Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4


Feamer

Öne çıkan mesajlar

axedice said:

Speechi alternatif bi encounter skilli olarak konumlandırmakla, dialog ağaçlarını tırpanlayıp basitleştirilmiş kısa konsol cümleleriyle oyunu rpgden aksyona çevirmeyi bir mi tutuyorsun sam? Al çok sevdiğin fallout3ten dialoglar

Fallout 1 ve 2 eksiklerine rağmen keyifli sistemleri olan birer "RPG"ydi. Fallout3 bi shooter hybrid oldu. Kendi adamınız bile çelişen ifadelerinin arasında aaah ah xeşke skiller statlar biraz daha karmaşık olsa sistem daha derin olsa diye hayıflanıyor. Biz de diyoruz ki mis gibi settingi sırf MASS APPEAL yüzünden iç ettiler, basitleştirdiler, common denominator seviyesine (bodrum seviyesi lel) çektiler. Bunu mu istiyorsunuz? Morrowindden sonra obliviana yapılanları mı tercih ediyorsunuz? Konsol kitlelerinin rahat okuması için fontları büyütülüp karakter sayısı kısıtlanan dialoglarla daha mı rahat oyun oynuyorsunuz?

Tarafını seç sen de sam. Çünkü badhesda oyun yapınca ikisini birden alamıyorsun, birinden biri geliyor.

al çok sevdiğin witcher 3'ten dialoglar:
http://cdn3.dualshockers.com/wp-content/uploads/2015/05/Witcher3-31.jpg
google'da arıyorsun sayfalarca bir tane dialog olan ss çıkmıyor, o kadar önplana çıkarmışlar yani oyunu tanıtırken.
http://www.incgamers.com/wp-content/uploads/2014/08/witcher-3-615x340.jpg
kısa konsol cümleleriyle dediğin oyunlar zaten hepsi poe hariç (wasteland2'yi dialogdan saymıyorsundur artık herhalde, morrowind dialogu zira) piyasada çıkan. oyunun tv'de oynanabilmesini istiyorsa şirket yazılar büyük olacak mecbur, seslendirme istiyorsa da seçenekler çok dallanıp budaklanmayacak. bu gayet teknik bir mesele, seni alsak koysak bethesda'nın veya cdprojektred'in başına, sen de değiştiremeyeceksin. "konsolda satmayalım oyunu pc exclusive yapın" diyebilirsin düzeltmek için, şirketin de batar interplay bros gibi haklarını satmaya çalışırsın 15 yıl boyunca.

ben gerçekçiyim, mevcut multi-platform dünyasında bu bütçelerle yapılan dev oyunların kendi sınırlamaları içinde en düzgün nasıl yapılabilir ona bakıyorum. pc exclusive'lerle kıyaslamaların beyhude bir çaba çünkü nasıl bir total war'u konsola koyamıyorsak, poe'yi de konsola koyamayız aynı şekilde bu gayet basit.

ha ama bakıyoruz zaten derdiniz de o değil çünkü obsidian yapınca bir anda beğenilmeyen fo3 sistemi kıymete bindi, gene aynı tek satırlı, 3 seçenekli sistem. sistemse sorun onun da beğenilmemesi lazımdı demek ki mesele o değil. yazarlık denirse o da subjektif bir olay, sen kötü dersin ben tatminkar derim bir yere varacak bir tartışma değil. bethesda'nın zaten ilk dialoglu oyunuydu, skyrim'de ilerlettiler. fo4'de gerilemesi için neden göremiyorum, gene senin beğeneceğin kadar olmasa bile ilerleyecektir.
axedice said:

Fallout hakkını aldılar evet. Bi arcanum kaldı geriye, umarım sierra revivalla birlikte onu da saçma bi konsol shooterına çevirmezler.

KS projesi olan shadowrun, divinity ve pillars muhteşem oyunlar, bi WL2 beklentileri karşılayamadı rushlandığı için. KS sayesinde inanılmaz bi gelişme var rpg piyasasında.

şu da yanlış, divinity ks projesi filan değil. bankadan faizli borç alacaklarına ks'ten pre-order açtılar. shadowrun ve poe var sadece. ks ks diye yere göğe konulamayan yerden 3 yılda topu topu 2 oyun çıkmış yani seni tatmin eden. yılda 0.66 oyun oynayıp yılın geri kalanını forumda şu başlıklarda dövünmeye harcıyorsun. ben de srpg meraklısı olarak senden bile daha az tatminkar oyun bulabiliyorum, ona rağmen şu yakınmalarının onda birini yapmıyorum yani. biraz gerçeklik kontrolü yap kendine, bu kabullenme sürecin hala bitemedi ve her fo4 vs başlığı uplandığında tekrar aynı şeyleri temcit pilavı gibi yazıyorsun. ben bile xcom başlığında şunun onda biri debelenmedim ki dumbed down'un dibine vurmuş oyun tabletlerde satabilsin diye sizin bayıldığınız firaxis. fo4'ü tablete uygun yapsalar hayal bile edemiyorum artık.

