Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hızlı Arabayı Durdurmanın İpuçları (!)


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Araba Wv Polo 2014 kız arkadaşımın, fren bakımı gecikmiş temde sol şeritte 120-130 ile seyrederken mahmutbeye geldim köprü altından geçerken aniden sol şeritteki adam akan trafikte hiçbir sebep yokken durmuş, farkettiğim anda aramızda oldukça mesafe vardı Fren+Debriyaj yaptım ancak baktım duracak gibi değiliz yavaş yavaş geliyoruz son 10 - 15 metrede el frenini de çektim arkadan ford connect'e yapıştırdık.

Sonra acaba el freni çekmek yerine motor frenimi yapsaydım diye düşündüm. Birde öyle birşeyde el freni çekip sağ kırmayı önerenler olmuştu ama araba takla atarmı emin olamadım, fikirlerinizi almak istedim.


http://m.YollaYap.com/ba3b/14272705709.jpg

Mesaj tarihi:
Lord_Argos said:

Araba Wv Polo 2014 kız arkadaşımın, fren bakımı gecikmiş


plsss

bence arabayı suçlamadan önce takip mesafesine uyalım ve yol ve hava durumuna göre gerekiyorsa takip mesafesini arttıralım. arabasını vurduğun kız arkadaşın yer ama ben yemem şahsen.

iyi forumlar.
Mesaj tarihi:
Debriyaja basmayacan öyle bir durumda, sırf fren abanacaksın, yeterince yavaşlayınca da durmak için el freni çekilip direksiyon kırılabilir ama hakim değilsen arabana yapmamak lazm.

Benzer durumlarda yana kırmak falan gerektiğinde (frenleyip duramayacağınız kesinse) freni bırakıp direksiyonu kırıp manevra yapın ki araba kontrolden çıkmasın.
Mesaj tarihi:
Bright said:

Benzer durumlarda yana kırmak falan gerektiğinde (frenleyip duramayacağınız kesinse) freni bırakıp direksiyonu kırıp manevra yapın ki araba kontrolden çıkmasın.


hiç başıma gelmedi ama abs+esp olan araçlarda bunu yapmaya gerek yok diye biliyorum. normal fren yaparak manevra yapılabiliyor sanırım.
Mesaj tarihi:
do or die belgeselinde de vardi..3 secenek..

el freni
motor freni
kontaktan kapatmak..

el freninde savruluyordun
kontaktan kapatma da airbagler gidiyor direksiyon kilitleniyor vs en kotusu

en mantiklisi kademeli motor freni diyorlardi
Mesaj tarihi:
imamizer said:

Bright said:

Benzer durumlarda yana kırmak falan gerektiğinde (frenleyip duramayacağınız kesinse) freni bırakıp direksiyonu kırıp manevra yapın ki araba kontrolden çıkmasın.


hiç başıma gelmedi ama abs+esp olan araçlarda bunu yapmaya gerek yok diye biliyorum. normal fren yaparak manevra yapılabiliyor sanırım.


Frene basınca ABS giriyor devreye zaten pat-pat ayağa vurur pedal üstünden kitlenmesin diye tekerler de ESP'nin ne yaptığı hakkında hiçbir fikrim yok :)
Mesaj tarihi:
dana22 said:

do or die belgeselinde de vardi..3 secenek..

el freni
motor freni
kontaktan kapatmak..

el freninde savruluyordun
kontaktan kapatma da airbagler gidiyor direksiyon kilitleniyor vs en kotusu

en mantiklisi kademeli motor freni diyorlardi


Motor freni yapmaya mesafe olması lazm. 120-130'la giderken önündeki araç durursa ve hele ki dörtlüleri falan açmassa pek mesafen kalıcağını sanmıyorum ciddi takip mesafesi bırakmadıysan.
Mesaj tarihi:
eger diger seritlerden birinde bosluk gorebiliyosan, arkayı ve onu kontrol edip, freni bırakıp o serite kacmayı deneyebilirsin.(gormeden asla yapmamak lazım tabiki). Ama riskli bisey cunku gordugunu dusunsen bile baska serit degistirenler olabilecegi gibi, senin kor noktanda araclarda olabilir ve cok dar bir zamanın olucak kontrol edebilmek icin herseyi.

Onun dısında sahip oldugun hız icin takip mesafen yanlısmıs demekki. Cunku takip mesafesinin olayı onundeki aniden durdugunda senin de durabilecegin mesafeye sahip olmak demektir.

Gecmis olsun tabi ama hız ile yapılan hataların bir mantıgı yok. Umarım ilerde daha normal hızlarda/takip mesafelerinde kullanırsın. Ne kendini ne de digerlerini tehlikeye atmazsın.
Mesaj tarihi:
Bright said:

Motor freni yapmaya mesafe olması lazm. 120-130'la giderken önündeki araç durursa ve hele ki dörtlüleri falan açmassa pek mesafen kalıcağını sanmıyorum ciddi takip mesafesi bırakmadıysan.


orada da otoyolda freninizin tutmadigini farkederseniz diye vermislerdi zaten..


senin dedigin versiyonlarda butun o 3 harflilerin de ise yaramama olasiligi yuksek
Mesaj tarihi:
esp yüksek hızda manevra yaparken arabanın savrulmasını takla atmasını fln engelliyor. o yüzden frenler gg ise veya az tutuyorsa hızlıca yana kaçabilmen için gerekli desteği sağlıyor ve bunu yaparken kontrolden çıkmamana yardım ediyor.

abs ise tekerlerin fren yaparken kitlenmesini önlediği için, yani yolda tekerlerin hala tutuş yaptığı için direksiyonu kullanamana imkan veriyor.

haliyle freni bırakıp yan şeride kaçmak yerine, abs+esp olan arabada frene basarken yan şeride kaçmak çok daha makul demek istedim.
Mesaj tarihi:


http://m.yollayap.com/ba3b/14272705709.jpg



Aramızda 20-30 metre vardı bende durabileceğimi düşündüğüm için durmayı seçtim, ancak baktım ki son 10 metreye girdik hala duramuyoruz manevra yapmak yerine el freni tercihini kullandım. Bu seçimde hatalı sanırım... :/
×
×
  • Yeni Oluştur...