Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Teleservice ve Garanti Dışı Kalmak


Theridone

Öne çıkan mesajlar

Selam,

geçen yıl 11. ayda Vatan Bilgisayar'dan (Internet şubesinden) Xperia x10 Mini Pro almıştım.

Geçen ay şarj almamaya başladı, farklı şarj aletiyle de denedim yine olmadı. Cihazda sorun var heralde deyip gittim verdim Vatan Bilgisayar Bornova şubesine.

Onlar da benim yerime teleservice'e göndermişler. Garantiden bakan şirket sanırım o.

Geçen cumartesi telefon geri geldi diye haber ettiler. Ben de koştum gittim almaya.

Telefonum garanti dışı kalmış.

Servis raporunda yazan şey de

Cihazınızın genel kontrolleri sırasında şarj konektörünün kullanıcı kaynaklı hasarlı olduğu tespit edilmiştir.


Hazarlı parçanın resmi talep edilirse sağlanabilir.



(Burası boma)

Cihazınız ücret mukabilinde yenisi ile değiştirilebilir.

Yani "sen telefonu bize vercen, biz de sana sıfır cillopunu vercez" demek sanırım bu.

Teklif edilen değişim bedeli: 620 TL


Cihazın geçen yılki fatura bedeli : 519 TL

Ne yapabilirim bunlar için? Hakem heyetine gitmeye değer mi ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fistan said:

ben tahrip etmedim durduk yere tahrip olmus



http://i.imgur.com/zCGCB.jpg




benim tahrip ettiğimi varsayalım.

bir parçanın değişmesi gerekmez mi, komple cihazı niye değiştiriyon derler adama.

hadi cihazı değiştiriyon, neden 1 sene sonraki fiyatı yüksek :)

bu arada telefonu açan olmadı. ben bi rage olayim.

BabacumMostors said:

100 tl farkla yenisini mi veriyorlar? yoksa eskisini alıp üstüne bir dfe yeni parası mı istiyorlar?

sanki aradaki farkı istiyorlar gibi, pert olan araç mantığında


aradaki farkı istediklerini sanmıyorum ben ya, eğer öyle olsa fark derlerdi sanırım

tüm telefonları çalıyor ama açan yok.

5 bölgesi var, hepsinde durum aynı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

telefon gerçekten kendi kendine şarj almamaya başladıysa, tüm parçaların garanti kapsamında değişmesi gerekir diye düşünüyorum. şayet sen suyun içine düşürdün de burada bir katakulli çevirmeye kalkıyorsan heç gusura galma gardaş derleeeerr.

memlekette teknik servis standardı olmayınca milleti maymun ediyorlar oradan oraya, bunların hiç birinden sonuç alamazsan belli bir limiti var tüketici mahkemeleriyle ilgili bilmem kaç paraya kadar şurası bilmem kaç paradan yukarısını şurası ilgileniyor diye. bakmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kavurma said:

telefon gerçekten kendi kendine şarj almamaya başladıysa, tüm parçaların garanti kapsamında değişmesi gerekir diye düşünüyorum. şayet sen suyun içine düşürdün de burada bir katakulli çevirmeye kalkıyorsan heç gusura galma gardaş derleeeerr.


yok abi öyle olsa zaten niye kovaliyim ki peşini. direkt benim hatamdı derim gider tamirciye veririm. zaten ikincil telefonumdu Xperia Neo V vardı onun yerine aldığım. O yüzden pek iplememiştim şarj almama durumunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teleservice'e düşeni allah kurtarsın ne diyim.

iki kez icralık oldum ikisinde de elimde kararın kesinleşmesiyle mahkeme yolundayken para iadesi yaptılar. biri motorola milestone diğer sony xperia s ilkini 46gün sonra tamir ettiler ikincisini 38. tabi ben 31. gün hakem heyetindeyim. çok rezil rüsva bir firma ne çalışanı adam gibi konuşuyor ne de sorun çözebiliyor bu tarz amatör ancak büyük markaları barındıran firmaları biran once ayıklamaları lazım. adamlarda apple var bb var sony var nokia var ama tık yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teleservice inanılmaz kötü bir firma. fiyat çok yuksek olmadığı için tüketici şeysine gidersen çok kastırmadan çözülür.

o yollara girmeden sony türkiyeye başvur derim, teleservice i muhattab alma, gerçi zaten alamıyorsundur, telefona bakmazlar asdsdfd


bi de donanımhaber yolyordam, dilekçe vs için yararlı olabiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sony yardım etmiyor net söylüyorum. ortada komik bir durum var

sony'yi aradım diyorki teleservice ne derse o teleservice'i aradım değişim için sony ne derse o. sony'yi tekrar aradım biz cihazı bile görmüyoruz son söz teleservicein diyor.

adama kafayı yedirtirler. sony gibi bir firmanın teleservice'e bel bağlaması inanılmaz feci bir durum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mevzuat said:

İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.

Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.

Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.

Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilanla görevlidir.


Madem senin bir hatan yok o zaman bu maddeyi dayanak göstererek, malın fatura bedeline göre de dava açacağın yer değişiyor demiştim, tüketici mahkemesine dava açabilirsin.


"Kaynak 2" said:

NEREYE BAŞVURULMALI?
Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 1 Ocak 2006’dan itibaren 724.99 YTL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu durumda, hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır.
Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.
Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.
Şikayet konusu olan hizmetin değeri 724.99 YTL’nin üstünde ve 1.892,63 YTL.’nin altında ise Hakem Heyetlerine başvurulabileceği gibi, Tüketici Mahkemelerine de başvurulabilir.
Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir.



Dava açtığın zaman 4-5 ay yada daha fazla sürede dosya sonuçlanır diye tahmin ediyorum onların işleyişi nasıldır malesef bilmiyorum. Sonraki süreçte de bizi bilgilendirirsin. Emsal olur hepimiz böyle yaparız, bu memleket daha yaşanılır bir yer olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Resmi gazete said:

26 Aralık 2011 PAZARTESİ
Resmî Gazete
Sayı : 28154

TEBLİĞ

Gümrük ve Ticaret Bakanlığından:

4077 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUNUN 22 NCİ

VE TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİNİN

5 İNCİ MADDELERİNDE YER ALAN PARASAL SINIRLARIN

ARTTIRILMASINA İLİŞKİN TEBLİĞ

(TEBLİĞ NO: TGM-2011/2)

MADDE 1 – (1) 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 22 nci maddesinde belirlenen usule göre Türkiye İstatistik Kurumu tarafından bildirilen Üretici Fiyatları Endeksinde meydana gelen ortalama % 12,58 (oniki virgül ellisekiz) oranında artış esas alınarak 1/1/2012 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere;

a) 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 22 nci maddesinin beş ve altıncı fıkrasındaki tüketici sorunları hakem heyetlerinin kararlarının bağlayıcı olacağına ilişkin üst veya tüketici mahkemelerinde delil olacağına ilişkin alt parasal sınır 1.161,67 TL,

b) 1/8/2003 tarihli ve 25186 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin 5 inci maddesinin üçüncü fıkrasında, büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 3.032,65 TL, olarak tespit edilmiştir.

MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ 1/1/2012 tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Gümrük ve Ticaret Bakanı yürütür.


ilk verdiğim 2006 postuymuş bu yeni.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

vatana ben avukatimla konusuyorum, mahkemeye veriyoruz sizi demistim karsimdaki mudur bagyan "tabi verebilirsiniz, bizimde avukatlarimiz var" demisti

o gunden beri vatandan mecbur kalmadikca cop almiyorum


blöfünü yememişler bence burada Viktor. Ses tonu ve diksiyon çok etkili hırbo gibi konuşunca özür dileriz efendim, tabii efendim olayına dönüyor, kibar konuşursan ise "s.klemiyoruz beyler" tavrına giriyorlar. Sizi tüketici mahkemesine veririm tarzı kibar blöfler yenmiyor ama ismin neydi senin neydi ismin söyle lan diye muhabbete girince hafiften tırıs tırıs oluyorlar, "yani efendim ku.." dediğini anda ne demek lan kullanıcı hatası ben buna bir aylık maaşımı vermişim, sokaktan mı topluyoruz lan parayı diye rage atınca, tabii efendim hemen ilgileniyoruz hemen hallediyoruz moduna giriyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paparnoz said:

Viktor said:

vatana ben avukatimla konusuyorum, mahkemeye veriyoruz sizi demistim karsimdaki mudur bagyan "tabi verebilirsiniz, bizimde avukatlarimiz var" demisti

o gunden beri vatandan mecbur kalmadikca cop almiyorum


blöfünü yememişler bence burada Viktor. Ses tonu ve diksiyon çok etkili hırbo gibi konuşunca özür dileriz efendim, tabii efendim olayına dönüyor, kibar konuşursan ise "s.klemiyoruz beyler" tavrına giriyorlar. Sizi tüketici mahkemesine veririm tarzı kibar blöfler yenmiyor ama ismin neydi senin neydi ismin söyle lan diye muhabbete girince hafiften tırıs tırıs oluyorlar, "yani efendim ku.." dediğini anda ne demek lan kullanıcı hatası ben buna bir aylık maaşımı vermişim, sokaktan mı topluyoruz lan parayı diye rage atınca, tabii efendim hemen ilgileniyoruz hemen hallediyoruz moduna giriyorlar.


valla teleservice kvk gibi büyük kurumsal yerlerde sökmüyo o pek, ufak tefek servislerde olur dediğin olay.

sıra gelelim ana meseleye

@viktor

telefonunun şarj soketi ayakları, ki kendi arşivimden koyuyorum bu resmi, aynen şöyle gözüküyo bi teknisyen gözüyle bakınca



hatta biraz daha yakınlaştırınca şöyle oluyo



hatta daha daha yakınlaştırınca oda şöyle oluyo



buda final resmi




şimdi diyiceksin bu resimleri niye koydun kardeş...

teleservice yada kvk gibi kurumsal firmalar müşterinin gözünün yaşına bakmaz, eğer bi kullanıcı hatası yakaladıysa (anakart üzerinde sıvı, çatlak, kırık/kopuk parça, daha önce yetkisiz kimseler tarafından onarım görmüş olması), önce fiyat çıkartarak parça onarımına gitmeyi tercih eder, fakat yukarıdaki resimlerde olusan durumun bi benzeri senin telefonuna olmuşsa(şarja takıp cıkartırken/usb takıp cıkartırken assagı yukarı oynatma yada sert bi sekilde şarjdan cekme neden olur bu gibi durumlara) daha da açık konuşmam gerekirse yeni bi şarj soketi takılıcak olsa dahi (bkz son resim), anakart üzerindeki data yolları kopuk olduğu için yeni takılıcak olan parçanın lehimlenebileceği bir yol olmadığından servis garanti dahili/harici müdahale edemez.

Ama şu var, soket kırık olsaydı, anakart zarar görmemiş olsaydı 50 lira gibi bi fiyat cıkartırlardı, anakart zarar gördüğü için ve onlarda benim koyduğum şekilde detaylı resim çektikleri için onları haksız çıkarman mümkün değil, belki tanıdıklar görmezden gelseler bile onlarda o resimler oldukça, anakartta o kopuklar oldukça eninde sonunda onlar haklı çıkar.

İstersen sadece kargo bedeli ve o parça fiyatı karsılıgında onarımı ben yapabilirim, dışarda bi yer 100 den aşağı fiyat vermez emin ol.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En temizi avukat tanidik varsa i acacak telefon, hukuki dille girecek bu bu yapilir diye, veya cekeceksiniz noterden ihtar. Cidden bagirip cagirmaz efedi olursan zor hakkini alman biraz.

Ben mouse almistim, bozuldu, goturdum yaptirdim guya, ama yine sakat, (roccat bu arada) roccat a mail attim, oradaki gorevli "defect urunu onarmayiz ki direk yenisini yollariz, kim nasil becermis onarmayi" fln dediydi bana. İste Turkiye :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...