Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Victoria 3


Sam

Öne çıkan mesajlar

rng diyorsun ama misal accept advance ihtimalini arttirmak istiyorsan, o kanunu destekleyen gruplarin ulkede baskin guc olmasini saglaman lazim misal landownerlarin nufuzuna etki eden faktorler nedir, slavery, ulkede kapitalist olmamasi, local polis force, bunlari o nufuz sahibi gruplari cok kizdirmadan ince ince geciriyorsun, hem sayica azaliyorlar altini oydugun gruplar, hemde ekonomik uretim modellerini onlarin elinden baska gruplara geciriyorsun nufuzlari azaliyor, ve oyun bu zaten, cidden oyunun en temel yanlarindan ve bence en buyuk kisimlarindan birisi bu.

bu yuzden o yesil production method upgradelerini hemen yapmaman lazim, o herifler maasli laborur degil toprak agasinin amelesi pozisyonuna duserse aganin siyasi gucu artiyor, sende rngden kanun geciremiyoruz diye sikayet edion.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

11 dakika önce, Asteroth dedi ki:

Oyun cikmadan onceki bir roportaji okumustum da, benim anladigim "Savastirmak istemiyoz biz kimseyi" mesaji olmustu. Genel olarak oyunun savas kismiyla ilgili elestirileri bir nebze anlayabiliyorum da, asil su cok fena;

Insanin hevesi kalmaz oynamaya.

wiz roadmap'te yazdı zaten yukarıda koydum, ai ile ticareti özetlemem gerekirse "gölge etme başka ihsan istemez" genelde. trade edebilmek için ya senin interest'in, ya onun interest'i birbirinin üstünde olması lazım. o yüzden great power değilse ülke küresel ticaret olmuyor, ancak yakın çevre.

ama işte şimdi osmanlı ile oynarken gene kauçuk yapmayacak ai diye herhalde gidip etiyopya veya aşağına bir yerlere dalmam gerekecek gibi. hayır bir de adam kauçuk kolonisini alıyor ama kauçuk işletmiyor yerlisine. halbuki kauçuk olmadan late game production dönmüyor yani, bunu algılamıyor. oil için de aynı. 1905'te teksas'ta oil rig yok yani.

v1 ve v2'de her prov tek raw mat çıkarırdı. atıyorum grain yapar yer oil'e dönerdi, otomatik üretimi başlardı bunların. şimdi ise multi raw mat var, keşfedilince binasını yapmak gerekiyor. ai yapamıyor. yamayla yaptıracaklarını söylemişler işte ama release'de olmaması lazım böyle şeylerin. "ya efendim gözümüzden kaçtı" denecek birşey değil yani. qa'yi iş olarak yapan adamların benden az oynamış olacağına ihtimal vermiyorum. mesaiyle para alınıyor, ıcığı cıcığı didikleniyor. ben öyle kusur da aramıyorum yani normal oyunun seyrinde yaşanan şeyler.

neyse ne diyim tatile çıkmadan sabah-akşam yama bassınlar birkaç ay. toparlanır belki.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

binanin cash reservi varsa isten atmazlar , cash reservei niye yok diye bakmak lazim, cash reservei varken isten cikan isci daaha iyi para kazandigi ise geciyordur, subsistince farm degilse radikallesmez

 

bu baskalarina resource invest ettirme olayi %100 degisecek su anki haliyle kalmaz. resource kitligi oluyor lategamede

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

16 dakika önce, DoGMeaT dedi ki:

rng diyorsun ama misal accept advance ihtimalini arttirmak istiyorsan, o kanunu destekleyen gruplarin ulkede baskin guc olmasini saglaman lazim misal landownerlarin nufuzuna etki eden faktorler nedir, slavery, ulkede kapitalist olmamasi, local polis force, bunlari o nufuz sahibi gruplari cok kizdirmadan ince ince geciriyorsun, hem sayica azaliyorlar altini oydugun gruplar, hemde ekonomik uretim modellerini onlarin elinden baska gruplara geciriyorsun nufuzlari azaliyor, ve oyun bu zaten, cidden oyunun en temel yanlarindan ve bence en buyuk kisimlarindan birisi bu.

bu yuzden o yesil production method upgradelerini hemen yapmaman lazim, o herifler maasli laborur degil toprak agasinin amelesi pozisyonuna duserse aganin siyasi gucu artiyor, sende rngden kanun geciremiyoruz diye sikayet edion.

