Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Warhammer


Sorieno

Öne çıkan mesajlar

dikkat edilecek en önemli husus, süvariyi pompa yapmak lazım, içeride uzun süre tutunca sıkıntı yapıyor, ilk charge, sonra geri çek sonra bir daha hücum! süvarinin en önemli özelliği o ilk penetresyonda verdiği zevk :)o

mortis engine, tek başına iki birimi uzun süre tutacak gücü var, + aurası var, ilk onları sokup ona kümelenen veya onun dağıttığı here hücum etmek yine artı değer sağlar

veya önce süvari hücumu, vurduğu adamlar kalkmadan geri çekilme, bu arada mortis e. in girişi ve ikini hücum

vs. vs., duruma göre çeşitli varyasyonlar

veya veya, uçan adamlar ile birlikte süvarinin daldığı hatta arkadan saldırı olabilir

arada vampirler destek verebilir

falan filan

buradan yaklaşın da vimpirler ciddi ve eğlenceli hücum ağırlıklı orduları olabiliyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mesela şöyle bir şey yapıyorum, vampirella ile başladığımda vladı da yapıyorum ikili takılıyorlar, bunlardan birine süvari çoğunlukta mobil bir kuvvet diye ayarlıyorum, bu genelde takviye gelecek olan vampirella oluyor, -vlad yayan takılıyor çünkü- veya vlad ın önü mevzilenmesi yüzünden süvari onda da olabilir

tabi başta dediğim gibi asıl özellikleri hatırı sayılır süvariyi oyunun başlarında yapabiliyor oluşları, şöyle ki, neydi adı unutum yüksek kayıplı savaşların ardından da açılan ölü kaldırma noktası yaratmak gerekiyor, oda çok basit oluyor, oyunun başında ıvır zıvır zombi iskeletle falan 20 e yakın birimli ordu ile komşu her hangi birine saldırınca v.h. zorluk saviyesinde denk kuvvet ile gelebiliyor, ortaya büyük bir savaş çıkıyor ve oradan güzel adamlar alınabiliyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Foundation Update notes (aka) scrollbozan

The Norscan Incursion

The tribes of the frozen north have awoken! Wulfrik the Wanderer and Throgg the Troll King lead their hunting parties south, seeking worthy prey across the Old World with which to honour their dark gods.

With their towering, slavering beasts, they present a significant new challenge to all players, and are also available to play for owners of the Total War: WARHAMMER – Norsca Race Pack DLC. This DLC is available free if you preorder Total War: WARHAMER II, or can be bought separately direct from Steam.



A Birthday Gift!

Creative Assembly turns 30 this year, and to celebrate this major milestone in our history we’re giving away a birthday present to all players. The “30th Anniversary Regiments” are a collection of 30 new elite Regiments of Renown for use in your game, and you can grab them for free from your inventory on TotalWar.com by logging into your Total War Access account. If you haven’t yet registered for an Access account, you only need a valid email address and you can do so from that link. There will be other free items for you to collect in your inventory when you join.



Chinese Translation

We’re pleased to say that Total War: WARHAMMER is now available with both Simplified and Traditional Chinese text translations. We appreciate the patience of our Chinese-language players while we implemented this, and are pleased to say that the forthcoming Total War: WARHAMMER II will feature Chinese translations from launch in September.



Warriors of Chaos: Design Changes

To improve the Warriors of Chaos gameplay experience, we’ve made a number balance and design changes to the way they work. Broadly speaking, you’ll now find it easier to vassalise the Norscan tribes, and maintain a greater sense of momentum in your crusades of destruction across the Old World.

Added extra Legendary Lord Campaign Effects to Archaon, Kholek and Sigvald (see New Campaign Effects heading below)

-Chaos technology categories now provide replenishment bonuses

-Awakened tribes will now become your vassals instead of allies

-Vassals of Chaos now provide their master with a small amount of income

-Vassals from Awakened tribes have personalities that make them much more loyal

-Chaos Encampments reduce unit upkeep by a greater amount – maxed out Hordes can now in many cases become self-sustaining

-Reworked post-battle occupation options – Chaos can now “Raze” or “Loot & Raze”, providing growth and replenishment or Chaos favour respectively

-Reworked infighting: only unruly Marauder units suffer from infighting; higher tier Chaos Warrior units no longer do

-Defeating a Norscan faction leader will make them highly susceptible to becoming your vassal

-New Skill Trees for Archaon, Kholek and Sigvald (see Legendary Lords: New Skill Trees heading below)



Empire: StartPos Overhaul

We’ve heard a lot of talk regarding how much weaker the Empire is, relative to its chances of success at the game’s launch. To combat this, when the Empire is under AI control, it now begins play with full ownership of the province initially controlled by the Empire Seccesionists AI faction, comprising the settlements of Helmgart, Eilhart and Grunberg.

