Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Araç tüketim değerleri (Krş/km hesabı yapanlar giremez)


Öne çıkan mesajlar

  • 1 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
35bin KM'de ikinci el dizel otomatik C4 aldım. Yaklaşık 1000km şehir içi yol yaptım (%60'ı TEM-E5)

Ortalama yakıt: 5.2 lt
Ortalama hız: 36 km

Bayramda memlekete gideceğiz, uzun yolu da paylaşırım.
  • 3 ay sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
Selam,

Benim tüketim biraz adam olmaya başladı gibi:

Araç: 2012 Scenic III 1.5dCi 110HP 6M
Güzergah: Tuzla-Dudullu Organize-Tuzla
Ortalama: 5,9 litre/100km
Hız: Otobanda 90-110km/h arasınde değişiyor yolun eğimine göre :) Otoban boyunca 4.viteste gidiyorum. 3000-3500rpm banında kullanıyorum.
Detay: Klima AUTO modda kalıyor. Ben hariç, araçta 90kg da ek ağırlık mevcut.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
deadwoll said:

Polo 1.2 TSI manuel, daha 500km oldu şehir içi/dışı yarı yarıya ve ben kalkışlarda biraz fazla yakıyorum sanırım.

4.8lt/100km şu an için. 60km/s ortalama hız.


120/130 lu hız değerlerini paylaşır mısın yol yaptıkça

1.6 dizelden 1.2 dsg düşünüyorum
anladığım kadarıyla şehir içinde daha az tüketiyor
Mesaj tarihi:
Aralık'ta İstanbul'a gidip geleceğim, o zaman paylaşırım. Burada çevre yolundan dümdüz gidiyorum da totalde 7-8 km sürüyor ve 2 tane trafik ışığı + virajlı yokuş var; fırsat olmuyor. Yolun gerisi de zaten 2. 3. vites şehir için.

Şehir içinde sürekli dur kalk yaparak (evden 3-4 km yol gidiyorum merkeze 8-9 tane ışık var ve trafik tıkanıyor genelde, aynı ışıkta 2 kere dur kalk yaptığım çok oluyor) 7.6lt/100km civarı yakıyorum. Az mı çok mu bilmiyorum. Manuel bu arada benim araba. DSG daha az yakar aynı yolda.
Mesaj tarihi:
Tatilde yeni qashqai kullandim. 8k km de alsim araci, baya guzel 180-190 bastim Adana Mersin arasinda. Genelde sehir ici olmak uzere 1500km kadar yol yaptim ve ortalama tuketim 8lt oldu 100km de. Arac dizel otomatik bu arada. Yalniz uzun tolda insan gibi gidince 6 litrenin altina dusuyo ki baya iyi gibi o arac icin.
Mesaj tarihi:
deadwoll said:

Aralık'ta İstanbul'a gidip geleceğim, o zaman paylaşırım. Burada çevre yolundan dümdüz gidiyorum da totalde 7-8 km sürüyor ve 2 tane trafik ışığı + virajlı yokuş var; fırsat olmuyor. Yolun gerisi de zaten 2. 3. vites şehir için.

Şehir içinde sürekli dur kalk yaparak (evden 3-4 km yol gidiyorum merkeze 8-9 tane ışık var ve trafik tıkanıyor genelde, aynı ışıkta 2 kere dur kalk yaptığım çok oluyor) 7.6lt/100km civarı yakıyorum. Az mı çok mu bilmiyorum. Manuel bu arada benim araba. DSG daha az yakar aynı yolda.


bende DSG si var ankarada oturuyorum her gün 18+18 36 km yol yapıyorum trafik sürekli tıkalı halde anlık tüketim 8-9 lt nin üstünde gösteriyor ama her benzin alışımda bakıyorum 7.2 lt ile 7.6 lt arası. aracı aldığımdan beri 2500 km yaptım ortalama şuan 7.5lt. arabayı aldığımdan beri uzun yol yapmadım.

Birde basıp gitmeme olayı hakkında, bence turbosu gayet başarılı bayırda bile gazı kökleyip sırtımın koltuğa yapışmadığı olmadı, bundan önce 2001 honda civic 1.4 kullanıyordum tüplü, ona kıyasla uçak gibi geliyor bana. tabiki performans aracı değil ama sollamada yapılmaz değil.
Mesaj tarihi:
2 gün boyunca 10k km'deki 2013 ya da 14 model 520li kullanma fırsatım oldu, ortalama tüketim 10 lt/100 km. rotam bursa-tekirdağ-bursa yapılan yol 400 km civarı (mudanya-yenikapı feribotunu kullandım). otoyol haricinde ağırlıklı olaraktan köy yollarında kullandım.

