Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hızlı Arabayı Durdurmanın İpuçları (!)


Lord_Argos

Öne çıkan mesajlar

Araba Wv Polo 2014 kız arkadaşımın, fren bakımı gecikmiş temde sol şeritte 120-130 ile seyrederken mahmutbeye geldim köprü altından geçerken aniden sol şeritteki adam akan trafikte hiçbir sebep yokken durmuş, farkettiğim anda aramızda oldukça mesafe vardı Fren+Debriyaj yaptım ancak baktım duracak gibi değiliz yavaş yavaş geliyoruz son 10 - 15 metrede el frenini de çektim arkadan ford connect'e yapıştırdık.

Sonra acaba el freni çekmek yerine motor frenimi yapsaydım diye düşündüm. Birde öyle birşeyde el freni çekip sağ kırmayı önerenler olmuştu ama araba takla atarmı emin olamadım, fikirlerinizi almak istedim.


http://m.YollaYap.com/ba3b/14272705709.jpg

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lord_Argos said:

Araba Wv Polo 2014 kız arkadaşımın, fren bakımı gecikmiş


plsss

bence arabayı suçlamadan önce takip mesafesine uyalım ve yol ve hava durumuna göre gerekiyorsa takip mesafesini arttıralım. arabasını vurduğun kız arkadaşın yer ama ben yemem şahsen.

iyi forumlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Debriyaja basmayacan öyle bir durumda, sırf fren abanacaksın, yeterince yavaşlayınca da durmak için el freni çekilip direksiyon kırılabilir ama hakim değilsen arabana yapmamak lazm.

Benzer durumlarda yana kırmak falan gerektiğinde (frenleyip duramayacağınız kesinse) freni bırakıp direksiyonu kırıp manevra yapın ki araba kontrolden çıkmasın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bright said:

Benzer durumlarda yana kırmak falan gerektiğinde (frenleyip duramayacağınız kesinse) freni bırakıp direksiyonu kırıp manevra yapın ki araba kontrolden çıkmasın.


hiç başıma gelmedi ama abs+esp olan araçlarda bunu yapmaya gerek yok diye biliyorum. normal fren yaparak manevra yapılabiliyor sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imamizer said:

Bright said:

Benzer durumlarda yana kırmak falan gerektiğinde (frenleyip duramayacağınız kesinse) freni bırakıp direksiyonu kırıp manevra yapın ki araba kontrolden çıkmasın.


hiç başıma gelmedi ama abs+esp olan araçlarda bunu yapmaya gerek yok diye biliyorum. normal fren yaparak manevra yapılabiliyor sanırım.


Frene basınca ABS giriyor devreye zaten pat-pat ayağa vurur pedal üstünden kitlenmesin diye tekerler de ESP'nin ne yaptığı hakkında hiçbir fikrim yok :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dana22 said:

do or die belgeselinde de vardi..3 secenek..

el freni
motor freni
kontaktan kapatmak..

el freninde savruluyordun
kontaktan kapatma da airbagler gidiyor direksiyon kilitleniyor vs en kotusu

en mantiklisi kademeli motor freni diyorlardi


Motor freni yapmaya mesafe olması lazm. 120-130'la giderken önündeki araç durursa ve hele ki dörtlüleri falan açmassa pek mesafen kalıcağını sanmıyorum ciddi takip mesafesi bırakmadıysan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eger diger seritlerden birinde bosluk gorebiliyosan, arkayı ve onu kontrol edip, freni bırakıp o serite kacmayı deneyebilirsin.(gormeden asla yapmamak lazım tabiki). Ama riskli bisey cunku gordugunu dusunsen bile baska serit degistirenler olabilecegi gibi, senin kor noktanda araclarda olabilir ve cok dar bir zamanın olucak kontrol edebilmek icin herseyi.

Onun dısında sahip oldugun hız icin takip mesafen yanlısmıs demekki. Cunku takip mesafesinin olayı onundeki aniden durdugunda senin de durabilecegin mesafeye sahip olmak demektir.

Gecmis olsun tabi ama hız ile yapılan hataların bir mantıgı yok. Umarım ilerde daha normal hızlarda/takip mesafelerinde kullanırsın. Ne kendini ne de digerlerini tehlikeye atmazsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bright said:

Motor freni yapmaya mesafe olması lazm. 120-130'la giderken önündeki araç durursa ve hele ki dörtlüleri falan açmassa pek mesafen kalıcağını sanmıyorum ciddi takip mesafesi bırakmadıysan.


orada da otoyolda freninizin tutmadigini farkederseniz diye vermislerdi zaten..


senin dedigin versiyonlarda butun o 3 harflilerin de ise yaramama olasiligi yuksek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

esp yüksek hızda manevra yaparken arabanın savrulmasını takla atmasını fln engelliyor. o yüzden frenler gg ise veya az tutuyorsa hızlıca yana kaçabilmen için gerekli desteği sağlıyor ve bunu yaparken kontrolden çıkmamana yardım ediyor.

abs ise tekerlerin fren yaparken kitlenmesini önlediği için, yani yolda tekerlerin hala tutuş yaptığı için direksiyonu kullanamana imkan veriyor.

haliyle freni bırakıp yan şeride kaçmak yerine, abs+esp olan arabada frene basarken yan şeride kaçmak çok daha makul demek istedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...