Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Wasteland 2 tartisma (bol spoiler içerir)


Kharon

Öne çıkan mesajlar


Sorieno said:

Feamer said:

ya o zaman, real dünyada dialog kurduğun zaman, her koşulda karizmanın mutlak belirleyici olduğuna dair örnekler ver.

gerçekten biraz düşünseniz konuşurken bu noktalara gelmeyeceğiz.

-1,60 boyunda 50 kilo adam ama çok karizmatik olduğu için, höt zöt yaptığı zaman bütün eline silah almış yol kesen bütün serseriler kaçıyor.

-çok karizmatik bir adam olduğu için sıfır fizik bilgisi ile fizik konusunda bir çözüm ile bir prof u ikna edebildi...

daha uzar gider, bunlar için karizmanın yanında başka şeylerinde olması lazım, salt karizma ile olmaz, kaldı ki, karizmanın direk etki edebileceği kiss ass için bile yine başka değişkenler olması lazım

yani bunu inkar edip birde bilmişlik taslamak, ekstra "karizma" puanı gerektiriyor galiba


Böyle bi mantık yok gerçekten.
Tabletop FRP den beli aşağı yukarı belli sınırları olan bir durum var, CRPG'lere de tesir etmiş bir ölçüde. Genel anlamda CHR-INT skill'leri haliyle konuşma becerilerini etkiliyor.

1.60 boyunda 50 kilo adam çok karizmatik olduğu için şeklindeki içler acısı argümana karşılık biraz gerçekçi örnekler vermek gerekirse:

Atilla: 1.69
Caesar: 1.73
Napoleon: 1.68
Hitler: 1.73
Mustafa Kemal: 1.74

UZUN ADAM değil yani hepsi, ne alaka boy-karizma oranı?

Yani isildetiyor bunları söylemek şu yılda şu platformda ama o zaman STR 12 Half-Orc karakter 2 INT'le bastard sword'u düşürsün elden beyni çalışmadığı için (böyle puştluklar yapan DM'ler var, gece sonunda Golgotha'da buluyorlar kendilerini).

Mantıksız yani giriştiğin şu çaba.
Ne INT ne CHA etkilemiyor diplomasiyi diyorum, manasız diyorum.
Coordination da safecracking, lockpick etkilemiyor mesela. Hani oyun yazmış orada "Coordination helps avoid traps and attacks, pick locks, and improve aim."
Nasıl bir etkisi var mesela aim haricinde?
AWE perception'a etki ediyor demiş oyun, hani nerede?

Şunları kabul etmemek için bu kadar zorlamanın lüzumu var mı?

Şuna gelirsek:

axedice said:

Gayet tutarlı, keza her duruma aynı şekilde cevap veremezsin. Hayatı boyunca laflarını mantık ve incelik süzgecinden geçiren adam bi zahmet serserilerle karşılaştığında DE HASTİRİN LAN diyemesin


E HASTİRİN demesin, 10 Smart Ass'i varsa mesela ben de diyorum ki "Arkadaşlar böyle yaparsanız hepiniz ömrünüzü mahpus damında geçirirsiniz, yapmayın etmeyin biraz mantıklı düşünün gözünüzü seveyim" diyebilmemize imkan versin. Sorun 3 tane diyalog skill'i olmasından ziyade, o diyalog skill'lerinden sadece 1'ini dayatıyor olması. Galiba 1 ya da 2 yerde var Hem Kiss Ass hem Smart Ass kullanabildiğimiz seçenekler ama o da yine aynı cevaba ulaştırıyor bizi. Yani vardığımız sonuç nihayetinde tekrardan dialog tree oluşturulmamış olması. Birbirlerini ikame etmemeliler, farklı sonuçlara götürmeliler diyoruz.



dediğim gibi konuşmadan önce, yazmadan önce, iyi bir okuma yapma, sonra anlama yapma ve düşünüp öyle cevap vermek gerekmekte, ki tartışma sağlıklı bir şekilde ilerleye bilsin

ne demişim

-1,60 boyunda 50 kilo adam ama çok karizmatik olduğu için, höt zöt yaptığı zaman bütün eline silah almış yol kesen bütün serseriler kaçıyor.

örnek olan adam, 1,60 boyunda ve 50 kilo, karşısında olan adamlar daha önce bruce lee filmi seyredip adama aşına değilse bu cüssede olan bir adam kabadayılık yaparak, serserileri sindiremeyeceğini anlatmaya çalışıyorum ve bunun yeteri kadar açık olduğunu düşünüyorum ama

said:
Yani isildetiyor bunları söylemek şu yılda şu platformda ama o zaman STR 12 Half-Orc karakter 2 INT'le bastard sword'u düşürsün elden beyni çalışmadığı için (böyle puştluklar yapan DM'ler var, gece sonunda Golgotha'da buluyorlar kendilerini).


evet, bence böyle olmalı. amatör eğlendirecek bir oyun olması yerine , olunca tam olsun. mantık ve denge arıyorsak olması gerekende bu


said:
Mantıksız yani giriştiğin şu çaba.
Ne INT ne CHA etkilemiyor diplomasiyi diyorum, manasız diyorum.
Coordination da safecracking, lockpick etkilemiyor mesela. Hani oyun yazmış orada "Coordination helps avoid traps and attacks, pick locks, and improve aim."
Nasıl bir etkisi var mesela aim haricinde?
AWE perception'a etki ediyor demiş oyun, hani nerede?

Şunları kabul etmemek için bu kadar zorlamanın lüzumu var mı?


iyide bunlara bir itirazım yok ki, benimde söylediklerim bu bağlamda zaten, geri dönüp başlangıca bakmayacağım ama öyleyse boş bir tartışma olmuş, yukarıda dediğim gibi

son olarak, asıl tek dayattığı yer çok az, oda zaten spesifik şeyler için, rail n. da misal 3 de istiyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pekala __Ass skillerini destekleyenler olarak early game de koca gangleri 2-3puanlarla outsmart veya intimidate ederken mid game sonrasinda agzini acabilmek icin minumum 6-7 puana ihtiyac duymasini nasil buluyorsunuz?

Top oynayan cocuklara yuruyun gidin evinizin onunde oynayin diyebilmek icin 8hardass gerekiyor, sende 7 ise success roll bile atilmiyor. Bu mudur yenilikci diyalog sistemi?

Axedice a katiliyorum, speech ve diplomacy gibi no brainer hep oldu. Bunlarin yanina cok az oyun success checklerine diger statlari da katabildi (hatta katabildi mi?)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

@Sorieno

Feamer karizmanin karsiligini yakisiklilik zannettigi icin bu son wotlari yazmak zorunda kaliyorsun. Yanilgi dolu argumanlar bu kadar temellendirilebiliyor, otesi yok.


yo öyle bir şey zannetmiyorum, bu sistemlerde orası baştan hatalı zaten, bazı kişilerin üstünde doğuştan gelen bir "aura" varı bonusları olduğunu yadsıyamayız ama nihai karizma puanlarını oluşturan bir çok diğer özeliklerini toplamıdır,

(veya odysseus destanında, athena, odysseus un oğlu sokağa çıktığında eziklenmesin diye onu daha karizmatik yapan bir pelerindi galiba örter ve sokakta görenler görüntüsünden çekinerek karşında durmaz...)

misal karizmatik bir hatibi karizmatik yapan bazı etmenler edebiyat bilgisi ve doğru yerde doğru şeyi söyleme kabiliyeti ve kıvrak bir zekadır, yani wis ve int bir sinerjisi diye biliriz kabaca,

ha buda yeterli değildir, kürsüde konuşmak ve insanları etkilemek ile kenarmahale kabadayılığı için farklı arkpalanlar gerektiği için, karizmatik bir üni. hocası sıfır ortam bilgisi ile gangertecilik oynayamaz

hal böyle olunca, int 3, wis, 3 chr, 10 bir adamın iyi hatip olması, iyi lider olması, konuşması ile insanları etkilemesi falan setting içinde mantıklı olabilir zira oyundur, ama bunun gerçekçi bir yapı olduğunu söyleyemeyiz

ve bu yüzden, "10 chr, karakterim var ama gerekli skill olmadığı için konuşamıyor, hiç gerçekçi değil" denmesi bu yüzden saçma diyorum

"gerçekçilik" burada kilit oluyor

kontrol etmeden gönderiyorum, eksik ve hata olabilir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bazen oyun sadece oyundur, alırsın oynarsın zaman geçirirsin, hypelanmıştır, forumdakiler hypelamıştır farkmaz, yapımcılar hypelamıştır o da farkmaz, fallout seversin, post apokaliptik seversin, yaratılan dünyayı seversin oynarsın, eksileri vardır artıları vardır oynar geçersin. Mantık kurgularınız popüler kültürün tüketme ihtiyacının karşısına maalasef geçemeyecek.

Bu arada çok üzüldüm ya keşke silo 7 deki nuke'ü BDM'e vermeseydim diye :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

Pekala __Ass skillerini destekleyenler olarak early game de koca gangleri 2-3puanlarla outsmart veya intimidate ederken mid game sonrasinda agzini acabilmek icin minumum 6-7 puana ihtiyac duymasini nasil buluyorsunuz?

Top oynayan cocuklara yuruyun gidin evinizin onunde oynayin diyebilmek icin 8hardass gerekiyor, sende 7 ise success roll bile atilmiyor. Bu mudur yenilikci diyalog sistemi?

Axedice a katiliyorum, speech ve diplomacy gibi no brainer hep oldu. Bunlarin yanina cok az oyun success checklerine diger statlari da katabildi (hatta katabildi mi?)


bu doğru bir eleştiri, katılıyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sorieno said:
Şuna gelirsek:

axedice said:

Gayet tutarlı, keza her duruma aynı şekilde cevap veremezsin. Hayatı boyunca laflarını mantık ve incelik süzgecinden geçiren adam bi zahmet serserilerle karşılaştığında DE HASTİRİN LAN diyemesin


E HASTİRİN demesin, 10 Smart Ass'i varsa mesela ben de diyorum ki "Arkadaşlar böyle yaparsanız hepiniz ömrünüzü mahpus damında geçirirsiniz, yapmayın etmeyin biraz mantıklı düşünün gözünüzü seveyim" diyebilmemize imkan versin. Sorun 3 tane diyalog skill'i olmasından ziyade, o diyalog skill'lerinden sadece 1'ini dayatıyor olması. Galiba 1 ya da 2 yerde var Hem Kiss Ass hem Smart Ass kullanabildiğimiz seçenekler ama o da yine aynı cevaba ulaştırıyor bizi. Yani vardığımız sonuç nihayetinde tekrardan dialog tree oluşturulmamış olması. Birbirlerini ikame etmemeliler, farklı sonuçlara götürmeliler diyoruz.


Olur smart-ass seçeneği konuşma ekranında görünsün, ama skillin kaç olursa olsun başarısız olsun (ya da difficulty bariz şekilde artsın). Çünkü mantık-tatlı söz kabiliyetin ne kadar güçlü olursa olsun bazı insanların gözünü korkutmadığın sürece argümanlarını kabul ettiremezsin. Tam tersi ne kadar intimidating/streetwise olursan ol bazı insanları da mantık ya da tatlı dil kullanmadan ikna edemezsin. Oyunların bu ayrımı yakalaması npc tutarlılığını arttırır.

KHaRoN said:

Pekala __Ass skillerini destekleyenler olarak early game de koca gangleri 2-3puanlarla outsmart veya intimidate ederken mid game sonrasinda agzini acabilmek icin minumum 6-7 puana ihtiyac duymasini nasil buluyorsunuz?


Gameplay açısından gerekli. Tutarlılığını da adverserylerin güçlenmesine bağlayabilirsin. Ha 15 hpli dandik mob sırf oyunun ikinci yarısında diye 6+ skill istiyorsa, o wastelandin tasarım ayıbı.

said:
Top oynayan cocuklara yuruyun gidin evinizin onunde oynayin diyebilmek icin 8hardass gerekiyor, sende 7 ise success roll bile atilmiyor. Bu mudur yenilikci diyalog sistemi?


Speech skillerinde hiç roll olmaması genel bi hata, yenilikçilik farklı skilllerin farklı durumlarda kullanılmasında.

said:
Axedice a katiliyorum, speech ve diplomacy gibi no brainer hep oldu. Bunlarin yanina cok az oyun success checklerine diger statlari da katabildi (hatta katabildi mi?)


Age of Decadence ın konuşma skilleri WL2 mantığına baya benziyor mesela, etiquette (kiss-ass), persuasion (smart-ass) ve streetwise (hard-ass) ile farklı karakterlere hitap ediyorsun. Buna benzer pek örnek yok ama artar umarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:



dediğim gibi konuşmadan önce, yazmadan önce, iyi bir okuma yapma, sonra anlama yapma ve düşünüp öyle cevap vermek gerekmekte, ki tartışma sağlıklı bir şekilde ilerleye bilsin

ne demişim




Bir şey demeyeyim diyorum ama hiçbir saldırgan tutum takınmamışken ben ısrarla gösterdiğin şu çirkin tavırdan sonra dayanamadım.

İşte düşük INT ve CHA ile gerçek hayatta da en fazla seninki gibi iletişim kurulabiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

doğru gereksiz olduğunu sonradan fark ettim ama düzeltmeye fırsatım olmadı,

bunun dışında manasının arkasındayım, zira yazdığım şeyin ne manaya geldiği anlamadan, kendi kurguların ile cevap veriyorsun, genel olarak böyle yapılıyor, çok can sıkıcı bir durum

can sıkıcı tarafı ise güzel bir tartışma ortamı olma ihtimali olmasına rağmen her seferinde, ve her konuda tartışmaların bu noktaya gelmesi

diğer taraftan konuya gelirsek, bu yapılanı bir hata olarak kabul etsek dahi, bunun düşük cha ile bir alakası yok, -eğer sistem öyle kurulmamış ise, ki öyle olsa salt cha ile belirtiliyor zaten ve onunla ilgilendiriliyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

axedice said:

said:
Oyunu kickstarterda desteklemedigim icin pisman olmadim. Adamlar 1 sene once alpha da neyse onu aynen getirmisler koymuslar. Bir kac tane guzel yazilmis kisim (ag center ve highpool dilemma arc i tamamen chris avellone) disinda icerik cok vasat. Bazi haritalar asiri buyuk (rail nomad camp mesela) bazi haritalar ise olmamasi gereken kadar kucuk (hollywood mesela). Resmen development namina bir progress yerine gerileme gordum.

wasteland 2
5.5/10 banged once, wouldnt bang again


Bu çok sert bi eleştiri olmuş, rail nomada katılsam da içerik vasatın üstünde ve farklı quest çözümlerine izin veriyor. Rail nomad bunun bi örneği, valley of titan ve rodia diğerleri. Falloutlar gibi tam bir özgürlük yok ama sonuçta karakterler desert ranger, bu bağlamda başarılı buldum ben.


Digerlerine cevap vermek icin bitirmenizi bekleyeyim, dusuncelerin degisecegine neredeyse eminim cunku.

Sadece su paragrafi ozetleyeyim; Oyuna stretch goal olarak "oyunun dunyasini daha da genisletecegiz" dedikleri kismi oyuna resmen uhuyla tutturmuslar. Oyunun baslarinda goreceli olarak insignificant alanlardaki ozeni gorup cannon sayilabilecek kisimlarda ozellikle late game de "acelecilik" ve ozensizligi gorunce ister istemez boyle dusundum. Bir noktadan sonra artik -secim yapiyoruz- iluzyonu icerisinde telltale oyunu oynar gibi, secimlerin sonucu etkileyemedigi bir durumda buluyoruz kendimizi. Desert Rangerlar olarak cok fazla gri noktalarda dolasilamayacagi setting geri malum, ama bu kadarini da beklemiyordum. Bunu da baska oyunla karsilastirarak yapmiyorum bakin; oyunun kendi icinde olan AGcenter/highpool, rodia gibi yerleri hollywood, nomad camp, prison, damonta ile karsilastiriyorum. (hem mekan tasarimi, quest tasarimi ve karakterler olarak)

Oyuna kotu diyemiyorum. ama ya bu konuda ya da digerinde Sam de yazmis, o kadar dusuk beklentilerime ragmen bu kadar kotu quest tasarimlari , kor goze parmak diyaloglar ve combat in combat olamamasi olayi oyunu benim icin gayet vasat/vasat alti hale getirdi. Kotu olsaydi ztn o kadar saat oynayamazdim veya ciktigi gunden itibaren oturup ilk bitirenlerden biri olmazdim muhtemelen.


ag centerı gördün mü de konuşuyon?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

doğru gereksiz olduğunu sonradan fark ettim ama düzeltmeye fırsatım olmadı,

bunun dışında manasının arkasındayım, zira yazdığım şeyin ne manaya geldiği anlamadan, kendi kurguların ile cevap veriyorsun, genel olarak böyle yapılıyor, çok can sıkıcı bir durum

can sıkıcı tarafı ise güzel bir tartışma ortamı olma ihtimali olmasına rağmen her seferinde, ve her konuda tartışmaların bu noktaya gelmesi

diğer taraftan konuya gelirsek, bu yapılanı bir hata olarak kabul etsek dahi, bunun düşük cha ile bir alakası yok, -eğer sistem öyle kurulmamış ise, ki öyle olsa salt cha ile belirtiliyor zaten ve onunla ilgilendiriliyor...


Çok uzuyor ve kişisele dönüyor konu ama beni itham ettiğin konu hakkında kendini bir sorgularsan (bilhassa Kharon'a son verdiğin yanıtta haklı olduğunu belirtmen ya da bundan öncesinde söylediklerin) hatalı taraf ne yazık ki sen oluyorsun.

Yani birebir diyorsun ki "oyunun amatör eğlendirmemesi lazım", olacaksa tam olsun. Ama ben attribute'ların skill'ler üzerinde bir etki sahibi olması gerektiğini (bunu sen de kabul ediyorsun) söyleyince "ama gerçekte karizma onu yapmaz, esas bu yapar" falan gibi lüzumsuz bir çaba içine giriyorsun.

Karizma olmasın intelligence olsun, Şeytan Tüyü attribute'u olsun, ne fark eder? Takıldığın tek bir nokta üstünden aslında kendin de kabul ettiğin genel bir sorunun tartışmasını, savunmasını yapıyorsun 24 saattir, sonra okumuyoruz, neden böyle oluyor ki, biz niye böyleyiz ki diyorsun.

Rica ediyorum yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

karizma =/= yakışıklılık feamer adlı şahıs bunun bile farkında değil gelmiş burda ahkam kesmiş.

bu tarz skiller 3.5ed de iyiydi, diplomasi bluff intimidate appraise vs checkleri veya fo nv da da böyle farklı skiller vardı diyaloglar için


3int 3 wis 10 cha karakter gerçek dünyada işe yarar, örnek tayyip %50 oy alıyor.

daha çok saçmalamış feamer de bütün yanlışlarını düzeltemeyeceğim.


offf yhaa çok diyalog var okumaya uğraşamam diyip planescape torment oynamayıp her oyunda karı karakter açıp götünü seyretmek için rpg oynayanlar burda gelip rpg tartışmasın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


Sparkcaster said:

karizma =/= yakışıklılık feamer adlı şahıs bunun bile farkında değil gelmiş burda ahkam kesmiş.

bu tarz skiller 3.5ed de iyiydi, diplomasi bluff intimidate appraise vs checkleri veya fo nv da da böyle farklı skiller vardı diyaloglar için


3int 3 wis 10 cha karakter gerçek dünyada işe yarar, örnek tayyip %50 oy alıyor.

daha çok saçmalamış feamer de bütün yanlışlarını düzeltemeyeceğim.


offf yhaa çok diyalog var okumaya uğraşamam diyip planescape torment oynamayıp her oyunda karı karakter açıp götünü seyretmek için rpg oynayanlar burda gelip rpg tartışmasın.



gerçekten okuduğunu anlama ve gördüğünü anlayamama gibi bozukluklar var bazılarımızda...

hiç bir yazımda yakışıklık gibi bir ifade belirtmeme rağmen, bununla ilk itham edilmeme verdiğim cevap ortadayken, bunun üstüne böyle bir mesaj gelmesi... düşündürücü

rte mevzunu açıklamak istedim ama int ve wis puanların yetmiyor malesef
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


Sorieno said:

Feamer said:

doğru gereksiz olduğunu sonradan fark ettim ama düzeltmeye fırsatım olmadı,

bunun dışında manasının arkasındayım, zira yazdığım şeyin ne manaya geldiği anlamadan, kendi kurguların ile cevap veriyorsun, genel olarak böyle yapılıyor, çok can sıkıcı bir durum

can sıkıcı tarafı ise güzel bir tartışma ortamı olma ihtimali olmasına rağmen her seferinde, ve her konuda tartışmaların bu noktaya gelmesi

diğer taraftan konuya gelirsek, bu yapılanı bir hata olarak kabul etsek dahi, bunun düşük cha ile bir alakası yok, -eğer sistem öyle kurulmamış ise, ki öyle olsa salt cha ile belirtiliyor zaten ve onunla ilgilendiriliyor...


Çok uzuyor ve kişisele dönüyor konu ama beni itham ettiğin konu hakkında kendini bir sorgularsan (bilhassa Kharon'a son verdiğin yanıtta haklı olduğunu belirtmen ya da bundan öncesinde söylediklerin) hatalı taraf ne yazık ki sen oluyorsun.

Yani birebir diyorsun ki "oyunun amatör eğlendirmemesi lazım", olacaksa tam olsun. Ama ben attribute'ların skill'ler üzerinde bir etki sahibi olması gerektiğini (bunu sen de kabul ediyorsun) söyleyince "ama gerçekte karizma onu yapmaz, esas bu yapar" falan gibi lüzumsuz bir çaba içine giriyorsun.

Karizma olmasın intelligence olsun, Şeytan Tüyü attribute'u olsun, ne fark eder? Takıldığın tek bir nokta üstünden aslında kendin de kabul ettiğin genel bir sorunun tartışmasını, savunmasını yapıyorsun 24 saattir, sonra okumuyoruz, neden böyle oluyor ki, biz niye böyleyiz ki diyorsun.

Rica ediyorum yani.



yanlış hatırlamıyorsam, iddianız şuna bezer bir şeydi,

"10 chr karakterim var ama gerekli skill olmadığı için konuşamıyor, hiç gerçekçi değil"

bunun üzerinde zaten, "gerçekçi" olarak bakarsak karizma denilen şeyin "gerçek" hayatta o şekilde çalışmadığı üzerinde konuştuk.

bunun dışında zaten aynı fikirdeyiz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:

offf yhaa çok diyalog var okumaya uğraşamam diyip planescape torment oynamayıp her oyunda karı karakter açıp götünü seyretmek için rpg oynayanlar burda gelip rpg tartışmasın.


adam kafasında ki sanal gerçekliğe öyle bağlanmış ki artık sanrılar görmeye başlamış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:


yanlış hatırlamıyorsam, iddianız şuna bezer bir şeydi,

"10 chr karakterim var ama gerekli skill olmadığı için konuşamıyor, hiç gerçekçi değil"


Yanlış hatırlıyorsun ya da OKUMAMIŞSIN çünkü iddiam sadece bu değildi.
Oyunda attribute'ların skill'lere etkisi olmadığını söylerken verdiğim örneklerden biriydi bu.

WIS doğru, ama oyunda yokken INT ve CHA'nın diyalog skill'ini etkilememesi gerçekçi değil. (CHA'nın XP gaine bonus vermesi nasıl bir saçmalık acaba, birisi açıklasın. Tamamen dump stat olmasın dikkat çeksin diye yapılmış büyük bir komedi.

Onun dışında aynı fikirde de değiliz ısrarla oyunda DENGE diye bir şey aradığımızı düşünüp bir iki tane combat skill'i haricinde her şeyin tamamen gereksiz olduğunu göz ardı ediyor, dikte edilen bütün gimpleri göz ardı etmemizi istiyor ve bunu da canhıraş ancak sonuçsuz bir çabayla rasyonelize etmeye çalışıyorsun.

Tüm oyunlarda olan, olması gereken paper rock scissors mantığında oyunun bize söylediği "who has the better scissor" iken bunu kabul etmemizi istiyor ama "olacaksa da tam olsun" diyorsun. Tam bir çelişkiler yumağı.

Yani oyunun bize "Oyunda yeni bi tier'desin al daha iyi silah daha fazla vur" demesi yerine ben mevcut silahımla ama farklı kombinasyonlarla ilerlemeyi isterdim. Combat eksenli tactical rpg olarak lanse edilen oyunun bize sunması gereken deneyim item level loot progress'i olmamalı. Bu çok büyük bir hayalkırıklığı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

skillerin yetersiz kullanımı ve aralarında sinerji olmaması konusunda aynı fikirdeyiz, tamamen derken en son bunu konuştuğumuz için ona vurgu yaptım,

göz ardı etmiyorum, evet öyledir diyorum ama bunun oyunun zevkine olumsuz bir değer katmadığını düşündüğümü söylüyorum...

bu budur, buda bunun antisidir diye, en sığ ve bayağı bir taktik yaklışımını str ve taktik oyunlarına vurulmuş en büyük darbe olarak görüyorum, hardcore diye böyle bir şeyden bahsetmiyorum...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
bitirdim. oyun ilerledikçe dandikleşiyor. kesinlikle yarım yamalak çıkmış. minimum 6 aylık işi varmış.

bana en çok koyan hikayenin, questlerin gittikçe dandikleşmesi oldu. bugtı, dizayn hataları falan bunları bir nebze göz ardı edebiliyordum ancak sonlara doğru sıkıntıdan bitse de gitsek moduna girdim.

tactics ile hiç kıyaslamıyorum, ayrı seviyelerin oyunları. bunun bu halini anca doğu avrupadan varlığını bile bilmediğimiz firmaların niche pazarın ekmeğini yeme ümidiyle çıkardığı birşeyle kıyaslarsın sdfsd.

eleştirilecek çok şey var. oynaması yeterince yordu o yüzden onları listelemek yerine güzel yerlerini yazmakla yetineceğim:

- ag center
- canyon of titan
- hollywood / bastion

bu kadar. köşelerde lean edip ateş etme muhabbetini iyi düşünmüşler bunun sonrasında gelen oyunlar örnek almalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahaha rail nomad camp ya. kızsam mı kızmasam mı karar veremedim side quest olan yeri o kadar büyük yaptıkları için. walkthrudan harita baktığım tek yer orasıydı bakmasaydım npcleri aramakla hayatta uğraşmazdım herhalde. demek ki benden geçmiş artık :p

ama gerçekten highpool ve AG center girişi beklentileri çok yükseltiyor en başta ama sonraki questler sıkıcı kalıyor onun yanında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...