ya tamam iyi güzel de bu dediklerin oyunun ilk 20 yılında osmanlı gibi bir ülkede yapılamıyor işte. o adamların gücünü her azaltan yasa geçirdiğinde birkaç yıl süren hayvani opinion düşüyor. senin dediğin gibi slavery kaldırmak istesem ne olacak bir deneyeyim dedim, direkt revolution başlattılar ülkenin neredeyse tümünü alan, load ettim. fail condition direkt yani. genç osman gibi yapamıyorsun, 2. mahmud gibi yapılıyor ancak adım adım.

bu dediğin herşeyi biliyorum ama dediğim gibi 20 yılda yapmak rng. ben ilk denemede yaptım demişim zaten. ama oturdum kafamda roadmap çizdim, oyunla ilgili bilgimi ve planlamamı kullandım. "3 kere denedim yapamadım" diyenler de gördüm reddit'te filan. yapılamamış olması matematiksel olarak mümkün yani. o adamları hükümetten atınca legit önemli ölçüde düşüyor, yasa tick süresi %50 filan artıyor kabaca. entelejansı tutmak zorundasın mahmut yüzünden ama yaralı parmağa işemiyorlar bu tanzimat için gereken yasalar için.

endüstricileri alıp onları bolsterladım, sonra da şansım yaver gitti. gitmeyebilirdi. 20 yıl şipşak geçiyor zaten bir taraftan kötürüm ülkede bir sanayi kurmaya çalışıyorsun filan. zor, eğlendim ama gerçekçi değil. ha tabii yasa kısmını sallayıp diğerlerine yönelebilirdim, mesela urbanization yapacaktım ama savaşı kazanınca gerekmedi. education imkansız yalnız. onu yapabilen olduysa elini öperim.

cash reserve bitmeden de atıyorlar fiyat keskin düşerse, arms factory tarzı şeylerde görebilirsin. en çok onlarda test etme şansım oldu benim endgame'de zaten. forumda biir bu yazdığımı güzel özetlemiş, oskilloskop gibi bir hafta alıyor, öbür hafta atıyor. mesela şimdi arts academy yaptım, bir hafta satıyorlar 150'den, öbür hafta 100'den. her hafta alıyor, atıyor. freelancer çalıştıyırolar resmen lmao. oyun o atılanları radikalleşmiş satıyor ama bu beyinsizlik. sezonluk çalışma diye bir konsept var her devirde zaten, bütün iş kolları 1960'lar japonyası gibi ömür boyu iş güvenliği vermez. bu sezonluk meyve toplayanları oyunun "tek yol devrim" kafasına sokması kötü tasarım.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 tane misirla savas

1 tane urbanizitaion

1 seperatism

4 yetiyor ama bonus olarak barrack spam

kanun gecirmeden de yapabiliyorsun  yani osmanliyi. rusya savas acmassa sikinti yok. rng kismi rusyanin savas acip acmamasi  rng? kazansan bile 100binlerce insan olecek ekonomi bayilacak fln zaten uphill, cok zorlasiyor rusyayla ugrasmak.

ben kanunlari gecirebiliyorum dedigim gibi, 0larsa iptal edip ertesi sene yine deniyorum o sirada baska kanunlar geciriyorum fln, bir yapabilecegin misal osmanlida basta no police var, land ownerlari kovmadan dedicated police force u gecirebilirsen biraz daha manevra alanin oluyor onun approve u kaliyor adamlari hukumetten dehlesen bile

burokratik reformu yapmanin guzel yani, para olayini cozuyor, o rahatlatiyor baya.

meksikayla brezillyayla oynadim, osmanli daha zor

 

education reform imkansiz asil, her yere universite bastim yine yapamadim.

DoGMeaT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rusya malum rival, açmama ihtimali daha az. bende açtı ki çok net pp'de fark basıyordum mısır'a. dediğim gibi gerçi onları kafkaslarda yeterince oyaladım ama aptal mısır ai topyekün adana'ya dalmak yerine mısır'da savunma da yapsaydı herhalde yetişmeyecekti.

local police force denedim ama faydası olabilirdi belki haklısın. zaman kaybetmemek istedim. çünkü şöyle birşey var. yasa geçme süreci boyunca opinion penalty ve bonuslar sabit. ama geçtikten sonra bunlar zaman içerisinde azalmaya başlıyor. yani diyelim ki polisi geçirdim, adamları atıp slavery kaldırmaya çalıştım. o esnada malusu tam etkide yiyorlar ama bonus eriyor bir yandan. gerekli olan yasalar hepsi %15'lerde başlıyor zaten, en iyi ihtimalle 3 yıl filan üstüste advance veya olumlu debate filan olacak. ama almanya'da işte vergi yasası ss alsaydım neden rng dediğimi anlardın.

