Laorx Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 Bugün(300km oldu) yağ ve yağ filtresi değiştirdim. Bu sitedeki adam rodaj süresi boyunca mineral yağı kullanılmasını öneriyor, o yüzden motul 3000 mineral yağı koydum, 1000 km'de rodaj sentetik(motul 7100) yağa dönücem galiba. Bu kadar erken yağ değişimi faydalı olur mu emin değilim ama rodaj konusunda okuduklarım çıkardığım önerilen 100 mil ve 800 mil sonrası değişim gibi duruyor. Rodaj yapacakların işine yarayabilir belki. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 Zaten fabrikadan çıkışı yağı rodaja özel bi yağdır. Keşke değiştirmeseydin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laorx Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 motul kadar kaliteli bir yağ koyduğunu sanmıyorum kawasaki'nin, genel olarak düşüncem(marka farketmeksizin) fiyattan kaçmak için ucuz malzeme kullandıkları. mesela şu an lastikler o kadar kötü ki(dunlop sportmax), kuru yolda bile 4-5 kez 4000rpm'i geçmediğim halde kaydı. Hani lastikten kısan adam, yağdan hayli hayli kısar diye düşünüyorum ehe. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
seigen Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 Laorx said: gps cihazını ben de düşünüyorum, nerede taktırıyosun? nasıl uygulanıyor, açıklayıcı bir site var mı seigen? Öyle yazdım ama araştırıyorum hala :D. Sağlam sistemler çok pahalı gibi, tam burada var geçen duyurdular, o da çok mu basit kalıyor bilmiyorum, gidip görmem lazım. Bu arada kaporamı verdim, mart sonu umuyorum 636'ya bineceğim :P. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 Laorx said: motul kadar kaliteli bir yağ koyduğunu sanmıyorum kawasaki'nin, genel olarak düşüncem(marka farketmeksizin) fiyattan kaçmak için ucuz malzeme kullandıkları. mesela şu an lastikler o kadar kötü ki(dunlop sportmax), kuru yolda bile 4-5 kez 4000rpm'i geçmediğim halde kaydı. Hani lastikten kısan adam, yağdan hayli hayli kısar diye düşünüyorum ehe. Olay yağdan kısması değil, rodaja daha uygun bir yağ koyması. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Law Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 4, 2015 Bende rodaj için ayrı bir yağ koyulduğunu yani mineral yağ konulduğunu biliyorum. Peki servisde değiştirmedin mi yağı ? Onlar birşey demedi mi ? Herhalde kendin servis dışı biryede değiştirmedin, garanti kapsamı dışında kalıyor çünkü. Rodajda kitapçığa uymkda yarar var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laorx Mesaj tarihi: Mart 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 5, 2015 ben de mineral yağı koyuyor diye okudum, özel rodaj yağı nedir bilemedim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Mart 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 5, 2015 Zincir yagını kac km de bır degıtırıoduk ya Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laorx Mesaj tarihi: Mart 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 5, 2015 500km diyen var, 1000km diyen var. değişiyor aslında, senin üşengeçliğine bağlı. ben her 350-400 km'de temizleyip yağlamaya çalışıyorum, bir de yağmura yakalanırsam akşamına yağlıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Mart 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 5, 2015 Bence 1000 çok fazla. Kimisi 300 civarı değiştiriyor, kimisi 500. Ben yağmur yediyse her hafta sonu, yağmadıysa iki haftada bir yapmaya çalışıyorum şahsen. Bir arka sehpa edinip, arka tekerleği rahat rahat boşta çevirerek temizleyici ve bez yardımıyla yapmak daha sağlıklı, tavsiye ederim. Sürekli üstüste yağ sıkınca bir yerden sonra faydası azalıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Mart 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 5, 2015 Zincire bakınca anlaşılıyor, 500-600 civarı gidiyor benimkisi :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
samcro Mesaj tarihi: Mart 8, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2015 neden zincir? detaylı bilgilendirebilecek olan var mı? şaft uzun aralıklarla yağlanarak sorunsuz çalışıyor. ağır ve tahriği geç olduğundan anlaşılabilir belki ama kayışlar 0 bakım ile 100.000 km gidiyor. 150.000 gidip koparamayanı var. hayatımda koptuğunu görmedim diyen usta var. cruiserlar ve galiba scooterlar kullanıyor şaft ve kayış ama diğerlerinde pek görmüyoruz. zincir çok eziyetli değil mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quel-Thul Mesaj tarihi: Mart 8, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2015 motorpisiklet maintenance olayını ogrenmek istiyorum, yagını suyunu değiştireyim, zincirini cıkarıp bakım yapayım ellerim kirlensin istiyorum nerden başlamak gerek? kitap, guide, websitesi vs bişey var mı tavsiye edeceğiniz? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Mart 8, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2015 zincirsiz motosiklet olmaz, olsa da ruhu olmaz. o zincir olmadik yerde atacak, ha gayret takacaksin onu, eller yagli yagli binip gideceksin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Mart 8, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2015 ya aslında cok onerılen bı kıtap var, motordan cok hayatla alakalıymıs ama http://www.idefix.com/kitap/zen-ve-motosiklet-bakim-sanati-degerlerin-sorgulanmasi-robert-m-pirsig/tanim.asp?sid=Q7THSRLNVZ4TKWIZMYCA Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laorx Mesaj tarihi: Mart 8, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 8, 2015 Yağ değiştirmek inanılmaz kolay gözüküyor, her servise gittiğimde muhabbet ederken izliyorum ve bir sonra bakımı kendim yapıcam diyorum ama gerekli şeyler yok ve üşeniyorum, ihtiyacı kadar motor yağı ve filtre değiştirmek max 15dk. şu an gerekli anahtarım, yağ kabım vs yok deneyemiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 burda arabaya yag ekleyip cikaran arabayi hasat eden bi arkadas vardi dikkatli olun hehe Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 samcro said: neden zincir? detaylı bilgilendirebilecek olan var mı? şaft uzun aralıklarla yağlanarak sorunsuz çalışıyor. ağır ve tahriği geç olduğundan anlaşılabilir belki ama kayışlar 0 bakım ile 100.000 km gidiyor. 150.000 gidip koparamayanı var. hayatımda koptuğunu görmedim diyen usta var. cruiserlar ve galiba scooterlar kullanıyor şaft ve kayış ama diğerlerinde pek görmüyoruz. zincir çok eziyetli değil mi? kayış belli güçün üzerindeki motorlarda kullanılamıyor. Kullanılan motorlarda da birden gaz açınca syırma falan yapaibliyor. Gaz kolu tepkisini geciktiriyor yani. Şaft ağır, askılanmamış ağırlık hem arka tekerleğin yol tutuşunu azaltır hem de güç kaybı çok. Bakım aralığ ıuzun ama pahalı. Zincir en basit ve en sorunsuzu aslında. Hem güç kaybı en az hem de yenilemesi en ucuz. edit: scooterlarda cvt şanzumanın kayışı var, aktarmayı da direk o yapıyor. Yani şanzımanın çıkışı direk arka tekerleğe bağlı . http://s1s.fr/bibliotheque/tutorial_transmission_2.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Law Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Laorx said: Yağ değiştirmek inanılmaz kolay gözüküyor, her servise gittiğimde muhabbet ederken izliyorum ve bir sonra bakımı kendim yapıcam diyorum ama gerekli şeyler yok ve üşeniyorum, ihtiyacı kadar motor yağı ve filtre değiştirmek max 15dk. şu an gerekli anahtarım, yağ kabım vs yok deneyemiyorum. Garanti dışı kalıyor motor aman deneme derim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laorx Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Zincir'in daha ucuza geldiği doğru ama orta sehpa yoksa bakımı çok sıkıntı. Her 500km'de bir temizlik ve yağlama yapmadan 100k gitmek büyük konfor, istediği kadar bg yiyebilir sorun değil. Zaten bakınca şaftlı motorların çoğu üst sınıf, yüksek bg'li konfor motorları. Tenere/Gs/Multistrada/Triumph trophy aklıma ilk gelenler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 şaftlılar rahat adam motorları zaten hep. Performans iddiası olan motorlar zincirli, touring bile olsa. Multistrada, ktm adventure falan örneğin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
samcro Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 bilgi için teşekkürler. kayış muhtemelen yüksek süratlerde sıcaklıktan dolayı da verimli olamayacağından dolayı sık görülmüyor diye de ekleyebiliriz sanırım. benim eski virago 535 şaft aktarmalıydı. bakım yapmamak, görüntü vs herşey çok iyiydi ama kız kardeşi xv250 (zincir) ondan daha iyi gidiyordu. aradaki 2 kat büyüklüğü çok az hissettirebiliyordu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
RamsesII Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 96-97 model viragolara hala binilir mi arkadaşlar ne diyorsunuz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Binilmez olur mu? Şahane motorlar bence. Apaçi motoru da değil sonuçta. 96 model yarış motoru temiz bulman imkansız ama virago bulunur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
samcro Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2015 RamsesII said: 96-97 model viragolara hala binilir mi arkadaşlar ne diyorsunuz 2007 yılında 97 model 22000 kmde xv535 ile başlamıştım ben. alırken karbüratör iğnesinde bir sıkıntı vardı yaptırdım. Sonrasında 7 yıl boyunca bindim. 60000kmye yakın bıraktım. şimdi bahçede yatıyor. eve dekor yapıp ileride torunlarıma anlatırım diyorum artık :) süreç boyunca yağ koyup kullandım. en son supaplar değişti (egzost değişikliği karbüratörde gerekli ayarlamayı yapmayınca supapları yiyor.) ve hala sorunsuz kullanıyordum (ön fren diski de ömrünü tamamladı). debriyaj balatası bile istemedi süreç boyunca. benim bu soruya yaklaşımım, motor almaya niyetlenip satar mısın diye soran arkadaşlara verdiğim; "alırım dersen al. ben sorunsuz bindim taş gibi makine. ama 17 yaşında alet ilk 100 metrede bir sorun çıkarırsa da çıkarır bu saatten sonra kimsenin bilebileceği birşey değil" şeklinde. aralardan çürümeler başlıyor ufaktan. metalin de bir ömrü var. benim kanaatim, 250-300 cclik bir çinliye 10-11k verileceğine 6-7k civarına mümkün olduğunca temiz xv535, 250, en500, ls650, xvs250 alıp kalan para ile bu aletleri iyice elden geçirip binmenin daha mantıklı olduğu yönünde. ama bunun için de biraz teknik tecrübe ve yedek parçaların alınabileceği websitelerini bilmek gerekli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar