Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

OGS vs HGS


Deacon

Öne çıkan mesajlar

Biraz bakindim da aralarinda cok fark yok gibi. 40 tl fazla verip OGS almaya deger mi sayin istanbullu arkadaslarim?

HGS ile geciste yavaslamak gerekiyor sanirim. Ama ekside adamin biri OGS seritleri tikaliyken HGS acik oluyor falan demis.

Kullananlar olarak bi aydinlativerin hangisini alalim?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Adı hızlı geçiş sistemi olan sistemden yavaş geçmek, tam TR işi sdf


Hahah hakkaten.

Babam da "oglum degistiricekler ogs'yi" argumaniyla geldi ama ben kendimi biliyorum gece bosken falan zart diye gecicem sonra "hgs'den hizli gecmissin" cezasi yicem. Neyse HGS alalim bari tutmazsam gider OGS alirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

scorch said:

Ogs 10 senelik teknoloji olmasına rağmen hgsden kullanışlı paranın dediği gibi hybrid olacak geçişler böylece ayrı gişe kargaşası kalkacak ve ogs de iptal edilmeyecek. Ogs way to go


ayri gişe niye var ? ben bunun mantıgını cozemedim ilk başta dedim ki calisma sistemleri farklı fln. okuyucular o yüzden farkli kapidan geçiyoruz ama istanbul da bazı girişlerde ikisini de okuyan kapılar var , ulan o zaman niye arıyosun ? ne yarar sagliyor hgs ,ogs ayırman tamam kgs varken mecburdun şimdi niye ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bildiğiö kadarıyla OGS'nin ilk çıktığı yıllarda KGS çalışma mantığı daha maliyetliydi. Sonra gelişen teknoloji falan filan KGS uygulamasını daha hesaplı hale getirdi.

Fakat gişe eklerken OGS'nin yanına neden başında KGS eklenmedi ve bu iş sonraya bırakıldı onu ben de çok merak ediyorum.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gişeelerden bu kadar hızlı geçmenizin sebebi nedir acaba? Tamam 40'a da düşmeyin 50-60'la geçin de bölüm moderatörü bile 120 ile test ettim diyebiliyor ve trafik kurallarını hiçe sayıyor. Şaşırıyorum şuraya her geldiğimde, yazık.

Ayrıca okumasa da problem olmuyor zaten. Arac plakasına baglı hesabınız varsa dusuyor otomatik. Ust uste 10 sefer falan okuyamazsa sıkıntı cıkarabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

En büyük etken Kurtköy çıkışındaki sol OGS gişesinin, sağ yola katılması. Eğer sağdaki şeritten hızlı geçemezsem, iyice yavaşlayıp o aracın geçmesini bekleyeceğim veya durup 4-5 tane aracın gişeden geçişi sonrası ben yola katılıp devam edeceğim. Kaldı ki oradan geçişte şerit değişikliği sebebiyle o hıza çıkmak riskli. 80km/h ile falan geçmişimdir sanırım en soldakinden.

Yine Çamlıca gişeleri de aynı şekilde köprü yoluna/otobana devam ediyor ki 120km/h hız o yol için de normal seviyede :) Geliş hızınla geçmenin sakıncası ne? Otobanda da kimse >120km/h yapmasın o zaman.

Veya Sabiha Gökçen Çıkışı (Kurtköy çıkışından hemen sonra) gişeleri de uzun bir yolun(şerit katılımı falan yok) tam ortasında; hızlı geçmenizin rahatsız edeceği kimse yok. Öncesinde ve sonrasında 100km/h hız ile gideceksem ve araç o noktadan geçiş yapabiliyor ve kimseyi sıkıştırmıyorsa hızlı geçmemin zararı nedir? Ama rampada 50km/h'a düşüp sonrasında yine rampada 100km/h hıza çıkmak için yardırmam benim tüketimimi etkiliyor.

Ve bahsi geçen hızlar maks hızlar. 'Gişeden <100km/h ile geçersem başım tutuyor' diyen kimse olmadı ki :D

Eğer kurallara uymadıysam benimle beraber %80 araç uymadı çünkü hız sınırı olarak 50km/h tabelası mevcut ki 30km/h tabelasının da varlığı konuşulmuştu ;)

Yargılamadan önce diğer araçlar için de hızlı ve rahat geçiş olması için 'neden gişeler geniş yapılmaz ki' diye sorgulamak daha doğru olur bence.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gişelerde (yasak olmasına rağmen) yaya geçişi sırasın ölen fazla insan oldu. Ama burada sadece yaynın geçişi değil yasak olan, yayaya çarptığın andaki hızın kuralların belirttiğinden fazlaysa yaya kadar suç sende de var.

Ben trafik kurallarının mantıgına falan girmeyecegim. Direkt olaya vicdanen yaklastıgında hayatında keske diyebilecegin 1 saniyeden kısa surebilecek bir olay tum omrunu yıpratmaya yeter. Sadece yaya da degil, hayvan cıkabilir, gece onundeki arac farlarını yakmamıs bir sekilde yavaslamıs olabilir.

Sadece kendin tum kurallara uysan dahi bu seni trafikte tehlikelerden korumuyor. Yesil yandı gecis hakkı benim diyip etrafına gozlemlemeden gazlıyorsan hatalısın. %100 haklı oldugun olayda bile basına is gelmesi mumkun.

Bazı kurallarda sorgulanması gereken, yeniden tartısılması gereken seyler olabilir ancak soz konusu Turkiye olunca (egitimsiz insanlar, ehliyetin manavdan alınması -gerci bu degisti herhalde artık- vb.) en tartısılacak trafik kuralının bile aslında hic tartısılacak bir yanının olmadıgını gosteriyor cogu zaman.

Benden sadece kucuk bir tavsiye. Ayrıca bunu size yaptıgım icin de utanıyorum (yanlıs anlamayın iyi anlamda). 5 dakika, 10 dakika, ya da 1 saat vb. kazanmak adına hayatınız boyunca keske diyerek yasayacagınız bir riske girmeyin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Öyle bir yerden vurdun ki... Hani diyebileceğim bir şey bırakmadın :(

Haftaiçi sabah ve akşam araç kullanımımda arka koltukta benim büyük oğlan oturuyor. Navigayonda hız tabelası kırmızı olup sesli uyarı geldiği anda 'baba yavaş git' uyarısı alıyorum :) Aslında hayatta değer verdiğin kişileri aklına getirince otomatik olarak sıfır risk+max kontrol şeklinde araç kullanıyorsun. Ayrıca arkada oturan ufak gözler kullanım tarzını kaydedip, kopyalıyor. Ama en sol OGS şeridi takıntımız var :P

Audi sonrası Renault'a geçince -ki geçme nedenim çocuklar- ortalama hız ve tüketim değerlerim çakıldı :D Daha az stresli gitmeye başladım hâl böyle olunca. Zaten araç riskli hareketlerde 'al kendi başınasın, benden bir şey bekleme' diyen bir yapıda. 4,5-4,7 litre ortalama tüketim değerim araç kullanım şeklimi gösteriyor (valla sürekli OGS'den 120km/h ile geçmiyorum).

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...