Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2k-3k devir arası tekleme


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Selam.

Milyor tane forum sayfasını ayrı ayrı didiklememe rağmen "birader şundan yapıyo" diye tek bir mantıklı yazı bile dönmediği için buraya da açmak istedim konusunu. Kardeşim ustaya götür bize ne soruyosun diyenler için de şöyle ayrı bir dip not düşeyim tonlarca insanın başına aynı şey gelmiş ve tonlarca farklı usta farklı arabaları görmüş, a arabasına yapılan şey b arabasına uymamış aynı sorun olmasına rağmen ve bazı ustalar birader biz çözemedik bile demişler o yüzden bir fikir alışverişi olsun anlamında açıyorum.

edit 1: ulan yanlışlıkla göndere tıkladım yazmadan hemen editliyorum bi sn yazıp :P

Pek zamandır araba nadirde olsa böyle yüklendiğimde falan sanki arkadan biri çekiyor gibi 0.5 saniyelik bir tekleme yapıp aynı kaldığı yerden devam ediyodu gidişe. LPG den kaynaklı falandır dedim hani çok milisaniyelik bişey o yüzden de pek üstünde durmadım. Baktım benzinde de yaptı aynı şeyi eyvah dedim yine üstünde durmadım. Bu sabah arabayı çalıştırdığımda arabanın 2k-3k arası anormal bir şekilde böyle sanki arkaya doğru biri çeker gibi teklediğini ve egzostan pat pat ses çıkardığını farkettim. 3k deviri geçtiği zaman araba yine aynı şekil devam ediyor ama ondan sonra çoook nadir bi şekilde tekleme yaptı 3k dan sonra.

Yani araba tam güç bir şekilde yükleniceği anda tekleme yapıyor. biraz daha kendini rahatlattığı anda o teklemeyi kesiyor.

Bir ton sayfada bir ton öneri yapmışlar hatta başına gelen kişiler ne işlem yapıldıgını falanda anlatmış.

-Öncelikle LPG den değil, benzinde de aynı şey oluyor.
-Bu tekleme söz konusu olduğu zaman arabaya ilk marş vermeden önce yanan ışıklardan enjeksiyon veya ateşleme şeklinde olan bir lamba var o yanıyor ve 5 saniye sonra sönüyor.
-Aracı satın alırken satın aldığım adam bujileri ve buji kablolarını falan yeni değiştirdiğini söylemişti ki hakikaten de yeniydi kolpa değil yani o seçeneğide eledim.
-Egzostan pat pat ses gelmesi aslında egzosu tam anlamıyla atamıyo gibi bi düşünce de verdi bana. Gaz kelebeği tıkanmış olma ihtimalini de düşünüyorum.

Yani bu ne olabilir?
Mesaj tarihi:
ya çok yüklenmedikçe yapmıyor dedim, işten güçten de bugün götüremedim yarın sabah götürücem de az kaldı eve gelemiyodum ya. dik yokuşta öyle bir hale geldi ki araba pat pat pat yapa yapa zar zor tırmandım.

arabada bu tekleme sorunu olduğu anda devir göstergesi kafayı yiyor. 0.5 saniyelik bi aralıkta 2k devirdeyken mesela yaptığında bir anda sıfıra inip tekrardan yukarı çıkıyor gibi oluyor. anlatmamdan direk çözersiniz. araba her pat yaptığında egzostan devir göstergesi çıldırıyor.

sanıyorum arıza ateşleme bobininden. aynı birebir sorunları yaşayan insanların ki ateşleme bobini tamiri ile düzelmiş. bakalım yarın tam detaylı yazarım
Mesaj tarihi:
3 gündür yavşak bir elektrikçinin ustaya gelip araca bakmasını bekliyorum. yarın sabah gidip alıcam arabayı tekleye tekleye sürerim yine işime gücüme bakarım bu nedir ya. varmı istanbul kartal tarafında işinin ehli iyi bir elektrik ustası tanıdığı olan?
Mesaj tarihi:
Abi debriyaj balatasinda sknti var diye dusunuyorum

Sana basit bi yontem soyleyeyim. El frenini cek sonuna kadar, sonra araci yurutmeye calis, stop etmez ise debriyajdandir


Pardon panpa yanlis anlamisim, titreme var mi aracta?
Mesaj tarihi:
bobin-modül-buji-buji kablosu değişti. araçta devreyi tamamlamayan daha doğrusu elektrik aksamı ile alakalı tüm ateşleme sistemini değiştirttim. 400 tl sıkışmış arasına.
Mesaj tarihi:
yok buji değil esas sorun. gaz modülü mü bi bişey modülü var okuyucu bir sensör. buji kablolarını buji tarafı değilde öbür taraftaki okuyucu bir zımbırtı var. o arızalıymış komple. o değişmişken hepsine girdim işte.
×
×
  • Yeni Oluştur...