Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Wantless : Solace at World’s End


arcane

Öne çıkan mesajlar

Bu aralar bagimlilik derecesinde oynadigim Wantless ile huzurlarinizdayim:

https://store.steampowered.com/app/1807090/Wantless__Solace_at_Worlds_End/

Kasim'da early access basladi. Icerik ve cila acisindan tuketime hazir. Bu hafta buyuk bir yama geldiginden indirimde. Denemek isteyenler icin demosu var.

Progression heavy bir tactical RPG. Karaktere, dovuse dair seyler sira tabanli bir Path of Exile'i andirirken gorseller ve atmosfer modern zaman Darkest Dungeon'i kivaminda.

Bitmis, tukenmis bir dunyada zihin doktoruyuz. Matrix'e baglanir gibi hastanin beynine baglaniyoruz. Vaktinde Jennifer Lopez'li bir film vardi Cell diye, onu andiriyor. Detayli bir oyun fakat learning curve yuksek degil.

 

 

Gorev secer gibi hasta seciyoruz. Hastalar, oduller rastgele. Unique odullu unique hastalar da var, bunlar boss fight oluyorlar. Hastanin ne kadar zorlayacagini kestirmek ve odulleri gormek mumkun. 

patient.png

 

Olursek gorev ici topladiklarimiz bizde kaliyor fakat gorev odullerini alamiyoruz. Kosullu bir canlanma mekanigi var. Ilk canlanma kolay, sonrasi zor. Risk alip, gorevi uzatip ekstra odul kovamalak mumkun ama ne diyordu darkest dayi "remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer", aynen oyle.

Skill sistemi Tyranny, Path of Exile gibi kendin tasarlayabilecegin seklinde. O an kullanmayacagimizi da kaydedebiliyoruz, tum actionbari skill set olarak kaydedip tek tikta degistirebiliyoruz. Actionbara koyarken disiplin isimli arttirilabilen bir kaynakla limitliyiz. O bedel yaratirken belirleniyor. Once skill'in alanini belirliyoruz:

form.jpg

 

Etrafimi etkileyecek bir alani sectim. Discipline weight kismina dikkatinizi cekerim, ne kadar yuksekse skill o kadar pahali oluyor. Effect slots 2 demek iki tane etki koyabilecegiz demek, bende baska bir yerden +1 geldigi icin 3 soket. Bir de mesafe faktoru var, yakina bir seyler sallamak daha ucuz.
Modifier'da diyor ki Intoxicate koyarsan daha iyi zehirler, ben de oyle yaptim. Yanina Wound koydum:

effect1.jpg

 

Wound efektinin tier ve roll sahibi oldugunun dikkatini cekerim. Rarity, modifierlar, degerler vesaire bircok sey ARPG gibi. Wound'un yanina Repel gider

effect2.jpg

 

Hareket edince hasar veren Wound'u hareket ettiren Repel ile komboluyorum. Repel'im bayramlik, o yuzden modifierlari var. Disiplin faturasini dusuruyor misler gibi. Sonraki asama action point ve cooldown belirlemek:

efficiency.jpg

 

Bir discipline weight de burada var. AP ve cooldown buradan belirleniyor. Onlar yukseldikce yukselen power stati genel efektiviteyi belirliyor. AP cost 4 ama canim doluyken atarsam 3. 

Re-roll, upgrade falan icin bir crafting sistemi var PoE-vari

fusion.jpg

 

Action point sistemi alistiginiz gibi ama devasa bir farklilikla; o turn ne kadar AP kullanirsaniz dusmanlariniz ve summonlariniz o kadar AP sahibi oluyor. 8 AP bahsediliyor ama manipulasyon, devir vesaire etkileyen seyler var. Summon ve totemlerin ne atacagini da siz belirliyorsunuz PoE gibi. Grunt ve totemlerimle tedavi uygularken:

summons.jpg


Alana girdiginizde gizli vaziyette oluyorsunuz. Saldirirsaniz, sira basi 5 action pointten fazla harcarsaniz veya devriyeye sobelerseniz kavga basliyor. Bir nevi taktiksel baslangic ve ayni zamanda stealth mekanigi.

Bayagi bir build, karakter tipi mumkun. Boyle build yapiyoruz yine PoE'a benzedigi yerlerden

mindtree.jpg

Respec beles denebilecek kadar ucuz.

Ekipman sistemi obur oyunlardan ayrildigi yerlerden. Kozmetik gorunuzumusu belirleyen bir slot ile basliyor

equipment.jpg

Kiyafet arketipi belirliyor zira buyuk bonuslar orada. Mesela ben zehircibasi gibi bir sey oynuyorum, DoT'larima lifesteal veriyor ve sayisini arttiriyor. Eldiven ise silah gibi. Cooldownsiz, AP costu degissen, range'i degisen, atagi degisen yine buildi oldukca etkileme potansiyeline sahip.
Sagdakiler ise trinket slotlari. Bunlar istatistik maksatli. Ayni tipte trinkettan iki tane giyemiyoruz.

Oyunda intention mekanigi yok. Dusman abilityleri patakladikca gozukmeye basliyor

log.jpg

 

Bayagi dusman tipi, skill'i var. Combat inanilmaz keyifli. Gorev modifierlari dovusu oldukca etkiliyor. Gorev yapinca gun geciyor. Gun gectikte gorevler degisiyor, dukkan degisiyor, ana haritadaki yerlesimlerin etkileri degisiyor. Gun sayisinin zorluga bir etkisi yok. O acidan dungeon oyunlari gibi.

Bu abi denk gelirse legendary bile satiyor.

deeler.jpg

 

Bir de oynanis koyayim. Anlatarak oynuyor, bayagi iyi:

https://steamcommunity.com/broadcast/watch/76561199481349029

Keske bir de end game oynanis bulabilseydim. Karakter ve dusmanlar dallanip budaklaninca combat bir baska oluyor.

Ufak, yeni bir studyonun oyunu. Discordlarinda oldukca ilgililer. Steam yorumlari cok iyi. Benim icin 2023 gibi oyunlar icin inanilmaz bir seneyi daha da keyiflendiren oyunlardan oldu.

Siddetle tavsiye ediyorum. Peki kim sever? Her tactical oyun severe gore degil. Darkest Dungeon atmosferlerini, dusman ve bosslarini ozleyenler olabilir. ARPG sevenler sira tabanli benzer bir deneyim ariyorlarsa o olabilir zira progression, customization cilgin. . PoE seviyorsaniz sevme ihtimaliniz yuksek zira sistemlerinin bu  oyun icin esin kaynagi oldugu asikar.

 


 

arcane tarafından düzenlendi
  • Like 2
  • Tesekkurler 5
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...