Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pilot olmak


Catze

Öne çıkan mesajlar

Dworgian said:

chrome said:

abi pilotlarin hayati cok zor ama ozenmeyin o kadar. cok fedakarlik isteyen bir meslek pilotluk. 5 yildizli otellerde elinde bavulla surunuyorsun oradan oraya. esini cocuginu doyunca goremiyorsun. bir yakinini kaybetsen cenazesine gidemiyorsun. zor yani.


Ayda 15k ile işe başlayan biri ister özel şirkette çalışsın, ister pilot olsun, özel hayatı yoktur pek


Öle bi dünya yok çünkü ayda 100-120 saat uçma limitin var. Raad ol.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

havacılıkta bir süre çalışmış ve en yakın arkaşının babası pilot olan biri olarak şunları paylaşabilirim:

- FO'lar 15 bin tl ile başlamıyor pilotluğa, FO maaşı en son kontrol ettiğimde 7 bin tl idi.

- FO'nun kaptan pilot olması için 5 bin (3 bin miydi lan yoksa) saat uçması gerekiyor. uzun bir süre kısaca.

- FO'dan kaptanlığa geçmek "saat tamamlandığında" granted bir şey değil, gereksinimin 3 katını doldurup asla kaptan olamayanlar mevcuttu. bu adamlar FO maaşı ile yaşadılar.

- pilotluk sertifikasını aldıktan sonra commercial uçurmak için bir sınava giriyorsunuz - bunun ayrı bir maliyeti var, genelde havayolları bu maliyeti geçmeniz ve havayolu ile anlaşma yapmanız durumunda yarı yarıya veya tam olarak karşılayabiliyor. Örnek veriyorum maaşını 3500 tl oluyor, her ay maaşın yarısı kesiliyor.

- 2008'den beri prestijini kaybetmiş bir meslek, eskiden gerçekten saçma sapan standardlarda olan bir meslek artık arz/talep dengelerindeki kaymalardan dolayı baya standardları düşmüş durumda.

- pilotun asıl para kazandığı nokta (gerçek paradan bahsediyorum) eğitmen olduğu noktadır, eğitmen olunca kazandığınız paranın haddi hesabı yok

- pilotun veya hava ekibinin özel günü yoktur, hangi havayolunda çalışırsan çalış (büyük comemrcial'lardan bahsediyorum tabii, özel pilotluk tamamen ayrı bir şey) inanılmaz bir force'un yoksa bayramda, yılbaşında aklına gelen ailen ile vakit geçireceğin özel günlerde uçuyor olabilir veya yatıda olabilirsin. izin kullanma dışında uzun süreli tatillerden yararlanamazsın (bayram tatili gibi)

- avrupanın fakir kesimlerinden ve rusyadan çok fazla yabancı pilot türkiyede çalışıyor. verdikleri acımasız vergilerle bile ülkelerinden çok daha iyi para kazanıyorlar. "ihtiyacı olan" tipler olduğu için türk pilotlarının üzerinde işe alınıyorlar (thy nasıl bilmiyorum). türk pilotlarını hem yönetmesi daha zor (ego) hem de elde tutmak zor (3 kuruş fazla verse biri kaçıyor).

- benim çalıştığım dönemde pilotların 80% i yabancı, 20% si türk idi. bana en çok yusuf attıran konu ise eğitmenlerin özel kurslardan gelen pilotlar konusunda olan endişeleriydi. genel olarak teknik bilgileri çok iyi öğrenmelerine rağmen. "feeling" noktasında çok başarısız buluyolardı ve "gereklilik" için işe alıyorlardı. çok fazla "aslında geçmemesi gerek" denilen adamların FO yapılarak kaptanlığa geçene kadar "öğrenmesi beklendiğini" duydum. bu feeling nedir derseniz, olağandışı bir durumda pilotun decision making yeteneği. ordu geçmişli tipler ne kadar çalışması zor tipler olsa bile adamlar kriz anında inanılmaz decision making yapıyordu, diğer yanda siviller apışıp kalıyordu.

- pilotların en büyük düşmanı sağlık durumları. o yüzden kendilerine çok iyi bakmaya özen gösterirler. en ufak bir sağlık testinden fail etti mi kapı dışı ederler ve hiçbir yerde çalışamaz. genelde genç yaşta herkes takır takır geçerken 30-35 aralığında minor şeyler başlayarak, 40'ı görmeden gönderilenler ağırlıklıydı (özellikle türklerde)

olayın en acı tarafı ise, pilotluk mesleği özellikle son 5 yılda eski polislik gibi oldu. parası olan aileler çocuktan hiçbir şey olmayacaksa bari pilot olsun diye bu okullara gönderiyorlar. eskiden pilotların bir karizması, bir duruşu vardı, benim döneminde şirkete giren ne kadar FO varsa hepsi leşti. oturup, kalkmayı, giyinmeyi, hitap etmeyi bilmeyen, hiçbir şeye sap olmamış açık öğretim bitirip pilot olmuş tiplerdi. günü sonunda tek umursadıkları para ve karı kızdı zaten. işe falan saygıları sıfır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@bingildak,

Şu yalan mı şimdi?

http://www.milliyet.com.tr/thy-15-bin-lira-maasla-pilot-adayi-gundem-1913756/

Türk Hava Yolları (THY), Türk Hava Yolları Havacılık Akademisi’nde yetiştirilmek üzere 500 pilot aday adayı aradığını ve eğitimde başarılı olarak işe alacağı pilotlara da 15 bin lira maaş vereceğini açıkladı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

15 lira verir abi, asıl soru ne zaman vereceği

bildiğim kadarıyla thy hala en çok maaş veren şirket türkiyede fakat FO'ya 15k vermeleri hiçbir sebep yok. benim çalıştığım dönemde FO'ların base maaşı 3500 dolardı, kaptanlar 7000 dolar alıyordu.

asıl zurnanın zort dediği olan kaptan donanımlıysa eğitmen olup base maaş + yatı + eğitim yardırıyordu. 50k falan gayet yapılabilir şeyler eğitmen olarak fakat eğitmen olmaz büyük donanım istiyor.

big ballz.

köpek gibi çalıştırıyorlar ayrıca. o yaşta zor işler kolay değil. arkadaşımın babası 58 yaşında işte. adam her hafta en az 5 gün uçuyor/eğitimde. ayda min 2 kere yatı. adam bütün bayramda ankarada eğitimdeydi bir gün tatil yapmadı. sun express'te. paycheckler 35-40k geliyor, orası ayrı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak baya kulaktan dolma bilgilerle sacmalayıp durmus. maasın 15k tl olmayacak zaten egitim masrafları vb. kesilecek.

turk pilot acıgı da dunyadaki diger ulkelerde olan acık gibi oldukca fazla. havacılık sektorundeki yukselise karsılık gelen pilot sayısı cok az.

pilotluk polislik olmusmus, bir sap olamadıysa pilot olsunmus konusunda girmeye utandım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 8 ay sonra ...
ben askerden sonra kovalayacağım, ortalama 200.000TL halen. kur yükselirse daha da artar.

14-18 ayını alıyor bütün lisansları alıp, iş başvurusu yapmaya başlama sürecin. AFA dışında hiçbiri de tip vermiyor yanılmıyorsam, ekstra para bayılman gerekiyor ama havayolu firmaları onu karşılıyor ya da maaşından kesiyordu sanırım. AFA da AtlasJet'in havuzuna adam yetiştiriyor diye biliyorum. Oraya gideceğim eğer vazgeçmezsem o zamana kadar işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sen CPL'i diyorsun ( Commercial Pilot License )

200 K TL'yi geçmiştir herhalde o. EUR ile satıyorlardı çünkü.

AFA iyi sanırım, AtlasJet'te başladı birkaç ay önce bir arkadaşım A320'lerde.

Havayolunda çalışmayı düşünmüyorum ama, PPL ile ilgileniyorum sadece. En azından şimdilik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...