+15

-10

+10

-15

bu şekilde yalanım yok, 20 tane satır vardı. bir ileri bir geri. şansın yaver gitmemesi mümkün yani yasa geçirme işlerinde. neyse ama dediğin gibi diğer seçenekler var. benim yasaya eğilme nedenim kötürüm ekonomiden kurtulmak için şans vermesiydi. onları geçirmeden zaten ülkeyi kalkındırmak mümkün değil.

education imkansız, herkes imkansız demiş zaten çünkü %20'nin %35'i değil, yani %6-7 değil. %20'den %55'e çıkarmak istiyor lmao. ülkeyi oyunun ilk günü education access 3-4 yapmadan imkansız olması lazım ki o da oyun mekanikleri dahilinde imkansız. dünyada yapabilen olmuş mudur diye günde bir kere aratıyorum meraktan, hala "yaptım ben" diyen kimseye rastlamadım net'te.

ha bu arada rusya ile savaş çok daha kansız geçti neden dersen. kafkaslarda 150vs150 olsa bile 5vs5 yapılıyor muharebeler, uzadıkça uzuyor. esas nüfus kaybı bir göç dalgası başladı araplardan, patır patır terkettiler ülkeyi lol.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya bu oyunun diplomatik sistemine harbi ne kadar ağır laf etsem azdır. reclaim state dedim, üstüne dizdim war goal olarak kalanları, adam sina'yı verdi, 5 yıl truce koydu oh ne ala. 1936'ya kadar geri alırım mısır'ı bu hızla herhalde. her state için 5 yıl. tam bir ahmak dizayn yani. 22bin nüfuslu sina yarımadası için de 22 infamy verdi lmao.

eeeyyy wiz, sen hiç tarih kitabı açıp okudun mu?

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanunlar konusunda landownerlarin gücünü kırmak için en kritik adım slavery, çünkü hem büyük nüfuz veriyor landownerlara hemde kanun geçince malusu kalması durumu yok, bring slavery back diye radikal olmuyorlar, o issue kayboluyor, kanunu geçirene kadar sinirlendikleri ile kalıyorlar

Onayladıklari kanunun bonusu gitmiyor yine mutlu oluyorlar o yüzden polis kanunu geçirip, sonra landownerlari şutlayip empirics researchi yapmak, wealth votinge ve appointed bruecratsa geçmek (landownerlar nötr wealthvote'a) , aristokratlarin belini kırıyor rahat rahat reform yapiyorsun. Osmanlı için optimal opening bu bence ama diğer ülkelerde de benzerdir bu aristokratlarla başa çıkmak.

Empirics ten entellerle industrialistler parti kuruyor, onu hükümete alinca legitimatcy rahatliyor.

 

 

Ama bu kanunlar, suppress bolsterlar kadar yaptığın binalarda ownership modeli pop sayıları da önemli,100 kapitalist arttığında 100 aristokrat azaltmış oluyorsun o yüzden etki çok küçük gözükse de 3-4 yil gibi zaman aralığında görece büyük değişimler yapabiliyorsun bina spamlayip, hele başkent bölgesine ayri önem vermen lazim çünkü politik olarak daha güçlü ordaki poplar.

Sen o +15 -15 gelgitlerine , bir yandan ekonomik kararlarınla etki ediyor olman lazim yani ordan rngye etkin var.

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

voting'e asla geçmem ülkeyi demokrasi rayına sokmayacaksam, o kadar da min-max'cı değilim yani anlamı yok gözümde kazanmanın ata demirer osmanlı cumhuriyeti gibi birşey olacaksa lol.

umutsarıkayaoğlumbenmeşrutiyetianlamadımlangirmembenoişe.jpg

ha sonra meclis-i mebusan gibi yaparım belki aslında o da doğru. bir düşüneyim bakalım da şu mısır meselesine odaklandım şimdi. balkanlara dalacaktım daha, bu kavavalı yolumu blokladı.

şimdi curnale mısır'ı protectorate yap diye entry girdi utanmadan. neyime yarayacakmış protectorate, tamamen sıfır anlama sahip birşey. öbürlerini cancellayıp işgal edecektim mısır'ı bitirdikten sonra zaten.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bazı fabrikalarda slider şart cidden. Orduyu upgrade etmek için radyo lazım, yaptım telefon fabrikasını sonra radyo üretim metodunu da açtım ama halk dadandı radyolara. Ben fabrikayı büyütüp daha çok radyo ürettikçe bunlar da alımı artırıyorlar. 6-7 bin radyo üretiliyor ama hala base price ın %30 üstü. Sıkıntı şu telefona talep yok ama. Goverment binalarını telefona çevirdim oradan biraz talep geldi yine de yetmiyor telefon fiyatları çok düşük, fabrikayı zarar ettiriyor.

