axedice Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 10 saat önce, Gallant dedi ki: Yine competitive gaming enthusiast argumanlariyla gelmissiniz. Competitive kafayla oynayan kisi sayisi casual gamingin yaninda devede kulak kalir. Cloud gaming te tamamen casual a hitap eden bir urun. Mevcut donanimina masraf yapmadan arada heveslendigin AAA title lari oynama imkani veriyor. Zaten casual gamer in umrunda degil 10-20ms fark yada oyunun modlanabilirligi. 10 saat önce, Sam dedi ki: clash of clans oynayan adam bulutta veya başka birşeyde oynamış o beni alakadar etmiyor şahsen, ben şahsen bugünkü reaksiyon isteyen herhangi bir oyunun burnumun dibine datacenter açılmadığı takdirde düzgün oynanabileceği bir durumu görmüyorum. competitive olmasına da gerek yok, en basitinden casual ritm oyunları oynanabiliyor mu mesela orta zorlukta. gayet yeterli bir benchmark. ha yok bütün oyunlar twitch reaction gerektiren gameplaylerini bir anda çöpe atarsa gene konuşuruz. ama dünyanın en popüler oyunlarının öoğu realtime çıkçıkçıkçık tuş spami üzerine kurulu halihazırda. Fallacy var burda, Gallant'ın bahsettiği non-competetive oyunlar Clash of Clans değil AC:Odyssey'den Total War'a , Factorio'dan Kingmaker'a geniş bi yelpaze. Ki "merak edilen AAA titleları rig olmadan oynamak" da gayet yeterli sebep cloud gaminge bi şans vermek için, şu dönemde benim 970 Cyberpunkı çalıştırmayacak olsa gider GFN'den oynardım. Kingdom Come'ın xpaclerini iş laptopundan rahatlıkla oynayıp turnuvada çatır çatır master parryleri yerleştirdiğimden beri cloud gaminge olan inancım arttı, twitch reaction gerektirmeyen ve clash of clans olmayan tonla oyun var keza. Modding önemli bi eksik ama onu da steamworkshop entegre oyunlarla bi nebze çözebiliyorsun. Alıntı Cloud gaming in onundeki engel altyapidan ziyade uretici firmalarin ac gozlugu ve business modelda anlasamamalari. Geforce Now da gorduk, oyuncularin sahip oldugu oyunlari bir daha satamadiklari icin platformdan cikardilar. Gallant burda da haklı, GFN MS ya da Sony gibi platform ve söz sahibi olmadığı için tüm aşağılık publisherlar oyunlarını platformdan çekiyor. Darbeyi vurursa bu vurur, ama bi Steam/GFN ortaklığı ve cloud destekli oyunların görünürlüğünün artması gibi pazarlama yöntemleri de yayıncıları hizaya sokar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gallant Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 10 saat önce, Sam dedi ki: clash of clans oynayan adam bulutta veya başka birşeyde oynamış o beni alakadar etmiyor şahsen, ben şahsen bugünkü reaksiyon isteyen herhangi bir oyunun burnumun dibine datacenter açılmadığı takdirde düzgün oynanabileceği bir durumu görmüyorum. competitive olmasına da gerek yok, en basitinden casual ritm oyunları oynanabiliyor mu mesela orta zorlukta. gayet yeterli bir benchmark. ha yok bütün oyunlar twitch reaction gerektiren gameplaylerini bir anda çöpe atarsa gene konuşuruz. ama dünyanın en popüler oyunlarının öoğu realtime çıkçıkçıkçık tuş spami üzerine kurulu halihazırda. Buradaki hedef kitle clash of clans oynayan kitle degil sadece. AC Serisi, Cyberpunk, Anno, Civilization a kadar PvE (yada tus spami istemeyen multiplayer) de oynamak isteyecegin her oyuna cloud gaming cozum sunuyor. Ornegin 4G ile 8 senelik laptopta Geforce Now la Destiny 2 oynuyorum bazen. PvE (ve fireteam le) gayet guzel oynaniyor. PvP de 4G biraz yetersiz kaliyor, ama broadband de o sorunda yok. Serverda 700km uzakta bana, oyle burnumun dibi de degil. Sam sen genel olarak Turkiye altyapisina gore konusuyorsun. O konuda haklisin. Turkiye nin altyapi yatirimlari yavas, ustune mevcut hukumetin interneti kontrol etme politikalari eklenince, TR de cloud gaming su an icin riskli bir kavram. Sonucta her an internet kesilebilir ve solitaire e mecbur kalabilirsin. Ama Turkiye, gaming pastasinin cok kucuk bir dilimi. Biz daha global olarak bakiyoruz. Cloud in yayginlasmasi mevcut gaming modeli oldurmeyecek. E-sports oldugu surece competitive gaming te varolucaktir. Sen istersen yine 1-2k $ ye donanim alip oynayabileceksin. Gerge nin yukarida bahsettigi Sony ve Microsoft senaryosuna kesin gozuyle bakiyorum bende. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 abi firmalarin geforce nowdan oyun cekme sebebi, pastayi komple geforce a birakmamak istemelerinden dolayi. cunku adamlar bi anda bam diye cikip competitionu parcaladilar. simdi her firma kendi altyapisiyla cloud gaminge girmek isteyecek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 cloud gaming oynarken oynadığın sistem fark yaratmayacak mı her türlü yaratacak, 2080ti cı arkadaşlar üzülmeye gerek yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mokoko Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 internet dışında hiçbişi fark yaratmayacak. telefondan da, ipad'den de, pc'den de aynı şekilde oynicaksın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Konuyu açan Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Her firma kendi altyapısı ile giremez abi bence. Microsoft, Sony ve Nintendo olur pazarda. Bir de Stadia gibi üçüncü parti sadece buluttan çalışan konsollar çıkabilir ama hem arkasında Google ya da Amazon gibi büyük firma gerekir hem de Sony servisine üye olup tüm PS5 oyunlarını varken niye Stadia sorusuna cevap gerekir. GeForce Now'un lisans sorunu farklı ama. 8. nesilde hala desteklenen konsolar Playstation 4, Xbox One, Nintendo Switch ve Nintendo 3DS (keşke burada Vita da görebilseydik ama). Stadia ise ilk 9. nesil konsol. Evet abi, Stadia tam olarak bir oyun konsolu. Lisans yapısı, hizmet şekli, her açıdan bir konsol; sadece fiziksel değil. GeForce Now'un sorunları burada başlıyor işte. GeForce Now Steam üzerinden oynatıyor. Steam'in GeForce Now'a lisans verme hakkı yok bu nedenle GeForce Now yayıncılardan lisans almak zorunda. Kendine özel dağıtım ağı ve donanımı yok, oyunlar GeForce Now için yapılmıyor. Bu nedenle lisans iptali de çok kolay. Tutunamaz kolay kolay. Oyunların konsolara özel yapılması sadece konsolcu bunu istiyor diye değil zaten, buna girmeye hiç gerek yok. Teknik yanlarının sunduğu avantajları hepimiz biliyoruz. Bu nedenle 10. nesilde de zaten fiziksel konsollar devam edecektir. 11. nesli Allah bilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 nvidia ben vps satiyorum isteyen uzerine steamini kurup remote desktopla baglanir gibi benim software uzerinden baglanabilir seklinde aciklasa neden yukumlulugu oluyor? buyuk oyun sirketleri bayiyor hakkaten. kullanacagim bir servis degil yine de dmca kafalar cope gitsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mokoko Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 11. nesili bilmiyorum ama 12. nesil taş ve sopalarla yapılacak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 (düzenlendi) herkes aynı fps i mi alacak, işlemci fark eder sanki Nisan 22, 2020 Fistan tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Konuyu açan Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 26 dakika önce, DoruK dedi ki: nvidia ben vps satiyorum isteyen uzerine steamini kurup remote desktopla baglanir gibi benim software uzerinden baglanabilir seklinde aciklasa neden yukumlulugu oluyor? buyuk oyun sirketleri bayiyor hakkaten. kullanacagim bir servis degil yine de dmca kafalar cope gitsin. Bu açıdan bir sorun yok, bunu yapanlar da var, aha mesela bu: https://shadow.tech/int/ Sınırlayamazlar bunu, mümkün değil hukuken. Ama konu bu değil zaten şu anda, ilerde bu kullanılabilir ama günümüz teknolojisinde donanımına optimize edilebilen oyun ile PC'ye optimize edilen oyunun kullandığı kaynaklar açısından çok fark var. Veri yolu açısından da kullanıcı sayısı çok artmadıkça fiyatlar düşürülemez. Bu nedenle bunun gibi servisler her zaman daha pahalı olacak ve Microsoft ya da Nintendo tarafından açılabilecek servislerle kullanıcıya sunduğu deneyim ve fiyat açısından geri kalacaktır. İlerde teknoloji geliştiğinde farklı olabilir tabii. Nintendo bir de epey avantajlı aslında bu işe girmeye karar verirse. Nintendo kadar rağbette oyunu ve IP'si olan şirket yok. NES'den Switch'e tüm Nintendo, Intelligent System, HAL, Jupiter, Camelot, Pokemon oyunları açık dese deli satar bence. Yapmaz ama, Nintendo bu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gallant Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 (düzenlendi) Gerge'nin dedigi gibi shadow gibi musteriye remote desktop sunan firmalar var. GFN %100 remote desktop modeli ile girmedi. Kendi client i ile sundugu oyunlarin hangi store uzerinden oynatacagini kendi seciyordu (Su an uretici firmalarla anlasip seciyorlar). Ubisoft la Epic kendi oyunlarini yine kendi storelari uzerinden pazarladigi icin GFN e tam destek verdiler. Keza F2P oyunlarda microtransaction ve loot box tan parayi kirdigi icin, daha cok oyuncu daha cok kar prensibi ile platformda kaldilar. Esasinda cekilen her developer in karin agrisi farkli. Ortak noktalari GFN in cloud gaming pazarini 1 ayda ele gecirmesi ve bu modelden ceplerine para girmemesi (yada ne kadar girdigini tam olarak anlayamamalari). Microsoft-Xbox kendi cloud gaming platformunu gelistiriyor. 2K in sikintisi ayni oyunun mobile variyantini satamamaktan kaynaklaniyor. Bethesda Stadia yi tercih ediyor. Activision-Blizzard zaten paragoz. GFN sutten agzi yandigi icin simdi yogurdu ufleyerek yeme moduna gecti. Mayis sonu gibi gidecekleri yon belli olur. Nisan 22, 2020 Gallant tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Konuyu açan Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 İki nokta; PC'de oyun fiyatları artacak, daha artmadığında yapımcılar GeForce Now'ı istemiyor. GeForce Now bulut yarışını kaybetmeli, aksi PC oyunculuğu için epey kötü olacaktır. Oyunlarımızı GeForce Now'da oynuyorlar, biz para kazanmıyoruz uzun vadede çok yanlış bir düşünce. Xbox'un niye ayrıldığını konuşmaya gerek yok zaten; diğerlerinde ya Google para bastı, ya da Microsoft/Sony baskısı var. Önce baskıdan konuşacağım biraz. Ne baskısı derseniz, Cyberpunk 2077 mesela PS4 ve Xbox One'a çıkmıyor ve bulut oyunculuğu yok varsayalım. Çıktığında neredeyse her oyuncu oynamak isteyecek, günümüzde ortalama bir bilgisayarı olan oyuncunun 3 çözümü olacak (Cyberpunk örnek burada, durumunu bilmiyorum): PS5 alacak. Xbox Series X alacak. Bilgisayar güncelleyecek. Nvidia 700 serisi mesela konsol etkisi nedeniyle şu anda Control gibi son oyunları hala orta ayarlarda 760p oynatıyor ki o tarz bir bilgisayar kullanana yeter (düz PS4 kalitesi işte). Ama yeni nesil konsollara geçinde bu 8. nesil konsol devrinden kalmış eski GPU'lar yetmeyecek işte. PS2 zamanından beri böyle bu. Fakat eğer bulut oyunculuğu olursa oyunu Steam'de ya da GOG'da alıp GeForce Now'a az bir para vererek ya da beleş tier oynayabileceksin. Şimdi konsol satan bunu istemez. Zaten konsol satan adam için GPU güncelleyecek kişi genel olarak kapsam dışı. Adamın durumu kötü değil, isterse