Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Nissan Juke


sipeyskeyk

Öne çıkan mesajlar

Dragonfire said:

juke içine binene kadar hiç cazip gelmiyor. Ama oturması sürmesi falan çok güzel. reno marka arabalara tövbeliyim artık. bidaha asla.
juke, mazda3, corolla ve astra arasında kaldık bizde bakalım ne olacak.


mazda3 2014 çok güzel olmuş, hem sedan hem hatchback

gerçi adamların tr sitesindekiyle usa sitesindeki kasalar farklı. tr'ye gelmedi heralde daha yeniler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla aynı dertten müzdarip bi arkadaş daha var yanımda

megane i varmış zamanında, 2 kulakçığı varmış çıkıp duruyomuş.

yıllarca nerdeyse offroad takıldık civicle hiç böle bişi olmadı.

iş gereği saçma sapan yerlere giriyor bizim araçlar, focuslardan daha bugüne kadar şikayet eden adam olmadı.
kime sorsam "abi tank gibi bişi olmuor nalet olsun bu c4 lere megane lara" diyorlar.

denenmiş, bir sürü araba var. Geçen hatta fluencin biri kaza yapmış onu konuşuolardı, hyundai ye vurup mahfolmuş araba falan.

zaten binince farkediosun, 140 ın üstüne çıkınca saçmalıo araba.
dünyanın en kötü arabası la renolar
ucuz olsun die öle yapıolar belkide
ama çok boktan yani sürüş keyfi falan sıfır zaten.

Mazda varken bunların suratına bakılmaz yaw.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

dünyanın en kötü arabası la renolar

çok saçma olmuş şu, gereksiz bi genelleme
yane yılda milyon araç satıp, bilmem kaç melyor dolar ciro yapan, mercedes e bile motor satan, hatta kangoo yu yapıp önüne mercedes amblemi takıp satılabilecek bir firma.

KHaRoN said:

Edit: @suark
Baska arabalarla da deneyip sonucu burda paylas abi. Bakalim kac tanesi dusmeyecek


ama şu da saçma abi
motor kulağı kırılcak, salıncak tırtlıcak, vsvs diye motor blogunun düşmesi kabul edilebilecek bişi deil yane
kaza anında aşağı doğru kırılıp sürücünün ayaklarını koruması hikayesi değil abi bu, bildiin yola düşmüş motor.
yane bende jimny var, arazide girdiğim çukurun, çarptıgım tepenin haddi hesabı yok, daha motoru kurda kuşa kaptırmadık :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Motor kulağını engebeli yollarda kıracaksın diye bir kaide yok. Senin engebeli yolda araç üstünde oluşturacağın salınımın frekansı ne olacak ki? Hem şase+motor beraber hareket ettiği için genlik de oldukça düşük olacaktır.

Motor kulağına esas zararı düzensiz devirli kullanım verir. Atıyorum 4. viteste 3-4bin rpm civarında giderken hop diye 3. vitese düşürüp anında motoru 5-6bin rpm seviyelerine çıkmaya zorlarsan işte motoru tutan o kulan ve salıncakları zorlarsın. O parçalara büyük dinamik yüklerle girişmiş olursun. Hele ki diesel motorlarda falan torklar yüksekken. Tabi gaza basıp, cart diye ayağı gazdan çekmenin de sisteme yük bindirdiğini hatırlatmak isterim.

Bozuk yol amostisörleri, salıncak ve rod başlarını hırpalar.

Renault'un yürüyen akamı oldukça zayıf/hassas/kibar/çıtkırıldım. Clio sembol ile 265bin km yol yaptık şirket aracı olarak ve motorda sıkıntı olmadı, kendi aracım ile 115bin km yol yapmışım, 2 defa motorun orta salıncak değişti, ilk yırtılma sonrası garantiden değişti. Ve az önce öğrendiğim kadarıyla son takılan orijinal Renault, diğer takılanlar muadilmiş. Belki de sık parçalamamın nedeni buydu.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,
Motor kulağına esas zararı düzensiz devirli kullanım verir. Atıyorum 4. viteste 3-4bin rpm civarında giderken hop diye 3. vitese düşürüp anında motoru 5-6bin rpm seviyelerine çıkmaya zorlarsan işte motoru tutan o kulan ve salıncakları zorlarsın. O parçalara büyük dinamik yüklerle girişmiş olursun. Hele ki diesel motorlarda falan torklar yüksekken. Tabi gaza basıp, cart diye ayağı gazdan çekmenin de sisteme yük bindirdiğini hatırlatmak isterim.
Bozuk yol amostisörleri, salıncak ve rod başlarını hırpalar.
Saygılar.

para; şurda yazdıklarını eğer sen biliyorsan, renoda çalışan zilyon tane çizim, ürün geliştirme, üretim, kalite kontrol mühendisi de biliyordur sanırım?
o zaman ön kaputa yazacaksın abi, "bizim arabalaın motorları devirli kullanırken düşebilir" diye.
abi adam motor yolda düştü diyor yahu. ben önce baya trollüyo sanıyodum, halada çok inanamıyorum ama, eğer gerçekse bildiğin reno sıçmış sıvamış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Ben o söylediklerini asla söylemiyorum; arazide de gitmedi ki nasıl koptu sorgusunu aydınlatıyorum :)

Ayrıca Renault'un salıncak ve rod başı gibi noktalarda tasarım aşamasında güvenlik katsayısının düşük seçildiğini söyledim.

3 tane Renault kullandım ve ikisi aktif kullanıma devam ediyor. Aynı şekilde 2008 Grand Scenic ve 2010 Megane olmak üzere 2 tane daha araç var çok yakın çevremde. Şimdiye kadar motoru asfalta oturtan olmadı. ustamdan da bu şekilde kronik bir sorun duymadım. Diğer taraftan abinin de kullanım tarzını ve şeklini bilmiyorum.

