gölgelemek farklı, bu gölgelemenin farkında olmayıp kendini başka türlü nitelendirmek farklıdır.'' - S Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2005 @ salo: 13-14 tane ayrı ırktan bahsetmişsin. ama bunların özellikleri ve birimleri genelde ortak. aynı işçileri çıkartıyorsun, işçilerle aynı binaları yapıyorsun, binalardan aynı askerleri çıkartıyorsun. birinde paladin yok, bir başkasında fil yok. ırklar arasındaki fark bu. oysa sc denilen oyuında, 3 tane ırk var, 3ü de bambaşka özelliklere sahip. bir iki birimi eksik 13-14 ırkı, her birimi farklı ve oyun tarzı tamamen farklı 3 ırkı birbiriyle kıyaslamak biraz tuhaf kaçıyor. starcraftta farklı ırkların olayı sadece binaların şeklinin değişikliğiyle sınırlı değil. bahsettiğin taktikler birim-antibirim üzerine kurulu. haaa, birim-antibirim sadeliğini seven oyuncular var. ama "strateji" olarak en iyi oyun olmasına yetmez. sen atlı yollarsın düşmana, rakibin hangi birimle karşılık verebileceğini bilirsin. pikemanlarin atlılara bonusu vardır. seni yenebilmek için mutlaka pikeman yollaması gereklidir. e sen atlıları yollarken zaten bunu bilerek yollarsın. ancak, starcraftta böyle birşey görmek mümkün değil. oyundaki strateji "birim-antibirim" üzerine kurulu olmadığından, ezbere bir oyun oynamassın. sen tank yollarsın, bir bakarsın adam yere lurkerları dizmiş, ölür birimlerin. başka bi zaman tank yollarsın, bir bakarsın bir sürü zergling depolamış, yerden aniden çıkıp senin tankları patlatırlar. yani oyunda belirli bir ezber yok. herşeyin senin taktiklerine bağlı. haritanın konumunu, birimlerinin avantajlarını, rakibinin açıklarını felan iyi değerlendirip kullanmak lazım. oysa age of'da senin bahsettiğin gibi herşey birim-antibirim üzerine kurulu. sen kaleye paladin yollarsan yenilirsin, mutlaka huscar yollaman gerek. oysa starcraftta "6 paladinle kale yıkabilirsin". dediğim gibi herşey senin yeteneğinde bitiyor, askerlerinin yeteneğinde değil :) bazılarının age of'u sevmesinin nedeni oyunun ezbere dayalı olmasından dolayı. starcraftı da bu yüzden sevmezler, yaptıklarının hiç bir kesinliği yok. elinde tutabileceğin belli bir taktik yok. herşey duruma göre değişebilir. sen "aha kesin kazandım" derken adam hiç düşünmediğin basit birşeyle seni alaşağı edebiliyor. agedeki strateji daha internet cafe yolunda başlar, çünkü hangi ırkın ne yapacağı nereye gideceği felan az çok bellidir. sc'de ise her an herşey değişebilir.[signature][hline]Beş Hececiler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2005 Ben bile sc işte cıktığından beri oynuyorum hala tırsarım saldırırken, acaba cliffde templar emmi varmı diye. Sc yuzunden bi nesil tırsak yetişti sokakta yururken bına tepelerine bakar oldu.[signature][hline]Beş Hececiler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LoWNeR Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Birşeyleri karşılaştırmak sanırım sadece türk milletine özgü... Alex ile futbolu bırakan hagi kıyaslandı baya hoşumuza giden bir olay sanırım bu. sc süperdir.Age de öle ama hangisi daha çok diye sorarsanız ıkısıde aynı renkler gıbı tartısılmaz.Kısının aldıgı zevke baglıdır.BEn ıkısınden cok zevk aldım ama warcraftın ustune stratejı konusunda zevk aldıgım oyun yoktur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dev Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Total War serileri apayrıdır . Başında saatlerce oturulur oynanır. Okçular tepelere konur ki atlıların geliş süresi uzasın o zamana kadar biton ok yesinler işte bu age of ta yoktur. Ama malesef sc de de olduğu söylenemez. Moral konusunda rakibin moralini bozmak için genarali öldürülür savaş kolayca kazanılmaz ama biraz rahatlanır. Lejnoyerlere karşı ise moral tam bir anti-lejyonerdir. Age of ise daha çok birim/antibirim üzerine kuruludur. Çok stratejik yanı yoktur. Genellikle pokemonun :lol: ateş su hava gibi resist kurallarına bağlıdır. Yani işin dalgası bi yana bu adam şunu yer şu adam ise şunu bağıntılıdır. Sc ise apayrıdır. Micro macro çok ayrıntılıdır. Resist olayı yok denecek kadar azdır. Örneğin bir zealot 2 marin rahat yer ama marinleri siege tanklara dogru cekerseniz zealotlar ne yapacağını şaşırır. Ama bu demek değil ki siegeler zealotlara etkili. Eğer öyle olsaydı age of un resist olayına dönerdi iş. Siegeler zealotlara etkili değildir sadece çok uzağı vurabilirler ve zealotlar gelene kadar ölmüş olurlar. 1 zealot ile 1 siege i dipdibe bırakın bakalım kim kimi yiyor. Yani iş stratejiye biner. Kabul ediyorum age of kötü bir oyun değil ama bir noktadan sonra herşey aynı oluyor . 12 millet varsa 12sinin de birbirlerinden farklı özellikleri yok denecek kadar az. Ama sc ve total war serilerinde aralarında dağlar kadar fark var. Hiç osmanlıların janissarysi(yeniçerisi) ile ingiliz pikeman'i aynı olur mu ? Yani anlatmak istediğim şu ki birçok arkadaşa da katılıyorum hele hele bone'a +123458 bile çekerim , Age of strateji aleminin en iyi oyunu değil belki en vasat oyunu da değil ama sc ve total war serileri ile karşılaştırılamayacak kadar malesef strateji özürlüsü bir oyun...[signature][hline]Devhochi'ydim ben aslında... karakedi, 24 Haziran 2005 12:31 tarihinde demiş ki: uno seni banlıcam da suan cok işim var, sen banlanmış RPsi yapsana şimdilik. DEF Klanı'nın Gücü ! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dev Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Bone'un dediği bir de 3 ırka 12 millet olayı var. 12 milletin 12side age of ta sadece bina ve ordudaki adam eksiği fazlasından ibaret ama sc de öyle değil. Biz zealotların hayatını kaydırmak için şimdi adını hatırlayamıyorum ama bilen bilir karo şeklinde çevreye enerji sağlayan yapılarını yıkardık. Bunlar olmadan zealotlar hiçbirşey inşa edemez. Terranlar ise 20-25 tane zealotla devrilirlerdi. Güç konusunda kıtlardı. Zerglerin ise yapı yapımı için yapıcı arkadaşlara ihtiyaçları vardı bunlar yapıya dönüşürdü ki bunları öldürüp hiçbirşey yapamamalarını sağlamak büyük bir zevkti. Aynı zamanda overlordları gören kulelerimin ve turretlerimin overlordları gördükten sonraki sahneye de bayılırdım. Füze yağmuruna tutulurdu. Bazen ise bir an görünüp giderdi sora bi bakardım şehrin etrafını sarmışlar. Delirtirlerdi beni... Yani sc apayrı birşey ırk konusunda age of la karşılaştırılamaz. Age oftan daha çok seçenek ve farklılığı var bu konuda...[signature][hline]Devhochi'ydim ben aslında... karakedi, 24 Haziran 2005 12:31 tarihinde demiş ki: uno seni banlıcam da suan cok işim var, sen banlanmış RPsi yapsana şimdilik. DEF Klanı'nın Gücü ! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dev Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 said: ExtRaFlush1R, 15 Temmuz 2005 16:35 tarihinde demiş ki: bu slzerını age of u hıc oynamamana baglıorum ve gecıorum..:D Age of 'u çok oynadım hatta orjinali var bende arada zone'dan oynarım da...[signature][hline]Devhochi'ydim ben aslında... karakedi, 24 Haziran 2005 12:31 tarihinde demiş ki: uno seni banlıcam da suan cok işim var, sen banlanmış RPsi yapsana şimdilik. DEF Klanı'nın Gücü ! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LoWNeR Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Dev'in dediklerine katılıyorum.Yukardaki msj da dediklerimin üstüne ekleme yapaım sc daha komplıkedır eger tartısma buraya geldıyse benım yorumum bu.Ha ama age sıkıcı veya zevksız demek deıldır. BAkalım sonuncusu nasıl olucak gene kıtler baya bı sure oyuna Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Raistin Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 said: Dev, 28 Temmuz 2005 13:43 tarihinde demiş ki: Total War serileri apayrıdır . Başında saatlerce oturulur oynanır. Okçular tepelere konur ki atlıların geliş süresi uzasın o zamana kadar biton ok yesinler işte bu age of ta yoktur. Ama malesef sc de de olduğu söylenemez. Moral konusunda rakibin moralini bozmak için genarali öldürülür savaş kolayca kazanılmaz ama biraz rahatlanır. Lejnoyerlere karşı ise moral tam bir anti-lejyonerdir. Age of ise daha çok birim/antibirim üzerine kuruludur. Çok stratejik yanı yoktur. Genellikle pokemonun :lol: ateş su hava gibi resist kurallarına bağlıdır. Yani işin dalgası bi yana bu adam şunu yer şu adam ise şunu bağıntılıdır. Sc ise apayrıdır. Micro macro çok ayrıntılıdır. Resist olayı yok denecek kadar azdır. Örneğin bir zealot 2 marin rahat yer ama marinleri siege tanklara dogru cekerseniz zealotlar ne yapacağını şaşırır. Ama bu demek değil ki siegeler zealotlara etkili. Eğer öyle olsaydı age of un resist olayına dönerdi iş. Siegeler zealotlara etkili değildir sadece çok uzağı vurabilirler ve zealotlar gelene kadar ölmüş olurlar. 1 zealot ile 1 siege i dipdibe bırakın bakalım kim kimi yiyor. Yani iş stratejiye biner. Kabul ediyorum age of kötü bir oyun değil ama bir noktadan sonra herşey aynı oluyor . 12 millet varsa 12sinin de birbirlerinden farklı özellikleri yok denecek kadar az. Ama sc ve total war serilerinde aralarında dağlar kadar fark var. Hiç osmanlıların janissarysi(yeniçerisi) ile ingiliz pikeman'i aynı olur mu ? Yani anlatmak istediğim şu ki birçok arkadaşa da katılıyorum hele hele bone'a +123458 bile çekerim , Age of strateji aleminin en iyi oyunu değil belki en vasat oyunu da değil ama sc ve total war serileri ile karşılaştırılamayacak kadar malesef strateji özürlüsü bir oyun... dev2 güzel yazmışsın bazı hatlarınö oduguna inanıyorum... İlk oalrak total war daha cok turn based odlugu icin karşılaştırman yanlış olmuş ancak sadece savaş kısmını düşünürsek sc nin eksik kalacagı tek yan moral dir... cunku clifften saldırıda yavaşlama olmamasına ragmen normalden 1.5 ten 3.5 e kadar daha fazla vurursun.... onun dışında resist olayına gelirsek, dev heralde ii bi oyuncu oldugun için bilmiyorsunda resist olayı bayaa bi vardır sc de.. ornegin zeolatların +1 atak upg sininn sebebi upg siz zergling i 2 seferde öldürebilmektir.... ki bu örnek eger sitesinde okursaan hydralisk in 2 uncu armor upgsinden sonra marine e karşı aldıgı bonuslar vb vb die gider... ve son bi örnek ultralisk in armoru small ve large sınıfındaki kara ünitlerine karşı 1/2 oranındadır..... yani anlşayacagın sc de resist olayı baya bi vardır.... ve tekrar soyluorum total war la sc ve aoe yi karşılaştırman dogru degil cunku türleri apayrı (stratejinin içinde) ... umarım aydınlatıcı olabilmişimdir... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dev Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 @raist yani asıl anlatmak istediğim bi yerde birbirlerinden farklı oyunlar oldukları total war sc ve aof un ondan karşılaştırdım ama scdeki resist konusuna birsey diyemiycem cunku oynamayalı o kadar uzun zaman oluyorki. Hatta o karo protosslara enerji veren yapıların isimlerini bile hatırlamıyorum:lol:[signature][hline]Devhochi'ydim ben aslında... karakedi, 24 Haziran 2005 12:31 tarihinde demiş ki: uno seni banlıcam da suan cok işim var, sen banlanmış RPsi yapsana şimdilik. DEF Klanı'nın Gücü ! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Eternal Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2005 Delinin biri kuyuya taş atmış 40 akıllı çıkaramamış.[signature][hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MacbetH Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 Önceden de yazdığım gibi sc oynamadığımdan (strateji severim ama teknolojik efenim gelecek falan tarzı şeyleri pek sevmem, fantazi olsa bile yine bi nebze barındırıyo içinde sc) sc hakkında yine yorum yapmayaraktan, age den bahsetmek istiyorum biraz daha. Unit anti-unit olayı olmayan oyun yok zaten agde dede var ve yine dediğim gibi oyunun temeli değil. Eğer oyun kilitlenirse o olaya gelir ama olay. Age turnuvaları, profesyonel maçları genelde 15-20 dk sürer, bu süreyi aşarsa oyun kilitlenmiştir ve yenişememişsinizdir veya saldırmayıp ben biraz daha gelişeyim olayına dönmüşsünüzdür veya ikisi arasında git gel olmuşsunuzdur. 3 saat falan yenişemediğimizi hatırlıyorum. Mesela 2-3 dk da oyun bitiren bir taktik vardır age de, oyuna 3 işçi ve bir town centerla başlar herkes Çin ırkı dışında (yanlış hatırlamıyosam) hatta bu taktik için Çin seçilebilir. Ekstra tc yapamazsınız castle age e kadar, ama o age den önce tc niz yıkılırsa yapabilirsiniz . Tc işçi üretilen ve aynı zamanda işçi garrison edip ok atabildiğiniz bi bina. Oyunun başında bir tc yapacak kadar odun vs toplayıp 10 tane falanda işçi yapıp, rakibin dibine gidip tc kurup bütün adamları içeri garrison edip ok saydırmaya başlarsınız , rakipte elemanları garrison eder karşılıklı ok atarsınız ama siz 10 işçiyle ok attığınızdan ve ok atmaya daha önce başladığınızdan oyunu kazanırsınız. Lame gibi gözüksede başarıyla yapabilibiliyosanız helal olsun. Başka bir olay TC push. Castle age e kadar uzarsa oyun, haritaya yayılma adına ana base den belli aralıklarla TC tapa yapa ilerlersiniz , hem de işçi çalıuştırırsınız hep, eğer saldırı olursa tc ye garrison ve işe devam böyle böyle adamı çevrelersiniz olay biter. Bu TC push un en dana versiyonu daha neler neler var Feodal Rush(Flush), amcam (rakip) feodale geçmiş böyle ekonomik bir tatta oyuna devam ediyor siz biraz daha erken veya biraz daha sonra geçip daha o age den ekonomiyi batırıp bi sürü adam üretip amcama dalarsınız ve eğer 2-3 saldırınızdan sonra size defans yapamazsa oyunu kazanırsınız, ve bu defans adam üretmekle olmaz tower diker içeri işçi garrison falan eder onları halledersiniz Tower push, feodal age desiniz castle age e geçmek üzeresiniz bi iki saldırı olmuş size ama önemli olmamış sonra bi adamı biraz ileri gönderiyosunuz aha o da nesi tower , bu rahatsız eder