Jump to content
ahmedinejad

Kayseri'de gömülü Alman savaş uçakları

Öne çıkan mesajlar

§ 14 Eki 2016, 18:17
ne farkedecek hangisi olduğu
çıkarsa müzelik olurlar işte en fazla

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eki 2016, 18:48
abi adam bariz war thunder oynamış oradan yazıyor ahaha. ta niye olsun kıymetli savaş sonu uçağı o. verir mi sana onu. messerschmitt bf 109 olsaymış keşke. fockewulf noob uçağı. :(

hadi amerikaya kandın. uçağı niye gömüyorsun tutankhamun gibi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eki 2016, 20:29
Bu kuşlardan birkaçı müzeye kaldırılabilirdi çok rahat. Amerikalıların verdikleri Thunderboltlar yanlış bilmiyorsam Yeşilköy'deki müzede duruyor sapasağlam. Allah'tan Panzer IV'leri jilet etmemişler. Onlar da duruyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eki 2016, 20:56
özel derken downgrade edilmiş export versiyonudur işte, ne olacak ki başka lazer atmıyordur yani.

lakin gömülüp yerine alınan uçaklar nelerdir acaba, merak ettim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Eki 2016, 22:12
thunderbolt kadar çirkin uçak yok. müzem olsa koymam.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Eki 2016, 05:29
said:
Fw-190 RAF av uçaklarının herbirinden daha küçük olmasına rağmen daha ağır silah donanımı taşıyordu. Bu donanım genelde dört adet 20mm top ile iki adet 7.9mm makinalı içeriyordu (Türkiye’ye gelen FW-190A3 modellerinde 2 adet 20mm top ve 2 adet 7.9mm makinalı bulunuyordu). Çok üstün manevra kaabiliyeti vardı, çok iyi korunmuştu ve diğerlerine oranla daha geniş iniş takımları vardı.

FW-190A3’lerin alımı havacılıkta uzun yıllar süren Türk-Alman işbirliğinin son halkalarından biridir. 1.Dünya savaşı’ndan da önce Alman uçaklarının ve havacılarının ülkemize getirilmesi ile başlayan işbirliği Cumhuriyet’in kurulmasından sonra Junkers ile üretim işbirliğine dönüşmüş, TOMTAŞ kurulmuş ve A-20’ler ülkemizde üretilmiştir. Daha sonra imzalanan andlaşmalar gereği değişik Alman uçakları satın alınmış ve silahlı kuvvetlerimizde görev yapmıştır. Bunlar içinde Rorhbach, Gotha ve Focke-Wolf’ün önceki modelleri sayılabilir. 1941’de Alman büyükelçisi, eski şansölye Franz von Papen’in gayretleri sonucu bir ticaret andlaşması imzalandı. Bu andlaşma gereği Türkiye Almanya’ya demir ve krom cevheri satacaktı, karşılığında da FW-190A3’ler alınacaktı. Bu andlaşma gereği 72 adet FW-190A3 1943 yılında Türkiye’ye getirildi. Ülkemizdeki ilk uçuşunu 10 Temmuz 1943’de yapan bu uçaklar 5.Alay’ın 1.,2.,3. ve 4. Bölük’lerinde görevlendirildi. Pilotlar ve mürettebat tarafından çok sevilen bu uçaklar 1947 yılının sonlarına kadar görevde kaldı.



http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/1923ve50/fw190.asp

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Eki 2016, 05:52
said:
Olay şöyle gerçekleşiyor...

ABD, İkinci Dünya Savaşının ardından elinde kalan binlerce uçağı müttefiklerine dağıtıyor. Bundan Türkiye'de payını alıyor. Ama uçaklar için ABD'nin bir şartı var: Envanterdeki tüm Alman yapımı uçaların imhası. Bunun üzerine söz konusu Alman FW-190'lar yağlı bezlere sarılarak Kayseri'de toprağa gömülürler...

Bundan yaklaşık 20 yıl kadar önce, sevgili Uluhan Hasdal kardeşini ziyaret için gittiği Kayseri'de uçakların yerini bulur. Çıkartılıp sergilenmeleri için defalarca TURAF Halkla İlişkileri arar, konuşur, yazılar yazar ama nafile. TURAF bu işle ilgilenmez...

