Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v3.1


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

İlk defa kendime rota belirleyip, uzun yol yaptım. 250 cc'lik motorsiklet ile epey zorlayıcı oldu ama çok keyif aldığımı söylemeliyim ama şu sorunları yaşadım;

 - telefonun şarjı navigasyonu açınca çok çabuk bitiyordu. Bunun için usb çıkışlı çakmaklar bağlanıyormuş galiba. Bu yüzden 2.5 saatte yarım saat mola verdim.

  - 500km'de 1 zincir yağlamak o kadar sürüşten sonra zul geliyor. Benim motorda orta sehpa yok, tek başıma aletle kaldır, sonra temizle ve sür o kadar sürüşten sonra yıpratıcı keşke büyük scooter alsaydım dedim yani mesela yamaha xmax 400 pek benim tarzım bir motor değil ama uzun sürüş için daha iyi olur gibi geliyor.  

 - Rüzgar ve yağmur'a yakalanınca çok feci oluyor. Tur camı takmadım ama takmamak gerçekten sürüşü acayip etkiliyor. 

 -  250cc olması yüksek hızlara çıkmayı ve bazen sollamayı imkansızlaştırıyor. 150km/h ile gitsem sanki daha rahat olacakmış hissine kapıldım. Kuzenlerimde büyük motorlar var, onlar da uzun sürüşlerde 150 - 180 arasını tercih ettiklerini söylediler.

-  Kendi kendime ani karar verdiğim için ekipman ve çantam iyi seviyede değildi. En azından çadır, mat ve şişme yatak olmalı. 

 - En büyük harcama kalemlerim yakıt, otoyol ve  kalma giderlerim oldu. Toplamda 15 bin TL'ye yakın para harcadım. 

- En büyük sıkıntım iznimin sınırlı olmasından dolayı, sınırlı zamanda hareket etmek oldu. Gece iki kez sürdüm, ikisinde de yağmura yakalandım, insan perişan oluyor.

iki sene sonra büyük tur için kuzenle sözleştik, arkadaşlar katılacaklar bakalım ömrümüz vefa ederse doğu turu ardından İran'a inmeyi planlıyorum.

Mesaj tarihi:
paparnoz, 31.05.2025 15:02 tarihinde dedi ki:

İlk defa kendime rota belirleyip, uzun yol yaptım. 250 cc'lik motorsiklet ile epey zorlayıcı oldu ama çok keyif aldığımı söylemeliyim ama şu sorunları yaşadım;

 - telefonun şarjı navigasyonu açınca çok çabuk bitiyordu. Bunun için usb çıkışlı çakmaklar bağlanıyormuş galiba. Bu yüzden 2.5 saatte yarım saat mola verdim.

  - 500km'de 1 zincir yağlamak o kadar sürüşten sonra zul geliyor. Benim motorda orta sehpa yok, tek başıma aletle kaldır, sonra temizle ve sür o kadar sürüşten sonra yıpratıcı keşke büyük scooter alsaydım dedim yani mesela yamaha xmax 400 pek benim tarzım bir motor değil ama uzun sürüş için daha iyi olur gibi geliyor.  

 - Rüzgar ve yağmur'a yakalanınca çok feci oluyor. Tur camı takmadım ama takmamak gerçekten sürüşü acayip etkiliyor. 

 -  250cc olması yüksek hızlara çıkmayı ve bazen sollamayı imkansızlaştırıyor. 150km/h ile gitsem sanki daha rahat olacakmış hissine kapıldım. Kuzenlerimde büyük motorlar var, onlar da uzun sürüşlerde 150 - 180 arasını tercih ettiklerini söylediler.

-  Kendi kendime ani karar verdiğim için ekipman ve çantam iyi seviyede değildi. En azından çadır, mat ve şişme yatak olmalı. 

 - En büyük harcama kalemlerim yakıt, otoyol ve  kalma giderlerim oldu. Toplamda 15 bin TL'ye yakın para harcadım. 

- En büyük sıkıntım iznimin sınırlı olmasından dolayı, sınırlı zamanda hareket etmek oldu. Gece iki kez sürdüm, ikisinde de yağmura yakalandım, insan perişan oluyor.

iki sene sonra büyük tur için kuzenle sözleştik, arkadaşlar katılacaklar bakalım ömrümüz vefa ederse doğu turu ardından İran'a inmeyi planlıyorum.

Motor ile ilk uzun yol güzel bir deneyim 🙂 

250cc motor ile uzun yol zorlayıcı gerçekten, ben açıkçası yüksek cc motorun (600+) bilinçli ve gerekli eğitimleri almış bir kişide daha çok daha güvenli olduğunu düşünüyorum. Motorla yapılan turlarda çok geniş yeni yapılan otoyollardan ziyade şehirlerarası eski yolları tercih ediyorum ben (tabii önceden asfalt yapısı vb. araştırarak..) çünkü hem daha keyifli oluyor hem de viraj vs. Teknik olarak daha öğretici oluyor. Dezavantajı ise tabii süreyi artırması… Diğer bir tavsiyem zorunda kalmadıkça gece sürüşü yapılmaması… Görüş gerçekten çok azalıyor…

×
×
  • Yeni Oluştur...