Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni Nesil MobA'lar


bingildak

Öne çıkan mesajlar

Konuşmalarda Overwatch, Gigantic gibi semi-moba/team arena oyunların da adı geçince benzer oyunları da yazdım, örneğin Dreadnaught. Ama For Honor bunların hepsinden moba, gameplay izlerseniz lane'lerin olduğu bir arena map'i var. Minion'lar bu lane'lerden ilerliyor. Tower'lar yerine gate'ler ve capture pointler var. Heroların skill ve ultileri var ama combat duel odaklı. Daha ne olsun :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
kim ne oynarken mutluysa onu oynar abicim, bende overwatch gameplay izlediyip topic deki hypeı gorunce goz çeperlerim yerinden fırladı velhasıl bişi diyemedim, zevk meselesi (tu)

fps moba kısmına gelince de yaklasık 20 gundur paragon oynuyorum, gameplay ogrendikce daha da zevkli hale geldi, sadece hero çeşitliliği çok az ama adamlar 15 gunde 1 hero release edecez demişlermiş :)o
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende bugün battleborn alma ve almama arası gittim geldim ya.

battleborn bence artwork, gameplay olarak en iyisi şu an ama oyunun yapımcısı daha çok single-coop tarafına ağırlık veriyormuş gibime geliyor. competitive tarafı çok güçlü olmayacak gibime geliyor. ee fiyatta full price olunca insan çekiniyor uzun vadeli olmayacak bir şeye basmaya.

şimdi paragon çekiyorum ps4'e, oynayan varsa ekleşelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


DeviantSun said:

Madem öyle, bir kaç da yeni nesil ben koyayım:

Master X Master - NCSoft



Games of Glory - Lightbulb Crew



Arena of Fate - Crytek



Supernova - Primal



For Honor - Ubisoft



Dreadnaught - Yager Development




Bunların arasında en çok ilgimi Master X Master çekiyor. Eğlenceli, aksiyon odaklı ve sıkılınca farklı takılabileceğin bir oyun olarak gözüküyor.

Daha önce bahsi geçen tüm oyunları oynadım, aralarında en çok Gigantic'i sevdim. Ama ne yazık ki finansal durumlardan dolayı patlama ihtimali en yüksek olan oyun da Gigantic :(



For Honor güzel duruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lan sene 2016 adamlar competitive oyunu xplatform yapmış. Bu neyin kafasıdır. Adam gamepad kullanarak k/m ile kapışmaya çalışıyor. Fonksiyonlar bile eksik padin kısıtlamalarından dolayı. Hatta forumda dev "tabii pad yüzünden her zaman konsol dezavantajlı olacak" falan yazmış. Ulan gerizekalı o zaman neden iki platformu karşı karşıya koyuyorsun. İnsan cidden şaşıyor ya. Nasıl milyon dolarlık projeleri bu adamlara teslim ediyorlar.

Oyun paragon bu arada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paragona 1-2 saat baktım, genel itibariyle görüşlerimi yazayım.

ilk olarak moba communityi ne kadar özlemediğimi hatırladım. nerede pislik, aşağılık adam var mobada lan. hiçbir genrede bu kadar leş komün görmedim ki şu an paragonu sadece para verenler oynuyor (free to play oyun).

oyunun grafikleri, ambiyansı, animasyonları, karakter detayları falan inanılmaz. ben çok beğendim. sanırım unreal engine'e bayılıyorum ben. her UE olan oyunu beğeniyorum görsel olarak.

herolar güzel, adet çok yüksek değil ama release'e kadar tatmin edici sayıda olacak gibi. akıcılık çok iyi - organik akıyor.

oyunun yeni nesil özelliği olan shooting aspecti biraz osuruk geldi. şöyle ki melee ile ranged arasında çok dezavantaj olmasın diye (sanırım) ranged hitleri çok kolaylaştırmışlar. mouse ile oynayan adam rangeindeki düşmanı düz attack ile ıskalamaz. eşşek kadar projectilelar. projectile speed yavaş olan herolar var, onlarda biraz anlamı olabilir belki, karşı taraftaki hero çok hızlıysa ona göre ileri ateş etmen gerekebilir falan.