Tekrar belirtmek isterim; motordaki statik yüklerin değil, dinamik yüklerin sorun çıkardığını. Devirli kullanmak sorun değil, ani devir değişiklikleri dinemik kuvvetler oluşturuyor ve bunlar da elbette ki bağlantı noktalarında oluşuyor. Motor kompresyonu yaparken daha geniş devir aralığı kullanmak, motorda ani ve keskin devir değişiklikleri yapmak, Tam turbonun devreye girdiği devirlerde gaza bas/çek yapıp ani tork yüklenmeleri yapmak, düzensiz ateşleme ve yakmadan ötürü oluşan fark edilmeyen yükler, orta salıncak kopmasına rağmen motorun salınımını hissedemeyip kulaklara yük bindirmeler falan gibi faktörler söz konusu. Sıkıntı ve sorun denilebilmesi için sorunlu araç/satılan araç oranına bakılması gerekli diye biliyorum. Ben bu oranı bilmiyorum. İnternette şikayet edenlerin de kullanımlarını bilmiyorum. 'Renault motoru çabuk ömrünü dolduruyor, patatese bağlıyor' deniliyordu ama o motoru şimdi Mercedes de kullanıyor. Motordan örnek verdim çünkü yürüyen aksamdan soyutlamış oluyorum sorunu.

Sen Megane'ı Impreza gibi kullanmaya çalışırsan 40 tane noktasından sana sorun çıkartır. 5 tane Renault deneyimim var ama aralarında orta salıncağı koparan tek ben varım. Ön salıncakları da tren yolunun yapımı aşamasında geçiş için ayrılmış olan topraklı taşlı yolda 80-100km/h hız yaparak dinamik yükün kralına maruz bırakmam bozduğum için paşa paşa gık demeden ödedim :D Audi olsaydı bozulmaz mıydı; büyük ihtimalle daha uzun dayanırdı ama off-road olmadığı sürece bozacağım aşikar.

Bak bu da bir kullanıcı hikayesi:http://www.renaultfanclub.com/renault-megane-coupe-cabrio-kulubu/20836-motor-takozu.html

Adam takozun koptuğunu bile motorun sarsıntısından anlayamamış, ustası görüp söylemiş.

Evet Renault'lar (diğer Fransızlarla deneyimim yok) kullanım hatalarına karşı daha hassas. Hem keli ilacı olsaydı DSG'sine sürerdi :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
navyamphs said:

bide gugıl amcaya sordum bu motor kulağı kopması mevzuunu
renonun sicil zaten bozukmuş bu konuda.
yani bence olay "sert kullanırsan her aracın başına gelir" değil
millet renonun bugını bulmuş, sen sömürmeyin diyorsun.


Abi öyle diyorsam o zaman bug'ı alıp hukuki yollarla hak arasınlar falan; ne diyeyim yani :) Sen söylediklerimi marka savunması olarak algılıyorsan yapabileceğim birşey yok.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium un onceki sayfadaki mesajlarina ek olarak sunlari yazayim;

gunumuzdeki cogu mainstream araba transverse deplasmanda. (motor yatay) Bunun bir cok avantaji oldugu gibi bazi dezavantajlari da mevcut. Bunlardan biri de titresim. Paramecium un anlattigi gibi dinamik yukler devamli calisirken yolun , motorun ve bagli oldugu aktarma organlarinin titresimini emmek uzere ozel duzenekler var. Kimi kaucuk , kimi hidrolik, kimi daha yumusak metaller tercih edilerek yapiliyor. Bunlar 2 yonlu calisiyor, birincisi aracin titresimini motora minumum hissettirerek motorun zarar gormesini engellemek, ikincisi motorun titresimini araca gecmesini engelleyerek konforlu bir surus elde etmek.

Titresimi az olan aracta sonucta bu parcalar daha az dinamik yukler altinda kalacagi icin motor ve sanziman kulaklari daha uzun omure sahip oluyorlar. (goreceli olarak)

Rakamlarla desteklemek baya zor olacaktir ama asagi yukari ayni karakteristikte kullanilan cogu aracin motor kulakciklari ayni sekillerde eskiyordur. Sonucta bu parcalarin uretimini herkes kafasina gore yapmiyor, genelde belli taseronlar hallediyor bunlari. Dusuk kalite yan sanayii parcalar haric belli bi kalite farki ucurumu soz konusu degil.
Dolayisiyla renault daki bazi modellerin(tum markaya mal etmekte manasiz sonucta) motor ayaklarinin dizilimi hor kullanima diger modeller kadar toleransli degil diyebiliriz duydugumuz tecrubelerden. Ama "abi motoru yola birakivermis" demek de dogru degil. Sonucta o ana kadar bi sekilde bi yipranma payi var.

orn.
http://www.agcoauto.com/content/images/engine/engine_transmission_mounts_torn_new.jpg

Her aracin belli basli zayif elemanlari var. Mesela konu boyunca cok saglam gibi bahsedilen civic ve fordlarin da zayif noktalari var. Civiclerin steering racklerinde hizlica olusan pastan dolayi direksiyonun bosluk yapmaya baslamasi ve rotu devamli kaydirmaya meyilli olmasi, veya focus larda mtx75 sanziman kullanan dizellerinin zamanli zamansiz kullanici profilinden bagimsiz olarak baski balatasini parcalamasi gorulmedik seyler degil.

Bu orneklerle kiyaslayinca belki de renault insafli davranmis diyebiliriz hatta. Arayinca problem cok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...