Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

başlangıç motoru alınır tavsiyelerinizide alabilirim.


Sir.Enis

Öne çıkan mesajlar

yoğun tempo bi sürece giricem bir ay içinde ve yetişmem gereken yerlere ulaşımımı kolaylaştırmak için başlangıç seviyesi bir motor arıyorum arkadaşlar.
sizin garajda beklettiğiniz satmayı düşündüğünüz motorlarınız varsa patidaş indirimiyle güzel bi motor almak istiyorum :)
regal raptor ve mondial 250 mct baktım fiyatları güzel modellerde oluru var.

sizin tavsiye edebileceğiniz ilanlar varsa teşekkür ederim şimdiden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pek bir tarzım yok hepsi olabilir ama görüntü olarak aptal gibi durmasın istiyorum.
racing isterim normalde ama racing pahalı düzgünleri...
chopperlar ideal gibi. cross yapan arkadaşlarım o fiyat crosslar çöp diyor.
tatlı bi scooter bile olabilir.

kısa mesafe kullanıcam normalde bi tek kampüs bayırı dik onuda çıkar heralde her motor. tabi istediğimde uzun mesafe yapabilmeside avantaj olur benim için haftasonları şehir dışı yapabilirsem dadından yenmez.

+ başlatma motoru resmi içinde teşekkürler ilham verdi :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Regal raltor icin konusuyorum,

250 cc 190 kg islak agirlik bi de sen bindin oldu mu 270 kg? 18 beygir zaten motor(reeli daha da dusuktr). Para verdigine deymez. Essek kadar genis bir motor trafikte zorlanicaksin. Illa chopper istiyorum diyorsan 2. El virago al ama bence o da sacma.

Ciddi tavsiye istiyorsan, cbr 250, crf 250, inazuma, olabilir.

Crf biraz zor gelebilir ama alisirsan sehirde rahat edersin tekerler buyuk. Kaldirimlarq rahat park edersin cukurlari iplemezsin vs. inazuma rahat ama biraz agir. Regal raptor kadar degil ama yine de nispeten agir. Cbr cillop gibi bir motor ama surus pozisyonu asiri konforlu degil.

R25 e be isinamadim cok kontrolsuz duruyor. Ozellikleri de baslangic icin uygun degil ama sacma bi sekilde deneyimli surucuyu tatmin etmeyecek kadar dusuk cc.

Mt25 gelirse eger keza o da baslangic icin sagliksiz. Yuksek torklu makina yeni baslayan icin uygun bir alet deil. Mt=master of torque. 1000 lik garajda dururken takilmak icin alknacak bir alet belki.

Son olarak scooter konusunda alcak olsam xmax, honda forza filan olurdu. Cant capi en genis olani al derim. Ucuz etin yahnisi yavan olur, ucuz motor akil kari is degil. Cinlinin urettigi iphone kablosu bile 2 ayda hasat oluyor, cinlinin urettigi iki tekerde saatte 70km ustu hizla gitmek riskli. Butcen kisitliysa 0 cinli yerine ikinci el japon al. Ha bir de ekipmana para bayil, gidip kafana tencere gecirme.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sir.Enis said:

pek bir tarzım yok hepsi olabilir ama görüntü olarak aptal gibi durmasın istiyorum.
racing isterim normalde ama racing pahalı düzgünleri...
chopperlar ideal gibi. cross yapan arkadaşlarım o fiyat crosslar çöp diyor.
tatlı bi scooter bile olabilir.

kısa mesafe kullanıcam normalde bi tek kampüs bayırı dik onuda çıkar heralde her motor. tabi istediğimde uzun mesafe yapabilmeside avantaj olur benim için haftasonları şehir dışı yapabilirsem dadından yenmez.


Öncelikle Patinaj bölümünde motosiklet topiğimiz var dev, orada açsan daha iyiymiş.

İkincisi Japon dışında bir şey alma. Çin dediğin alet düşük kalite standardı yüzünden periyodik servis bakımına bile varmadan arıza çıkartan bir alet. Birinin ikinci eli 8.000 TL iken diğerinin sıfırı 2.950 TL ise "y pahalı" değil de "x çok ucuz" diye bakmak lazım. Kış da geliyor, ana yollarda 60-100 km/h hız yaparken, belki tam virajın içindeyken sağı solu atan bir motor direk ölüm riski. Avrupa motorları da yedek parçada fazla pahalı, ilk motor için ağır gelir.

