Lord_Argos Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Araba Wv Polo 2014 kız arkadaşımın, fren bakımı gecikmiş temde sol şeritte 120-130 ile seyrederken mahmutbeye geldim köprü altından geçerken aniden sol şeritteki adam akan trafikte hiçbir sebep yokken durmuş, farkettiğim anda aramızda oldukça mesafe vardı Fren+Debriyaj yaptım ancak baktım duracak gibi değiliz yavaş yavaş geliyoruz son 10 - 15 metrede el frenini de çektim arkadan ford connect'e yapıştırdık. Sonra acaba el freni çekmek yerine motor frenimi yapsaydım diye düşündüm. Birde öyle birşeyde el freni çekip sağ kırmayı önerenler olmuştu ama araba takla atarmı emin olamadım, fikirlerinizi almak istedim. http://m.YollaYap.com/ba3b/14272705709.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
imamizer Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Lord_Argos said: Araba Wv Polo 2014 kız arkadaşımın, fren bakımı gecikmiş plsss bence arabayı suçlamadan önce takip mesafesine uyalım ve yol ve hava durumuna göre gerekiyorsa takip mesafesini arttıralım. arabasını vurduğun kız arkadaşın yer ama ben yemem şahsen. iyi forumlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 el freni herhalde olabilecek en kotu secim olmus gecmis olsun. en iyisi direksiyonu duz tutup aralikli fren yaparak durmak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lord_Argos Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Onu o arabaya bilen biri varsa diye yazdım. Şahsen benim çok fazla tercih etmediğim bir araç. Teşekkürler bu arada.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pascalnouman Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 para gelip bi ton kalaylıcak simdi akjsgfdljahfdslja Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Llama Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 kız arkadaşının arabasını ben biliyorum evet yazık olmuş Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Debriyaja basmayacan öyle bir durumda, sırf fren abanacaksın, yeterince yavaşlayınca da durmak için el freni çekilip direksiyon kırılabilir ama hakim değilsen arabana yapmamak lazm. Benzer durumlarda yana kırmak falan gerektiğinde (frenleyip duramayacağınız kesinse) freni bırakıp direksiyonu kırıp manevra yapın ki araba kontrolden çıkmasın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 motor freni ama kademeli..yani 5 den direkt 2 ye inme de azalta azalta Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Deno- Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 geçmiş olsun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 evet bu arada gecmis olsun.. wiki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
imamizer Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Bright said: Benzer durumlarda yana kırmak falan gerektiğinde (frenleyip duramayacağınız kesinse) freni bırakıp direksiyonu kırıp manevra yapın ki araba kontrolden çıkmasın. hiç başıma gelmedi ama abs+esp olan araçlarda bunu yapmaya gerek yok diye biliyorum. normal fren yaparak manevra yapılabiliyor sanırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 do or die belgeselinde de vardi..3 secenek.. el freni motor freni kontaktan kapatmak.. el freninde savruluyordun kontaktan kapatma da airbagler gidiyor direksiyon kilitleniyor vs en kotusu en mantiklisi kademeli motor freni diyorlardi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 imamizer said: Bright said: Benzer durumlarda yana kırmak falan gerektiğinde (frenleyip duramayacağınız kesinse) freni bırakıp direksiyonu kırıp manevra yapın ki araba kontrolden çıkmasın. hiç başıma gelmedi ama abs+esp olan araçlarda bunu yapmaya gerek yok diye biliyorum. normal fren yaparak manevra yapılabiliyor sanırım. Frene basınca ABS giriyor devreye zaten pat-pat ayağa vurur pedal üstünden kitlenmesin diye tekerler de ESP'nin ne yaptığı hakkında hiçbir fikrim yok :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 dana22 said: do or die belgeselinde de vardi..3 secenek.. el freni motor freni kontaktan kapatmak.. el freninde savruluyordun kontaktan kapatma da airbagler gidiyor direksiyon kilitleniyor vs en kotusu en mantiklisi kademeli motor freni diyorlardi Motor freni yapmaya mesafe olması lazm. 120-130'la giderken önündeki araç durursa ve hele ki dörtlüleri falan açmassa pek mesafen kalıcağını sanmıyorum ciddi takip mesafesi bırakmadıysan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
madcow Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 eger diger seritlerden birinde bosluk gorebiliyosan, arkayı ve onu kontrol edip, freni bırakıp o serite kacmayı deneyebilirsin.(gormeden asla yapmamak lazım tabiki). Ama riskli bisey cunku gordugunu dusunsen bile baska serit degistirenler olabilecegi gibi, senin kor noktanda araclarda olabilir ve cok dar bir zamanın olucak kontrol edebilmek icin herseyi. Onun dısında sahip oldugun hız icin takip mesafen yanlısmıs demekki. Cunku takip mesafesinin olayı onundeki aniden durdugunda senin de durabilecegin mesafeye sahip olmak demektir. Gecmis olsun tabi ama hız ile yapılan hataların bir mantıgı yok. Umarım ilerde daha normal hızlarda/takip mesafelerinde kullanırsın. Ne kendini ne de digerlerini tehlikeye atmazsın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
imamizer Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 asdadasd kontaktan kapatmak neyin kafası abi. arabadan atla daha iyi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 esp Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 imamizer said: asdadasd kontaktan kapatmak neyin kafası abi. arabadan atla daha iyi. hahaha kıza tekme atıp, diğer taraftan kendi atlıyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 debriyaja niye bastin ki durma mesafesini arttirir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
imamizer Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 fren pedalına taş koyup kızla arabadan atlayın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Bright said: Motor freni yapmaya mesafe olması lazm. 120-130'la giderken önündeki araç durursa ve hele ki dörtlüleri falan açmassa pek mesafen kalıcağını sanmıyorum ciddi takip mesafesi bırakmadıysan. orada da otoyolda freninizin tutmadigini farkederseniz diye vermislerdi zaten.. senin dedigin versiyonlarda butun o 3 harflilerin de ise yaramama olasiligi yuksek Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 dana22 said: esp Tamam dediğim gibi gene, değişen birşey olmaması lazm. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
imamizer Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 esp yüksek hızda manevra yaparken arabanın savrulmasını takla atmasını fln engelliyor. o yüzden frenler gg ise veya az tutuyorsa hızlıca yana kaçabilmen için gerekli desteği sağlıyor ve bunu yaparken kontrolden çıkmamana yardım ediyor. abs ise tekerlerin fren yaparken kitlenmesini önlediği için, yani yolda tekerlerin hala tutuş yaptığı için direksiyonu kullanamana imkan veriyor. haliyle freni bırakıp yan şeride kaçmak yerine, abs+esp olan arabada frene basarken yan şeride kaçmak çok daha makul demek istedim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lord_Argos Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 http://m.yollayap.com/ba3b/14272705709.jpg Aramızda 20-30 metre vardı bende durabileceğimi düşündüğüm için durmayı seçtim, ancak baktım ki son 10 metreye girdik hala duramuyoruz manevra yapmak yerine el freni tercihini kullandım. Bu seçimde hatalı sanırım... :/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2015 mm muhtemelen o son 10 20 metrede debriyaja basmis olabilirsin direkt frene abansaydin sansin varmis gibi duruyor resim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar