Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4 #2


Sam

Öne çıkan mesajlar

illa controller+tv+koltuk uclusu isteniyorsa uzun bir hdmi kablosu ile tv ye baglanti oneriyorum. hem ayni keyfi alirsiniz, hem meret modlanabilir olur, hem muhtemelen donanim konsoldan iyi olacagi icin daha guzel gozukur.

cikar cikmaz da hemen sarilmayin bence oyuna. modlarin mature olmasi 5-6 ayi buluyor.

skyrim vanillayi, oblivion vanillayi, fo3 vanillayi gordukce kusasim geliyor benim artik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daha çok modların birbiriyle uyuşmaması ve sürekli çakışması, oyunu da çakması sebebiyle kafayı kırdım. o mod işi çok belalı. çok güzel şeyler yapıyorlar evet ama, bir ucu kaçtı mı, hata nerede bulamıyorsun, nexus tan 3 günde çekebildiğin texture pack le kala kalıyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

183 mod calistirdim ben gecmiste skyrim de. ama evet, beya belali is. su anda ornegin 80 modum varmis aktif.

scripting extension ve UI haricinde, temel cok kullanilan 9-10 mod zaten yetecektir. sayi az olunca bunlarin pek birbirini ile uyum sorunu olmuyor, odugunda da populer modlar oldugundan hemen farkedip patch de yayinliyorlar.

zaten kallavi buyuklukte gorsel ya da islevsel mod projelerinin cikmasi (animasyon, ciddi smesh ya da texture packler vs) 2. yilini buluyor oyunun. mod sayisi dusuk tutarsaniz maksimum fayda/minimum cakisma olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

scriptlerle ugrasmadiginiz surece bethesda oyunlarinin modlarini bilale bile kurdurursunuz sorunsuz

load order ve cakisma problemleri scriptler isin icine girince basliyor ki ram destegi ve script extender gibi zaruri modlari saymiyorum bile

ENB ler gene cok erken cikar ve istiyen icin photorealistik bir dunya isteyene kahverengi tint verir filan cok renkli diye agliyor millet malum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

tasvir dediğin şey izometrik gökten seyrettiğin oyunun ihtiyaç duyduğu birşey. göüznle görüyorken tasvire ihtiyaç yok. sinemaya gidince "bu sahneyi tasvir etmiyor altyazı, çok zayıf senaryo" mu diyorsunuz?

almanya konusunda bone'un aldığı cevabı tekrarlayayım, videoları izleyip öyle yorum yapın bari. "en iyi sınıf uninstall wizard olacak" gibi tarihe geçeceksiniz. :)


ne cevabı almışım ben ya, cevap değil ki o.
saçma sapan argümanlarla dönen tartışmalara ilgilenesim bile gelmiyor o yüzden yazı yazmadığım için cevap verilmiş sanılmasın.

dediğim gibi önemli olan metnin kalitesi. planescape torment'in dialoglarının övülmesinin nedeni sadece çok olmasından değil, çok ama aynı zamanda derin olmasından.
daha önce dediğim gibi random kelime üreticiyle cümleler oluşturursun, sınırsız bollukta cümleler içerir oyun. ama bu o metnin kaliteli olduğu anlamına gelmez.

daha önceki tartışmaları umursamadan "ama siz torment'i X şekliyle övüyordunuz" gibi damdan düşme argümanlara gerek yok sam.

dialogları sadece çok diye övmüyorduk, birleştirip kitap haline çevirdiğinde bile okunabilecek bir sonuç çıkartabileceği için övüyorduk.

günümüzde "I WANT TO BE A DRAGON!" seviyesinde oyunlar oynamaya alıştığımız için bunu anlamak biraz zor, haklısın.

sinemayla oyunu eş tutmak cidden enteresanmış onun için tebrik ediyorum seni.

film dediğin şey, 1-2 saat süresinde bir karakterleri tanıtıp hikayeyi anlatması gerekiyor. bu yüzden olabilecek en önemli sahneleri ve bilgileri aktarıp gerisini yok sayar.
kitap ise, 200-300 sayfa anlatım imkanına sahiptir. bu sayede önemsiz gelebilecek detaylar, sahnelerin uzun uzadıya tasviri, birden çok karakterin olaya bakışını aktarma imkanına sahiptir.
oyunlarda durum biraz daha geniştir. sana sunduğu kitap hikayesi ana hatlarıyla ordadır, ama kitaplardan farklı olarak hikayenin gidişatı oyuncunun elinde olduğundan, yazarların olabilecek farklı seçimleri de gözönüne alıp yeni senaryolar ve yeni yollar sunması gerekir.

hal böyleyken, tutup oyunları filmlerle kıyaslamak abes. tamam büyük şirketler "film gibi yapacaz" diye order 1882 gibi aşırı lineer oyunlar yapıyor artık. ama zaten bu eleştirilen bir konu.

planescape torment'in olayları, odaları, cisimleri tasvir ediyor olmasının tek nedeni 2d grafiklerinin boktanlığı ve oyuncunun anlayamacak kadar aptal olması değil.
masaüstü rpg'lerini biliyorsundur sanırım, pnp şeysi hani...
işte onlarda bir dm olur ve oyuncuya bolca tasvir sunar, hayalinde daha iyi canlandırabilmesi ve kendisini moda sokabilmesi için.
fallout, baldur's gate ve bilimim "boktan" grafikli oyunların böyle yapmayıp torment'in tasvir mekanizmasına abanmasının nedeni de, pnp hissiyatını derin bir şekilde yaşatabilmesiydi. dialoglarda sadece intelligence değil, dexterity, strength vs vs gibi statların özel seçenekler sunması da yine bu pnp özgürlüğünü simule edebilmek için konulan özelliklerdi.

biliyorum yine infinity engine'e bok edeceksin, "ama şu oyunda da şöyleydi ona da laf ediyorsunuz" gibi argümanlar sunacaksın felan, boşuna yormuş oldum kendimi ama neyse artık...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 boyutlu mekanda , görselin kendisi tasvir onuda ses ve muzikle zenginleştiriyoruz
ben anlamadım ki neymiş tartışma
boneun bahsettigi şeyler zaten imkanların yetersizliginden kaynaklı, bu teknigi kötüleyen birşey degil aksine işini yapmış işte, şu anki teknolojiylede gereksinim duyulmuyor.
kitabın filmi çekildiginde neden arka ses kitabı okumuyor demek gibi.
f3 vegas vs dialoglar yerlerde o ayrı konu tasvir bambaşka.
sam haklı ama f3 goty fln dedigi için hep haksız
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

abi forumdaki tek bone sen misin? oturup bir de wot yazmışsın lol. önce bir "bağa mı didin aga?" diye soraydın bari. gidip o sayfaya bir daha bak bakalım bonepart ne demiş, ben ona ne demişim, sonra namessar'a ne yazmışım. :)


biz dedik bunlari hep zamaninda senin adinda bone, onun adida bone senin adini bone-c olsun diye :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hakkaten illa bonec dedirtecek bana da. (:P) neyse yok demeyecem.

wot uzun uzun yazmış zaten de verilecek cevap yok, gitmiş pnp filan demiş. görselliğin olmadığı yeri "bak işte tasvir kullanılıyor" diye örnek vermiş lol. e herıld yani, ben de onu demişim zaten.

dm uzun uzun anlatmadan ben bethesda oyununu açınca instant moda giriyorum zaten, tenk yu veri maç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sağolun, varolun. :horace:

şu videolarda çok iyi tonu yakalamışlar ya, endurance da çok iyi gene ahah. keşke sonda biraz daha gösterse perkleri ama neyse artık. endurance'da su altında nefes tutmayla ilgili perk olacak sanki, ilk defa gördüm onu.

bu arada videodan sanki new vegas'taki hardcore modunun burada default olacağı izlenimi edindim ki öyleyse süper olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...