bir GPU parasına iki konsolu da alır, zaten iyi oyun monitörü de vardır. O adam ne isterse onu yapar abi, bizim forum profili işte. Önemli olan ama bir konsol seçip, 2000-3000$ bilgisayar yerine 400$ verip o konsolla yıllarca oynayacak adam. Eğer tek tük oyun oynamak istiyorsan niye konsol alasın GeForce Now varken ve iyi çalışıyorsa? İlerde iyi çalışacak zaten. Stadia burada farklı ama. Daha önce de söylediğim gibi, Stadia bir konsol, arkasında da Google var. Kendisine özel geliştirme lazım, donanımı belli, optimize ediliyor. Stadia ve GeForce Now'ı lütfen aynı sepette değerlendirmeyin. Stadia konsol. Normalde bilgisayarını güncelleyecek parası olmayan adam PC'de oyununu oynayamaz, ama bulut olsa yine satın alır yine oynar. Ama oyun satan madem daha çok satacak, niye şimdi çekiliyor diyeceksiniz; konsolu olmayan, eski bilgisayarı olan adama da satıyor? Basit abi, PC oyunları daha ucuz. Duruma bakmak gerek aslında burada, ciro konsolda mı daha fazla, yoksa PC'de mi? Bu doğrultuda PC'de oyun fiyatları da artacak. Eğer hem Sony ve hem Microsoft bulut hizmeti başlattıysa, ama oyun Steam'de onların platformundan daha ucuza satılıyorsa ve GeForce Now'da onların platformundan daha iyi grafiklerle oynanıyorsa sorun çıkartırlar. Büyük ihtimalle sözleşmelerine oyun bizde satıldığından daha ucuza başka yerde satılamaz, yoksa farkı cezai şartla birlikte senden alırız maddesi ekleyecekler; konsollara çıkan oyunlar her yerde aynı fiyata satılacak. Rekabet düzenlemelerine aykırı değil bu arada bu, bizde heryerden daha ucuz satılacak demeleri ona girer. Aradaki ayrım önemli. Güncel oyunların çoğunun fiyatı artınca konsolda yer bulamayan oyunların da artar, ortalama fiyat artacağından indie oyunlar da artar. Switch'de oyunların daha pahalı satılabilmesi gibi düşünün. İşbu yapımcıların şu anda GeForce Now'dan çekilmelerinin nedenlerinden biri bu bence. Konsol/pc fiyat farkıdan dolayı. Buna feri olarak Microsoft/Sony baskısı ve Google cüzdanı geliyor işte. İlerde ortadan kalkacaktır. Nvidia niye kaybetsin, niye batsın istiyorsun diyorsanız, Nvidia biraz farklı bir durumda aslında. AMD mesela böyle bir hizmet sunamaz şu an, konsollara rakip çıkamaz. Nvidia Switch dışında para almıyor ama konsollardan. PC oyunculuğunda ise Nvidia hakim pozisyonda. PC açısından ilerde görünecek rakipleri açıkladığım üzere bulut. Ama bulut üzerinde de Nvidia hakim pozisyonda olurlarsa? Donanım ve oyunlara erişim açısından hakim pozisyona geçmeleri epey kötü sonuçlar doğuracaktır. İstenmemesi normal. Olmamalı bence bu. Neyse abi, yeni bir console wars başlıyor. Nintendo vs. Sega'dan çok daha öte olacak ama bu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Yalnız Nvidia diğer aktörlerin aksine bi oyun pazarına sahip değil, daha başından iş modelini de steam/ubisoft/epic gibi pazar sahipleriyle ortaklık kurma üzerine inşa etti. Bulut üzerinde hakim pozisyona geçmeleri publisherların üzerindeki baskıyı arttırır, oyuncuların değil. O yüzden katılmıyorum ben, Nvidianın bu stratejiyle herhangi bi zararı yok oyunculara. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Konuyu açan Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 GPU olarak hakim durumda bence PC'de oyunculuk donanımı pazarında. Radeon ile oranlara baksana. Az bir şey değil bence bu. Steam satıyor, ama GeForce ile oynanıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 5 saat önce, Dynun dedi ki: Hedef kitle zaten casuallar. Bizim burada ne kadar tartıştığımızın, haklı ya da haksız oluşumuzun önemi yok. Oyun endüstrisinin geldiği duruma baksanıza: işte dediğim gibi, son 10 yılda mobil oyun pazarı neredeyse sıfırdan bu hale geldi. sizin günlük oyun alışkanlıklarınızı nasıl değiştirdi bu? bende değiştirdiği tek şey telefon/tabletten bir mmo jrpg oynuyorum öncesine nazaran ama iş modelinden memnun değilim, ben tutan tek şey oyunun kalitesi. başkalarını denedim ve hepsini bıraktım sayılır, oyun deneyimi olarak zayıf buluyorum pc/konsol oyunlarına kıyasla genelini. 4 saat önce, GERGE dedi ki: 9. nesil için mümkün değil zaten, şu an durum belli. Ama 10. nesilde göreceğiz bence. Stadia ekseninde düşünmeyin bunu, Sony ve Microsoft aylık belli bir ücrete konsollarındaki satın aldığınız her oyunu buluttan oynama imkanı verecek diyorum ben. MS olayı size çok önemli geliyor ama ben arşivimdeki oyunların %90'ını filan 10-15 ms ile çok rahat oynarım. İlla da 5ms altına düşmeyince oynanmaz demek biraz garip geliyor bana. konsolu bana zaten sattıysa neden buluttan oynuyorum, neden konsolu oynatmıyor? konsolu zaten oynatıyorsa neden ilave aylık ödüyorum? psnow ile dayadılar işte "compatibility beceremedik, tehe" diye, yemedim. tam bi rezalet, 100 saat için şu kadar para vs soygunculuk. ps3 tutuyorum, bozulunca da oynamam eski oyunu olur biter. ms olayı önemli çünkü, ayrıca 10-15ms'de değil mesele. ben hiçbir oyuna 10-15ms hayatımda görmedim. yaparlarsa herkes için, tekrar konuşuruz. 