Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


inyormaynd

Öne çıkan mesajlar

Bugün(300km oldu) yağ ve yağ filtresi değiştirdim. Bu sitedeki adam rodaj süresi boyunca mineral yağı kullanılmasını öneriyor, o yüzden motul 3000 mineral yağı koydum, 1000 km'de rodaj sentetik(motul 7100) yağa dönücem galiba.

Bu kadar erken yağ değişimi faydalı olur mu emin değilim ama rodaj konusunda okuduklarım çıkardığım önerilen 100 mil ve 800 mil sonrası değişim gibi duruyor. Rodaj yapacakların işine yarayabilir belki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

motul kadar kaliteli bir yağ koyduğunu sanmıyorum kawasaki'nin, genel olarak düşüncem(marka farketmeksizin) fiyattan kaçmak için ucuz malzeme kullandıkları.

mesela şu an lastikler o kadar kötü ki(dunlop sportmax), kuru yolda bile 4-5 kez 4000rpm'i geçmediğim halde kaydı. Hani lastikten kısan adam, yağdan hayli hayli kısar diye düşünüyorum ehe.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laorx said:

gps cihazını ben de düşünüyorum, nerede taktırıyosun? nasıl uygulanıyor, açıklayıcı bir site var mı seigen?

Öyle yazdım ama araştırıyorum hala :D. Sağlam sistemler çok pahalı gibi, tam burada var geçen duyurdular, o da çok mu basit kalıyor bilmiyorum, gidip görmem lazım.

Bu arada kaporamı verdim, mart sonu umuyorum 636'ya bineceğim :P.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laorx said:

motul kadar kaliteli bir yağ koyduğunu sanmıyorum kawasaki'nin, genel olarak düşüncem(marka farketmeksizin) fiyattan kaçmak için ucuz malzeme kullandıkları.

mesela şu an lastikler o kadar kötü ki(dunlop sportmax), kuru yolda bile 4-5 kez 4000rpm'i geçmediğim halde kaydı. Hani lastikten kısan adam, yağdan hayli hayli kısar diye düşünüyorum ehe.


Olay yağdan kısması değil, rodaja daha uygun bir yağ koyması.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende rodaj için ayrı bir yağ koyulduğunu yani mineral yağ konulduğunu biliyorum. Peki servisde değiştirmedin mi yağı ? Onlar birşey demedi mi ?

Herhalde kendin servis dışı biryede değiştirmedin, garanti kapsamı dışında kalıyor çünkü.

Rodajda kitapçığa uymkda yarar var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence 1000 çok fazla. Kimisi 300 civarı değiştiriyor, kimisi 500. Ben yağmur yediyse her hafta sonu, yağmadıysa iki haftada bir yapmaya çalışıyorum şahsen.

Bir arka sehpa edinip, arka tekerleği rahat rahat boşta çevirerek temizleyici ve bez yardımıyla yapmak daha sağlıklı, tavsiye ederim. Sürekli üstüste yağ sıkınca bir yerden sonra faydası azalıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neden zincir? detaylı bilgilendirebilecek olan var mı?

şaft uzun aralıklarla yağlanarak sorunsuz çalışıyor. ağır ve tahriği geç olduğundan anlaşılabilir belki ama kayışlar 0 bakım ile 100.000 km gidiyor. 150.000 gidip koparamayanı var. hayatımda koptuğunu görmedim diyen usta var.

cruiserlar ve galiba scooterlar kullanıyor şaft ve kayış ama diğerlerinde pek görmüyoruz.

zincir çok eziyetli değil mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yağ değiştirmek inanılmaz kolay gözüküyor, her servise gittiğimde muhabbet ederken izliyorum ve bir sonra bakımı kendim yapıcam diyorum ama gerekli şeyler yok ve üşeniyorum, ihtiyacı kadar motor yağı ve filtre değiştirmek max 15dk. şu an gerekli anahtarım, yağ kabım vs yok deneyemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

samcro said:

neden zincir? detaylı bilgilendirebilecek olan var mı?

şaft uzun aralıklarla yağlanarak sorunsuz çalışıyor. ağır ve tahriği geç olduğundan anlaşılabilir belki ama kayışlar 0 bakım ile 100.000 km gidiyor. 150.000 gidip koparamayanı var. hayatımda koptuğunu görmedim diyen usta var.

cruiserlar ve galiba scooterlar kullanıyor şaft ve kayış ama diğerlerinde pek görmüyoruz.

zincir çok eziyetli değil mi?


kayış belli güçün üzerindeki motorlarda kullanılamıyor. Kullanılan motorlarda da birden gaz açınca syırma falan yapaibliyor. Gaz kolu tepkisini geciktiriyor yani.
Şaft ağır, askılanmamış ağırlık hem arka tekerleğin yol tutuşunu azaltır hem de güç kaybı çok. Bakım aralığ ıuzun ama pahalı.

Zincir en basit ve en sorunsuzu aslında. Hem güç kaybı en az hem de yenilemesi en ucuz.

edit: scooterlarda cvt şanzumanın kayışı var, aktarmayı da direk o yapıyor. Yani şanzımanın çıkışı direk arka tekerleğe bağlı .
http://s1s.fr/bibliotheque/tutorial_transmission_2.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laorx said:

Yağ değiştirmek inanılmaz kolay gözüküyor, her servise gittiğimde muhabbet ederken izliyorum ve bir sonra bakımı kendim yapıcam diyorum ama gerekli şeyler yok ve üşeniyorum, ihtiyacı kadar motor yağı ve filtre değiştirmek max 15dk. şu an gerekli anahtarım, yağ kabım vs yok deneyemiyorum.


Garanti dışı kalıyor motor aman deneme derim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zincir'in daha ucuza geldiği doğru ama orta sehpa yoksa bakımı çok sıkıntı. Her 500km'de bir temizlik ve yağlama yapmadan 100k gitmek büyük konfor, istediği kadar bg yiyebilir sorun değil. Zaten bakınca şaftlı motorların çoğu üst sınıf, yüksek bg'li konfor motorları. Tenere/Gs/Multistrada/Triumph trophy aklıma ilk gelenler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bilgi için teşekkürler.

kayış muhtemelen yüksek süratlerde sıcaklıktan dolayı da verimli olamayacağından dolayı sık görülmüyor diye de ekleyebiliriz sanırım.

benim eski virago 535 şaft aktarmalıydı. bakım yapmamak, görüntü vs herşey çok iyiydi ama kız kardeşi xv250 (zincir) ondan daha iyi gidiyordu. aradaki 2 kat büyüklüğü çok az hissettirebiliyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RamsesII said:

96-97 model viragolara hala binilir mi arkadaşlar ne diyorsunuz


2007 yılında 97 model 22000 kmde xv535 ile başlamıştım ben. alırken karbüratör iğnesinde bir sıkıntı vardı yaptırdım. Sonrasında 7 yıl boyunca bindim. 60000kmye yakın bıraktım. şimdi bahçede yatıyor. eve dekor yapıp ileride torunlarıma anlatırım diyorum artık :)

süreç boyunca yağ koyup kullandım. en son supaplar değişti (egzost değişikliği karbüratörde gerekli ayarlamayı yapmayınca supapları yiyor.) ve hala sorunsuz kullanıyordum (ön fren diski de ömrünü tamamladı). debriyaj balatası bile istemedi süreç boyunca.

benim bu soruya yaklaşımım, motor almaya niyetlenip satar mısın diye soran arkadaşlara verdiğim; "alırım dersen al. ben sorunsuz bindim taş gibi makine. ama 17 yaşında alet ilk 100 metrede bir sorun çıkarırsa da çıkarır bu saatten sonra kimsenin bilebileceği birşey değil" şeklinde. aralardan çürümeler başlıyor ufaktan. metalin de bir ömrü var.

benim kanaatim, 250-300 cclik bir çinliye 10-11k verileceğine 6-7k civarına mümkün olduğunca temiz xv535, 250, en500, ls650, xvs250 alıp kalan para ile bu aletleri iyice elden geçirip binmenin daha mantıklı olduğu yönünde. ama bunun için de biraz teknik tecrübe ve yedek parçaların alınabileceği websitelerini bilmek gerekli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...