Bu sırada olayı bir Alman havacılık kulubü duyar. Uluhan beye şu teklifi yapar: "Sizden hiç bir ücret almayalım. Uçakları çıkaralım. Bunlardan bir tanesinin bize verilmesi karşılığında bir uçağı uçar hale getirip size teslim edelim. Diğer uçakları da onarıp sergi amacıyla size bırakalım."

Cebimizden beş kuruş çıkmadan sergilenecek çok sayıda uçağa sahip olmak ve üstelik de bunlardan birinin uçar hale getirilmesi gibi bu cazip teklif de TURAF Halkla İlişkiler tarafından kabul görmez. Uluhan üstadımızını durumu iki farklı Hava Kuvvetleri komutanına sözlü olarak yüz yüze anlatması da işe yaramaz. Çünkü meslek olarak havacı olmakla, havacılığa aşık olmak farklı kavramlardır...

Özetle FW-190'lar Kayseri'de hala çürümeye bırakılmış durumdadırlar. Almanlarda bile örneği olmayan bu gözde antika, umarız bir gün, mesleği olmakla birlikte aynı zamanda havacılığı da seven bir komutan tarafından gün yüzüne çıkartılırlar...


http://www.trmilitary.com/viewtopic.php?t=4111

Türk FW-190'lar iki Spitfire ile uçarken:
http://fw190.hobbyvista.com/erinc1.jpg

He 111 de var diyorlar envanterde...
http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/
http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/23ve50.asp

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Eki 2016, 05:57
yazik ya
havaciliga asik olmaya falan gerek yok. duzgun dusunebilen insan olmak yeterli

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Eki 2016, 06:38
sunlari cikartip diger 2 dunya savasi araclari ile sergilemek icin bir muze ac antalya ya -atiyorum expo nun yanina yanina 2 kitabe 3 hikaye anlatan bant kaydi vs yilda en az 1 otelin kazandigi kadar doviz kazanirsin..

antalya nin turistik atraksiyonlara ihtiyaci var..ha yer yok diyorsun..yapistir burdura ispartaya yap hizli treni konyaya yapistir..hersey dahil genel turisti otelden cikartmak icin animasyonun olsun..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Eki 2016, 10:37
uçacak hale getirip kulüp kursalar, senede 100k dolar aidat ödeyecek bir sürü meraklısı çıkar. hatta lazerle falan it dalaşı yaptıracaksın 200k öderler sdfs

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Eki 2016, 10:54
Güldüm. MP40 ateşleyerek sertleşenler var abi. Eskortluktan daha kazançlı sektör.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 Eki 2016, 11:19
mp40 kalitesinde eskort bulmak zor

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Eki 2016, 09:43
Heinkel 111'ler de vardı evet ama önü camlı olan yakışıklı versiyonları değil burunlu olan ilk versiyonlarından satın almışız.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Eki 2016, 10:05
işte star wars olanlar lazım. o da fockewulf değil messerschmidt. biz yine törkiş star wars olmuşuz. XD

https://www.intotheblue.co.uk/assets/uploaded/2seaterwow350.jpg

ideali bu. o zamanın eğitim uçağı. 2750 pound demiş önüme ilk çıkan site. pilotlar için daha ucuz opsiyonlar var tabii.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Eki 2016, 10:53
huun said:

uçacak hale getirip kulüp kursalar, senede 100k dolar aidat ödeyecek bir sürü meraklısı çıkar. hatta lazerle falan it dalaşı yaptıracaksın 200k öderler sdfs


kaç yıllık alet it dalaşına gelir mi bilemedim, çat diye kırılmasın kantları :D

Feamer said:



He 111 de var diyorlar envanterde...
http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/
http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/23ve50.asp


abi kayseri 1. komando tugayında (hava indirme bölüğü de bu tugaya bağlı) acemliği yaptım ben. Eğitim yaptığımız alanın ilerilerinde bir yerde he111 vardı yanlış görmediysem. Bi türlü fırsat bulup yanına gidip inceleyemedim, içimde kaldı o uçak öyle.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Mar 2017, 14:36
başka bir konuda TUVEYÇ vesilesi ile denk geldim, gömülü uçaklar hakında,

https://teyit.org/kayseri-valiligi-gomulu-ucaklar-devlet-sirri/

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...