4 saat önce, axedice dedi ki: Fallacy var burda, Gallant'ın bahsettiği non-competetive oyunlar Clash of Clans değil AC:Odyssey'den Total War'a , Factorio'dan Kingmaker'a geniş bi yelpaze. Ki "merak edilen AAA titleları rig olmadan oynamak" da gayet yeterli sebep cloud gaminge bi şans vermek için, şu dönemde benim 970 Cyberpunkı çalıştırmayacak olsa gider GFN'den oynardım. Kingdom Come'ın xpaclerini iş laptopundan rahatlıkla oynayıp turnuvada çatır çatır master parryleri yerleştirdiğimden beri cloud gaminge olan inancım arttı, twitch reaction gerektirmeyen ve clash of clans olmayan tonla oyun var keza. Modding önemli bi eksik ama onu da steamworkshop entegre oyunlarla bi nebze çözebiliyorsun. Gallant burda da haklı, GFN MS ya da Sony gibi platform ve söz sahibi olmadığı için tüm aşağılık publisherlar oyunlarını platformdan çekiyor. Darbeyi vurursa bu vurur, ama bi Steam/GFN ortaklığı ve cloud destekli oyunların görünürlüğünün artması gibi pazarlama yöntemleri de yayıncıları hizaya sokar. ooo sen tamamen satmışsın davayı ya, son kale sanırdık, en baştan düşmüş meğer. sen hiç pc filan deme bu vakitten sonra. şimdi non-competitive burada yanlış bir ayrım en baştan. insanlar sadece csgo vs için bu endişe sanıyor, değil. o saydığın yelpazeye ac odyssey dahil değil bu arada, real-time aiming içeren bir oyun, onu senin potandan alıp kendi potama koyuyorum, benimkinde: bütün real-time aiming gerektiren oyunlar, bütün qte içeren oyunlar, bütün ritm oyunları, bütün platform oyunları, bütün dövüş oyunları vs liste uzuyor gidiyor ama anlaşılıyor herhalde. kısacası bütün ani reaksiyon verilip, hızlı input girilmesi gereken oyunlar. şu anda steam stats top 10 oynananları koyuyorum: 919,318 1,247,322 Counter-Strike: Global Offensive 513,258 707,802 Dota 2 407,408 456,459 PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS 132,954 166,187 Grand Theft Auto V 100,592 145,887 Tom Clancy's Rainbow Six Siege 83,879 118,866 Football Manager 2020 81,849 109,788 ARK: Survival Evolved 78,609 109,464 Mount & Blade II: Bannerlord 69,174 101,389 Destiny 2 67,640 80,118 Team Fortress 2 fm2020 hariç hepsi benim potamda, "ms farketmiyor pek" potasında değil. esasen konsol ve pc gaming daha ziyade hızlı girdi, hızlı reaksiyon isteyen oyunlar üzerine kurulu, açık ara en popüler oyunlar onlar. bundan büyük bir yelpaze yok. modding yok cloud'un geleceğinde çünkü cloud gaming terzilik değil, hazır giyim. modding önünü pc'de bile kesmeye çalışan şirketlerin cloud'da izin vereceğini düşünmek naiflik olur. paid mods için birkaç yıl önce deliren insanlar tuvaletten oynayabiliyorlar diye moddingin tamamen yokedilmesine ses çıkarmazlarsa, horse armora verilen tepkiden 3-5 yıl sonra sezon passleri hapır hupur yutmaktan sonraki ikinci büyük trajikomedi olur. 4 saat önce, Gallant dedi ki: Buradaki hedef kitle clash of clans oynayan kitle degil sadece. AC Serisi, Cyberpunk, Anno, Civilization a kadar PvE (yada tus spami istemeyen multiplayer) de oynamak isteyecegin her oyuna cloud gaming cozum sunuyor. Ornegin 4G ile 8 senelik laptopta Geforce Now la Destiny 2 oynuyorum bazen. PvE (ve fireteam le) gayet guzel oynaniyor. PvP de 4G biraz yetersiz kaliyor, ama broadband de o sorunda yok. Serverda 700km uzakta bana, oyle burnumun dibi de degil. Sam sen genel olarak Turkiye altyapisina gore konusuyorsun. O konuda haklisin. Turkiye nin altyapi yatirimlari yavas, ustune mevcut hukumetin interneti kontrol etme politikalari eklenince, TR de cloud gaming su an icin riskli bir kavram. Sonucta her an internet kesilebilir ve solitaire e mecbur kalabilirsin. Ama Turkiye, gaming pastasinin cok kucuk bir dilimi. Biz daha global olarak bakiyoruz. Cloud in yayginlasmasi mevcut gaming modeli oldurmeyecek. E-sports oldugu surece competitive gaming te varolucaktir. Sen istersen yine 1-2k $ ye donanim alip oynayabileceksin. Gerge nin yukarida bahsettigi Sony ve Microsoft senaryosuna kesin gozuyle bakiyorum bende. ac serisi dediğim gibi o potada değil. cyberpunk da değil. real-time aiming varsa sizin potanızda değil arkadaşlar. bakın ben 2 yıldır her gün 350ms ile jrpg mmo oynuyorum. bu oyun tam anlamıyla cloud, inv'de bir item'a bakmak istesem bile, oyundaki her prompt vs gidip gelmek zorunda. o eziyeti, o kahrı ancak yaşayan bilir. oyunu kapayıp bir single oyuna dönünce yarabbi şükür diyorum her defasında. ama oynanıyor mu oynanıyor çünkü twitch reaction input gerektirmiyor. japonlarla yarışamıyorum raid'de puan toplarken ama direkt pvp içermediği için sineye çekiyoruz. bu oyunun batı camiasında herkes ağlıyor japonlarla yarışmaları gereken bir durum olduğunda istisnasız. "ya hayır ben japonla aşık atıyorum np" diyen bir non-japona rastlamadım iki yıldır. ki bu adamların pingler benden kat kat iyi olduğu halde. 5-10ms japon, diğer herkes min 200ms. turn-based olduğu halde üstümüzden geçiyor japonlar. bu turn-based oyun. real-time oyuna geçince otomatik çıta yükseliyor. ani reaksiyon gerekiyorsa (hayır efendim starcraft turnuvası değil sadece ani reaksiyon, ac odyssey'de kalkan kaldırıp koşan adama hekşat atıp atamamak da öyle, hassas aim ile hızlı hareket etmeniz lazım) o zaman çıta daha da yükseliyor. multiplayer oynuyorsanız (yukarıdaki listede top 10'den top'i mp oyun) daha da yüksek, competitive olunca (o 8'in hepsi de competitive!) daha da yüksek. benim dediğim şey zaten "hayır kesinlikle cloud gaming modeli hiçbir şekilde barınamayacak" değil, oyundaki her haltı server abisine soran client'lı bir oyun oynadıysak zaten efektif olarak cloud gaming'e girmiş sayıldık. diablo 3'de loot "ya düşsem mi düşmesem mi" diye bizi beklettiğinde, singleplayer yarım saat takılıp çıkacakken error mesajları bizi bloke ettiğinde zaten cloud gaming deneyimledik. benim dediğim cloud gaming attan inip eşeğe binmek. oyuncuya faydası yok, zararı var. şurada verdiğiniz örnekler hep "100 yıllık makineyle oyun oynamak" ya da "platforma sahip değilken oyun oynamak" üzerinden gitti. hepsinin ortak fayda paydası paradan tasarruf. şimdi bir kere bunda daha önceden yazdığım gibi bir yanılgı var, konsolcuların yıllarca yaptığı "bizim makine daha ucuz" argümanı çünkü ancak. ben 5 yıl içinde aktif bir oyuncu olarak cebimden toplam kaç para çıkmış, buna bakarım. bu gidere oyunlar, abonmanlıklar, donanım, yazılım, internet vs herşey dahil. bunların yanyana konup öyle kıyaslanması gerekir. cloud ilk yatırım bakımından düşük olması ile yanıltıyor çünkü diğer kalemlerde yüksek devamlı giderlere sahip. toplamda daha az olsa dahi bu kesinlikle sanıldığı kadar az olmayacaktır. kaldı ki, diyelim paradan tasarruf ettik. bunun karşılığında yaşadığımız deneyim iyileşti mi, kötüleşti mi? benim için kötüleştiyse şahsen bu benim için zayıf bir takas. çünkü oyun oynamaya yüksek önem veriyorum, hayatımın değerini yüksek biçtiğim parçalarından biri. "ya oyunculuktan tasarruf ettim hadi şuna harcayayım" demiyorum, "şundan tasarruf ettim, hadi oyuna harcayayım" diyorum. gamer diyecekse bir insan kendine zaten aşağı yukarı bu düşünce yapısında olmalı. başlık "ne düşünüyorsunuz" demiş, benim düşündüğüm de attan inip eşeğe binince cebimdeki akçenin pek esprisi olmadığı. veririm donanıma parası neyse, takılmadan, salgın çıkınca 720p'ye düşmeden, error yemeden oynarım. hamdolsun o kadar fakirleşmedim henüz. burada gördüğüm kadarıyla yazan insanların çoğu da kendi parasını kazanan eden, 15-20 yıl sonra hala gaming üzerine temelli bir forumda oyunlar üzerine wot yazacak kadar oyun oynamaya değer veren insanlar. "ya arkadaş kasa almadım, gittim bir model üstü araba aldım" diyecek bir insan var mı aramızda? bu tasarrufla oyun kaliteniz objektif olarak düşüyorken hayatınızdan net katma değer arttırdınız mı, azalttınız mı, bunu sorugalamanız gerek bence. hayır ben türkiye için konuşmuyorum doğrusu çünkü türkiye topyekün aynı şehirde oturan bir halk değil. ben metropollerde oturmayan insanlar için konuşuyorum, birinci dünyada yaşamayanlar için konuşuyorum. ve benim konuştuğum dünya nüfusunun çoğunluğu. istanbul'da cloud gaming başka olur, bodrum'da başka olur. new york'ta başka, albequerque'de başka olur. moskova'da başka, omsk'da başka olur. londra'da başka, falklands'de başka olur. ben makinamı alıp gidip antarktika'da oynayabiliyorsam bu temel bir özgürlüktür, muh god-given right demiyorum ama azımsanmayacak birşey. evinizi taşıdığınızda gaming hayatınız sıfırlanıyorsa bu düşünülmesi gereken birşey. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Konuyu açan Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Abi, ben de istemiyorum bulut olayını. Keşke bulut olsun dediğim yok. Ama olacağını düşünüyorum. Aklım fiyatta olsa zaten Divinity'yi Switch'de almazdım. Sony ve Microsoft bunu konsollarımı almayanda oyunlarımı alsım, dükkanımı kullanım komisyonumu versin, üyeliklerimi alsın diye yapacak. Zaten sırf bulut üyeliğine vereceğin para konsol fiyatını geçer. Büyük ihtimalle konsolu almayanlara da daha pahalı yapacaklardır. Yanlış yerden girdin sen olaya Sam ya da ben derdimi anlatamadım. Konuşalım dediğim iyi mi kötü mü olayı değil, sizce nasıl ilerleyecek, niye öyle düşünüyorsunuz olayı. Bulut oyunculuğunun barınacağı belli, sence nasıl bir formda barınacak, etkileri ve sonuçları ne olacak? Mesela az yukarda oyunların fiyatlarının artacağını düşündüğümü yazdım, katılıyor musunuz? Yoksa niye? Bunu soruyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gallant Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Sam herhalde bir kez daha hatirlatmak zorunda kalicaz. Cloud gaming seni hedef alan bir konsept degil zaten, sen yine donanimini alip istedigin gibi oynayacaksin. En basitinden araba gibi dusun, Ferrari den asagisina binmem diyen de var, tercihini Fiat Punto dan kullanan da. Her ikisininde performansi farkli. Ayrica listeledigin online oyunlardaki oyuncularin cogunlugu icin ms fark etmiyor. Bkz. Dota oyuncu statlari (https://dota.rgp.io/mmr/). Oynayanlarin %85 unranked, 10-20ms adamin umurunda degil. Senin gibi dusunen enthusiast lar pazarin kucuk bir bolumunu temsil ediyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 8 dakika önce, GERGE dedi ki: Abi, ben de istemiyorum bulut olayını. Keşke bulut olsun dediğim yok. Ama olacağını düşünüyorum. Aklım fiyatta olsa zaten Divinity'yi Switch'de almazdım. Sony ve Microsoft bunu konsollarımı almayanda oyunlarımı alsım, dükkanımı kullanım komisyonumu versin, üyeliklerimi alsın diye yapacak. Zaten sırf bulut üyeliğine vereceğin para konsol fiyatını geçer. Büyük ihtimalle konsolu almayanlara da daha pahalı yapacaklardır. Yanlış yerden girdin sen olaya Sam ya da ben derdimi anlatamadım. Konuşalım dediğim iyi mi kötü mü olayı değil, sizce nasıl ilerleyecek, niye öyle düşünüyorsunuz olayı. Bulut oyunculuğunun barınacağı belli, sence nasıl bir formda barınacak, etkileri ve sonuçları ne olacak? Mesela az yukarda oyunların fiyatlarının artacağını düşündüğümü yazdım, katılıyor musunuz? Yoksa niye? Bunu soruyorum yani o dediğin zaten psnow ile başlamış oldu bir bakıma. stadia modeli patladı, netflix gibi bir model belki düşünülür ama dediğim gibi o da oyunlara uymayan bir model, anlatmıştım yukarıda. "e abi oyunu bitirmedim neden kaldırdınız" mı olacak oyunculuğun geleceği, ancak ve ancak ps plus modeli olur ama şirketler de zaman içerisinde sadece ve sadece şişen bir library'i cloud olarak sunmak isterler mi, normalde yapmaları gerekir ama ben sadece akılla