Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ultima Unchained


imamizer

Öne çıkan mesajlar

Gladmir said:

Server side i neyle yaziyorsun, yardim edebilirmiyim maksadiyla soruyorum.

unity ile yazıyorum. küçük çaplı projede işimi görür.

smartfox photon gibi yazılımlarda authoritative mmo server yaklaşımı çok zahmetli. uğraşasım gelmedi hiç. çünkü yapay zeka, npc için server taraflı kodlama zahmetli. collision hesaplamalarını server da yapmak yine zahmetli, fizik hesaplamaları ise ahey ahey.. uğraşılmaz yani. ben uğraşamam yani hehe

pascalnouman said:

olm swift koymusken baf maliş fln da koyarsın sen projenin ismi de kınayt re-remastered olur zaten akhsdlgtakhdlaşlkjkş


çaktırma.
uo diye hepsi oynayacak sevecek. sonra ben en beklenmedik anda düğmeye basacağım ve her şey ortaya çıkacak. severek oynadıkları oyun aslında yıllardır hakir görüp ezdikleri knaytın bir kopyasıymış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Anladim.

Unity en son Mono uzerinden C# yada Javascript destekliyordu ama 2 onceki version dan bahsediyorum. Hala ayni durumlar mi mevcut?

Esasinda bu RakNet opensource oldu, senin proje icin guzel bir mmo backend mi yazsak? Tabi hala RakNet ile unity uyumlu calisiyor mu onuda bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gladmir said:

Anladim.

Unity en son Mono uzerinden C# yada Javascript destekliyordu ama 2 onceki version dan bahsediyorum. Hala ayni durumlar mi mevcut?

Esasinda bu RakNet opensource oldu, senin proje icin guzel bir mmo backend mi yazsak? Tabi hala RakNet ile unity uyumlu calisiyor mu onuda bilmiyorum.


hala aynı. ekstra olarak bo destekliyor.

raknet ile unity hala uyumlu çalışıyor.

şimdi mmo için backend yazmak demek baya para demek, kazanmak anlamında. çünkü tüm server çözümleri unity dışında standalone çalışan yazılımlar. unity built in network yapısı ise (raknet) 100+ kişilik oyunlarda performans sorunları gösteriyor (npc dahil). o yüzden multiplayer oyunlar dışında bir işe yaramıyor. multiplayer dediğim bir client'ın aynı zamanda server olması veya işte küçük çaplı online oyunlar. mmo scale proje zor.

bunun nedeni malum unity ile yapıp built ettiğin exe native değil, unity multi threaded değil, unity network gayet bug lı, optimizasyonu zor.

şu an unity ile server yazabildiğin ve 1000+ kişiye kadar online oyuncu kaldırabilen tek server çözümü ulink. adamlar sektörde tek ve alternatifsiz. fiyatı ise 570 euro mu ne. bu 570 euro ise per title sadfgsfgdfg paraya bak. bunu bu kadar pahalı yapan ise unity içinde server hazırlayabilmen ve tüm unity özelliklerini serverında barındırabilmen.

kod bile yazmadan collision detection olur, fizik hesaplamaları olur, yapay zekanın unity ortamında daha kolay hazırlanabilmesi olur, unity editör ile debug yaparken herşeyin çok daha anlaşılır ve client-server ahenkin %100 olması olur.... gibi.

bunlara gerek duymayan online oyunlar server için genelde smartfox ve photon server gibi çözümlerle yol alıyor. ama bunlar c++ da yazılmış daş gibi server yazılımlar ve unity ye özgü değil. o yüzden unity platformuna aşina olsa bile tam olarak o ortama sahip değil. o yüzden yukarıda yazdığım şeylerin hiçbirini kolaylıkla yapamıyorsun.

kaldıki ben authoritative server istiyorum. böyle olunca sadece client input yolluyor ve tüm hesaplamlar server side yapılıyor. o yüzden benim 2 seçeneğim var ya unity built-in network ile devam edeceğim ve unity 5.x ile 1 yıl içinde çıkacağını düşündüğüm unet (unity network komple yenilecek bununla) ile serverı upgrade edeceğim, yada oturup photon ile mmo server hazırlamaya çalışırken yaşlanıp projeden bezeceğim. 3 olarak kendi serverıma yazmaya girmiyorum, beni aşar.

ama en başta dediğim gibi eğer yapabiliyorsan yap, para kazandırır ama elini çabuk tutman lazım çünkü yeni network altyapısı ne ara gelir belirsiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir ucundan girip hobine ortak olabilirmiyiz acaba diye soruyordum, para kazanmak icin ekip sart, temel motivasyon kesin hobi olarak devam etmeli :)

Game design pattern ler de genel gecer bir mevzu vardir, benden daha iyi biliyorsundur kesin, server side "tick". Her tick bir birim zamani temsil eder, authoritative bir server her tick de etkilesim gruplarinin neleri yapip neleri yapamayacagini hesaplar ve nerdeyse gercek zamanli broadcast ler yapar (near real time dedikleri sey).

Etkilesim gruplari oyun dunyasi haritasindaki belli grid lerde olan obeklenmis npc ve oyuncular sinsilesi tarafindan olusur.

Hack vs. yi engellemek icin sen bunu istiyorsun sanirim, bu isin cogunu client side da cozup server tarafinda cok daha fazla scale edebilirsin.

Ne diye bunlari yaziyorsun dersen bir benzerini evvel zaman da yazmistim tamamen alakasiz bir proje icin. Yazip bitirdikten sonra bir baktim ki tam kucuk capli oyun server i olacak hale gelmis. Heveslenip Unity uzerinde bir projeye baslamistim ama lanet RakNet o zaman code lari acip degildi ve protocol u implement etmek zevk vermekten ziyade iskence olacakti.

TLDR, hack prevention i bosver, client a yuklen gitsin :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten authoritative server ısrarım hileyi önlemek. şimdilik tabiki hobi amaçlı oylesine bir proje ama olmuşken iyisi olsun istiyorum. sonuçta elimizde kaynak, veri, proje olacak belki başka projelere altlık teşkil edecek, referans olacak vs. o yüzden authoritative server olması çok daha iyi.

kaldıki hile olursa burada bi sürü çirkef osman kılıcımı çaldı diye başımızın etini yer asdfghj

istediğin ölçüde ne yapabiliyorsan/yapmak istiyorsan projeye dahil olabilirsin. server yazayım dersen buyur yaz kullanalım. bizi yavaşlatıp şileri durma noktasına getirmediği sürece sıkıntı yok. o kadar ısrarcı değilim unity de hazırladığım server'ı kullanacagım diye.

istersen launcher/updater yazabilirsin ya da işte aklına başkan ne geliyorsa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Mc_Lovin said:

civcraft'ta kölelik vardı, insanlar kölelerine tecavüz ediyordu


8-)


GTA RP sunucularında bizzat şahit olmuşluğum var. 3 mafya üyesi kaçırdıkları bir sivile ormana götürüp tecavüz etmişlerdi. Biliyorsunuz GTA'da abuk sabuk bir sürü animasyon var, adama ciddi ciddi tecavüz edilmişti. Adam da bana tecavüz ettiler diye forumda konu açmıştı. Adam dirense ya da kaçsa vs ne olurdu? Permenant Kill, yani karakteri silinirdi çünkü kafasına magnum dayanmıştı. Adam ne kadar bağırsa da göz yummak zorunda kaldı vetecavüze uğradı. Sonrasında adamı öylece bırakıp gittiler.

İnsanlar gerçek hayatta yapıyor bunları, oyun gibi özgür bir ortamda mı yapmasın? Sex, Brutalism, Cannibalism, Pedophilia, Necrophilia her türlü sapıklık olacaktır bunları minimize etmek oyun tasarımcısının işi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...