Cross motor alıp %95 şehir içinde kullanana cahil gözüyle bakıyorum ben şahsen. Adı üstünde, cross ya. Asfaltta okula/işe gidip gelmeye niye alınsın? İnce ve ucuz diye alıyor çoğu. Zaten bir tek Honda'nınki var bu şekilde, CRF250 mi ne.

Chopper dediğin zaten verimsiz bir motor, alan tarzını ve gürültüsünü sevdiği için alıyor. Ayrıca fazla ağır ve manevrası biraz daha zor. Başlangıç olarak kötü. "Pek tarzım yok" demişsin, o açıdan da gereksiz.

"Düzgün racing pahalı" dediğin konuyu bütçe belirtmediğin için bilemiyorum. Şu aşamada 250 cc'den yüksek bir şey alman hata olur, e 250'lik racingler de öyle aşırı pahalı değil senin bütçen çok düşük değilse. Düşükse de ikinci el yoluna gidebilirsin. CBR125/250 ve R25 var banko bakılacak modeller. R25 eğik oturuş pozisyonu ve çift silindiriyle biraz daha "kullanmayı bilen, racing seven ama kasten düşük cc isteyen" adam için keyif motoru. CBR biraz daha commuter tarzı oturuşuyla ideal başlangıç motorlarından biri.

Bunların dışında YBR125, CBF150 ve CB125E motoru en rahat kontrol edeceğin, öğrenme dönemini en rahat geçireceğin motorlar. Koruma demirini de takar istediğin kadar devirirsin, dururken ve düşük hızda yani devireceksin çünkü elbet, sağı solu da çok çizilmez. Tipleri biraz kayık ve kuryeler arasında çok yaygın tabii bunlar malesef.

Scooter apayrı bir klasman, çünkü oturuş pozisyonu farklı ve vitessiz. Onda karar kılarsan da Xmax 250 ABS şehir içi git gel için en iyi seçenek. Yeni çıkan NMax, Honda PCX, merak varsa ikinci el Vespa GTS250 veya Burgman da düşünülebilir.

Bunların hemen hemen hiçbiriyle sağlıklı/rahat şehir dışı yapamazsın. Scooterla hiç yapamazsın, diğerleri ite kaka idare eder ama huzur vermez, 250 cc ve altı oldukları için de şehirlerarası yolda riskli olur. Şehir dışı dediğin Tekirdağ, Ağva vb. ayarındaysa çok sorun olmaz tabii. İlk motorunla yapmayıver de 1-2 sene sonra daha büyük bir şeye geçtiğinde ona göre seçersin.

Son olarak da; motoru iyice belirleyip kesin alıcam dediğin zaman önce git ekipmanlarını al. İyi bir kask, orta üzeri bir mont ve bot, mümkünse pantolon, yok almayacaksan en azından dizlik. Sonra git geri kalan paranla al motoru, yetmiyorsa kalanı taksit maksit yap. Bütün parayı motora gömüp de eksik/kalitesiz ekipman alma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mesela benim en sevdiğim motorlar tip itibarı ile cross motorlar, onlardan aldığımda neden cahil oluyorumki? Hee, bu yolun motoru değil bu o yüzden almayayım, onun yerine hiç sevmediğim o yolun motoru olan bilmem neyi alayım ve keyifsiz keyifsiz istediğim yere gideyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Magnum said:

Mesela benim en sevdiğim motorlar tip itibarı ile cross motorlar, onlardan aldığımda neden cahil oluyorumki? Hee, bu yolun motoru değil bu o yüzden almayayım, onun yerine hiç sevmediğim o yolun motoru olan bilmem neyi alayım ve keyifsiz keyifsiz istediğim yere gideyim.


yo alabilirsin, sehir lastikleri var ondan takarsin. Istanbul diger avrupa sehirlerine ve japonyaya gore offroad gibi zaten. O yuzden tam da istanbul motoru.

baggio bu arada ben scooter ve sehir disi olayina katilmiyorum. Millet 250 cc scooterlarla nerelere gidiyor. Elbette senin yeni alet gibi konforlu olmaz ama cbrdan crfden ve hatta inazumadan bile daha rahat olur. Bir de kullanimi kolay ve yorucu olmadigi icin uzun yolda uzmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

Duke un duz lastikli versiyonu yok muydu?


duke 125-200-390 var, tam şehir motoru. diğer rakiplerinden az biraz pahalı tabi, hele euro fırladığı için tam bir soygun şu an.

scooter konusunda ise evet, konforsuz olur bir şeyler olur ama vespalarla piaggiolarla italyaya giden gruplar var. yapılıyor yani. ama ne kadar keyifli olur tartışılır ben yapmam yani. cross motorun olayı lastiklerinden değil daha çok da şehir içinde çok bayar adamı. çok kısa mesafeyse sorun yok da, çok konforsuz takoz gibi aletler doğası gereği. honda nın crf mi ne 250 liliğini kullanmıştım arkadaşın cbr 250 düşünürdüm ben ama kesinlikle.

başlangıç motoru için aslında bir sürü opsiyon olsa genelde karar hep belli oluyor. baggio ya katılıyorum çin motoru hiç düşünme, ayda bir kez motoru tamirciye götürüp "ben çok memnunum" diyen tipler var, malum milletimiz hala satın aldığı ürüne olumsuz yorum yapamıyor. ama alma yani çok örneğini gördüm, kullanmışlığım da var 3-4 ay. işkence olayı başka bir şey değil, sorun yaşamayan insan çok az. ben de senin gibiydim maddi durumu şey edemediğimden alamıyorum motor 2 yıl olacak nerdeyse, çin alcak olsam ben alırdım. cbf 150 veya cbr 250 derim scooter düşünmüyorsan. ki düşünme bence, gerçek motor keyfi değil o aletler, tamamen taşıma aracı benim gözümde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlar yazmışlar bende bişiler yazim.
Sir.Enis said:

yoğun tempo bi sürece giricem bir ay içinde ve yetişmem gereken yerlere ulaşımımı kolaylaştırmak için başlangıç seviyesi bir motor arıyorum arkadaşlar.
sizin garajda beklettiğiniz satmayı düşündüğünüz motorlarınız varsa patidaş indirimiyle güzel bi motor almak istiyorum :)
regal raptor ve mondial 250 mct baktım fiyatları güzel modellerde oluru var.

sizin tavsiye edebileceğiniz ilanlar varsa teşekkür ederim şimdiden.


http://forum.paticik.com/list.php?31

surda ara ara konusuyoruz bunları,

amaç ulaşımsa ve şehir içiyse o işin 2 erbabı var.
1 scuter/maxiscuter
2 commuter.

scuterler daha rahat,
cüssene gore sym ve kymcodan begen bıtane gec.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Magnum said:

Hee, bu yolun motoru değil bu o yüzden almayayım, onun yerine hiç sevmediğim o yolun motoru olan bilmem neyi alayım ve keyifsiz keyifsiz istediğim yere gideyim.


Her motorun üretiliş amacı farklı, buna göre de aerodinamik/mekanik tasarım yapılıyor. Arazide paldır küldür yaylana yaylana gitmek için, güvenlik tasarımı düşük tutularak, vites oranları tamamen ivmelenme üzerine tasarlanmış motoru sabah 8:45'te Büyükdere Caddesi'nde trafikte bızırdarken görmek abes oluyor mesela o yüzden. Ha sen her hafta sonu dağa bayıra gidip gerçekten cross olarak kullanıyorsundur, iki motor birden alacak durumun yoksa elbet idare edilir. Fakat motoru işe gidip gelmek gibi tek bir amaç için kullanıyorsan, gidip o amaca tamamen zıt bir motor almak bana saçma geliyor. Herkesin kendi bileceği iş tabii.

Glatheros said:

baggio bu arada ben scooter ve sehir disi olayina katilmiyorum. Millet 250 cc scooterlarla nerelere gidiyor. Elbette senin yeni alet gibi konforlu olmaz ama cbrdan crfden ve hatta inazumadan bile daha rahat olur. Bir de kullanimi kolay ve yorucu olmadigi icin uzun yolda uzmez.


Abi kafana koyup sevdikten sonra CBF150'yle Çin'e de gidersin, gidilemez demiyorum, fakat ben tavsiye etmem. Scooterın rüzgarı alışı farklı, oturuşu farklı, CVT'den dolayı aynı cc'deki vitesli motorlar kadar çevik değil falan. Acil bir durumda kombine fren yapmak da daha zor scooterda, ikisi de elinde olduğu için refleks olarak aynı anda ve fazla sıkarsın muhtemelen.

Genel olarak 500cc'den aşağı motorla şehirler arası yola çıkmaya da karşıyım zaten ben. Arabaların yasal sınırının 120/130 olduğu yollarda, ki zaten radar görmedikçe kimsenin uyduğu yok; sen ya 90-100 giderek canını tehlikeye atacaksın, ya da onlarla birlikte 130 falan yapmak için scooterı yüzlerce kilometre boyunca yüksek devirde bızırdatarak gideceksin. Onun titreşimi ve vızıltısı bile yorar zaten adamı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...