Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Upscaling ve frame generation teknolojileri


Sam

Öne çıkan mesajlar

  • 1 ay sonra ...

DLSS ve Frame Generation her şeyin çözümüymüş gibi tanıtılıyor. 3-4 kuşak önce çıkan ekran kartların günümüz oyunlarını oynatabilmesi için yapılsa bu mantıklı bir getiri olabilirdi. Ama günümüz üst seviye kartların yaşadığı performans problemini yamamaya çalışan bir yöntem olarak sınırlı kalması bana çok yetersiz geliyor.

Şu videoda 4080 ekran kartıyla 4K Ray Tracing oynanmaya çalışınca 12 fps alıyor, DLSS Quality açınca 24 fps'ye çıkıyor, Frame Generation da açtığında 48 fps'ye çıkıyor. 60 fps bile değil. Ayrıca her bir aşamada yansımalardaki kalite de düşüyor. Yani DLSS Quality açınca yansımalar biraz bulanıklaşıp kalitesizleşiyor, Frame Generation açınca yansımalar daha da bulanıklaşıp kalitesizleşiyor. Sadece performans artışı sağlamış olmuyor, Ray Tracing'in tadını da azaltıyor.

Evet, CP77 ve RT Overdrive çok uç bir örnek olduğunun farkındayım, ama sonuçta günümüz oyun teknolojisinin vaat ettiği grafik bu. 5090 gelecekmiş, onunla bile çok fazla fark yaratacağını sanmıyorum.

DLSS felan filan değil, şu Ray Tracing'i optimize etmeleri gerekiyor.

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

autosr’ı cpu’nun npu kısmında çalıştıracak olmaları ilginç. latency açısından dezavantaj ama gpu’ya overhead yüklememesi de avantaj. npu yerine gpu gücünü kullanacak şekilde modifiye edebilirler mi acaba, geniş uyumluluk potansiyeli var çünkü hiç upscaling seçeneği olmayan oyunlarda. hayırlı olsun.

—-

bone, upscaling ve framegen 2030’larda yapılabilecek şeylerin önünü daha erken açtı. ray tracing optimizasyonu dediğin şey gene ai algoritması işte dlss 3.5 ile yapılan, diğer yapılabilecekleri yapıyorlar ama bir sınırı var zaten 2 ray bounce ile gg günümüz çip teknolojisi real-time. 2 minute papers’da biraz seyret yani o bulanık ve kalitesiz dediğin görüntüyü oynanır noktaya çıkarabilmeleri bile büyük olay aslında. daha işin başındayız, bayağı yıllar sürecek bu geçiş.

Sam tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...

performans olarak amd kartlı fsr 3.1, dlss 3.7 e quality modda yaklaştı ama image quality ve stability tarafında nvdia halen açık ara önde. Fsr 3.1 qualityde bile hala hareketli sahnelerde artifactler , sizzling, ghosting gibi sorunları var, özellikle 3rd person action açısında oyun sırasında bariz belli oluyor. Onun dışında fsr 3.1'de fixlediği iyileştirip dlss'e yaklaştığı yerler de var. Özellikle uzaktaki nesnelerin titremesi, terrain objelerinin saçma sapan gözükmesi, objelerin kenarlarının yamulması gibi sorunları çözdüler. Nvdia dlss quality modunda o kadar iyi çalışıyor ki artık geliştirecek fazla birşeyleri kalmadı gibi. Bundan sonra amd ve intel'in arayı kapatması lazım. Bu arada intel'in xess fsr'a sağlam kafa tutmaya başladı, fsr'in bazı önemli kusurları xess de yok. Bu kadar kısa sürede çok iyi iş yaptılar.

Dark_Soul tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o disocclusion artifact dedikleri bayağı ciddi hissediliyor fsr'da her denediğimde. ekranda hızlı hareket olduğunda düşük kalite jpeg'e dönüşüyor yeni gösterilen kısımlar neredeyse. 3.1 için upgrade edilebilecek dediler ama dev yaması gerekiyorsa kimse uğraşmaz gene. dlss dll swap gibi olursa kendimiz yaparız ama net bilgi bulamadım dün araştırınca.

steam'de satılan program, bu da amd'nin sürücü tabanlı formülü gibi olduğu için motion vector yok ama bazı oyunlar için işe yarayabilir diye alsam mı dedim ama çalışması için gereken koşullar tereddüt ettirdi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Ben onu yıllardır kullanıyorum. Ama VN'ler için. VN'ler %100 720p, 900p ve 1080p. Daha üst çözünürlük yok. Bununla 4K yapıyorum, görüntü de çok net oluyor yani. Bu özelliğini hiç kullanmadım ama. Dur deneyeyim bir oyunda bu gece. Robocop oynuyorum şu anda, DLSS Quality kapatında 60 altına düşüyor, onunla bakayım bir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Şimdi denedim, çalıştı çalışmasına. Robocop'da 4K DLAA yapınca 40 fps alıyorum, bununla 80 yaptım. Oyun hissi iyi, artifact var ama oynanıyor. İlerde bu yazılımlar da sağlamlaşır büyük ihtimal.

DLSS Quality ile 60fps sabit oynamak ama FSR 3 Quality ve FSR 3 FG ile 120 fps sabit oynamaktan daha iyi bir deneyim veriyor. Loseless Scaling FSR'den dahi kötü.

  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

onların olmadığı tonla oyun var, özellikle daha eskiler malum hiçbirinde yok upscaling veya frame gen. ama buna rağmen modern makinelerde bile hala ağır olanlar var. videoda anlatıldığı gibi tamamen mod gibi çalıştığı için uygulanamadığı oyun yok.

gene 30 veya 60 fps’e kitli oyunlar var mesela, videoda onu da anlatmış hatta en çok işe yarayan durum diye.

Sam tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Denedim öyle gece. Robocop'a 60fps limit koydum, sonra bunu açtım. Nerede FSR'nin %80'i kalite var. Oynarken öyle rahatsız etmiyor ve çok daha akıcı hissediyor.

Bu arada hazır indirimdeyken oynamanızı öneririm, epey beğendim oyunu: https://store.steampowered.com/app/1681430/RoboCop_Rogue_City/

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Konu başlığı Sam tarafından Upscaling ve frame generation teknolojileri olarak değiştirildi
  • 4 hafta sonra ...
  • 3 hafta sonra ...
GERGE, 1.09.2024 13:20 tarihinde dedi ki:

RTX Video Super Resolution sonunda mpv'ye eklendi, benim ayar klasörüm burada: https://files.catbox.moe/1bjrsx.zip

MPV, tam kan sayımlarında bakılan değerlerden biri olup, başta trombosit hacmi olmak üzere birçok konu hakkında fikir sahibi olmayı sağlayan bir testtir.
 

  • Haha 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • Genel Yönetici

FF16 ile denedim bir FSR ile. 60fps civarından (4K ultra) 100 civarına çıkartıyor neredeyse ama akıcılık biraz gidiyor gibi sanki. Ne bileyim, bir tutuk geliyor, lag varmış gibi. 60fps DLSS Quality çok daha rahat ve oynanır geldi 100fps FSR3 Quality FG'den. FSR Native denedim, tutukluk arttı sadece.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nvidia overlay'de gösteriyor zaten hatırı sayılır miktarda latency arttırıyor sonraki frame'e bakarak arasını yaptığı için framegen. 60'tan 100'e çıkaracaksa 50'ye düşüyor ama sonraki frame'i de görmesi gerektiği için belki latency'deki etkisi 30'a düşmüş olabiliyor. ben competitive fps'te kullanmıyorum o latency rakamlarını kendi makinemde gördüğümden.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...