komboları falan ben beğendim. abilityleri batrider'a benzeyen warhammer gobline benzeyen bir karakter ile oynadım. tar + burn + flamethrower + turret falan stratejik derinliği güzeldi fakat oyun genel olarak çok yavaş. sanırım konsollarında bunda çok etkisi var. oyun yavaş. itemization olduğu için movement, atk speed falan hızlanıyor ama yine de yavaş. dürüst olmak gerekirse biraz daha hızlı olsa da smite gibi olacak, o zamanda arcade'e dönüyor, adamlar büyük ihtimal öyle olsun istemediler. daha oturaklı olsun, daha stratejik olsun diye yavaş tutmuşlar. fena değil, alışılabilir.

itemization'ı baya anlamadım. itemlar alınıp upgrade ediliyor falan ama çok az item vardı, neden öyle anlamadım. itemlarla herolar yine çok dengesizleşebiliyor ama zamanla bunlara fine tuning yapılır herhalde. reaction timelar baya kısa. adam ability'i bastığında yaklaşık 1 snlik reaction time veriyor sana, genelde iyi hedeflenmiş şeylerden kaçamıyorsun ability basmadan (movement) onu da beğendim.

base attack ile etkili olan ranged herolar biraz dengesiz geldi çünkü farming baya kolay oyunda, item her türlü çekiyorsun gibi, tower hugging çok konforlu, tower altında gank hayal gibi 4 kişi olmadan çünkü TTK'ler yüksek oyunun başında.

yeni bir nefes olmuş mobalara, ben umut gördüm bakalım yazın release edecekler. şu anki haliyle oyun olmuş zaten. oyun modları ve hero dengelerine çalışmaları gerek, gerisi bitmiş.

competitive oynamak istiyorsanız hiç konsola yüklemeyin bu arada, pad ile yetişemezsiniz pc'de oynayanlar mümkün değil. idiotik bir karar olmuş xplatform olması.

oyun battleborn'a göre 3 kat falan yavaş. öyle hebele hübele wave temizleyim, level 2'de killer alayım falan pek yok karşıdaki dikkatsiz değilse. creep öldürmeler base attack ile 7-8 vuruş alıyor (bir tane creep), o da 20 sn falan işte oradan hesaplayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

smite var turkiyede underrated gibi. bir saat lane minion sac bas yolacagina gir enteresan kuralli daily mac ya da arena yap. mizah var tanrilar var easter eggler var. ustalastigin hissini cok iyi veriyor. basic atak ve nisan alma olaylari ile daha dinamik oluyor ortam. arkan onun falan jungle'in anlami var en azindan. disoriation, blind gibi mekanikler vs. deneyin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...

Oyunun LoL ile falan alakası yok. Diğer mobalar gibi sadece pvp üzerine kurulu bir oyun değil, pve contentte var. Ve dediklerine göre pve bazında da sürekli geliştirilecekmiş. Combatın lol ile uzaktan yakından alakası yok. Daha çok Bloodline Champions havası var. Oyuna girerken 2 hero pickliyorsun ve oyun sırasında istediğin gibi herolar arası geçiş yapabiliyorsun. Buda Darkspore'dan alınma. Oyundaki bütün herolar Ncsoft oyunlarındaki karakterler. Blade&Soul, Guild Wars 2 etc etc... Oyun piyasadaki diğer mobalardan baya farklı. Ben bıraktım moba oynamayı çekemiyorum artık o kamera açısını isteyen denesin.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Haftasonu oynadım biraz. Adamlar resmen f2p korean MMO mekaniklerini almış, MOBA üstüne koymuşlar, gözlerim yaşardı. Hani örnek vermek gerekirse:
1. Ivır zıvır bir sürü credit/coin/ticket
2. Craft
3. Item, skill upgrade
4. Daily/Weekly/Monthly questler
5. Achievementlar/Title/Insignia
6. Bol bol cosmetic skin
7. Piyango PvE rewards

Oyunun PvE'si oynadıysanız Devian gibi veya basit bir Diablo diyebilirim. Düz map'ler var, önünüze çıkan mobları kesip son boss'a geliyorsunuz. Son boss'da mekanik var bir nevi, onu kesip bitiriyorsunuz.

Oyunun asıl MOBA kısmına gelince benim hoşuma gitti. Biraz karışık olmasına rağmen eğlenceli yapmışlar. Gördüğüm mekanikler:
1. Puan sistemi var, her 100 puan alınca base'den çok güçlü bir boss spawn oluyor.
2. Buff jungle creep'leri var, kesince buff veriyor.
3. Ward tower'lar var, çevresini görünür kılıyor (HoTS)
4. Vault diye bir şeyler var, başındaki guardları kesip channel edince güçlü bir boss spawn ediyor.
5. Baron benzeri bir yer var ama değişik, kapısını tıklayıp başka bir mini arenaya ışınlanıyorsun, orada dövüşüyorsun. Öldürürsen titan shard düşüyor sanırım.
6. Titan shard diye bir olay var, shard taşıyan yavaşlıyor ve karşı takıma gözüküyor ama base'e dönüp verebiliyorsun.
7. 10 titan shard toplayınca takımdan biri titan'a (çok güçlü boss) dönüşebiliyor.

Bazı dikkatimi çeken şeyler:
1. Sanırım minion ve towerlar HotS benzeri daha zor aggro oluyor.
2. Master değiştirme mekaniği yüzünden team fightlar daha uzun sürüyor.
3. Shop, last kill, denial yok gibi hissettim.
4. Sanırım level up için base'e dönmek gerekiyor. Eğer öyleyse çok saçma olmuş.

İlk izlenimlerim böyle. Bence Kore'de tutar ama dünyaya yayılır mı bilemedim. Tahminimce MMO oynayan kitleyi MOBA'ya başlatır ama devamı gelmez :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

battleborn hakkında yazmış adam

said:
Okay. There's been a few times I've written a review for Battleborn, and each time I deleted, because I felt it wasn't right, or I was being too harsh, but now I'm going to state the truth of how I feel.

Battleborn had so much potential - I mean soooooooooo much! The fact that it was made by the same people who made Borderlands. The fact that it was a reasonably new genre of gaming that people were excited for trying. And it just looked downright fun. But with all the high-hopes myself and mass amounts of others had for Battleborn, its just gone downhill; so downhill that the playerbase is now around 1k on peak.

I think one of the main issues this game has is the matchmaking - even when I bought this and it still had 20k playerbase peak, it took ages to find a game - and after finding one, when you finished that game, it booted you all out of the lobby, so you had to go through the entire matchmaking process again. Also, the insanely OP heroes that would just constantly get healed and managed to kill your entire team, and you'd have no choice but to vote to surrender. (It's actually true to say that this game is so unbalanced, it's about the heroes you pick to win a match, nothing to do with the skill of the players themselves.)

When Overwatch was released, they dropped the price of Battleborn considerably. So, all the people who bought the game full price just a few weeks before, it was like Gearbox developers pulled down their pants, and just took a steaming giant ♥♥♥♥ on their fanbase.

They announced this 'free hero' - Alani. This is the same 'free hero' that was given to Season Pass holders a week earlier than base-game players, that they could unlock for free, but base-game players had to wait an extra week, and had to grind 47,000 credits just to unlock her. So 'free hero' was not true at all.

And what has made me write a review again? Seeing the earlier announcement - that's what made me. See..... what I loved most about Battleborn was the fact of in-game credits, and you could buy in-game loot packs for gear and skins and taunts - it made you feel like you'd got a proper full game without awful microtransactions. Well, guess what? They're now adding microtransactions, and you'll have to pay for some skins and taunts. (This has pretty much put the nail in the coffin for Battleborn.)

I give Battleborn another few months before it becomes completely dead, or it goes down the Free To Play route - OR MAYBE BOTH!

........ very sad, very sad indeed.


tldr: dedgaem dont buy
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...