Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Counter-Strike: Global Offensive #5


Silphatos

Öne çıkan mesajlar

tiLi said:

elo'nun açılımı?


Arpad ELO. sistemi gelistiren matematikcinin adi. satranc icin 1vs1 competition icin coklu mac sistemi dusunulerek gelistirmistir. onun sistemi normal distribution, ancak dusuk ratingli oyuncularin yuksekleri yenme ihtimali Arpad ELO nun varsaydigindan yuksek cikinca, gunumuzde kullanilan logistic distribution halidir. cogu oyuncu icin aralarinda pek bir fark yok. ayrica sistem pure degil, bazi korumalar var.

CS:GO da ise 5vs5 ve genelde tek mac olunca sistemin biraz modifiye edilmesi gerekiyor, zira orjinal sistem 1vs1 multiple matches. ancak calisma esaslari aynidir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

applev0dka said:

kaybedip çift keles oldum. kazanip tek kelese dustum bitch pls


bu yakin zamanlarda mi oldu herkese? zira bu aralar rating enflasyonu yasadiklarini ve bu nedenle rutbelerin rating araliklari ile oynadiklarini ve durumu boylece cozduklerini dusunuyorum.

bunu bana dusundurten sey: son uc haftadir rating sistemi cok oynak bir durumda. bunun kaniti olarak da bazen cok dengesiz takim gelme olayinin cok sik yasanmasini kanit gosterebilirim. kac kere nova4-tek tufek takimin karsisina full cift keleshli kisiler geldigini gordum, bunun nedeni muhtemelen rating degisimi oncesi ranklerin karsiligi olan rankler su anda daha yuksek. ve bazi oyuncular az mac yaptiklarindan henuz update olmamis durumda, ancak bu oyuncular mantiken kazanmaya devam ediyorlarsa aslinda ratingleri mevcut ranklerine bile yetmediginden yeni rating thresholdunda ust rutbeye cikislarinin daha zor olmasi, aksi yonde dusmelerinin de daha kolay olmasi gerekiyor.

(enflasyon nasil oluyor? normalde havuzun toplam ratingi sabittir. ancak yuksek rutbe koruma yaptiginizda kazanilan kadar rating dusurtmezsiniz. ayrica tied olan maclarda cs:go herkese puan artisi veriyor. halbuki ratingler birebir esit olmadikca kazanma ihtimallerina gore bir tarafa puan artisi diger tarafa dususu vermeleri gerekiyor. bunlar tahminimce zamanla ciddi bir rating enflasyonu yaparak master guardian ve uzerinde ciddi insan birikmesine yol acti.)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nekro said:

valve banlayinca oyuncuyu o oynadiginiz oyunlar siliniyor.


bu arada ban ın sadece hack/3rd programdan olmasına gerek yok. valve herhangi bir sebeple oyuncuyu kısa bir süreli olarak banlasa dahi o winler siliniyor. resmen saçmalık ötesi birşey. hile diye sövdüğümüz adam hile değilmiş. banı acılmış, ama bizim winler silindi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Deacon said:



Not necessarily.

Win alinca ELO artiyor, loss'ta ELO azaliyor. Ilk assumption bu olsun. Bu mantiga gore rank'in dusmesi su ihtimal dahilinde mumkun: rank'ler absolute bir ELO degerine gore degil, relative degerlere gore hesaplaniyor.

Eger oyuncular arasindaki dagilima gore rank'lar veriliyorsa, ELO artsa bile rank dusmen mumkun.


dinamik rating aralıgı varsa ranklerin (X rutbesinin rating aralığı zamanla havuzdaki toplam ratinge gore yuzdesel bir adedi tutturmak icin olusturulan bir degisken ise) bu cok dogru. ancak bugune kadar dinamik olmadığını gösteren çok kanıt vardı.

ayrıca dinamik olup olmadıgını gozlemlememizi zorlastıran bazı etkenler de var. ornegin dusme ve cıkma threshold ları aynı degil dusuncesindeyim, ornegin X rutbesine 1200 rating de cıkılıyorsa, 1199 da X den bir alt rutbeye dusulmuyor, 1150 civarları bir yerde dusuluyor. zira tek macta cıkıgınız rutbeden cok sacma sapan kesin yenmeniz gereken acaip zayıf bir takıma yenilmediginiz sürece tek macta dusmuyorsunuz. bu da aslında rutbenin alt sınırında degil, biraz daha yukarı bir ratingde rutbeyi alıyorsunuz demek oluyor. ancak eslemeleri ratingden yapıyor, rutbeen degil. bu da gozlemi cok zorlastırıyor.

bir diger ihtimal dinamik olmayan ancak ara ara mudahale edilen ratigin aralığı. ornegin X rutbesi 1200-1400 aralıgı iken valve in bir duzenlemesi ile çıkmak için 1300-1500 aralığı olursa bu yine olabilir. Ancak boyle bir durumda 1200 adamın artık 200 degil 300 alarak rutbe alması gerekir, yani yukarı yonde yansıtırlar. ancak asagı yonde yansıtmamaları gerekir, yani 1200 ratingli X rutbesi bir adamı, rutbe çıkma threshold u 1300 e, rutbe dusme threshold u 1250 e cekıldıgınde ilk update de (ornegin bir maç sonu) bir alt rutbeye atmaması gerekir. atarlarsa topuguna sıkarlar, community matematiksel model dengelenirken ortaya çıkan görsel tutarsızlıklara demedigini bırakmaz, ornegin kazanılan mactan sonra adam 1200 den 1210 olur, ancak artık 1250 altında oldugundan rutbe duser. bir de fragler cok etkiliyor hacı efsaneleri başlar. zira adam rutbesini goruyor, ratingini goremiyor.

son gunlerde gorduklerımden biraz bunları dusunmeyerek topuklarına sıkmış olabileceklerini düsünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

applev0dka said:

Bu video edit işi nasıl oluyor diyin bakayım, size ders niteliğinde bir ace videosu koyayım

steam://rungame/730/76561202255233023/+csgo_download_match%20CSGO-zMbOP-PMj5N-xysEj-ZFZdf-GusnC

3. round olması gerek emin değilim 6 falan da olabilir


beni niye kimse iplemedi lan :( neyle editleyip koyayim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

applev0dka said:

applev0dka said:

Bu video edit işi nasıl oluyor diyin bakayım, size ders niteliğinde bir ace videosu koyayım

steam://rungame/730/76561202255233023/+csgo_download_match%20CSGO-zMbOP-PMj5N-xysEj-ZFZdf-GusnC

3. round olması gerek emin değilim 6 falan da olabilir


beni niye kimse iplemedi lan :( neyle editleyip koyayim


http://www.youtube.com/watch?v=NGbmtzSu2kQ
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...