Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

creep blocklama


cempostaci

Öne çıkan mesajlar

evet

... said:

In order to level up, Heroes must earn Experience. When a unit dies in Dota, it gives experience to all Heroes in a 1200 AoE based on its level. Experience is split among all Heroes in the AoE. If a Hero is killed more than 1200 units away from their killer, the killer still gains a share of Experience. Allied unit deaths do not grant Experience.
Denied units will grant a fixed amount of Experience, either 36 for Melee Heroes or 18 for Ranged Heroes. This Experience is still split among all Heroes in the area. Additionally, summoned units will only give half of their normal Experience when killed.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dakikalarca süren oyunda küçük bir ayrıntı değil creep block. side lane'lerde çok çok önemli olmayabilir ama orta lane için direk hayati önemi var. yokuşun üstünde kaldın mı lanede bayağı bir avantajın oluyor. ki bence side lanede de önemi var.
side laneler için şöyle birşey var, kısa lane genelde blocklamaz çünkü blocklar da, karşı takım blocklamazsa creepler kule altında karşılaşır ve kısa lane kule yüzünden itmeye başlar. ha iterse ne olur? örneğin trilane vs solo hard lane'se durum beleş exp kazanır adam. ayrıca o sırada adamı gankleyebilme ihtimalinizi bayağı düşürür. uzun lane de tamamen aynı sebeplerden genelde blocklar, ki hele adam solo hard lane yapıyorsa blocklamazsa aptallık eder. ha stack camp'ine ward koyup, veya orman lane arası ağaçları kesip falan yetişmeye çalışıp da yetişemezse block'a o ayrı. ama o herkesin aynı anda başladığı modlarda(captain's mode ve random draft) olmuyo genelde tabi :).

middeyse olay farklı. birincisi üstte durmak demek %25 evasion kazanmak demek. midde lane'i ileri geri götürmeyi bilmek çok önemli. genelde amaç çift dakikalara yaklaşırken itmek ki gidip şişeni doldurabilesin rune'lerle. bunun için bir de şişe almak lazım tabi. şişe almak için last hit lazım ilk dakikalarda. bu ne demek, adama deny'latmican; sen deny yapıp, last hit yapıcan. eh bunun için de block yapman lazım ki, creepler senin tarafında toplaşsınlar, hepsi adamın vuruşlarından %25 evasion alsın. ha bir de tabi harass mevzusunda da avantajlı olacaksın o dönemde. o ilk bir, iki dakikada adamı bayaa bayaa da dövebilirsin tepeden. %25 evasion hakikaten az birşey değil çünkü. zaten harass da çok önemli mid lane'de. canı az olan adam rune almaya tırsar çünkü.

mobility'in yüksek değilse (ki yüksekse bile yapmak lazım), adamdan rune'ü kapmak için ya çift dakikalara yaklaşında lane'i pushlayıp adamı creeplerle beraber kulenin arkasına iticeksin, ya da adama damage verip rune'e gitmekten korkmasını sağlayacaksın. yarı canla gidemez adam rune'e. çift dakikalara gelirken ittiğin lane de zaten kule sayesinde sen geri geldiğinde yeniden nehrin ortasına oturmuş olacaktır muhtemelen. adamı harasslamaya devam ondan sonra.

şimdi creep pull'la ilgili de özellikle ortada işe yarayacak bi iki şey söyleyeyim.
mid playden bahsedicem burada sadece.

-ranged creeplerin canı az, damage'ı fazla
-melee creeplerin canı fazla, damage'ı az
bu demek ki lane'i en çok itenler itenler ranged creepler. ama creepler targetlarını özel durumlar haricinde değiştirmiyorlar, çünkü normalde en yakındakine saldırıyorlar hep ve 2 sn'de resetleniyor targetları(yanında dost hero'ya dalınmazsa) ve ranged creepler en geriden geliyorlar. bu demek ki rangedler en son ölüyor.

şimdi bu ne demek? bu şu demek:
ilk başta blocklarken sadece bir creep'i önden yollayıp diğer üçünü blocklarsan, tek creep 4 düşman creep'iyle nehirde veya onlar da blocklanmışsa nehrin karşısında buluşacak demek. 4 creep de buna saldıracaklar ve diğerleri gelene kadar/geldikten sonra da ona saldırıp öldürecekler. ve 4'e 3 kalan düşman lane'i itecek. high ground senin olacak. ha diyelim durup dururken geri çekmek istiyorsun lane'ini. ilk block değil yani. ne yapabilirsin? ranged creep'i öldürmek gerekiyor. düşman heroya attack verirsin, düşman creepleri peşine takılır 2 saniyeliğine senin. sen de onları kendi ranged creepinin tepesine getirir bırakırsın. düşman lane'i pushlanır hemen sonrasında. ha ranged creepi öldürtemezsen de 2 saniye düşman creepleri sana vurduğu veya seni kovaladığı için sadece, bu sefer de senin lane pushlar.

bir de en klasik lane control taktiği creep stack + pull da onu her yerde anlatıyorlar zaten :p.

aha video da şu var creep aggrosunu anlatan:
http://www.youtube.com/watch?v=lOXljong68E

serinin geri kalanı da hoş o videoların, fena şeyler anlatmıyolar. mesela şu videoda bile drowundur, huskarındır, clinkzndir vesairenindir autoattack skillleriyle nasıl inanılmaz rahat harasslayabileceğini anlatmış ekstradan.

ha earthshakerın fissure'u da lane'ini pushlatır gibi geliyor bana, creepleri kulenin altına sokar yani. dota'da hiç denemedim gerçi. hon'da da noobduk yaparken o muhabbeti.

bayaa bayaa wot yazmışım, çevreye verdiğim rahatsızlık vs vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BlueDreams said:

Adam ward al demis neutral spawni engellemekten bahsetmis muhtemelen hero es olunca kafalar karisti tabi.


eheh,bende boyle anladim.topicte konu baska yere kaymis.

Konuyu kim acmisti bilmiyorum ama birisi fissure block olayini kendisinin kesfettigini iddia ediyordu,o geldi aklima.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

S-H said:

BlueDreams said:

Adam ward al demis neutral spawni engellemekten bahsetmis muhtemelen hero es olunca kafalar karisti tabi.


eheh,bende boyle anladim.topicte konu baska yere kaymis.

Konuyu kim acmisti bilmiyorum ama birisi fissure block olayini kendisinin kesfettigini iddia ediyordu,o geldi aklima.


0ne'dı onu yapan, sayfalarca vurdu millet. ilk sayfalardaki postuna bakılırsa o da kabul eder gibi olmuş işe yaramadığını.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yalniz 2 konu arasinda fark var sizin kabullenmek istemedigiz. o topikteki videoda yaptigim seyde creepler dusmanin 2. kulesine kadar gidiyo. 3 wave zaten oyun basi lvl farki icin yeterli. karsidan gelen wave leri ise axe veya lone droid rahatca tutuyodu.

bu topicde soylenen ise creep block.

misdirection ile creep block'u ayni sey olarak dusunuyosaniz bilemem tabi. ahaha.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...