diye dalıyosunuz sonra ona dalarken 2. bi tower daha range giriyo size dalıyo ona daliyim derken bi tane daha, hatırlıyorum hiç adam üretmeden 20-30 towerla oyunu kazanıyorsunuz. Ve bütün işçileriniz stone ve wood çalışıyor tower için. Mongolian Flush, ilk çağda ana et kaynaklarınız yemişler farmlar veya hunterlardır mongol hunterlar %20 daha hızlı çalışırlar, bu yüzden 2. age e erken geçersiniz ve bu çok üyük bi avantaj olur. Hemen adam basıp veya Tower Push Flush gibi taktikleri çok hızlı uygulayabilirsiniz. Daha unit-anti unitten bahsetmedim. 2vs2 oyunlarda aoe nin hiç detayı olmayan en basit taktiğinden bahsedeyim. 2 vs 2 de 2 kişi seçtiğiniz bi adama rush yapıp dağıtırsınız . takım arkadaşı dağılan arkadaş gaza gelip oraya buraya adam yollar ordusunu dağatır haritaya rakibimi koruyim adamlaramı daliyim hesabına, siz gayet rahat savuşturup oyunu 4. age e kadar mis gibi uzatıp tekrar bi 2vs 1 yapıp alırsınız oyunu. Bu oyunda siege aletleri yokmu var peki ne zaman kullanılır bunlar, oyun kilite girerse yani şöyle bi 20-25 dk geçmiş ve millet fantastik duvarlar örmeye başlamışsa ( ha kimse kurmaz duvar genelde , eskiden çok kurardık sonra oyun fena hızlı hallerde bitmeye başlayınca gerek olmadığını farkettik). Duvarları neyle yıkacaz ramlerle ? yoo trebuchet le yıkarım ben range i 355 bin km. Kimsede trebuchet e onun saldırdığı mesafeden saldıramaz anca longbowman o da trebuchet tek başına mal mal dolanmıyosa. 1 trebuchetle 3-5 unit kaybederek bi base i temizleyebilirsiniz. Cavalry archer diye baya tilki bi unit var oyunda mesela, atlı okçu, melee ye girdimi saniyelik canı vardır ama bundan 7-8 tane yapıp rakibin odun altın vs toplayan işçilerini rakip farkedemeden temizlersiniz adam başı 50 fooddan amcam zarara girer adam başı bi 50 food bi daha onları basmakla uğraşır adam basamaz, siz bu arada oklayıp kaçar oklayıp kaçarsınız ve rakip mini-mapte çıkan yanınp sönen kırmızı noktalara ve NANAAA seslerine dayanamayıp işçileri kaçırayım garrison edeyim unitle dalayım amanın ekonomide göçtü takıntıları ile uğraşırken siz mis gibi biriken malzemeyle bu sefer oklayıp kaçmayan delikanlı gibi :P savaşan men-at-arms efenim swordsman champion two-handedlarla girişirsiniz tc ye tc aşağı indimi oyun kazanılmış demektir. Castle rush; 800 stone 15 işçi? murder holes? bi kaç adam? base basmaya gidiiyoruz abi direkrakip basein içine tecavüz eder gibi castle kuruyoruz. Sonra vahşeti katliamı izliyoruz. Castle rush 2; teutonların castle range i daha fazladır. Castle ı iyi bi mesafeye kurarsanız adam ya sizin dibinize gelip castle ı halletmek zorunda kalır ki castle büyük ihtimal onları halleder yada oturup binalarının v Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
khalad Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 Redalert,Sc,Cossacks'ı falan görmezden gelmektir arkadasım söledigin şey age of empires te nerdeyse bütün üniteler birbirine benziyor o kdr dar kapasiteli bir oyunu bu şekilde övmen çok ilginç[signature][hline] _Kusuk_ Aut disce aut discede. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Salo Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 macbeth demişki Cavalry archer diye baya tilki bi unit var oyunda mesela, atlı okçu, melee ye girdimi saniyelik canı vardır ama bundan 7-8 tane yapıp rakibin odun altın vs toplayan işçilerini rakip farkedemeden temizlersiniz adam başı 50 fooddan amcam zarara girer adam başı bi 50 food bi daha onları basmakla uğraşır adam basamaz iyide bilader sen çağ atlayıp cavaleri archer yapana kadar oda 10 tane skirmişhir yapmaz mı yapar ama önemli değil siz age i küçümseyin problem yok ben yapmadım ki anasını sattığımın oyununu............. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Buzi Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 Sc süper bir oyun ama aoe kadar fazla teknik yok,unit çeşitliliği fazla,sonuçta birinde 3 ırk birinde 10 ırk var,her ırkın degısık özel askeri oldugunu varsayarsak bile sc den kat kat fazla strateji olması gerektigi ortaya cıkıyor. Tam strateji kesinlikle aoe,sc rulz ayrı olay. *Tatlıya baglamaya çalışır* :D[signature][hline]Buzkirpisi HatalıysamReport me Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Agirol Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 herkesin farklı yaşamları olduğu için zewkleride farklı burada birisi sc daha ii aoe dese kim haklı çıkıcak? hiç kimse![signature][hline]i'm ashamed, i was shamed Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 said: Raistin, 28 Temmuz 2005 14:03 tarihinde demiş ki: ki bu örnek eger sitesinde okursaan hydralisk in 2 uncu armor upgsinden sonra marine e karşı aldıgı bonuslar vb vb die gider... yok oyle bir sey. up-grade sadece statslari degistiriyor bonus mounus yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 ikisindede deli stratejiler var. Misal gecen arklar oynuo,bizimki tamamen farklı bir birim uretti.Alakasız bişi sıçtı 3 kişinin ağzına. SC de işler daha piskopat daha dun ızledım elemanın bırını,adam 7-8 marine+5-6 firebat ve mediclerle zerglere girdi.Zerg buna okuzumsu ordu yagdırdı sadece fırebatler oldu.ÖEEHH dedım,sonra tabi ... has left the game deli videolar var, Hiç aklıma gelmeyen şeyler kullanıyor adamlar misal drone+dragoon[signature][hline]ExhaulteD, 31 Mayıs 2005 14:01 tarihinde demiş ki: Kemalizm bir din ,Ataturk bir peygamber ,Anitkabir ise kabe degildir. Delanoresse, 31 Mayıs 2005 14:03 tarihinde demiş ki: ex, o yuzden Ataturk'u ve dusuncelerini seviyoruz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2005 said: Buzkirpisi, 29 Temmuz 2005 19:25 tarihinde demiş ki: Sc süper bir oyun ama aoe kadar fazla teknik yok,unit çeşitliliği fazla,sonuçta birinde 3 ırk birinde 10 ırk var,her ırkın degısık özel askeri oldugunu varsayarsak bile sc den kat kat fazla strateji olması gerektigi ortaya cıkıyor. Tam strateji kesinlikle aoe,sc rulz ayrı olay. *Tatlıya baglamaya çalışır* :D Kaçırdığın nokta o 10 tane ırkın birbiriyle neredeyse aynı olması. Ha birinde fil, diğerinde yeniçeri var o başka. Irk çeşitliliğiyle övmeyin AoE'yi lütfen. *konuyu kızıştırır:P* [Bu mesaj Redeagle tarafından 30 Temmuz 2005 00:20 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2005 hakkaten sc de bina yapımı bile farklı 3 ırkın. Zergler mutasyon neyin geçiriyor sanirim işçi birimin gidiyor Terranlar bildiğin yontemle yapıyor. Protosslar Portal açıp içeri summon ediyorlar ki işçinin bina için kasmasına gerek yok.o kendi geliyor. vsvsvsvsvs[signature][hline]ExhaulteD, 31 Mayıs 2005 14:01 tarihinde demiş ki: Kemalizm bir din ,Ataturk bir peygamber ,Anitkabir ise kabe degildir. Delanoresse, 31 Mayıs 2005 14:03 tarihinde demiş ki: ex, o yuzden Ataturk'u ve dusuncelerini seviyoruz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar