Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

30'a 1 kala, Kırık Hayaller Denizinde Yüzüyoruz


RamsesII

Öne çıkan mesajlar

deadwoll said:

Avrupa'da yaşadım da abi 1 seneden biraz fazla bir süre :P O süreçte de herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Olay Türkiye'deki düzeni oraya götürmeye çalışmayıp mevcut düzene göre şekillenmekten ibaret. Siz buradaki gibi arkadaşlık ilişkileri ararsanız avrupada bulamazsınız, buradaki gibi öğrencilik veya iş hayatı bulamazsınız vs. vs. Orada olan neyse ona adapte olacaksınız.


Senin durumu bildiğim için quoteladım zaten ya, öğrenci olarak gitmiştin sanırım sen ? İş hayatı farklı diyorlar, epey var expat bizde gidip gelen, çoğu adapte olamadan geldi. Çok sevip mecburen gelenler de var tabi de, bizim hayat tarzı biraz otantik kaçıyor. Alışılması zor gibi anlattı herkes. Öğrenciyken durum farklı, öğrenci kafası sonuçta fasd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kozalak said:

gidemez çünkü arabası yok. güzel bi arabası olsaydı ahh keşke...
,
Wishmaster said:

güzel arabası olsa şimdi tüm kızlar onundu :D

türkiyede yaşamanın en en en büyük köylülüğü bu araba mevzusu, avrupa'daki adam ile konuşmaya başladığında direk senin araban ne, kaç yakıyor, tüplü mü gazlı mı, tok kapı sesi vesaire gibi boktan muhabbetler yapmıyor.

adam çatır çatır biniyor bisikletine, okuluna işine, süpermarketine gidiyor.

bize diretilen ne? önce mutlu olmak için araba alınacak, karılar anca arabaya gelecek.

arabayla karı birlikte geldiği zaman nolacak? biriktirilen bütün paralar, çekilecek olan bütün krediler gerizekalı karının ailesini pışpışlamak için yapılacak düğüne verilecek,
2 sene borçlar ödenip çocuk yapıldıktan sonra 20 sene vadeli konut kredisine girilip çocuğun tam gelişim çağında birikim yapamadığı için tatilden, gezmekten tozmaktan mağdur olan beyaz yakalı görünümlü hıyartolar gelip ağlama topiği açacak.

kanmayın şu döngüye rica ediyorum ya.
1 kere avrupa gören insanın, oradaki insanların mutluluğu nasıl elde ettiğini, namusu bacak arasında görmeden ne kadar rahat yaşayabildiğini, bisiklet ile oksijen alarak işe gelmenin boktan volsvagenlerinizdeki iğrenç araba kokularıyla var olan beyninizin %1'ini daha kaybetmenize sebep oluyor.

sonra ofise gelip bugün de ülke çok rererö.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

araba ve motor gerekli ama,
kari icin degil de belli bi yastan sonra standartlarin artiyor.

Ek olarak gezecek cok yer var, arabasiz ulasamiosun bazi yerlere.

zaman zaten kisitli tatillerde.

zor yani arabasizlik, belki buyuksehirlerde sehir ici takilabilirsin (istanbul harici, orada baya standartlarin dusuyor toplu tasimayla).

iste yine donup dolasip standartlara ve comfort zoen a geliyor mesele
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Boktan olan toplu taşımanın bu kadar yeto ve kötü olduğu halde araçların ve benzinin dışarıya göre x kat daha pahalı olması.

Benim yaşadığım yerde araba is a must , günde 5 kere evin önünden toplu taşıma geçiyor o da akşam 5 ten sonra yok , merkeze gitmek için taksi artı 2 toplu taşıma yapmam gerekiyor ya da 3km yol yürüyüp üstüne 2 toplu taşıma patlatmam lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Madcat said:

kozalak said:

gidemez çünkü arabası yok. güzel bi arabası olsaydı ahh keşke...
,
Wishmaster said:

güzel arabası olsa şimdi tüm kızlar onundu :D

türkiyede yaşamanın en en en büyük köylülüğü bu araba mevzusu, avrupa'daki adam ile konuşmaya başladığında direk senin araban ne, kaç yakıyor, tüplü mü gazlı mı, tok kapı sesi vesaire gibi boktan muhabbetler yapmıyor.

adam çatır çatır biniyor bisikletine, okuluna işine, süpermarketine gidiyor.

bize diretilen ne? önce mutlu olmak için araba alınacak, karılar anca arabaya gelecek.

arabayla karı birlikte geldiği zaman nolacak? biriktirilen bütün paralar, çekilecek olan bütün krediler gerizekalı karının ailesini pışpışlamak için yapılacak düğüne verilecek,
2 sene borçlar ödenip çocuk yapıldıktan sonra 20 sene vadeli konut kredisine girilip çocuğun tam gelişim çağında birikim yapamadığı için tatilden, gezmekten tozmaktan mağdur olan beyaz yakalı görünümlü hıyartolar gelip ağlama topiği açacak.

kanmayın şu döngüye rica ediyorum ya.
1 kere avrupa gören insanın, oradaki insanların mutluluğu nasıl elde ettiğini, namusu bacak arasında görmeden ne kadar rahat yaşayabildiğini, bisiklet ile oksijen alarak işe gelmenin boktan volsvagenlerinizdeki iğrenç araba kokularıyla var olan beyninizin %1'ini daha kaybetmenize sebep oluyor.

sonra ofise gelip bugün de ülke çok rererö.


buradaki kadinlar araban olsa da olmasa da sevistikleri icin sorun yok. herhangi bir yaftalanma da yok. herkes rahatca sevisiyo iste.

araba ikea gibi seyler icin ihtiyac. onun icin de boyuna wagon aliyolar. ucuz kapak jantlu reflektor farli audilerle dolu her yer.

araba bir arac. ama kariya giden yoldaki arac degil, alisverise piknige gidilen yoldaki arac.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrica gayet gidip gordum
adamlarin kirsalindada gayet araba kullaniyor insanlar.

sizin dediginiz o bisikletliler sehir icinde var sadece.
istanbulda bisiklette kullansan arabada, uzay aracida kullansan metrobuste gene siktiriboktan bi hayatin olacak.
cunku istanbul.

egzoz kokusunda bayirli yolda iyi bisiklet surmeler heh. 40 inda kanserden olursun o kadar egzoza
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sehirici trafik oluyo ve park pahali. dogal olarak bisiklet enn iyi alternatif.

turkiye gibi degil burada yoillar mesela, 5 dakika yurume mesafesi olan yere arabayla 15 dakikada gidebiliyosun cunku her yerde sapak yok, yayalar oncelikli oldugu icin sanirim oyle bir planlama yapilmis. yani anayola ciktim duz gittim saptim yok, te 5 km otedeki sapaktan u doneceksin ara sogaga girip oradan geri geleceksin falan. bisikletle hop hop her turlu yere girip cikabiliyosun.

ama hava sogudugunda basliyo istirap
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

istanbulda yapabileceğin en iyi şey hayatını işinin ve sosyal yaşantının olduğu yere kurmak. o zaman yürü, taksi, kısa mesafe toplu taşıma idare edersin. uzak mesafede oturduğunda ne toplu taşıma ne de kendi aracın çözüm değil. iki türlü de farklı şekilde mahvoluyorsun.

eğer işler, işin olduğu lokasyonda yaşamana imkan verecek kadar uygun maaşlar verseydi evet, ama genelde öyle olmuyor :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

istanbulda yapabileceğin en iyi şey hayatını işinin ve sosyal yaşantının olduğu yere kurmak. o zaman yürü, taksi, kısa mesafe toplu taşıma idare edersin. uzak mesafede oturduğunda ne toplu taşıma ne de kendi aracın çözüm değil. iki türlü de farklı şekilde mahvoluyorsun.


Şu. İst da araba demeyin abi rica edicem kesinlikle araba eziyet trafiğiydi parkıydı. Yakınyerde oturamıyosan metro durağı olan bi yerde oturacaksın (maks yarım saatlik) metro yormuyo ve yoldaki sürede kitap fln okuyabiliyosun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi bu kadar cehaletin olduğu yerde şovenizmin rasyonelliğe göre para yapması oldukça normal.Acı ama gerçek bu yani ,misal ;bir tane arkadaş 2 3 sene önce aldığı Lancia Delta'sını (ki bence güzel araba sırf görünüşe bakarsak bile) satıp üstüne elindeki tüm birikimiyle mercedes almak istiyor , bunu yapmasının tek sebebi de avukat camiasında iyi araba iyi kariyer profili çiziyor diye düşünmesi.Şu yaptığının krizvari ekonomi zamanında ne kadar salakça olduğunu geçtim bu adamın benimle aşşağı yukarı son 10 senedir aynı ortamlarda olup kültürlü birikimli gözükmesine rağmen hala bu şekilde düşünebilmesine şaşırıp üzülüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Parayi bulunca alinan ilk sey araba ya. Biz ise ilk basladigimizda ayni donemde ise alinan arkadaslardan 3 tanesi direk mercedes cekti altina. Bir tanesi de golf vardi bmwye gecti :D

He islerine yaradi mi bu? Kesinlikle yaradi. Kizlar (genelde kafasi cok calismayanlari) adeta mercedese bmwye falan salya akitiyor, goruldu onaylandi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Madcat said:

araba is a must değil olay, güzel araba, tok kapı sesi is a must, 10k'lık arabam sizin arabalarınızdan daha az yakıyor ve yetiyor bana,

olay toplumun iyi araba düzgün araba, pahalı marka arabayı diretiyor olması, bunun farkını anlamamanız da bir garip.

10klik araba yok maalesef su anda tr de. varsada 30 senelik var. Onun yaktigi yakit, ugrastirmasi + havayi kirletmeside cabasi.

şu an araba almak istediğinde, en fazla 5 yaşında bakıosun. Neden? çünkü alıp 3-4 sene binip sattığın zaman az para kaybetmiş oluyorsun.
20 yaşında arabayı alsam, satamayacağım, o yüzden 20 yaşında 40 liraya aldığım araba, 5 yaşında 80 liraya aldığımdan daha pahalıya gelecek.

5 yaşındaya karar verdiysek, ortaya diğer kriterler giriyor,
güvenli olsun, arka koltukta airbag olsun, mümkünse bagajı olsun, 1.6 nın altında olsun ki az mtv vereyim, ikinci eli kuvvetli olsun.
Bunlar hepsi birleşince, "0" dan sadece 10-20k tl eksik bir araba fiyatı çıkıyor ki, sonra kendi kendine diyorsun, e "0" ın kredi faizi daha düşük, 2. eli daha kuvvetli. Neden 2. el alayım?

Sonra gidip "0" model, bagajı yeten, güvenli, motor hacmi alabildiğine düşük ama ölü olmayan bi araba arıosun ki bu şu anda en ucuz olarak vw grubunda var. Haliyle tr nin en çok satan arabası vw oluyor.
Güzel araba dediğin 150k dan başlıyor zaten. O topa girmiyoruz yani.

Burada zevk pzvkliğinden çok, hayatın sana dayattığı şeyleri baz alarak alım yapıyorsun.
Yoksa zevk için alınacak olsa, 50k ya 2. el 10 yaşında jaguar var, onu alırım ibiza almak yerine dimi?

Yada 96 model boxster alırım yani aşşa yukarı aynı paraya. Zevk ve gösteriş için almak bu demek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

haftaiçi almaya gerek yok, haftasonundadad istanbul içine girmeye gerek yok. Etraf illere gidin, güzel oluyor.

hani sorun burada araba değil bak, istanbul.
ondan kurtulmadıkça istersen 2 bisikleti amuda kalkarak sür bişey değişmeyecek.

bide yine tekrar ediyorum, zevk için lüks için alınacak olsa vw bu kadar satmazdı. bwm ve mersoda aslında fakir lüks arabası direk.

çok vasat
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2-3 sene kullanırım sonra değerine satarım dediğin o 2-3 senedeki hayatını kaçırıyorsun benim söylemek istediğim bu, istersen bana paragraflar boyu neden 0 araba almak gerektiğini veya düzgün tier bir arabanın 50-60'klardan başladığını anlatabilirsin.

araba is a must ise sana yeten ve geri kalanıyla hayatını düzgün idame ettirebilecek, yurtdışına çıkabilecek parayı kenara atabiliyor olman lazım.

yoksa arabaya garezim yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@madcat
haklısın ama düşünme şekli böyle, çünkü fakiriz abi.

araba alıp satarken minimum zarar etmeyi düşünüo insan, yoksa dediğim gibi gider çakarım 2. el jaguarı. hiç düşünmesem 2. eli falan

hayat böle geçio zaten,

f/p diye bişi neden var? işte bu yüzden.

Aynı kafa mesela, motor al diyorum, güvensiz diyor. Yine f/p, işte mantık hesapları falan fıstık giriyor devreye.

genelde kararlarımızı korkularımız yönetiyor, isteklerimiz değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...