Along with Altdorf herself, this gives the Empire a full province, meaning more stable and profitable base to work from and, coupled with new Skill Trees and Campaign Effects for Karl Franz and Balthasar Gelt, this should give them a greater fighting chance. We’ll be interested to hear how this change affects your games, so keep us posted in all the usual places.



Wood Elves: New Followers

After an exhaustive (and perilous!) search of Athel Loren turned up nothing, we’ve finally unearthed a clutch of new Followers for Orion, Durthu and their loyal Lords. The tricksy knaves were holidaying in Parravon all along…

-Dryad Spy

-Royal Standard Bearer

-Hunting Hound

-Young Stag

-Hawk Companion

-Elder Scout

-Eternal Guard Commander

-Vaul’s Anvil Smith

-Wardancer Drummer

-Forest Spirit



Legendary Lords: New Campaign Effects

Many Legendary Lords have gained new permanent Campaign Effects.

Karl Franz increases the recruitment level of new lords by 2.

Volkmar The Grim increases the chance of magical items drops for his faction.

Thorgrim Grudgebearer increases the XP of newly recruited Hammerers.

Ungrim Ironfist increases the speed of all forces factionwide by 10%.

Grimgor Ironhide’s forces don’t lose Fightiness while in enemy territory.

Azhag The Slaughterer increases the Research Rate of his faction.

Archaon The Everchosen suffers a diplomatic negative with all factions.

Kholek Suneater’s army suffers an increased chance of being ambushed.

Sigvald The Magnificent has a diplomatic bonus with Norscan tribes.

Khazrak One-Eye increases the Charge Bonus of Bestigor Herds.

Malagor The Dark Omen gains a diplomatic bonus with other Beastmen Warherds.

Mannfred Von Carstein increases the XP of newly recruited Grave Guard and Black Knights.



Legendary Lords: New Skill Trees

Older Legendary Lords have now been enhanced with unique new lore-inspired skills trees, bringing improvements to a whole variety of campaign and battle factors.



Karl Franz

The Prince of Altdorf himself now has an even greater variety of unit, army and personal buffs, making him a more effective leader overall.



Best of the empire

Lords: + 1 recruit rank

Karl Franz’ army:

Spearmen, Swordsmen, Free Company, Halbediers +5 LD



Imperial Special Forces

Karl Franz’ army:

Reiksgard: +5 bonus VS Large, +4 Melee Attack



The Emperor’s Men

Karl Franz’ army:

Greatswords: +5 LD, +7 Armor



Heroic Knightly Band

Empire Captain: +2 recruit rank, +1 recruit cap



Majestic Enforcer

All units in Karl Franz’ army:

+2 recruit experience, -5% upkeep



An Emperor’s Journey

Karl Franz: +10% Weapon Strength, Unbreakable



Balthasar Gelt

The Supreme Patriarch now brings heavier technological and magical support for his army, and his Imperial Pegasus is now called Quicksilver.



Golden Face Mask

Balthasar Gelt: +20 Armour



Stronger Than Steel

All units in Gelt’s Army: +6 Armour



New Formulations

Gelt’s Army:

Pistoliers, Free Company, Outriders, Handgunners: +6% Ammo, +6% missile damage



Additional Orb of Sorcery

Gelt’s Army:

Luminark: +10% Missile Damage, +10% Ammo

Steam Tank: +10% Missile Damage, +8% Ward Save



Renowned Scholar

Wizards: -10% Hero Action Cost, +1 Recruit Cap

Research Rate +10%



Metal to Gold to Magic

Gelt’s WoM Power Reserve +25

Building income +7% (local province)



Ungrim Ironfist

The Slayer King now gets further combat buffs. The more combat damage he sustains, the deadlier he becomes, with two optional upgrades to his Deathblow augment, making it either Determined, or Extremely Daring. The player may only choose one!