son söz olarak pc exclusive oyun istiyorsanız gaben'a ve early access'e sövmeyi bırakın çünkü o ks ks projesi dediğiniz oyunların hepsi steam early access'in ekmeğini yedi yıllarca. bu şirketler de zaten steam gibi lıkır lıkır full price gelir damlatacak bir satış platformu olmadan ks'teki bir aylık early bird satışlarıyla kasalarını döndüremez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

witcher3^ü oynamadık,bi oynayalım ondan soınra diyaloga laf ederiz edilecekse

ben obsidian'ın yaptıgı fallout'uda 1-2 kıvamında saymıyorum,fo3'e göre iyiydi,ama broken harts dlc'si dışında o fallout hissiyatını bana yaşatmadı oyun,hele o kırmızı sisli dlc neydi ya,dead money mi,peeeh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
al çok sevdiğin witcher 3'ten dialoglar:


Çünkü 5 yıl önce çıkan bi oyunla hala çıkmayan bi oyunun demosunu, dialogların geçtiği bölümlerin bağlamından bağımsız karşılaştırmak çok mantıklı. Ya bunlarla 2 hafta sonra gel, ya da W2 muadillerini bul.

said:
kısa konsol cümleleriyle dediğin oyunlar zaten hepsi poe hariç (wasteland2'yi dialogdan saymıyorsundur artık herhalde, morrowind dialogu zira) piyasada çıkan. oyunun tv'de oynanabilmesini istiyorsa şirket yazılar büyük olacak mecbur, seslendirme istiyorsa da seçenekler çok dallanıp budaklanmayacak. bu gayet teknik bir mesele, seni alsak koysak bethesda'nın veya cdprojektred'in başına, sen de değiştiremeyeceksin.


Bana gelene kadar kotor2, alpha protocol, bloodlines, witcher ve new vegas full seslendirme oyun yapılabileceğini gösterdi. Bunları tvde de oynayabiliyorsun, büyük ekrana uyarlanmayacak oyunlar değil. Mesele dialogların fontu seslendirmesi vs değil, mesele içerik kalitesi. Daniella Steel romanı gibi yazmaları, ki o bile daha kalitelidir. Konsol oyuncularını tv seyircisi seviyesinde görüp ona göre hareket eden de ben değilim yapımcılar.

said:
"konsolda satmayalım oyunu pc exclusive yapın" diyebilirsin


"AAA" oyunlara demiyoruz artık, zaten o pazarda da ilgimizi çeken pek bişey kalmadı.

said:
yazarlık denirse o da subjektif bir olay, sen kötü dersin ben tatminkar derim bir yere varacak bir tartışma değil.
Göz, nizam? Quest tasarımları, hikaye derinliği, companion derinliği, reactivity? Bio ve badhesda oyunlarda nerede bunlar? Mass appeal için tırpanlanıyorlar.

said:
divinity ks projesi filan değil.


KS öncesi divinity hikayesi ve sistemi vs KS sonrası diye bi araştır lütfen, crowdfunding sayesinde oyunda neler değişmiş paranın yapamayacağı hangi geliştirmeleri yapmışlar. Sonra şu beyanını bi gözden geçir.

said:
yılda 0.66 1 oyun oynayıp yılın geri kalanını forumda şu başlıklarda dövünmeye harcıyorsun.
Bu işin fıtratında var diyip kabul mu edeyim? Rüyalar swf mi koyalım her mesaja? Sizler de bizim gibi tepkinizi açıkça koyabilseniz bişeyler değişir. Ünlü bir türk düşünürünün dediği gibi "oyun şirketleri karı maksimize etmek için çalışıyor" , eh maximize ettirme sen de.

said:
son söz olarak pc exclusive oyun istiyorsanız gaben'a ve early access'e sövmeyi bırakın


Gaben tek kalınca saçmalamaya başladı iyice, heretic damgasını boş yere yemiyor. Gog vb. yapılanmaları destekleyip rekabetçi bi ortamda yaşamalarını ve ona göre hareket etmelerini sağlamak lazım, yine bilinçli müşterilikle olacak bi iş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kâr olayı için, asıl sorun hem azınlık olmamız hemde kemik pazar sayılmamız. eskiden de böyleydi ama tek farkı, oyun oynayacak kitle tamamen bizden oluşuyordu, şimdi pazar çok genişledi, yapımcılar bile eski nesil bilgisayar oyununda bi haber olabiliyor veya ismini unutum hamburger gibi tipleri firmalarına alıp onlardan satış beklentisinde bulunabiliyorlar...

