Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ateiste havaalanında dayak girişimi


Aket-Atum

Öne çıkan mesajlar

Böyle aptal saptal muhabbetlerde direkt mp3 çalardan telefondan kayıt falan açıyorum ben. Geçen sene ev sahibine 1 ay önceden haber vermemize rağmen sözleşme tarihine kadar kalan parayı (6ay) istemişti, gittim konuştum tarihi falan belli şekilde kayıt aldım. Evden çıkarken de depozito için fotoğraf çektim, ev kaynaklı ve bizden kaynaklı oluşan sorunlar için. Ne derece işe yarardı, avukat değilim bilmem etmem ama hiç bir kanıt olmamasından iyi olduğu kesin.

Sonradan imana geldi amca, gerek kalmadı dava açmalara.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imamizer said:

Katibim said:

Tekrar söylüyorum inançlı bir müslüman olarak ben , müslümanlığın her türlü insana -ateist olur yahudi olur hristiyan olur- karşı saygılı bir tutumda olduğunu onların ne olursa olsun haklarının gasp etmediğini son möslömön döğölsön TÜÜ tadında olmayan insanlar olduğunu düşünüyorum... Haa o insanlar Türkiyede varmı vardır ama biz göremeyiz sanırım...


said:

"O halde, hürmetli aylar çıkınca artık öbür müşrikleri nerede
bulursanız öldürün, onları yakalayıp esir edin, onların
geçebileceği bütün geçit başlarını tutun. Eğer tövbe eder, namaz
kılar, zekât verirlerse onları serbest bırakın. Çünkü Allah
gafurdur, rahîmdir." (Tevbe, 9/5)


said:

nisa 89. ayeti:
"Arzu ettilerki kendileri küfre saptıkları gibi sizde sapasınız beraber
olasınız.Bu sebeple onlar allah yolunda hicret edinceye kadar
içlerinden dost edinmeyin.Eğer bundan yüz çevirirlerse yakalayın ve
bulduğunuz yerde öldürün.Onlardan ne bir dost edinin ne de bir
yardımcı."


said:

nisa 91. ayet:
"Hem sizden hem de kendi toplumlarından emin olmak isteyen
başkalarını da bulacaksınız. Bunlar her ne zaman fitneye
götürülseler ona baş aşağı dalarlar (daldırılırlar). Eğer sizden uzak
durmaz, sulh teklif etmez ve ellerini çekmezlerse onları yakalayın,
rastladığınız yerde öldürün. İşte onlar üzerine sizin için apaçık yetki
verdik."


Savaş zamanından bahsediyo, havalanındaki cafenin kapısında bekleyin demiyo oralarda. Burdan bir yorum çıkacaksa da savaşta teslim olan düşmana zarar vermenin kesinlikle günah olduğudur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

7 sayfa boyunca tartisilmis olay. Iste bu kadar basit toplumda calkanmaya sebep olmak. Olay dupeduz yalan, kurmaca. Cumlelerden, tasvirlerden belli. Burada rolleri degistirip ayni tarzda yaziyi Akit gazetesinde bir kose yazari yazsa ayni seyler olacak. Maksat koyunlari gutmek iste.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wot

Peki, bu ayet nasıl anlaşılmalıdır? Bu ayet gerçekten Müslüman-gayrı Müslim ilişkilerini mi belirliyor yoksa burada anlatılan başka bir şey mi var? Bunu anlamak için bu ayeti öncesiyle beraber okuyalım. Tevbe suresini 1. ayetten itibaren okursak 5. ayette öldürülmeleri istenen müşriklerin “bütün müşrikler” olmadığını, “antlaşma yapıp da antlaşmayı bozan savaş suçlusu müşrikler” olduğunu görürüz.

1) Antlaşma yaptığınız müşriklere, Allah ve Elçisi tarafından yapılan ilişkiyi kesme duyurusudur.
2) Bu topraklarda dört ay daha dolaşın. Bilin ki, Allah’ı çaresiz bırakamazsınız. Ama Allah, görmezlikten gelenleri (kâfirleri) rezil eder.
3) Bu büyük hac gününde Allah ve Elçisi tarafından bütün insanlara bildirilen şudur: Allah’ın o müşriklere desteği yoktur; Elçisinin de öyle. Ey müşrikler, tevbe ederseniz hayrınıza olur. Sırt çevirirseniz bilin ki, siz Allah’ı çaresiz bırakamazsınız. Görmezlikten gelenlere (kâfirlere) acıklı bir azabı müjdele.
4) Bu duyuru, sizinle antlaşma yapmış ve daha sonra bir kusur işlememiş, size karşı kimseye destek vermemiş müşrikleri kapsamaz. Onlara karşı olan andınızı süresinin sonuna kadar tam yerine getirin. Allah korunanları sever.
5) (Dört) yasak ay[1] çıkınca o müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün. Onları yakalayın, onları kuşatın, onlar için her gözetleme yerinde oturun. Ama tevbe ederler, namaz kılarlar, zekât verirlerse yollarını açın. Allah’ın bağışlaması çok, ikramı boldur.”

5. ayette anlatılan müşrikler; savaş suçlusu olan, antlaşmayı bozan müşriklerdir. Ayetleri dikkatle okursak bunu çok kolay anlarız. Çünkü birinci ayette “anlaşma yaptığınız müşriklere ilişkiyi kesme duyurusudur.” dendiğine göre ayetler tüm müşrikleri/gayrı müslimleri kapsamaz.
4. ayette de “antlaşmayı bozmayanların ve Müslümanların aleyhine çalışmayan müşriklerin hariç tutulduğu” söyleniyor. Demek ki bu ayetteki ilişkiyi kesme duyurusu, anlaşma yapılan her müşrikle ilgili değildir.
5. ayette de “o müşrikler” deniyor. 4. ayette antlaşmayı bozmayanlar hariç tutulduğuna göre geriye sadece “antlaşma yapıldığı halde antlaşmayı bozan müşrikler” kalıyor.
Ayetteki ilk muhataplar Mekkeli müşriklerdir. Onca suçlarına rağmen yine de bunlara dört ay süre tanınıyor ve yanlıştan dönenlere (tevbe edenlere) ve çekip gidenlere dokunulmayacağı bildiriliyor. Ayet böyle olduğu halde ayeti bağlamından koparıp burada “o müşrikler” diye anlatılan müşrikleri, “tüm müşrikler” olarak anlamak ve bu ayeti Müslüman-gayrı Müslim ilişkilerinin merkezine oturtmak tam bir cinnet olsa gerektir. Zaten dikkat edilirse ayette; “el-müşrikîn” kelimesi geçiyor. “el- müşrikîn” “o müşrikler” demektir. Arapça kurallara göre bir kelimenin başına belirlilik takısı (el) gelirse bilinen bir şeyden bahsediliyor demektir. Dolayısıyla 5. ayette bahsedilen müşrikler tüm müşrikler değil, antlaşmayı bozan müşriklerdir. Ama maalesef tarihte, bu özel olayı anlatan ayetler tüm müşriklere genellenmiş ve buna göre hukuk oluşturulmuştur.
Aslında bu ayetler, Mumtehine suresi 8-9. ayetlerle ilgili bir örnektir.


ek: 60. Mumtehine 8:
Allah, din konusunda sizinle savaşmamış ve sizi ülkenizden çıkarmamış olanlara iyilik yapmanızı ve onlara karşı adil davranmanızı yasaklamaz. Allah herkesin payını verenleri (adil davrananları) sever.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...