Determined Deathblow

Triggers at 50% HP or lower:

+24% Weapon Damage, +16% AP Damage



Or:



Extremely Daring Deathblow

Triggers at 20% HP or lower:

+44% Weapon Damage

+36% AP Damage

+30% Physical Resistance



More skills follow the Deathblow upgrade:



Great Green Nemesis

Ungrim: Weapon Strength +15% VS Greenskins



Unliving Antagonist

Weapon Strength +15% VS Undead



Ruinous Rival

Weapon Strength +15% VS Chaos & Norsca



Doomseekers

Ungrim: Wound Recovery Time -2

Ungrim and Slayers in Ungrim’s army: +30% Casualty Replenishment



Thorgrim Grudgebearer

The saturnine steward of the Dammaz Kron is now an even greater leader in both campaign and battle.



Ancient Bloodline

Local Province: Growth +15, Public order +3, +2 reduction in Vampiric/Chaos Corruption



Elite Enforcer

Thorgrim’s army: Longbeards & Hammerers -7% Upkeep

Thane: Hero recruit rank +1, recruit cap +1



Fire Support

Thorgrim’s army: Artillery Missile Damage and Ammo +6%

Master Engineer action cost -15%, recruit cap +1



Advanced Forging

Runesmith recruit cap +1

Research rate +7%

Income from all buildings +5% (local province)



Grudge Against Chaos

Thorgrim’s army VS Chaos/Norsca:

Leadership +4, Melee Attack +5



Grudge Against the Greenskins

Thorgrim’s army VS Greenskins:

Leadership +4, Melee Attack +5



Grudge Against Mankind

Thorgrim’s army VS Humans:

Leadership +4, Melee Attack +5



Grudge Against the Vampire Counts

Thorgrim’s army VS Undead:

Leadership +4, Melee Attack +5



Grudge Against the Elves

Thorgrim’s army VS Elves:

Leadership +4, Melee Attack +5



Heinrich Kemmler

Sylvania’s Lichemaster Lord now has a skill tree entirely devoted to improving Krell. Plus, Master Necromancer Lords serving Kemmler are also more adept at leading their putrid hordes.



Undying Guardian

Krell degrades at half speed



Immortal Challenger

Krell gains the Deadly Onslaught and Foes Seeker abilities



Perpetual Regeneration

Krell gains +25% Health and +10 Melee Defence



Black Axe

Krell gains +5 Melee Attack and +10 Charge Bonus



Eternal Bastion

Krell no longer degrades in battle



In addition, all Master Necromancer Lords under Kemmler get two new 3-tier skills:



Lord of the Scourge

Lord’s Army:

LD: +2/+4/+6

Attrition: -5/-7/-10%

Casualty Replenishment: +5/+7/+10%



Thrall Master

Lord’s Army:

Skeletal/Zombie recruits bonus Unit XP: +2/+4/+6

Recruitment costs: -5/-10/-15%

Raise Dead cost: -5/-10/-15%



Grimgor Ironhide

Grimgorz got an’ ‘ole lot’ ‘ARDER, an makes da best boyz EVEN BETTAAAAAAAH!!!



Nevva Second Best!

Lord recruit rank +2



Black Orc Wrecking Ball

Grimgor’s army:

Black Orcs +4 AP Damage, +6 Charge Bonus



Bigger ‘n’ ‘Arder

Grimgor’s Army:

Orc & Savage Orc Big ‘Un units: +5 Bonus vs Large, +4 LD



Imposing Presence

Grimgor Causes Fear



Vitamin-Shrooms

Grimgor gains +8% HP



From the Front

Grimgor gains +15% Speed and Frenzy



Azhag The Slaughterer

The Greenskins’ crowned sorcerer gains a new range of campaign and low-tier unit buffs, improvements to his command of the Winds of Magic, and Regeneration. Azhag also benefits from a revised starting army composition, gaining Orc Boar Boy Big’Uns, Orc Big’Uns and Trolls.



Imbued by Madness

Azhag’s Army:

Attrition -8%

Upkeep -8% for Orc Boyz, Savage Orcs, and Orc/Savage Orc Boar Boyz



Earthshaking Orders

Azhag’s Army:

LD +4 for for Orc Boyz, Savage Orcs, and Orc/Savage Orc Boar Boyz

Melee Defence +5 for Orc Boyz, Savage Orcs, and Orc/Savage Orc Boar Boyz

Missile Damage +8% for Orc/Savage Orc Arrer Boyz



Insane Visions

Shaman Heroes recruit rank +2, recruit cap +1



Not Orcy Enuff!