bunun üstesinden gelmenin görünen tek yolu kickstarter. daha önce, 1-2 senedir her fırsata belirtiğim gibi benim ks den beklediğim en büyük kazanç üretim bandı sistemine dönen oyun sektörünü, tekrar "atölye" standardına döndürmesi...

mesiydi, zira yukarıda yazdığım işler de olunca insanın pek hevesi de kalmıyor artık, terzi işi beklerken adamlar fasoncu kafasına bürünüyorlar...

ve maalesef ks den başka benim görebildiğim bir çıkar yolu göremiyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Çünkü 5 yıl önce çıkan bi oyunla hala çıkmayan bi oyunun demosunu, dialogların geçtiği bölümlerin bağlamından bağımsız karşılaştırmak çok mantıklı. Ya bunlarla 2 hafta sonra gel, ya da W2 muadillerini bul.

düzeltelim: 8 yıl önce çıkan oyunla bugün çıkan oyun. witcher2 dialoglarını da koyalım, skyrim ile aynı ayarda. gene tek satırlık 3-4 seçenek.
http://i.imgur.com/hCyqc.jpg
http://www.paperspencils.com/wp-content/uploads/2012/02/witcher2-conversation.jpg
said:
Bana gelene kadar kotor2, alpha protocol, bloodlines, witcher ve new vegas full seslendirme oyun yapılabileceğini gösterdi. Bunları tvde de oynayabiliyorsun, büyük ekrana uyarlanmayacak oyunlar değil. Mesele dialogların fontu seslendirmesi vs değil, mesele içerik kalitesi. Daniella Steel romanı gibi yazmaları, ki o bile daha kalitelidir. Konsol oyuncularını tv seyircisi seviyesinde görüp ona göre hareket eden de ben değilim yapımcılar.

witcher'ı koyduk işte birşey yok, o da konsol için yapılıyor zaten dev'in kendi beyanı var "konsol oyuncusunu horgörmeyin ben de konsolcuyum" diye. kotor2, alpha protocol, bloodlines filan bunların hepsindeki konuşulabilen npc'leri toplasan bir fo3 rakamına yetişmez. new vegas aynı zaten onu hiç saymana hacet yok. gene tek satırlık dialoglar, üç satırlık cevaplar.
said:
"AAA" oyunlara demiyoruz artık, zaten o pazarda da ilgimizi çeken pek bişey kalmadı.

evet w3 hype trenini ben işletiyorum konsolcu olarak, siz değil.
said:
yazarlık denirse o da subjektif bir olay, sen kötü dersin ben tatminkar derim bir yere varacak bir tartışma değil.

göz nizamla da bakınca anlattığın gibi bir fark yok, dediğin herşeyi oynadım. obsidian değil bethesda damgası bassalar gene beğenmezdin nv'yi gayet net, nv daha iyi ama çok büyük fark yok.
said:
KS öncesi divinity hikayesi ve sistemi vs KS sonrası diye bi araştır lütfen, crowdfunding sayesinde oyunda neler değişmiş paranın yapamayacağı hangi geliştirmeleri yapmışlar. Sonra şu beyanını bi gözden geçir.

gözden geçirecek birşey yok, adam oyunu yaptılar, pre-order paralarıyla ekleyip geliştirdiler. ks diye bir site olsa da olmasa da çıkacaktı o oyun. ks projesi filan değil. o mantıkla bakarsak steam early access projesi diyelim saydığın bütün oyunlara. ne de olsa hepsi early access sırasında feedback ile geliştirildi. kıstası o değil.
said:
Bu işin fıtratında var diyip kabul mu edeyim? Rüyalar swf mi koyalım her mesaja? Sizler de bizim gibi tepkinizi açıkça koyabilseniz bişeyler değişir. Ünlü bir türk düşünürünün dediği gibi "oyun şirketleri karı maksimize etmek için çalışıyor" , eh maximize ettirme sen de.

hayır kabul etme tabii beğenmiyorsan da tepkini yanlış yerde koyuyorsun. gidip bethesda forumunda yaz. ben xcom'u beğenmeyince gittim 2k forumunda yazdım. burada tribünlere oynayarak hiçbirşey değişmez, adamlar buraya bakmıyor da görmüyor da. buradaki oyuncuların alıp almaması adamların gelirini de etkilemiyor. etkilese de haberleri olmaz gene neden etkilendi.
said:
Gaben tek kalınca saçmalamaya başladı iyice, heretic damgasını boş yere yemiyor. Gog vb. yapılanmaları destekleyip rekabetçi bi ortamda yaşamalarını ve ona göre hareket etmelerini sağlamak lazım, yine bilinçli müşterilikle olacak bi iş.

