Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4


Feamer

Öne çıkan mesajlar

Namessar said:
Bethesda dan bir willow çıkmadı, bir vilja çıkmadı.


Su yazdigin modlarin ne kadar kotu olduklarindan baslayip uzun uzadiya elestiriyordum da sonradan farkinda olmadan hastasi oldugun badhestaya esasinda ne kadar buyuk laf soktugunu farkedip hepsini sildim

Ilahi adalet bu olsa gerek asdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bethesda oyunlarını bir genreyi şekillendirdigi icin seviyorum. bethesda oyunlarına aşkım daggerfall ile başladı. bunu hiç bir zaman inkar etmedim. bir de hep bu forumlarda defalarca soylemişimdir, asıl en büyük sevme sebebim morrowind doneminden bu yana modlar. bir gün moddingi kapatsalar kendileri ile işimin biteceğini, konsolcular sagolsun oblivion, fo3 ve skyrim in maymuna donmüş olan vanilla hallerini sevmediğimi daha önce defalarca burada belirtmişimdir. bunda kendimle çelişen bir kısım göremiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında mesele özünde, daggerfall gibi bir oyunu yapan bir firmanın nasıl olur da oblivon gibi bir oyun yapmasına rağmen batmadan dahada büyüyerek başarılı olması.

firma kendi ayağına sıkmayacağını göre hedef olarak büyümek ve gelişmek ister, ee eski yaptıkları işlerde ortada iken demek ki firmalardan çok hedef kitle daha belirleyici oluyor diye bilir miyiz? pazar her geçen gün büyüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

aslında mesele özünde, daggerfall gibi bir oyunu yapan bir firmanın nasıl olur da oblivon gibi bir oyun yapmasına rağmen batmadan dahada büyüyerek başarılı olması.


oblivion ın turk dergiciliği dahil gaming dergi ve sitelerinde vanilla halinin notlarına bakarsan anlarsın sebebini :P 95 ten asagı veren yoktu herhalde. alırken muhtesem bir şeyler yaptılar herhalde sanmıştım.

o zamanlar turk dergiciliği ign vs ne not verirse papaganlamaktan ve kotaku vs gibi yerlerin console hype ini turkiye ye pompalamaya çalışmaktan ibaret oldugundan turk dergilerindeki durumun nedeni anlaşılabilir :) metacritic bakmadan oyun incelemesi yapamıyordu adamlar.

ancak gavur niye 95 ler 100 ler çekti oblivion a, onu hiç anlamadım, hala da anlamam. console etkisi diyor, geciyorum oblivion a.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Adam diyor ki ben fikir belirtiyorum, bana cevap yazmayın. Sadece ben yazayım siz de okuyun. Ya da senin anlayacağın şekliyle söyleyeyim, diyor ki yalnızca ben mızraklayayım siz duygusal destek verin. Mantıklı mı?


hayal dünyasında yaşıyorsun.

sırf polemik olsun diye pusuda bekleyip bundan zevk almak sağlıklı bir düşünce sistemi değil.


forum, tabi ki tartışma ortamıdır, tartışma olması için iki taraf ve iki fikir olması lazım. buna rağmen dediğin doğru olabilirdi eğer ki konuyu ben açarak, ilk mesajı ben atmış olsaydım ama zaten başlamış ve devam eden bir tartışmaya, taraflardan birinin argümanlarını destekler bir fikir sunmak illa ki, tartışmanın diğer tarafı ile muhatap olunması gerekliliğini doğurmaz...

diğer taraftan iki taraf arasında yapılan sözlü veya yazılı fikir telakkisinin tartışma olarak anılması için, iki tarafının bir birlerini muhatap olarak görmesi ve tartışılan konunun yeni fikirlerle gelişerek ilerlemesi gerekir...

bunlar olmadığı zaman, tıpkı bu forumun %80 de olduğu gibi olay tartışma olmaz, anca çiftleşme zamanında kızışan hayvanların kurları gibi kimin taşaklarının daha kabarmış olduğunu ispata yönelik "kavga" olur.

yeterince açık olarak açıklamış olduğumu düşünüyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o kadar yazıdan bunu anlıyorsan bence sende konsol rpg oynamaya başla

axedice said:

Pazar = Souljaboy. Benim firmam buna oynasa keserim ilişkiyi. Sizinki oynayınca yeaa ama zamane şartları yeaa oluyor. Eh, CoD derinliğinde oyunlara da şikayet etmeyiverin o zaman.


burada ben dahil bir çok kişi daggerfall ayarında bir oyun için kendini keser, ks açsınlar en az 200 tl atayım 5 senede bekliyim

amam bugünün şartların df gibi bir oyuna milyar dolar bağlayacak bir firmanın bu parayı çıkartacağına gerçekten inanıyor musun?

veya ks açılsa sorunsuz tamamlanacağını düşünüyor musun?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tartışmanın taraflarından birini destekliyorsan diğer tarafla muhattap olman nasıl gerekmez yahu?

Tartışmaya o tartışmayı kazanmak ve rakibin bağırsaklarını deşip kanında dansetmek için girilir, dolayısıyla eğer sen karşı savı güçlendirecek bir yorumda bulunursan sen de geçerli bir hedef haline gelirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

konuya donersek, bugun bir daggerfall daha yapilamayacak olmasi ile bethesda nin fallout unun orjinalden daha kotu olmasi ayni sebepten.

ilk daggerfall 500bin km2 civarinda bir topraga sahipti. skyrim sadece 50 km2. cunku daggerfall da 2d spritelari random generated bir terrain de istediginiz gibi dagitabiliyorsunuz. teker teker tum mapi elle dizayn etmeniz gerekmiyor. ona ragmen daggerfall bile bir money sink haline gelmis ve yetismemisti.

su yorum olayi cok guzel ozetliyor:

said:
Daggerfall itself wasn't technologically feasible. It was too ambitious.
Factions were supposed to war against each other, it got scrapped. Vampire factions were supposed to have missions, it got scrapped. There is a high map of Daggerfall included with the game, it is not used.
Arena was some of the developers D&D game gone wild with added features. Daggerfall added even more. More than Bethesda could implement.
While Daggerfall is still my favorite TES game I can understand why Bethesda went for a smaller more focused direction in later games.


bu zaten varolan bir durum iken (morrowind in daha kucuk bir scale de kalmasi ornegindeki gibi), oblivion ve sonrasi oyunlarda konsol donanim kisitlamalari bunun uzerine bir de mum dikiyor.

burada sorun ayni seyin fallout ta da yasanmasi. eger derinligi artacak, hikayesi zenginlesecek, daha cok faction vs icin kod yazilabilecekse, birakin 2d kalsin, birakin sprite kalsin. bir TES haline getirmenin anlami yok oyunu.

FO3 rezil bir durumdaydi. modderlar ve obsidian adam etti oyunu. NV dedigimizi ayri sattiklarina bakmayin, aslinda bildigin buyuk bir dlc gibi bir sey. oyunun aslinda basindan olmasi gereken hali. o bile bir f2 degil.

modderlar sagolsun, oyun release den sonra bir nevi gelistirilmeye devam ediyor gibi oluyor. yoksa konsol doneminde cikanlarin hepsi yarim, hep eksik, hep tatsiz, hep gorsel ve interface olarak da dumbed down.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2d oyunlarin kapasitesi belli ama iste satis olarak problem orda, milyona gelen yok, malum son ornekler hep. buyuk firmayi ayakta tutacak kadar satmiyorlar, oncedende bu kadar satiyordu zaten iste tek cok satan bg.ydi.

seganin mesela bir oyuna devam oyunu yapmak icin kriteri en az 2 milyon satis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rpg elitistleri icin iyi oyun = 1999 grafikleri kullanan, izometrik ve tercihen turn based text yigini cunki

izometrik oyunlar niche bi kitle disinda kimseye hitap etmiyor artik, teknoloji gelisti. ben oyun ne kadar iyi olsada "immersion" alamiyorum izometrik oldugu zaman. benim icin RPG demek once immersion demek sonra choices matter demek. kurallar filan cok onemli degil. masaustu oynarken DM in anlatim kabiliyetine ve hayalgucumuze gore bu imemrsioni yakaliyabiliyorduk oysa oyunlarda bu boyle olmiyor. ilk mass effect sahane bir action RPG idi cunki immersion cok iyiydi. DA origins bile sirf o kucuk origin hikayeleri ile bu tadi yakaliyordu, oyun boyunca "ben cousland ailesinin son hayatta kalaniyim" tadinda gazi verip beni bagli tutabildi yani.

eski izometrik oyunlar kotumuydu peki? hayir. eski kalsikelrin hepsini oynadim ve cogu hala favorimdir, FPS misal RPG lerde tiksinirim gene ama might and magic 6&7 nin kalbimde hala ozel bir yeri vardir. oyle cok agir diyaloglu oyunlarda degillerdi, hack and slash diye o zamanda "bunalr rpg diil" diyorduk oysa bugun baya baya hardcore rpg gibi duruyor yeni cikan oyunlarin yaninda.

su izometrik fetishlerinden vazgecmedikleri surece benden metelik islemez hicbir projeye, divintye verdigim paraya acidim, oyun cok iyi ama yok yani artik sarmiyor devasa haritada hap akdar karakterler ile oynamak. direk WASD kullansak gene gam yemicem ama RTS oynar gibi mouse ile karakterleri yonetmek cok baydi beni artik. genel oyuncu kitlesinede hitap etmiyor bu yavas, heyecansin ve immersiodnan uzak oynanis tarzi.

ha cozum FO3 gibi gidip FPS yapmakta degil, origins cok guzel arayi bulmustu. izometrik kamerayi optional yaptigi icin oyunun %80 ini gayet rahat 3rd person oynamis, zor yerlerde plan program gerekince degsitirmistim.

hikaye vs konularini 1500 defa yazdik zaten, seslendirme olunca diyalog olmiyro oyle. bloodlines ornegi kotu cunki branchlamiyan son derece lineer bi hikayesi avrdi, konusulabilen akrakter sayisida cok azdi. oyunun cogu ayni haritada gectigi gibi birde ustune kisa idi hani. vampir klanlari arasi entrikalarin islendigi oyuna gider ama "dunyayi kotulerden kurtarma" temali oyunlarda olmiyor bu iste.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...