Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Şok ve BİM'deki tanınmamış güzel ürünler


sabonis

Öne çıkan mesajlar

abi bim vs % 3 le 4 le kazansalar bu ise hic girmezler..

21 milyar ciro..5600 kusur magazasi varmis..3 750 000 yapar..super bir rakam degil bence..

onun disinda malin kalitesi konusunda meyve sebze zaten cogu zaman 1. kalite mali goremiyoruz..hep dedikleri onlari ithal ediyoruz biz diyorlar..kala kala vazelin kapli buzhane elmalari ..israil tohumlu tatsiz tuzsuz domates biber..o domatesin de bilmem kac senedir hep meyve sinekli olan yada zehirli ilacli olanini goturuyoruz..zeytinde filan da buna benzer..bir sut yogurt peynir belki az yirtiyoruz onda da bizim peynirleri sevmedikleri icin-beyaz peynir vs- ic pazara calisiyorlar..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bim girebilir, içerideki müşteri sirkülasyonu bayağı fazla. klasik bi laf olacak ama "sürümden kazanıyorlar ağğbii"

ama tabii en temiz gelir raf, çalışan, tüketim masraflarının vs. olmaması.

bizim buradaki en ufak migros'ta bile min 20 kişi çalışıyor. onun 2/3'si kadar olan mekanda bim var, 3 kişi bakıyor her işe. kafadan 17 adamın masrafı, otu boku düş. adam başı 5k'ya mal olsa aylık ortalama (olası kaza vs.sağlık giderleri falan da her şeye gidelim.) 85k cebinde para kalıyor. o da ürün fiyatlarına yansıyor tabii doğal olarak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ek, yazılmış zaten yukarıda,

sabonis said:

aynı mantık her ürün için geçerli. mesela şok da biraz daha ucuz gibi takılıyor ya. ama baktığında şok ile carrefour'da satılan aynı ürünlere hepsi birebir aynı fiyat. bi tarafta ucuz bi tarafta pahalıya satamazlar sonuçta.


ama bu bir gerçek, şok, bim, a101 gibin yerlerin mağaza açımı ve işletme, personel giderleri vb. muadil bir migros, carfur falan gibi mağazalardan daha az olur,

buradan kaynaklı biraz ucuzluk illa ki olur,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dana22 said:

abi bim vs % 3 le 4 le kazansalar bu ise hic girmezler..

...


genel vatandaş algısı :)

ticarette kâr oranları %5-10 arasında olur genel olarak, duruma göre, mala ve müşteriye göre %3-15 arası da gidip gelebilir. ama memur, tekstilci, sanayici falan pek inanmıyor :)

misal, çinden starwars ıvır zıvırını toplayıp gelirsen kâr olarak %15 üstü kalabilirsin ama diyelim her yerde satılan ve rafta olması gereken bir ürün örneğin cocakola olsun, onun kârı %3-5 arasında olması lazım ki rekabetçi olabilesin

işte burada kâr ı biraz daha yukarı çekmek için tapon ve fason ürünlere yöneleceklerini düşünmek çok uçuk bir iddia değil

dişçinin bile ağzına soktuğu şeyin nasıl daha ucuzunu alırım acabanın derdinde olduğu bir devirde üstelik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bim alırken kazanır.
çok fazla mağazası olmasının yanında sadece 600 SKU ürün tutar. Bütün türkiye bu 600 SKU'nun içine girmeye çalıştığından üreticiler arasında hardcore rekabet dönüyor. Üstelik bim ürünü üreticiden alırken, şu fiyata satarım diye de baştan belirtiyor.

3-5 sene önce unilever bim için özel domestos üretiyordu, piyasaya sunduğu normal domestoslardan ayrı olarak aynı boyutlu kutuda 50 ml daha az doldurulmuş ürün ürettiler, sadece bim mağazaları için.

sensodyne diş macunu hiç reklam yapmadığı zamanlarda bir dönem zararına bim'e mal sattı, ilk ay pazar payı %7 arttı. aradaki zararı marketing harcamasına saydılar.

raf, çalışan sayısı vs. falan çok önemli kalemler değil bim için, onlar reklam amaçlı ucuzluğunu göstermeye yarıyor. asıl parayı kazandıkları yer üreticiyi istedikleri gibi eğip bükebilmeleri sonucundaki gross profit.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dana22 said:

abi bim vs % 3 le 4 le kazansalar bu ise hic girmezler..

..

Öyle ama?

Adamlar sistemi koymuş şıkır şıkır yürüyor, sermaye ile yapılan iş sonuçta marketçilik. Vasat biri bile doğru yerde market açarak güzel işler yapabiliyor. Risk yok, batak yok nakit çalışıyorsun. Bir müşteri portföyün oluştuğu zaman yürüyor. Haliyle böyle bir işte 15 üstü kârlılık beklemek hayalperestlik olur ki saydığım sebeplerle rekabet yoğun sektör. Çoğu ürünü geliş fiyatının 15-20 kuruş üstü reklam verip raftan başka şey alır diye yürüyen bir pazar marketçilik. Marketçilikde en büyük sıkıntı düzenli stok tutup personele mal çaldırmamak ayrıca. Bu da mahallelerde kurulu orta çaplı marketler için geçerli. İşini takip etmezse kağıt üstünde gözüken kasada gözükmez iş işten geçer tabi. Bim vs onluk bir durum değil zaten bu.

Risk göze alınırsa ve o kapasite varsa tabi ki 20 milyar ciroya 4-5 milyar bırakacak işler de var. Tabi sonunda ceketi alıp gitme riski ile beraber. Türkiye gibi ticaretin ÇOK büyük kısmının çek ile döndüğü ortamda marketçilik 4-5 kâr gayet normal. Dileyen 12 ay vade ile tekstil, otomotiv yan sanayi vs gibi sektörlere girebilir.

Bim e dönersek. Bim herşeyi nakit alıyor ayrıca. Migros mesela vadeli ürün alırken Bim parayı basıp alıyor. Para kurşundur. Bim de bunu güzel kullanıyor. Haliyle Migros’un 2,50 liraya aldığı ürünü Bim tezgahına 2,25₺ e koyabiliyor. Ufak hesaplar üst üste toplayınca güzel paralar yapıyor bu hacimlerde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

marketlerin kar marjı çok düşük. sektör böyle. o yüzden ara mahalle hipermarketleri hayvan gibi afişler asıyor bilmemne.

yorucu ve düşük kar marjlı bir iş. sürümden kazanma mantığı işte.

bim in satın alma gücü çok yüksek, binlerce mağazası var keza a101 de öyle. zaten a101 ile bim araısnda fiyat farkı yok. ikisinin de kendi markaları var işte, orada işler değişiyor biraz.

adam soğuk içecek dolabı bilme koymuyor mesela. hem eleman için iş yükü (koca mağaza 2 elemanla dönüyor çoğu zaman)hem de maliyet. ben kolisini bile açmadan koyayım alan alsın diyor işte.

bim in tabi halk üstündeki etkisi de bu şekilde oluştu, muhafazakar ama ucuz falan diye koyunlar saldırıyor işte. a101 aynı kalitede, farkları yok. hatta bank asya geçmişi falan var, millet a101 i bim den üstün tutuyor, marka algısı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pattisliborek said:

evet abi 50 kuruşa aldığı kalemi 1,50 liraya satarak %300 kazanmalı.

zaten hiçbir personel gideri, kira gideri, enerji gideri, lojistik gideri, operasyonel faaliyetler vs gibi derdi yok adamların. :D


şunları görmemek gerçekten inanılmaz.

ha bu arada kar konusunda waffle'dır olay.

malzeme olarak baktığında 1.5 lira yoktur maliyeti, hamur, 5 dilim muz, 5gram sıvılaştırılmış çikolata....
kira, çalışan, faturalar diğer giderler vs desen 4 liradan fazlaya çıkmaz maliyeti. hayatımda bu kadar büyük kazık görmedim. insanlar da hala gidip çatır çatır yiyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

pattisliborek said:

evet abi 50 kuruşa aldığı kalemi 1,50 liraya satarak %300 kazanmalı.

zaten hiçbir personel gideri, kira gideri, enerji gideri, lojistik gideri, operasyonel faaliyetler vs gibi derdi yok adamların. :D


şunları görmemek gerçekten inanılmaz.

ha bu arada kar konusunda waffle'dır olay.

malzeme olarak baktığında 1.5 lira yoktur maliyeti, hamur, 5 dilim muz, 5gram sıvılaştırılmış çikolata....
kira, çalışan, faturalar diğer giderler vs desen 4 liradan fazlaya çıkmaz maliyeti. hayatımda bu kadar büyük kazık görmedim. insanlar da hala gidip çatır çatır yiyor...


hayatinda hic ticaret yapmadin di mi ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

dost yoğurda efsane diyen adam hayatında yoğurt görmemiş, aborjin falan herhalde

kaldı ki bırak yoğurt kategorisinde derecelendirme yapmayı, gıda olarak bile tüketimine mesafeli yaklaşılması gerekiyor, sütü bile zira efsane kötü...


dost yoğurt hangi firmanın bir baksana yada dur ben söyleyeyim de çok bilmiş tavırlarını araştırarak geliştir.

Lactalis firması aldı gerçi satılmadan önce de Ülker'e ait idi gerçi halen daha payları var sanırım ülker'in.

Market'ten başka marka alıyorsun bir şey değişmiyor.Sadece daha fazla para veriyorsun o kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...