yönetildiğini görmüyorum bu işlerin. bazen büyük oynayıp batmayı tercih ediyorlar azıcık aksın demek yerine. ilerleme şekli (cloud'un ilerlemesi bence oyunculuğun gerilemesi gerçi lol) bana göre mantıken servisler olur ve buna aylık verilir, sonra subs verilir, buna bedava bazı şeyler eklenir ama yeni oyunlar hemen isteniyorsa satın alınır, yani ps plus/humble'ın cloud streaming modeli gibi olur tutması isteniyorsa. ayakbastı alınmayacak ama. 15$ verdim, 29'uncu günde çıktım olmalı. diğer bütün iş modelleri bence infilaka mahkum. etkileri kötü, sonuçları kötü, faydaları tuvaletten 1milyon satırlı dialog porn oynayabilmek. işte yukarıdaki pie chart gibi endüstri gelirlerinin önemli kısmı ona kayabilir. salgın/savaş olur sonra 480p oynar insanlar evlerinde aylarca kapalı oyun oynarken 2030'da. 3 dakika önce, Gallant dedi ki: Sam herhalde bir kez daha hatirlatmak zorunda kalicaz. Cloud gaming seni hedef alan bir konsept degil zaten, sen yine donanimini alip istedigin gibi oynayacaksin. En basitinden araba gibi dusun, Ferrari den asagisina binmem diyen de var, tercihini Fiat Punto dan kullanan da. Her ikisininde performansi farkli. Ayrica listeledigin online oyunlardaki oyuncularin cogunlugu icin ms fark etmiyor. Bkz. Dota oyuncu statlari (https://dota.rgp.io/mmr/). Oynayanlarin %85 unranked, 10-20ms adamin umurunda degil. Senin gibi dusunen enthusiast lar pazarin kucuk bir bolumunu temsil ediyor. cloud gaming bir kere herkesi hedef alıyor çünkü herkesi tuşa getirmek istiyorlar. bütün olay gaming as service, bizim tuvaletten oynayıp oynamamamız değil. dünya genelinde iş dünyasının birinci önceliği gelir akışının stabilize edilmesi ve yükselen çizgide tutulması. bu gayeyle bütün eğlence sektörleri sahip olmadan kiraya çevirmeye gayret ediyor ki temeli budur bu çabaların, tüketici ihtiyacından doğan bir arayış değil. her ay şıkır şıkır ödesin, ödemiyorsa ölsün zaten. paycheck'ten paycheck'e yaşasın, hiçbirşeye sahip olmasın, sonra lockdown gerekince ne olur gördük işte. hayır ben istemiyorum, direnicem desem bile marjinalize edecek beni gitgide. ben bunu mobil oyunlar için de yazdım ve gerçekleşti. platformdan nefret ettiğim halde konsollardan mobile kaydırıldığı için jrpg'ler, gidip onda oynattılar sonunda. bunlar da gidecek cloud'a exclusive koyacak gitgide artan miktarlarda, stadia'da gördük. korsanlanamayacak da bunlar, o bakımdan da işlerine geliyor. hop ne oldu, otomatik mahkum ettiler. ben o jrpg'yi nasıl lagli lagli oynamaya zorunlu kaldıysam burada da zorunlu bırakacaklar. yani "bana birşey olmayacak" gibi bir durum yok, olacak. kötü etkileneceğim. sonuna kadar da bombalayacağım şirkete daha da para gelsin oyuncu/tüketiciye kahır çektiren sistemleri. %85 unranked olması birşey değiştirmez, ben de competitive oynamıyorum o jrpg'yi, latency yüzünden perişan olduğum gerçeğini değiştirmiyor. 300ms ile unreal tournament, quake 3 oynadım yıllarca. başka seçenek olmadığı için oynamak deneyimin tam bir facia olduğu gerçeğini değiştirmiyor. o insanlar gene oynayacak ama hatırı sayılır bir kısmı sürüne sürüne. datacenter yanında evi olan adamlar canlarına okuyacak ama gene de oynamaya devam edecekler çünkü endüstri boğazlarına onu dayayacak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Konuyu açan Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Korsan olayı PC dışında aşılabilir zaten. Gerçi bir XBox One aşabildi daha. PS4 bir versiyonundaki hata yüzünden, Switch de ilk fabrikadan çıkanlardaki bir hata yüzünden o versiyonlara özgü olarak kırıldı. Entertainment as a service modeli olarak dizi/film/müzik bence kötü değil, daha iyi hattaç Ayda Netflix+Tidal 70 lira götürüyor ama ikisi de aile planı işte, ikisini de aktif kullanan 5 kişi var kardeş, anne, baba, teyze, kuzen olarak. Fazlasıyla fiyatını karşıladığı gibi; bu medium çabuk tüketilen birşey, bir dizi sezonuna daha fazla para verip bir günde bitirebilirim. Böyle iyi. Bandcamp'dan da aldığım Tidal'da olan epey albüm var bu arada, destek olacak mali durumum varsa olurum. Oyunlar farklı ama. Master Mode olarak tekrar Breath of the Wild'a başladım, 110 saatteyim şu anda. 15 saat daha oynarım diyorum kaleye girmeden önce. Oyun rahat 250 saat verdi bana şu an. Satın alma, fiziksel olarak sahip olma burada daha mantıklı bence. Ama Nintendo dışında adam gibi fiziksel olarak satan ne kaldı? PS4'te filan kutu alıyorsun, içinden kod çıkıyor. PC aynı, kutu alıyorsun, içinde Steam kodu çıkıyor. Çıkmasa da bluray geliyor, 10 sene sonra çalışmıyor doğru dürüst. Kartuş var işte ama Switch'de, mis. Software as a service kötü bir model. Dijital olarak satma da kötü model. Elinde bluray ya da kartuş yoksa oyun sana ait değil, Steam'deki oyunlar size ait değil. Eğer bu ortamda Netflix modeli gelecekse oyunlara gelsin. Konsollarda sorun değil, eShop kapanabilir, o zamana zaten çok rahat emüle ederiz. PC'de bu kadar net değil ama. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gallant Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Konsollar yaklasik 6-7 senede bir core modeli yeniliyorlar. Haliyle yeni cikan oyunlarin grafikleri downgrade ediliyor calistirmak izin, yukleme ekraninin suresi artiyor, vs. Konsol uzerinden bulut bu sebepten dolayi uygun bir konsept. Or. Sony uygun bir ucret karsiliginda konsol sahiplerine aylik oyun + bulut subscription satabilir. Yada konsol yoksa ayni paketi daha yuksek fiyattan satip insanlari konsol almaya tesvik edebilir. Bazi konsol exclusive oyunlari cloud version olarak satip konsolsuz oynamana izin verebilir. Aylik pakete bazi oyunlar sureli, bazi oyunlar temelli gelebilir. Sureli oyunlar icin sonradan ucuza alma modeli olusturabilirler. Televizyonlara yapilacak ufak bir update ve controller ile netflix tarzi bir hizmet verilebilir. Isin ucu cok acik. Deneme yanilma ile uygun bir business modeli gelistirilecek gibi duruyor su an. Cloud exclusive su anki markete uygun bir model degil. Zamanla altyapi agi genisledikce birileri yine deneme yanilma yoluyla marketi test edicektir. 35 dakika önce, Sam dedi ki: hayır ben istemiyorum, direnicem desem bile marjinalize edecek beni gitgide. ben bunu mobil oyunlar için de yazdım ve gerçekleşti. platformdan nefret ettiğim halde konsollardan mobile kaydırıldığı için jrpg'ler, gidip onda oynattılar sonunda. bunlar da gidecek cloud'a exclusive koyacak gitgide artan miktarlarda, stadia'da gördük. korsanlanamayacak da bunlar, o bakımdan da işlerine geliyor. hop ne oldu, otomatik mahkum ettiler. ben o jrpg'yi nasıl lagli lagli oynamaya zorunlu kaldıysam burada da zorunlu bırakacaklar. yani "bana birşey olmayacak" gibi bir durum yok, olacak. kötü etkileneceğim. sonuna kadar da bombalayacağım şirkete daha da para gelsin oyuncu/tüketiciye kahır çektiren sistemleri. Pazar genel ihtiyaca ve kara gore sekillenir. JPRG in ana kitlesi japonya da, bu kitle sabah aksam toplu tasima kullaniyor. Mobil donanim guclendikce JRPG lerin mobile kaymamasi gibi bir secenek yoktu zaten. Japonya'da yasasaydin beni mahkum ettiler demezdin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Syringe Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 13 saat önce, Sam dedi ki: hayır sonsuza kadar klavye fare ile oynayacağımı düşünmüyorum ama ondan iyisi gelene kadar o. yanında touchscreen ile de oynadığım oyun var ama o da mouse taklidi zaten. vr filan novelty işler. dediğim gibi mac-machine interface yapıldığı zaman direkt ona geçerim, düşünce hızında girdi yapabilmek varken neden parmaklarla ellerle uğraşayım? parmak ve elimiz dünyaya bir arabirim zaten, ihtiyaç kalmayınca analog çeviriyle vakit kaybetmem. man-machine olayinin olacagini ben de tahmin ediyorum ama simdilik bilim kurgu o tarz bi arabirim. yakin gelecege baktiginda vr disinda bilim kurguya girmeyen arabirim alternatifin yok. simdiki dandik moduller ilerde rafine olucak, hatta tahmin ediyorum ki hardware ile birlikte gelicek moduller, pc kasasina gerek duymadan gozlugunle giriceksin olaya. vr'in tek eksisi comp. oyunlari destekleyen bi arabiriminin olmamasi ama zaten comp. fps, rts, mobalar vs. kimsenin umrunda degil, piyasanin %85-90'i casual oldugu icin. simdi vr ve cloud gaming emekleme asamasinda, sen bu haline bakip gimmick demekte kendi capinda hakli olabilirsin ama tarihe bakarsan ilerde haksiz cikicagini goruceksin. ayrica carmack gibi bi adam buna kendini adamissa bi bildigi var demektir di mi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 57 dakika önce, GERGE dedi ki: Korsan olayı PC dışında aşılabilir zaten. Gerçi bir XBox One aşabildi daha. PS4 bir versiyonundaki hata yüzünden, Switch de ilk fabrikadan çıkanlardaki bir hata yüzünden o versiyonlara özgü olarak kırıldı. Entertainment as a service modeli olarak dizi/film/müzik bence kötü değil, daha iyi hattaç Ayda Netflix+Tidal 70 lira götürüyor ama ikisi de aile planı işte, ikisini de aktif kullanan 5 kişi var kardeş, anne, baba, teyze, kuzen olarak. Fazlasıyla fiyatını karşıladığı gibi; bu medium çabuk tüketilen birşey, bir dizi sezonuna daha fazla para verip bir günde bitirebilirim. Böyle iyi. Bandcamp'dan da aldığım Tidal'da olan epey albüm var bu arada, destek olacak mali durumum varsa olurum. Oyunlar farklı ama. Master Mode olarak tekrar Breath of the Wild'a başladım, 110 saatteyim şu anda. 15 saat daha oynarım diyorum kaleye girmeden önce. Oyun rahat 250 saat verdi bana şu an. Satın alma, fiziksel olarak sahip olma burada daha mantıklı bence. Ama Nintendo dışında adam gibi fiziksel olarak satan ne kaldı? PS4'te filan kutu alıyorsun, içinden kod çıkıyor. PC aynı, kutu alıyorsun, içinde Steam kodu çıkıyor. Çıkmasa da bluray geliyor, 10 sene sonra çalışmıyor doğru dürüst. Kartuş var işte ama Switch'de, mis. Software as a service kötü bir model. Dijital olarak satma da kötü model. Elinde bluray ya da kartuş yoksa oyun sana ait değil, Steam'deki oyunlar size ait değil. Eğer bu ortamda Netflix modeli gelecekse oyunlara gelsin. Konsollarda sorun değil, eShop kapanabilir, o zamana zaten çok rahat emüle ederiz. PC'de bu kadar net değil ama. korsanın tek garanti çözümü oyunu sunucuya bağımlı bırakmak, mp-only oyunlar yapabiliyor işte bir de cloud streaming yapabilecek. ama adamların ana meselesi hey ay aksın gelir, hatta zaman üzerinden gelir artışı yakalansın çünkü oyunu oynamasa da 1-2 ay kapamıyor insanlar abonelikleri. oyun deyince halbuki adam 3-5 tane alıyor onunla yıllarca gidiyor, o insanları sömürmek için işte xbox live, ps plus ile multiplayer haraca bağlandı. bir sonraki adım da bu, herkesin cüzdanına hortumu bağlamak. oyunculuğun geleceği açısından içerdiği sorunlar sadece finansal da değil, gameplay de olumsuz etkilenecek. "oyunu nasıl yapayım da cloud streaming'e müsait olsun" tasarımcıların listelerinde zirveye çıkacak. nasıl mmo'lar "1'e bas 15sn cd bekle, 2'ye bas 30sn bekle" mantığı kullanıyorsa bütün oyunlarda bu tarz yaklaşımlar görmeye başlayabiliriz. sonra "ms etkilemiyor ki" denecek çünkü zaten ms etkilemeyecek şekilde kıtipyöz bir gameplay yapıldı! bu iş küresel ısınma gibi, "ya ne olacak 1 derece ısınırsa" deniyor ama süreç içinde ilerledikçe birbirine bağlı bir çok sistemin nasıl zincirleme darbe yediği yaşanırken görülüyor, projeksiyonlarda ilk başta farkedilmeyen hususlar. 47 dakika önce, Gallant dedi ki: Pazar genel ihtiyaca ve kara gore sekillenir. JPRG in ana kitlesi japonya da, bu kitle sabah aksam toplu tasima kullaniyor. Mobil donanim guclendikce JRPG lerin mobile kaymamasi gibi bir secenek yoktu zaten. Japonya'da yasasaydin beni mahkum ettiler demezdin bir tane hayatımız var, onu da "ya geriye gittik ama kapitalizme halel gelmedi" deyip geçirmeye razı değilim şahsen, dünyayı değiştirmese de gerekirse dağların tepelerinden haykıracağım. 44 dakika önce, Syringe dedi ki: man-machine olayinin olacagini ben de tahmin ediyorum ama simdilik bilim kurgu o tarz bi arabirim. yakin gelecege baktiginda vr disinda bilim kurguya girmeyen arabirim alternatifin yok. simdiki dandik moduller ilerde rafine olucak, hatta tahmin ediyorum ki hardware ile birlikte gelicek moduller, pc kasasina gerek duymadan gozlugunle giriceksin olaya. vr'in tek eksisi comp. oyunlari destekleyen bi arabiriminin olmamasi ama zaten comp. fps, rts, mobalar vs. kimsenin umrunda degil, piyasanin %85-90'i casual oldugu icin. simdi vr ve cloud gaming emekleme asamasinda, sen bu haline bakip gimmick demekte kendi capinda hakli olabilirsin ama tarihe bakarsan ilerde haksiz cikicagini goruceksin. ayrica carmack gibi bi adam buna kendini adamissa bi bildigi var demektir di mi yapılmaya başlandı, bilim-kurgu değil ama ilk aşamalarında. teorisini baltalayan bir olay yok henüz pratikte. miğfer takılacaksa bari işe yarayanı takılsın. o gelene kadar el-kol sallamayla filan işim olmaz. lol nasıl kimsenin umrunda değil, en çok aktif oynanan şeyleri saydın. %85 dediğin clash of clans oynuyor zaten, kalanı konuşuyorsak o zaman onun %85'i "kimsenin umrunda olmayan" şeylerin playtimeları. vr 35 yıldır var, basement dweller artık emekleyen bebek değil. cloud gaming de 15 yaşında, o da iş bulabilecek mi göreceğiz. tarih hala haksız çıkarmış değil. carmack touchscreen'e doom çıkarıyordu en son oyunlarla ilgili birşey yapıyorken, sonra da uzay roketlerine yöneldi filan. onun artık günümüzde hükmü kalmadı pek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 5 saat önce, Sam dedi ki: şimdi non-competitive burada yanlış bir ayrım en baştan. insanlar sadece csgo vs için bu endişe sanıyor, değil. o saydığın yelpazeye ac odyssey dahil değil bu arada, real-time aiming içeren bir oyun, onu senin potandan alıp kendi potama koyuyorum, benimkinde: bütün real-time aiming gerektiren oyunlar, bütün qte içeren oyunlar, bütün ritm oyunları, bütün platform oyunları, bütün dövüş oyunları vs liste uzuyor gidiyor ama anlaşılıyor herhalde. kısacası bütün ani reaksiyon verilip, hızlı input girilmesi gereken oyunlar. Mersin şartlarında kingdom come oynadım, gayet real time aiming hatta parrylerde zamanlama gerektiren oyun. Ac odyssey falan oynadığımdan değil çok tuttuğundan örnek gösterdim ama benzerdir heralde, o yüzden competitivele sınırlandırıyorum cloud gaminging cevap verememe durumunu. QTE falan da yapılır yani, öyle abartıldığı kadar input lag yok. Yarın sıra yokken bi witcher açar bakarım 3 saat önce, Sam dedi ki: oyunculuğun geleceği açısından içerdiği sorunlar sadece finansal da değil, gameplay de olumsuz etkilenecek. "oyunu nasıl yapayım da cloud streaming'e müsait olsun" tasarımcıların listelerinde zirveye çıkacak. GFN finansal olarak da bi Stadia değil gayet mantıklı ve oyuncu düşmanı olmayan bi modelle çıktı. Gameplay konusunda zaten konuşmak bile anlamsız, AAA dediğin koca bi def-i hacet çukuru. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 33 dakika önce, axedice dedi ki: Mersin şartlarında kingdom come oynadım, gayet real time aiming hatta parrylerde zamanlama gerektiren oyun. Ac odyssey falan oynadığımdan değil çok tuttuğundan örnek gösterdim ama benzerdir heralde, o yüzden competitivele sınırlandırıyorum cloud gaminging cevap verememe durumunu. QTE falan da yapılır yani, öyle abartıldığı kadar input lag yok. Yarın sıra yokken bi witcher açar bakarım GFN finansal olarak da bi Stadia değil gayet mantıklı ve oyuncu düşmanı olmayan bi modelle çıktı. Gameplay konusunda zaten konuşmak bile anlamsız, AAA dediğin koca bi def-i hacet çukuru. doğru kingdom come'da gene aksiyon var ama aklımda kaldığı kadarıyla parry yapma penceresi sırasında oyun yavaşlıyordu, onda zaten bilerek reaksiyon süresini geniş tutuyorlar. ama neredeyse hiçbir oyunda bu yok normalde, istisnai bir durum. o yüzden en basit örnek mesela ritm oyunu çünkü timing kritik, turnusol kağıdı gibi input lag ölçmek için. bütün gameplay doğru zamanlama reaksiyon için. gameplay meselesi için bütün oyunları etkiler, atıyorum gidip millet hızlı oynanışta veya reaksiyon penceresi kısa olacak bir oyun yapmaz. herşey wow gibi olur gitgide. çünkü adam bakacak ben bunu new york'luya satabilirim ama midwest'teki adama satamam, o zaman geriatrik içinmiş gibi bir gameplay tasarlayayım. bugünkü gameplay mumla aranır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
goldbären Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 22, 2020 resmen sam'e karşı çıkacam diye mediocrity savunmuşsun axedis ya. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar