onair1 Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2016 Herkese merhabalar , bi arkadaş sayesinde bugün küçük çaplı bir mimarlık firmasında iş görüşmesine gittim. Adamlar şirketin faturadır fişidir elektrik suyu falan filan kayıt tutucak insan arıyorlar. Hatta görüşmede adam bana kendi sistemini kur dedi senden herhangi bir rapor istediğimde şak önümde olsun gibisinden konuştu :) Daha önce sekretere yaptırıyormuş çözememiş tabi işi batırmış kadın. Ben hariç herkes mimar yada tasarımcı işletme okuyorum bende 4 e geçtim CV içinde iyi olacağını düşündüğüm bir iş gibi geldi. Benimse böyle bir konu hakkında tecrübem hiç yok. İş part time haftada 3 gün yada her gün gidip yarım gün çalışıp dönebiliyorum az ama öz müşterileri olduğunu tahmin ediyorum. Kendileri yapmayı denemiş ama vergi konusunda bi haftayı kaçırdıkları için ceza bile yemişler gerekli yerleri takip eden insan olmayınca. Nereden nasıl başlamak lazım önerileriniz çok önemli fikirlerinizi bekliyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Liebe Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2016 Telefondayım ve bayılmak üzereyim yarın elimden geldiğince detaylı anlatırım. Ama şimdilik diyeceğim ön muhasebeci isen mali müşavirinin yakasına yapışacaksın, ayın 23ünde beyannameler verilince ve tahakkuklar sana gelince aynen güzelce çıktısını alıp patrona veya banka Hesapları kimdeyse ona ödettirmek. Gerisi yarın =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
onair1 Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2016 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 4, 2016 Her ayın 23ü mali müşaviri göreceğim demek. Yarın için bekliyorum cevabınızı o zaman :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 hangi programı kullanacaksın? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Liebe Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Şöyle anlatayım, ön muhasebecinin görevi evrak takibi, ödeme takibi, alacak/verecek takibi vs. yapmaktır genel olarak. Biraz tertipli düzenli biriysen kısa zamanda kendi düzenini kurarsın zaten. Ay başında önceki ayla ilgili evrakları en kısa sürede tamamlayıp alış-satış faturaları, banka ekstreleri, nakitler çekler senetler vs. ile ilgili tahsilat makbuzlarını güzelce dosyalayıp müşavire göndermen gerekiyor. Beyannamelerin hazırlanması, düzenlenmesi senin işin değil, tek yapman gereken genelde her ayın 23ünde çıkan kdv beyannamelerini, 3 aylıkları ve yıllık beyannameleri güzelce dosyalayıp tahakkuklarını ayrıca takip edip patronun yakasına yapışarak ödemesini sağlaman. İlk yapacağın iş bir muhasebe programı aldırmak ve elinizdeki bütüüün faturaları işlemek olsun. Çalıştığınız firmalarla ilgili cari hesap kartlarını güzelce tanıt, ibanlarından tut kontaklarına kadar her şeyi ekle. Kötü kısım geçmiş ödeme bilgileri, bununla ilgili kim uğraştıysa ondan yardım alman gerekiyor. Çalışılan bankalardan ekstre alıp işlemen, eldeki ödenen çekler, senetler, nakit alışverişler vs. hepsiyle ilgili tahsilat makbuzları eğer varsa ( ki olmak zorunda) onları tek tek programa geçirmen gerekiyor. Bu konuda mali müşavirinden destek alabilirsin aslında, eğer çok fazla işlem yapıldıysa gerçekten altından kalkabileceğin bir şey değil. Onun dışında zaten öğrenciysen ve kendi sistemleri yoksa yapacağın her işlem onların işine yarayacaktır. Yavaş yavaş da her şey yerli yerine oturur ;) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 senden tam olarak ne istedikleri önemli, Liebe yazmış zaten. anladığım kadarı ile işe girdiğin firma muhasebe bölümünde çalışanı yok, senden istenen, evrakların toplanıp, düzenlenip müşavire vs. gönderilmesi? her hangi bir programları yoksa, excel kullanırsın zaten... ama benim asıl değinmek istediğim, cv için falan düşünüyorsan, "falanca yerde ön muhasebe yaptım" denmesini açıkçası mülakat sırasında beni etkilemiyor, onun