Benzer durum shipyardda da var. Ironclad ihtiyacı için yapıyoruz shipyardı ama steamerı kimse almadığından zarar ediyor. Koyun şuna slider istediğimiz oranda ayarlayalım.

Fabrikaları birleştirmeleri iyi olmuş bence ama slider olmayacaksa ayırmak lazım vic2 gibi.

 

Oil ne kadar az üretiliyor ya da bazı pmler çok aşırı çekiyor. 40-50 milyon nüfuslu ülkeye 200 oil rig bile zor yeter ki en büyük rezerv olan yerlerde bile 60 rig kurulabiliyor.

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

onda da öyle bi sorun var ama en azından fertilizer kısmını geliştirmeyebilirsin. Export a da bakabilirsin onlar için olmadı onları tüketecek grain filan üretip onu export edebilirsin ben öyle aştım o sorunu asdasdas

bu steamerı almak isteyen de yok. Tariffsiz veriyorum yine de yok asdasdasd

otomobil de çok geliyor misal engine ihtiyacına göre.

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya bu dediğiniz kahır bitmiyor işte teknoloji ilerledikçe daha çok açılıyor makas. fired from buildings radikalize etmese hadi gene neyse diyeceğim ama yok yani ölüm sarmalı. reddit bile ağlama duvarına dönmüş, geçen hafta göz açtırmıyorlardı dissent outlawed idi. şimdi revolution ticker saymaya başlamış.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

late game e ancak gelebildi millet asdasfasdsa

çözümü de basit ya ayırsınlar fabrikaları vic2 gibi ya da slider koysunlar.

Slider daha iyi olur ama ai filan onu nasıl ne seviyede becerebilecek ayarlamak zorlarına gidiyorsa ayırsınlar zaten statelerde fabrika limiti yok basarız ayrı bina olarak.

 

Beni şu an en çok rahatsız eden şey inşaat sürelerinin kısalmaması. Vic2de de oyun başıyla sonunda fabrika yapmak aynı zaman alırdı ne saçma iş derdim. Burada da paralel olarak yapabildiğimizden hızlanıyor ama tek olarak baktığımızda yine aynı süre. EU4'te bile var artık -% construction time, koysana onu construction sector a bulunduğu statede süreyi kısaltsın.

 

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet. devamlı road maintenance micro kasmaktan bir hal oldum osmanlı'yla.

şu maaş enflasyonu işinin çaresi ne bilmiyorum yalnız. suudi çölünü aldım, adamlar 30000 kişi işsiz yatıyor, binalar bomboş. maaş beğenmiyorlar. tam gerçek suudları modellemişler. iyi ki yan gel yat fonunu devreye sokmadım. şu oyun sosyal devletin antitezi gibi rofl.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/items-on-construction-list-need-a-pause-button.1555745/

şu lazım bir de, nasıl koymamışlar inanılmaz.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 saat önce, DoGMeaT dedi ki:

state construction efficency hizlandiriyor galiba bina yapmayi

ben de öyledir diye düşündüm başta ama yok gördüğüm kadarıyla etkisi şöyle örneğin %25 efficiency olan bir state olsun, bir şey inşaa etmeye başladığımızda o işe bir haftada 20 construction puanı koyabiliyoruz en fazla. Tarlaların construction ı düşük olduğundan daha çabuk bitiyor fabrikalardan misal. Bu efficiency de koyabildiğimiz 20 yi değiştirmiyor yine 20 koyuyoruz ama efficiency ile daha az puan ile 20 koymamızı sağlıyor.

ocbggPA.png

%25 efficiency var bu statede, daha az malzeme ile daha çok iş yapmayı sağlıyor. Vic2de her yerde input output efficiency vardı vic3de tek efficiency bu construction işinde var ilginç şekilde.

3 saat önce, DoGMeaT dedi ki:

encrouge manu ve agricultural decreeleri %20 thruput veriyor kullanmamak imkansiz gibi o yuzden ben butun otoriteyi onlara gomuyorum

bunlar güzel ama diminishing returns e giren kısmı da var. Örneğin bir kolonide zaten throughput bonus oluyor colonial exploit seçtiyseniz üstüne o yerin kendi bonusu varsa bi de 51. seviyeye getirince %70 80 throughput oluyor. Bunu %20 artırmak ile sıfır olan bir yeri artırmak arasında dönüş olarak fark var. (100 temel üretimi olan ve %80 throughputu olan yerin üretimi 180 oluyor, üstüne ilgili olan %20lik decree uygulanırsa toplam üretim 180den 200e çıkıyor yani toplam üretimde %11.1 lik artış demek)

Bu üstte dediğim madenler için geçerli özellikle zaten sınırlı olduklarından çoğu yerde 100ün altındalar. Fabrikalarda sınır yok ve çindeki hindistadaki arable land de çok yüksek oralarda diminishing return olsa da yine büyük fayda sağlar.