Sonradan 1.5 dci clio 3'e geçince çok fena araba kullanma hevesim kaçtı.
Mesaj tarihi:
1.2 tsiler in 0-100 metresi daha iyi 1.6 dizele göre
ama 5000 devirleri istiyor tabi o da yakıt tüketimi demek

ama şehir içerisinde yeterli geliyor
uzun yolda da 120yi geçmessen problem olmaması lazım
Mesaj tarihi:
deadwoll said:

Ama şu var, 1.6 motorla falan kıyaslanmaz 1.2tsi; basıyorsun "gitmiyor". Daha doğrusu atak değil. Sollamalarda falan cehennem azabına dönüşebiliyor.


1.6 atmosferik motordan daha iyi 1.2 turbosarjlı motor.

1.6 bora ve jetta kullandım benzinli. Şimdi de 1.2 jetta var. Hepsi aynı beygir gücünde.

1.6 atmosferikler 100 km/h hıza gelene kadar kanser ediyor. Kasa ağırlığını toparlayamıyor kolay kolay.

1.2 turboşarjlı motorlarda ise turbo düşük devirlerde devreye girdiği için çok daha atik.

140-150 km/h sonrasında farkediyor motor hacmi bu motorlar arasında. Benim test ettiklerim böyle en azından.
Mesaj tarihi:
Bahsettiğin eğer 1.2 pololar falansa onlarda da şöyle bi durum var.

Bi kısmı turboşarjsız, 70 ps;

Dİğer kısmı da turboşarjlı 90 ps.

1.2 tsi jettalar 105 ps. Yazdıklarımızdaki fark 35/15 ps'lik farklardan kaynaklanabilir.
Mesaj tarihi:
1.2 TSI Polo bendeki, 90ps. Ben de 1.2TSI golf ve jetta denedim ve evet o aradaki fark performansı etkiliyor.

Yalnız 1.6 atmosferik motorlu boranın kanser etmesi gibi bir durum yok klima açık değilse ve içeride yük yoksa :>
Mesaj tarihi:
Bİzimki kanser ediyordu ya. Hani passat gibi değildi çünkü passat 2ton fln nerdeyse herhalde, o çok kötü de hızlanana kadar; bora da yine seri sayılmazdı bence.

Ha öyle de bi arabaydı, 150'den sonra sanki canavar çıkıyordu içinden, 230'a bana mısın demediği olmuştu.

Benzin desen, lıkır lıkır tabii.
  • 3 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
- Renault Megane 2011
- 1.5 dci / Manuel
- 6.1 lt/100km
- Kısa mesafe sıkışık trafik

- BMW 5.25 xdrive
- 2.0 Diesel / 8 ileri otomatik
- 8.1 lt/100 km
- Köprü trafiği, boş yolda devirli kullanım

- Hyundai ix35
- 2.0 Diesel / 6 ileri otomatik
- 13.8 lt/100km (nasıl başarıyor hiç bilmiyorum megane ile aynı yolu gidiyor)
- Kısa mesafe sıkışık trafik

- BMW 3.20i ED
- 1.6 benzin / 8 ileri otomatik
- 7.5 lt/100 km
- Köprü trafiği, onun dışında sakin kullanım
Mesaj tarihi:
Dün gece 2014 Polo 1.2 TSI 90ps düz vites ile Kütahya'dan İstanbul'a geldim.

100-120km/s hızla kullandım ortalama. Sakarya'dan sonra paralı yolda kamyon trafiği vardı TAA Mahmutbey gişelerine kadar, o yüzden sürekli kamyon vs. sollayarak geldim; 100-140km/s arasında değişti hızım.

Benzinlikte değerleri sıfırladıydım; 420km yol gelmişim ve ortalama tüketim 4.1 lt/100 km. Paralı yola kadar 3.9 lt/100 km ile gelmiştim; otobandaki sürekli devir değişimi 0.2 lt farkettirmiş :P

Arabanın konforuyla ilgili kısa bir şeyler de yazayım. Uzun yolda ağır araba şart. Kamyonların otobüslerin arasında sarsılmaktan yoruldum resmen. Sonracıma 140km/s'i geçtiğim anda araba güven vermemeye başladı. Ha bir de hiç durmadan geldim ve sırtım inanılmaz ağrıdı; muhtemelen koltuğu iyi ayarlayamadığımdan oldu ama bilemedim.
×
×
  • Yeni Oluştur...