gog'u da gördük işte geçen hafta, müşteri ucuz key almasın diye yırtındı adamlar. rus key'leriyle soluyan forumumuz gog ucuz keyleri yarın öbürgün banlayınca gelip burada "gog heretic" filan da der, önden yazayım ben de şaşırmayın. şirketleri vakıf gibi görmeyi bırakıp beklentileri ona göre şekillendirin şaşırmamak için böyle. hepsi iş yapıyor ama bazıları müşteriyi kısa vadede sağmak yerine daha düzgün ve ucuz hizmetle uzun vadeyi hedefliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

boşuna 2 araba ss koyuyorsun. fallout 3 çok kötü bir RPGydi. new vegas'ın da aynı sistemden motordan cart curttan sorunları vardı ama en azından iki kelimeyi bir araya getirebilmişlerdi. questler factionlar karakterler arasında DAĞLAR KADAR fark var. bethesda yapamıyor işte. yapamadığı için 200 saat playtimeın var zaten. kafanıza göre customize edip kendi hayal dünyanızı kurmak zorunda kalıyorsunuz çünkü base game shit tier oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben vegas'ı da 200 saat oynadım, fo3'ü 200 saat oynadım zaten playtime olarak değişiklik yok, dialoglar da nv oyunumun %5'ini filan kapsar herhalde. daha fazla beklentim de olmadı, tatmin oldum. dediğim gibi nv yazarlığı daha iyi ama nihayetinde gene arcanum, bloodlines dönemi filan değil. seslendirme olmayınca bir kamyon yazı yazılabiliyor zaten biliyoruz hepimiz.

norak rakamlarla konuşmuş zaten ss'e çok hacet de kalmamış. neyse ben de aynı şeyi dedim, siz de aynı şeyi dediniz zaten yıllardır aynısını konuşa konuşa biliyoruz artık birbirimizin ne diyeceğini az çok. şu tartışmalardaki satırları toplasak bir poe çıkardı. :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yazinin kac k oldugu degil oyunun ne kadarini kapsadigi onemli. bir de oyun icindeki lorebook lar ve beastiary tarzi metinler o rakama dahil edilmeli mi? tabi ki immersion katiyor ve lore a cekiyorlar ama hikayenin gercek parcasi degiller.

da:i bana cok daha konsol tarzi bos hack&slash geliyor fo:nv den. halbuki norak in rakamlarina gore cok daha fazla text/dialog var.

demek ki olay text miktarindan cok o textin ne kadarinin hikayeye katki yaptigi ve gameplay suresinde ne kadar siklikla karsilasildigi. da:i de onlarca saat uc bes quest dialogla bir zone da zaman gecirebilirsiniz. main questi ilerletmediginiz surece yuz saat oynayip bunun bir saatinde bile dialog gormemis olabilirsiniz.

halbuki torment rakamlara gore cok daha az satir text ama tamami hikayenin icinde ve surekli karsiniza cikiyor.

yani onemli olan, contentin ne kadari dialog&text ve hikayeye etkisi ne? ve tabi ne kadar iyi yazilmis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi Skyrimde Dialog felan mı var?
LAn bildiğin UO seviyesinde dialog olan oyun skyrim oblivion felan. Oblivionda hala aklıma geldikçe gülerim vampir olunca dur dur diye üstüne koşan guard sokak arkasında arkadaşını ömüp hafif insana benzeyince ooo "savior or kvatch" diye boynuna sarılıyodu.

Konsol fagler yüzünden adı rpgye çıktı skyriminb felan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

elder scrolls serisini cok severim ben. daggerfall un, morrowind in hep hastasıydım. obliviondan nefret etmistim ama skyrim i seviyorum. vanilla hali fena leş ama modlarla nefis bir oyun oluyor. ancak elder scrolls kendi icinde bir ekol. mantığı exploration olan bir açık dünya. ayrıca skyrim in dialogları, questleri falan kötü değil. abartmayalım.

yıllardır varolan ve nerdeyse kendi genresini tanımlamış bir seri. konsolla buluşana kadar daha guzeldi ama napalım eldeki ile yetinecegiz.

burada mesele konsol tabanlı ve elder scrolls mantığında bir formül FO ya çok yakışmıyor. illa öyle olacaksa da NV gibi olsun. FO3 çok sığ kalıyordu, ancak modlarla adam edebilmiştim. FO3 ün en zevk aldığım quest, hikaye ve npc leri hep mod. Bethesda dan bir willow çıkmadı, bir vilja çıkmadı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...