Azhag: Underway/Beast-Path/Worldroot interception chance +12%

Enemy Siege Holdout Time -2



Wild Abandon

Azhag gains +10 Charge Bonus, +4 Melee Attack



Darkest Nimbus

Azhag gains +15 WoM Power Reserve and Regeneration



Archaon The Everchosen

As the Everchosen marshals his twisted forces agains the Old World, he brings new improvements to core units, Lords and Heroes in the roster.



The Grand Marshal of Chaos

Lord recruit rank +2



Abyss-Forged Armour

Archaon’s Army:

Chaos Warrior units: -8% Upkeep, -10% Recruitment Cost



The Chosen Ones

Archaon’s Army:

Chosen Units: +6% Physical Resistance, +4 Melee Defence



Knights of the Herald

Archaon’s Army:

Chaos Knights units: +8% Weapon Strength, +8% Speed



Distinguished Champions

Exalted Hero Recruit Rank +2, Recruit Cap +1



Ascension to Daemonhood

WoM Power Reserve +15

Physical Resistance +10%

Chaos Corruption +2 (local province)



Sigvald The Magnificent

If looks could kill… Sigvald’s vanity swells ever further, bringing unexpected benefits to his troops and stirring enmity in other Chaos Lords!



Egomaniacal

+5 LD (Sigvald’s army)

+25% Upkeep for Chaos Lords & Sorcerer Lords



Self-Obsessed

+3% Melee Defence

+3 Melee Attack



Stylish

Sigvald’s Army:

+4 Armour

+3 Melee Defence



Driven by Lust

Sigvald’s Army:

-5% Upkeep, +8% Income from Post-Battle Loot & Razing Settlements



Born to Serve

+5% Hero Action Success Chance

-5% Hero Action Cost



Unworthy

Sigvald Causes Terror



Kholek Suneater

Kholek becomes more monstrous still, and imbues earth-shaking ferocity in his Dragon Ogres and Dragon Ogre Shaggoths.



A Moving Mountain

Kholek’s Army: +4 LD when laying siege, -2 Enemy Siege Holdout Time



Toughened Skin

Kholek gains +10 Armour, +8% Magical Resistance



Giant Killer

Kholek gains +6 Bonus vs Large, +6% Weapon Strength



Seismic Shock

Kholek’s army:

+8% Weapon Strength, +5% Charge bonus for Dragon Ogres & Dragon Ogre Shaggoths



Unearthly & Anomalous

Kholek’s Army:

+4% Campaign Movement Range & Casualty Replenishment



The Sun Eater

Kholek gains Chaos Corruption +2 and Frenzy



Balance Changes

Dragon Ogre Shaggoth
+ 50 Armour

Kholek
+ 30 Armour

Minotaurs
– 100 Recruitment Cost

Minotaurs (Shields)
– 100 Recruitment Cost

Minotaurs (Great Weapons)
– 100 Recruitment Cost

Crypt Horrors
+ 100 Recruitment Cost

Terrorgheist
– 200 Recruitment Cost

Forest Dragon
– 300 Recruitment Cost

Dwarf Cannon
+ 38 Bonus vs Large
Reduced Calibration Area (more accurate)

Dwarf Bolt Thrower
+ 24 Bonus vs Large



Bug Fixes

-MPC quest chain blockers: in co-op campaigns, players can now head straight to a quest battle and not get caught up in missions that can’t be completed, which previously blocked them from completing the quest.

-Fixed some Bretonnia Knight textures patterns, which appeared mostly black on High Texture Quality Settings.

-Fixed a skinning issues with the medallion around the Beastmen Giant’s neck.

-Fixed a rare crash/floating point exception when loading into a Grand Campaign as Karl Franz.

-Improved Wood Elves Hawk Riders animations while in melee combat with enemy infantry (reduced slowdown).

-Fixed a bug where the Paladin hero could lose his shield during an attack animation when mounted on a Warhorse.

-When the Bestigor Herd are in melee combat, their axes will no longer become misaligned with their hands between attacking and turning.

-Improved how the Royal Pegasus Knights are holding their lances when zoomed in.

-Improved the idle animation when the General of the Empire is on the Hippogryph mount.

-Chaos Sorcerers will no longer be able to cast Searing Doom twice in quick succession.

-Wider Ploughs technology in Bretonnia will now correctly reduce the construction cost of Infrastructure buildings.

-AI Vampire Counts are no longer able to recruit Regiments of Renown when the player is the Von Carstein faction.

-When a quest appears which requires the player to embed a Hero, the player can now use the Unit Exchange system to embed the Hero.

-Rebels are now more likely to occupy settlements.

-Fixed the paint buttons in multiplayer coop campaign.

-When ordering Archaon to cast a Fireball at an out-of-range unit, he will now move into range then fire.

-Minor smoke effects/haze will no longer appear black at the edges of siege maps, as experienced by a few users.

-Under-Morking no longer automatically leads to over-Gorking, and vice-versa.

The waxing or waning of Morrslieb may affect this.
Or it may not.


Characters

Archaon: Added Frenzy, +10 Physical Resistance.

Sigvald: +5 defence, +5 morale.

Sigvald: also increased health by +4%

Grimgor Ironhide: +5 charge bonus, increased health by +5%

Prophetess: -150 cost.

Fay Enchantress: +150 cost.

Wyvern mounts: added poison attacks.

Regiments of Renown: 10 cooldown period after the RoR has been killed or disbanded before they can be recruited again

Abilities

Earth Blood & Upgraded: Halved duration to 7 and 14, reduced casting cost to 6 and 11 respectively

Raise Dead & Upgraded: Increased cooldown to 19.

Reikland Runefang: Re-designed to be an AoE attack and leadership buff.

Icon of Devotion: Leadership increase reduced to +12.

Mist of the Lady: Added an ‘engaged in melee’ condition flag.

Wrath of Manann: Should deal more damage to targets as detonation forces have been adjusted.

Cloak of Isha: Added small healing effect.



MP Ability attachments

Azhag: replaced Spider Banner with Scrolls

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben sabah ișe gitmeden oynadım biraz. Adamların moralleri vampirlerden daha düșük. Fakat yeni konfederasyon kurma mekaniğiyle mamutlara ve șampiyon marauderlara kolay erișilebiliyor. Mamutlar dahil çok kolay zarar görüyorlar. O yüzden iki üç ünite tank olsun tüm ordu arkalarından koșsun oynamak mümkün değil. Skinwolflar okçuları dağıtmak için iyi. Șampiyonlar dandik ünite yığınları arasında kötünün iyisi.

Benim anladığım ordular vurkaç üzerine. Ana lider bile bașta çok güçsüz. Kontrolsüz büyüme yapmadan iki düșman arasında șehir bırakmadan oynanabiliyor. Doğudaki cücelere sınırımı dayamadan kislevle ortak savaș açmakarına fırsat vermeden yıkınca çok rahatladım. Monster huntları yapıp, faction liderlerini yenince bu factiona has bonuslar geliyor. Öyle öyle güçlenilecek büyük ihtimalle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lezzetli değil işte bilemedim.
Başbelası ırk tam, hayvan gibi raidliyorsun, raid encampment bonusları falan şahane, karşı orduya çok net hasar verebiliyorsun ama end game ordulara karşı çikilop olursun gibi gözüküyor. Yani AI elinde "ibine norslular" dedirtecek, sonra işi gücü bırakıp üstüne crusade edip dağıtacağın ırk. Oturup böyle steamroll halinde asmak kesmek kelle uçurmak oynanışında ilerleyecek gibi durmuyor.

Chaos'a yaptıkları değişimler daha şık gözüktü bana. Oturup Chaos play through yapılabilir onun üstüne.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya lezzetten kastın üniteleri düz cephe yapayım, bașka ünitelere bakarken onlar yerlerini tutsun olayıysa lezzetli değiller evet :D Cücelerden sonra vampirlere geçince "bunlar oynanmaz" demiștim. Taktikleri ve kafa yapısı oturunca akmaya bașlarsın.

RoR ünitelerinin cooldown alması(30 tane yeni üniteyle), empire'ın full province olması gibi güzel değișimler de olmuș.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

v.h. oynadım bende biraz, diğer komşu kabilelerin adamları ölmek bilmiyor, bizim adamlar kolay yatıyor. klasik zorluk işleri ama ikisinin orantısını alırsak ilk seviye maruder tipleri orta ayar iş görür gibi...

mızraklı olanlar gözlemlediğim iyi savunma yapıyorlar, alan tutmaları ilk ve orta seviye birçok düşük ve orta hasar veren birimlere karşı iş yapar gibi duruyor.

bunun dışında trol değil diğer lordu seçtim, kurtadam ve kurt arabası veriyor, bu cins adamlar ciddiye alınması gereken birimler gibi, hele özel savaşta, diğer trol ve canavar piyade birimlerini yine işinin ehli duruyor

çok az oynadım ama şimdilik daha uygun gözüken taktik, merkezi tutup kanatlardan çevirmekten ziyade -çünkü denildiği gibi o şekil işlerde merkez kolay dağılıyor. kanatlara alan tutacak birimleri yerleştirip merkezden yoğun saldırı yaparak dağıtmak...

neden?

gerek mamut, gerek arabalar gibi daldığı gibi ortalığı karıştıran birimleri var, bunlardan başka yüksek hasar veren ama savunması sıkıntısı olan birimleri de var. lordları iş yapan adam, insan olan duellocu... bunları birlikte kullanıldığı zaman yapılmasını düşündüğüm şey, mamut de ve/veya arabanın dağıttığı düşman saflarını hasar veren adamlarla süpürmek...

bunun dışında bu adamların rakip oldukları zaman yaptıkları bir kılçıklık ise adamların kolayca dağılması ama sonra kolayca toplanıp tekrar salça olması, bu en büyük sorunu sayıca az olduğun zaman yaratıyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Utterable said:

akşam hevesle girdim fakat baya baya beceremedim ya (norsca)

bikac taktik yazin lutfen. nereye saldiralim nasil ilerleyelim, telas icinde oradan oraya raid yaparken orclar tarafindan tokatlandim.


Ben ilk 80 turnde raid falan yapmadım valla. İnsan komutanla başladım. İlk önce başlangıç şehrinin bağlı olduğu province'deki bütün şehirleri aldım. Kuzey bölgesindeki bütün kabileleri sadece kabile liderini yenerek kendi ülkene katabiliyorsun. Bu şekilde benim province içindeki skellige'yi döverek kendime kattım.

Bu noktadan sonra elinde tek bir province oluyor. Norslarda en büyük sıkıntı mutluluk ve paranın az olması. İlgili binalara abanmak gerek. Elindeki province'in sahil kenarında olmayan içeri kısımda bir kalesi var. Bu kalenin solunda bir faction var ve bu faction ben oynarken mamutlu iki farklı orduyla millete terör saçıyordu. Liderlerinin olduğu ordu yaralıyken ambushladım. Auto resolve'un bana avantaj vermesinden yararlanıp adamı dövdüm. Kabile liderini dövdüğün için diplomasi ekranından şrak diye confederate seçeneğini seçebiliyorsun.

Benim oyunuma benzer biçimde olaylar gelişiyorsa bu factionın elindeki province'de chaos champion ve mamut üretebilecek binalar sana geçecek. Mamutları düz kullanmadan zırhlı hallerini üretebilecek duruma gelmeni tavsiye ediyorum. Bu noktaya kadar elinde çeşitli dandik yakın dövüş üniteleri, 3-4 tane javalinli ünite ve mümkünse 2-3 tane skin wolf olsa iyi. Bu noktadan sonra Varg'lardan toprak alarak ve sürekli gelir binaları kurarak 2 mamuta sahip ve yakın dövüş üniteleri daha ziyade şampiyonlardan oluşan görece olarak daha güçlü bir ordu kuracak kadar para kazanabiliyorsun. Vargları da konfedere edersen büyük ihtimal diğer nors ırkı olan troll'le komşu olmaya başlarsın.

Burası tehlikeli. Çünkü troll hem cücelerle hem de kislevle çok yakın konumda şehirlere sahip. Troll'ü önceki kabileler gibi dövüp bütün şehirlerini kendine alırsan iki güçlü düşman arasında tek orduyla kalabilirsin. Kislev kuzeye ordu yollamaya oldukça meraklı. Bu nedenle ben troll'le olan savaşımda provincelerim için eksik şehirleri alacak kadar yer aldım. Adamı dövdüm. Sonra barış yaptım. Ama konfederasyon yapmadım. Cücelerle arada tampon bölge oldu. Bu noktada ordunu alıp cücelere ait üç şehri yıkarak onlardan kurtulman lazım. Komutan upgradelerinde upkeep'le ilgili olan skill'lere abanmayı unutma. Cücelerden kurtulunca ordunu kislev'e yakın bir pozisyona çekip troll'ü konfedere edebilirsin. Troll büyük ihtimalle yeni bir ordu kuracağından konfederasyonla o orduda senin olabilir. Benim oyunumda troll benle barış imzaladıktan sonra kislev ve empire şehirlerini yıkmak için sefere çıktı. Bu nedenle ben cücelerle işimi bitirdikten sonra hem birleşmiş bir kuzey ulusum oldu hem de sıradaki hedefim kislev bayağı zarar gördü. Bu noktada hüzünle işe gittim =)

Nors komutanı başta çok zayıf. O nedenle fırsat buldukça monster huntları yaparak güçlü itemlar edinmesi lazım. Ayrıca liderleri öldürünce komutana güzel bonuslar kazandırdıklarını gördüm. En sağlam strateji nors ruhuna aykırı biçimde şehirlerde altyapıya çok önem verip mutluluğu ve geliri kontrol altında tutmak. Sonra komutanlar vasıtasıyla upkeep'i azaltan ve ünite ranklerini arttıran skill ve itemlar edin. Son olarak da henüz yapmadıysan warhammer access'e üye olup regiments of renown'ları dlc olarak oyununa indir. Nors'lar için de yeni üniteler var. Zor durumda faydalı olur. İnsanlar arada savaş açabiliyor. Ama cüceler ve kislev haricinde aktif olarak ordu gönderen görmedim. Bir süre sonra hepsi savaşı bitirelim deyip başka işlere bakıyorlar. Herkesle savaşa girip arada kalma. Üniteler sağlam değil.
edit: sayfa başı ve imla :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet bugün norsları bitirdim. Oyundaki açık ara en rafine campaign. Irka has büyük değişimler yaratan random eventler, monster huntlar, teknoloji ve ünite açmanın questlere ve işgallere bağlı olması, kabile asimile etme mekaniği, 4 tanrı arası seçim yapabilme, şurayı burayı işgal et demekten öte bir ana görev serisi olması ve scriptli eventlerin oyuncuyu gafil avlaması falan mükemmeldi. Oyuna sahip olan herkesin denemesi lazım. İnternetten spoyler alıp keyfinizi kaçırmayın.

Zorluğu oyun sırasında kontrol edemiyoruz herhalde. Onu bulamadım. Fakat yamulmuyorsam şehir ekranında game difficulty debuff'ı -4 olduğunda zorluk very hard'da oluyordu. Onu seçmişim demek ki.



Bunun dışında kuzeyi ele geçirdikten sonra mid game'de şu orduları kullandım. Oyunun sonunda great sword ve roket atar dolu ordular gelene kadar idare ediyor.



Hatta skin wolfları zırhlı olan versiyonuyla değiştirirseniz daha bile iyi olur.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Haritadan çıkacak en büyük sonuç 2. oyun haritasında ilk oyundaki bütün ırklar bulunacak olması. Benim merak ettiğim şey birleşmiş campaign geldiğinde iki harita arasında empire total war gibi haritadan haritaya geçiş mi olacak yoksa ikisi aynı harita için de mi gözükecek. Çünkü yeni haritanın sağ alt kısmı eski haritanın güneyine denk geliyor. Yeterince teknolojik imkanları varsa iki harita şrak diye birleşebilir.

Ortalıkta 4 kıta olması nedeniyle bolca su ve korsan faction'ı var. Keşke deniz savaşları falan ekleselerdi de bundan faydalanabilseydik.

Herkes heyecan yapmış. Tomb King'in olması gereken yerlerde orada olmaması gereken filler factionlar var diyorlar. Buna gelecek dlclerden birinin Tomb Kings olması çok mümkün. Onların orduları güzel bayağı, iyi olur.

Ayrıca "Skaven yerleşimleri belki haritada ruin olarak gözükür oraya gitmeden skaven ordusu mu var yoksa yıkıntı mı var bilemeyiz" tarzı mini bir hype da var. Bu şekilde yaparlarsa gerçekten ilginç olurdu :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...