 

Şu anki sistem düşünülünce bütün fabrikaları tek yere toplamak en mantıklısı ama bir strateji oyununa yakışmıyor bu ya. Vic2de madenden tarladan çıkan ürüne göre bonusu alabilmek için sanayiyi nereye kuracağımı oturur düşünürdüm sonra ileride açılacak fabrikalardan hangilerini oralara ilave edeirm de max throughput alırım diye, bi de 8 fabrika sınırı vardı state başına. Vic3de her şeyi başkente bas, halk zaten diğer taraflardan geliyor.

İsveç oyununda 1900lerin başında başkent 14 milyonu geçmişti. Herhalde 10 milyondan sonra overpopulated malusu alıyorsun migration attraction -%100 veriyor o da. Decree ve intelligentsia bonusu ile onu da aştım asdasdas akın akın geliyorlardı SoL yüksek olduğu için.

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

13 saat önce, Fili dedi ki:

Şu anki sistem düşünülünce bütün fabrikaları tek yere toplamak en mantıklısı ama bir strateji oyununa yakışmıyor bu ya.

japonya'da da bu strateji ile gittim de 12 milyon radical oldu 1890larda bıraktım orada asdasdasd Nüfus çok fazla adamlarda bir de hastane filan açınca yetişemiyorsun subsistance farmlar bile dolup taşıyor işsiz kalıyor halk ya welfare açacaksın ki hiç sevmiyorum onu da ya da her yere iyi kötü bir şeyler yapmak lazım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paradox'un hakettiği aslında class action lawsuit şu oyun için. somali'de cephe kapandı sanıp ist'e geri döndü komutan diye don gömlek zibidiler 6 ayda aldığım yerleri geri alıyor şimdi cephe boş diye. ist'e ANINDA IŞINLANAN general şimdi 36 günde gidiyor tekrar.

ya oğlum sen kızıldeniz'de gemiye binmişken geri git derdim ben sana ama yok, "harita boyamaca oyunu değil"miş. şu oyunda çalışsam cv'imden silerim.

%62 cidden fazla.

nile expedition'a çıkan kafamı ne yapayım ben. deli gibi para yemesi yetmedi, üstüne %10 prestij ve authority debuff. hadi prestiji anladım da authority ne alaka? kimler veriyor bu kararları. harbi beyin tutulması.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilk osmanli campaigni bitirdim, gerci tarih bitmedi ama lategamede cok yavasliyor oyun, biraz nadasa yatiracam simdi oyunu, su anki haliyle oynamak enayilik, bunu rometw2 hakkinda dedim diye zamaninda sam banlamisti beni burda kullanicilara enayi diyemezsin diye, bakalim yine ban gelcek mi ? 

full multicultural+secular+kadinlara oy hakki veren, cocuk isciligin yasaklandigi, otomobil tren ve ironclad production lideri liberal osmanli

gdp dunya 2.si, nufus 3.su
 

oyunun basinda rusyayla 2 kere savastim, beni en yavaslatan sey oydu, bir dahakine birileriyle defensive pact fln imzalamaya kasacam, onu yapabilirsem uzakdogu asyaya fln da akabilirim koloni icin, yahut daha fazla afrika kapabilirim, kismet

is708jC.png

DoGMeaT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok valla oyuna ilk çıktığında para verene zaten paradox vurmuş sillesini. artık early access sistemine geçmeleri lazım onların da, resmi forumuna da yazdım.

fransa dışında kasan ai yok yalnız, osmanlı'yla bile 1880 olmadan ingiltere ve fransa'dan sonra üçüncüyüm. adamlar resmen ai yazamadıkları için combat sistemini böyle gizlemişler kesin. orduların yürüdüğünü görsek kimbilir neler oluyor perde arkasında lol.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ironclad almanya ile de yaparken, osmanlı ile de yaparken, ben yapmaya başladığımda dünyadaki her ülke üretimlerini durdurup benden almaya başladı. osmanlı ile oynarken daha net gözlemledim. benle savaşa girip out of supply debuffları yediler filan. test filan etmemişler bunlar, qa lideri bir de kabadayı gibi çıkışıyordu forumunda. buglı çok oyun oynadım da bu kadar kritik bugı bol oyun oynadıysam da hatırlamıyorum. yatmışlar resmen.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...