yerine yaptığı işi düzgünce, olması gerektiği gibi anlatabiliyorsa, evraklara, işlenişe hakimse her zaman daha makbul oluyor, tabi buna fazla denk gelemiyorsun. o şekilde yetişmiş eleman muhasebe bürolarından falan çıkıyor, onlarda zaten iyisini kendisine alıyor. neyse uzun lafın kısası, okul sonrası muhasebeci olmak istiyorsan, ve cv de + olarak gözükmesini istiyorsan, çalıştığın süre boyunca anlayarak ve anladığını bilmeyene anlatacak kadar işi kavramaya çalış... ha ilerde muhasebe ile alakalı bir bölüm düşünmüyorum diyorsan ve "her işi yapan mağaza elemanı" da olmayacaksan, cv için bir artısı olacağı da düşünmüyorum ama deneyim ne olursa olsun, seni öldürmüyorsa iyidir... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Liebe Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 valla öyle deme, ben 3 sene ön muhasebe yaptım şimdi baya sağlam bir amerikan firmasında muhasebe uzmanı olarak işe başladım :D ama kendimi harika pazarladım mülakatlarda ya ben olsam CFO olarak alırdım işe kendimi o derece. şimdi götümden kan geliyor işlere tam hakim olmaya çalışırken ama ilk ay gayet iyi geçti gibi. genel muhasebe konularında biraz zorlanıyorum ama zaten pek dokunmuyorlar şimdilik, ağır teknik konular önüme gelmeye başlayınca oturup ağlayacağım sanırsam kısmet :( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 muhasebe den devam edeceksen önemli, hatta işin temeli, özü. eleman o aşamada itinalı ve bilerek işi yapmıyorsa zaten, ileri ki yapacağı muhasebeden de bir hayır gelmiyor. çıraklık ve ön muhasebe işinden kaytaran veya elinin ucu ile iş yapan muhasebeciyi veya adayını direk kovalayın... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Liebe Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Abi ön muhasebede işten çekinen adam genel muhasebenin yakınından geçmesin zaten. Ben bile özenli olacağım diye yırtınıyorum ama burda bir abimiz var 20 senelik muhasebeci, tırnağının ucu olamam. Hakikaten tertip, düzen işi çok önemli bu işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 bi program var mı tutacagın hesapları logo felan gibi yoksa karakaplı defter hesabı mı tutucan excel bile yeterli aslında az cok tutmak için tek onemli şey kasayı tutturmak her aksam Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
yav Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Dünyanın en sıkıcı işi heralde muhasebecilik. Bunu okurken deneyimleyip anlaman açısından mantıklı bir girişim olur(tu) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 düzen işi muhasebe özellikle ön muhasebe en ufak şeyi bile atlamayacaksın 1 lira fark olsa bile urasıp bulucaksın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xaero Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 https://www.parasut.com/ Valla kafam öyle rahatki hiç düşünmeden geçsinler buraya Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 eğlenceli ön muhasebe programı ne lan eğlenceli Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xaero Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Parasutte neredeyse 7/24 online ve telefonla destek alabiliyorsun. Adamlar resmen yanında calısan yardımcı gibi. Benim 1 saatten uzun destek aldığım olmuştu. Arada buraları okumak bayagı faydalı oluyor bu işlerden hiç anlamazken bir anda muhasebeci kadar bilgili oldum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Liebe Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 ben logo start almıştım eski iş yerinde, biraz gereksiz pahalıydı. paraşütü baya methediyorlardı gerçekten o alınabilir eğer gerekiyorsa. oha lan paraşüt 3 yıllık 1000 tl diyor, logo start lisansı 650 TL idi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 excel yeterli olur gibi, anlatığı kadarı ile kasa işi olmayabilir ama nakit kasa tutacaklara benim tavsiyem excelde basit bir t cetveli mantığı ile giren çıkanı teker teker yazmak, bunların otomatik toplamını alıp, döküm olarak tahsil ettiğin paranın toplamı ile otomatik sağlamasını almak sureti ile kasanın eşitliğini her daim kontrol altında tutmak. gün içinde işlemleri yazayım akşam kontrol edeyim dediğin zaman hem belirli bir süreni alıyor, hem sıkıntı çıkma ihtimali çok artıyor. çok perakende işi olmuyorsa tabi pek gerekli bir şey değil Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 yav said: ...Bunu okurken deneyimleyip anlaman açısından mantıklı bir girişim olur(tu) şunu diyecektim, derslerde o kadar şematik anlatıyorlar ki, bilmeyen birinin kafasında canlandırması çok güç oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Liebe said: ... oha lan paraşüt 3 yıllık 1000 tl diyor, logo start lisansı 650 TL idi logocular çok kazıkçı,... buradan logoculara sesleniyorum, beta programı son sürüm diye satınız, sonra elden geçirip tekrar satınız, ibneler sizi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
onair1 Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Herkese cevapları için tüm samimiyetimle teşekkür ederim. Benden istedikleri takip etmem işin aslı giren çıkan parayı , faturayı düzenleyip istediğinde şak diye kırbaç gibi vuracak bi eleman arıyorlar. Muhasebe hakkında da net bi düşüncem yok açıkcası ilerde bu işi yaparmıyım gibisinden bi düşünce hiç hakim değil okurken para kazanmak , iş ortamının güzel olması , çalışma rahatlığı beni cezbetti. @Feamer Tam olarak istedikleri o . Bilsoft diye bi program almışlar ama yalandan kullanıyorlar gibi ben yüksek ihtimalle exceli tercih edeceğim.Tabi program daha kullanışlıysa neden olmasın. @Liebe Bu dedikleriniz çok zaman alan işler gibi duruyor. Unutkanlık da var hafiften telefona kaydederim artık gerekenleri :) @yav Şuan bile buna inanıyorum ama işte diğer şartların daha fazla öne geçtiğine inanmak istiyorum :D Pazartesi 9 da iş başı yapacağım eğer gerçekten iş fişi , faturayı , yaptıkları işlerin carilerini yazmaktan fazlaysa sıkıntı olabilir gibi benim için . 10 - 12 firmayla çalışıyorlar 6 - 7 çalışan sayısı mimarlık ofisi çok yoğun olacağı aklıma gelmedi açıkcası. Paraşüt gerçekten eğlenceli mi bu arada çok merak ediyorum dün denk geldi reklamları :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
yav Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 genç mimar kızlar vardır şimdi orda, gözünü açık tut, tanış kap bi tane bi de muhasebeci mi olcam lan ben dersin 1 ay sonrasında. win/win başka büyük bi beklentin olmasın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
onair1 Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 yav said: genç mimar kızlar vardır şimdi orda, gözünü açık tut, tanış kap bi tane bi de muhasebeci mi olcam lan ben dersin 1 ay sonrasında. win/win başka büyük bi beklentin olmasın asdhashd şimdiden heyecan bastı :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
yeahh1986 Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 5, 2016 ms access candır, girişler, çıkışlar, alış irs., satış irs, fatura basımı, fatura kayıtları falanı fistanı çok temiz tutarsın. Üstüne gaza gelirsen sql serverla birleştirirsin vs... Ve önemlisi ofis lisansı varsa beleş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
onair1 Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2016 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2016 yeahh1986 said: ms access candır, girişler, çıkışlar, alış irs., satış irs, fatura basımı, fatura kayıtları falanı fistanı çok temiz tutarsın. Üstüne gaza gelirsen sql serverla birleştirirsin vs... Ve önemlisi ofis lisansı varsa beleş. Accesse hiç açmadım bile diğerlerine hakimim uzun sürer mi öğrenmem ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sipeyskeyk Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 6, 2016 Ben de acceess öğrenmek istiyorum ya, nasıl olacak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar