Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

bmw i8


matama

Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Uzun zamandir bir araba cok hosuma gittide

Bu elektrik olayi guven vermiyor bana. Yarin bir gun sikinti cikarir mi cok sizce

Ikinci eli olmaz zatende yani bilemedim

Komsumda tesla s var oda guzelde ama spor araba gibi degil
Mesaj tarihi:
Sahibinden P85i 158bin Euro'ya satan var. Bugunku kur ile 450bin TL yapiyor.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-elektrikli-araclar-elektrikli-otomobil-royal-motors-2014-tesla-model-s-0-km-178892071/detay
Mesaj tarihi:
Valvyn said:

Buna 450 bin verceeme 100 e bi araba alirim kalan 350 benzin parasi zaten

Onun yerine farklı renkte 10 tane Şahin alıp, hepsine LPG taktirip 350 bin tl lik LPG ile aya gidip gelirsin
Mesaj tarihi:
daha demişim farkındaysan. ucuza mı geliyor demedim. devrim niteliğinde bi fark var mı bizim elektriği de ucuza kullanmadığımızı varsaraysak.

bu araçlar istasyon dışı yani evde daha uzun süre de sarj oluyor diye biliyorum. maliyeti ne oluyor.
Mesaj tarihi:
Selam,

Abi sadece yakıt mertebesinde düşünürsen TL/km değeri oldukça düşük elektriklinin.

Neden;
Verim tavan yapmış durumda, rölanti(aslında ilk kalkış devri desem daha doğru olur) devri max, -bildiğim kadarıyla- aktarma kayıpları yok.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
uzun vadede 200bin'e gidip iyi bir dizel motorlu araç yerine 400 bine tesla veya 700 bine i8 almanın getirisi ne oluyor önemli olan bu.

2. el'de ne kadar zarar ediyorsun. pil ömrü vs.

bunun yanında uzun süren sarj süreleri var.
Mesaj tarihi:
Selam,

Şimdi takıt haricine çıktığında zaten kaybettiği noktalar var; menzil, pil ömrü, pil maliyeti, şarj süresi.

Sabah depodan aldığın ürünleri akşama kadar dolaşarak bayilere/satış noktalarına bırakan biri için pek kullanışlı olmayabilir. Ama 150-200km bir menzil durk-kalk trafikten fosil yakıt kullanan araçlar kadar etkilenmeyen bir araç için yeterli mi değil mi bakmak gerek. Mesela ben sabah 45-50km gidiyor ve sonrasında da akşam aynı yolu dönen biriyim. Ayrıca gün içinde de max 10km yol yaparım. Benim için elektrikli otomobil ihtiyacı karşılayan bir araç. Hele işyerimde elektrik daha ucuz olduğu için daha da avantajlı :D

Yılda 32-38bin km yol yapıyorum ve bataryayı ne kadar sürede bitireceğim bilmiyorum. Yeni batarya ettiğim kârı uçuracak mı yine bilmiyorum.

Daha da enteresan nokta elektriği bizim fosil yakıtlardan üretmemiz :D Çoğu kişiye göre kulağımızı farklı gösteriyoruz ama öyle değil. Bir elektrik santralinde verim otomobile oranla daha yüksek. Fosil yakıttaki gibi bayi kârı+lojistik masrafı+yabancı satıcı firmalar(Shell, BP falan filan) falan yok işin içinde. Elektrik olan her yerde yakıt ikmali yapabileceksin. Ayrıca aracın da çok daha yüksek verimle çalışacak, emisyonlar çok daha kontrol edilebilir olacak, çevresel olumsuz etkiler azalıp gürültü seviyesi düşecek.

Bizim gibi ülkeler de otomobil üretebilecek... kısmetse... inşallah... amin!

Batarya/pil teknolojisinde çok fazla paralel çalışan ve kasan gruplar var. Ben sağlam atılımlar bekliyorum. Basit bir eneloop bile devrim yarattı, diğer piller neler yapmaz.

Saygılar.
×
×
  • Yeni Oluştur...