Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Half-Life 2 officially gone GOLD!


mayfer

Öne çıkan mesajlar

zira doom 3 uzaktan muhteşem gözükürken source motorlu oyunlar uzaktan da 'eh işte' gözüküyor, göreceli bir detay kaybı.. şu yukardaki resme tıklar tıklamaz metal yer döşemesine bakarsanız dahi farkedebilirsiniz hemen, uzaktaki duvara da bakınca dümdüz bir doku görülüyor sadece. doom 3'te de ise cgi cinematic gibi görünüyor o kadar uzaktan, bu kadar övdüğünüz dergisiydi, yayınıydı hepsi yazdı bunu.. :) dr eli'ın yakasındaki dağılmış pikseller doom 3'te de medium ve altı ayarlarda görülebiliyor çalışanların elbiselerinde, daha üstünde ise yok..

buyur bir de farkı sen anlat, belli ki ben anlayamamışım.. ;)

ekleme: lath'in son mesajına yönelik atmıştım bu mesajı da görmemişim son sayfayı, orta yere söylenmiş gibi olmuş..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.


[Bu mesaj Sam tarafından 23 Ekim 2004 20:38 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sam, 23 Ekim 2004 20:29 tarihinde demiş ki:
zira doom 3 uzaktan muhteşem gözükürken source motorlu oyunlar uzaktan da 'eh işte' gözüküyor, göreceli bir detay kaybı.. şu yukardaki resme tıklar tıklamaz metal yer döşemesine bakarsanız dahi farkedebilirsiniz hemen, uzaktaki duvara da bakınca dümdüz bir doku görülüyor sadece. doom 3'te de ise cgi cinematic gibi görünüyor o kadar uzaktan, bu kadar övdüğünüz dergisiydi, yayınıydı hepsi yazdı bunu.. :) dr eli'ın yakasındaki dağılmış pikseller doom 3'te de medium ve altı ayarlarda görülebiliyor çalışanların elbiselerinde, daha üstünde ise yok..

buyur bir de farkı sen anlat, belli ki ben anlayamamışım.. ;)

ekleme: lath'in son mesajına yönelik atmıştım bu mesajı da görmemişim son sayfayı, orta yere söylenmiş gibi olmuş..


Yukardaki resme tıkladın ya helal olsun. HL1 o hala.
HL2'nin model detayları, Doom3'ten daha üstün, kimse bunun tersini iddia edemez. Her şekilde HL2'de her nesne yakından 10 kat daha güzel gözüküyor.

Doom3 uzaktan CGI gibi gözüküyor dedin, biz ne diyoruz? "UZAKTAN 100"[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

doom 3'te bumpmapping teknolojisi süper kullanılmış, bunun aksini kimse iddia edemez. fakat bumpmappingi o kadar abartmışlar ki, texture'ların çözünürlüğünü arttırmaya şansları olmamış, çünkü texture'ları YAKINDAN SIFIR'lık yapmasalardı şu an piyasadaki en süper bilgisayar bile takılmadan çalıştıramayabilirdi.

şimdi sizin gelip id'ye burda laf etmeniz anlamsızdır. onlar grafiklerin uzaktan süper görünüp yakından kötü görünmesini, her yerden "eh fena değil" görünmesine tercih etmişler. dikkat ederseniz modellerde de çok az poligon var. kafalara karşıdan bakarsanız kafaların üstü tam üçgen şeklinde. ama suratlar bumpmapping nedeniyle son derece gerçekçi. ben şahsen doom 3'ü ilk açtığımda ağzım açık kalmıştı, grafiklere hayran kalmıştım. hala da kalıyorum. yakına girince kötü görünüyo ama savaş esnasında yaratığın gözüne girip bakmıyorum ki...

mesela cs:s açtığımda grafiklere hayran kalmadım. suya hayran kaldım, hatta bumpmapping ve dx9'un iyi kullanıldığı yerlere de hayran kaldım fakat oyuna genel olarak bakınca grafiklerde muhteşemlik yok. motor çok başarılı, hem hızlı çalışıyor hem de çok kapsamlı. modcular çok güzel yararlanabilirler. fakat, valve bumpmappingi sınırlı tutup performans ve her yerden iyi gözükmesini tercih etmişler.

iki grafik motoru da çok güzel ve başarılı motorlar. benim gördüğüm fark, birinde modellemeler ve texture'lar ikinci planda tutulmuş, öbüründe ise bumpmapping. iki sonuç da son derece başarılı olmuş.
typo edit[signature][hline]Cherish your life while you're still around


[Bu mesaj mayfer tarafından 23 Ekim 2004 21:38 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdiii.. model detayı demişsin sevgili lath, doom 3'te tek bir odada bulunan obje kadar hl2'de bir sokakta vardır herhalde. tek tek kablolar geçiyor yerden kıvrım kıvrım ve bunlar poligonlu modeller ile yapılmış, bugüne kadarki oyunlarda dümdüz duvar üzerine bir doku koyarlardı, al sana kablo. hl2 ss'lerine bakıyorum, genel olarak o eski oyunlara (eski diyorsam çok eskilere gitmeyin, mesela ut2003'ü ilk gördüğümde "oha her yerden gerekli gereksiz objeler fışkırıyor, herşey modellenmiş" demiştim, bu gidişat sürüyor ve bazı oyunlar diğerlerinin önünde bu adımlar atılırken) daha çok benziyor ortamın sadeliği açısından. koca şehri görüyoruz ama binaların dümdüz modeller üzerine tek bir doku yapıştırılmış, öyle camlar tek tek işlenmiş filan değil. uzaktan bakan bazı arkadaşlar ;) sormuştui "oha o binalara tek tek girebilecez mi?" diye, hayır giremeyecekler çünkü 4-5 yıllık oyunlardaki gibi halen dümdüz model ve dümdüz dokudan ibaretler. modellerin ayrıntısı dediğin insanlar/yaratıklar ve çevredeki nesnelerse en son koyduğun ss'lere bakıyorum, doom3'ten önde hiçbir nokta göremiyorum. yakından dokular da bulanık aynen, kollar bacaklar da küt. yüz animasyonları ve modellemelerinin hakkını veriyoruz zaten. ve uzaktan da 2004 grafikleri değil bunlar, 2003'e ait. nasıl bir filme bakılınca 10 yıllık dilimlerle 60'lar, 70'ler, 80'ler, 90'larda çekildiği ayırt edilebiliyorsa oyunlarda da edilebiliyor aşağı yukarı..

mayfer doku çözünürlüğü konusunda fazla optimize etmemiş olabilirler doom3 motorunu, bazıları kart sattırmak için öyle yaptıklarını söyledi, ona da inanabilirim ama koca level boyunca bir yerde bile yükleme yapmadan oynanıyor oyunda. ama bump-mapping'le doku çözünürlüğü arasında bir ilişki yok, biri video kart hafızası istiyor öbürü video işlemcisi gücü. "yakından sıfır" diyorsunuz da yakından daha güzel görünen bir oyun gösteremedi kimse bu kadar sorduğum halde. gidip karanlık köşedeki duvarın resmini çekip onu kıyas kabul ediyorsanız ne hl2, ne de hl3 o olayı değiştiremeyecek zira kendini tekrar eden ve ayrıntı içermeyen dokuların çözünürlüğü her oyunda düşük tutulur. sanmayın ki bunu bilmeyerek yapıyorlar, bilerek yapıyorlar çünkü teknik imkanlar gelişse de öncelik her zaman yüz, toplanabilir ekipman yahut interaktivite isteyen nesnelerdedir..

source motoru zaten 12 ay önce piyasaya sürülecek bir oyun için hazırlandı, doom3 ile yarışabilmesi bile pek mümkün değil. bunu onca pc gamer'ıydı bilmemnesiydi kabul ediyor ama onların yazılarını gözümüze sokarken o kısımları okumadan geçiyorsunuz.. :) zaten ilk half-life da grafik açısından zamanının en iyi oyunlarından bir adım gerideydi, hatırlayan hatırlar. valva o treni 30 eylül 2003'te kaçırdı.. gabe newell gibi forum şifresinin ismini gaben koyan birisinin şirketinin oyunlarını çaldırmasına şaşmıyorum esasen.. :-p[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yaw bu source a uyarlama olayını ya ben yanlış anladım ya siz(başka seçenek yok gerçi)HL 1 den bir ss görmüştüm aynı hl 2 ye benziyordu yani.zaten mantık olarak grafik ve fizik motorunu değiştirdiğin zaman texture lar da değişmez mi.
Ayrıca DoD TF1 CS ve bilimum HL modu source ile yeniden yapıldı bildğim kadarıyla ve HL gold ile birlikte gelecek?

Allah aşkına hanginiz oturup pixel saayıyorsunuz oyun oynarken(oyunun grafikleri feci abartılşmış fakat fostur o ayrı)
HL 2 nin zaten grafik olayına bir yenilik getirmesini beklemiyorum.FarCry yaptı zaten bunu.HL 2 nin olayı trilyon olanak sağlayacak (umarım) olan fizik motoru+yapay zeka+ Senaryo+atmosfer[signature][hline]"Kaybetmek ölmektir.Binlerce savaştan galip çıkabilirsin ama sadece bir savaşta malup olursun"
Zaknafein Do'Urden
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sparkcaster, 23 Ekim 2004 22:14 tarihinde demiş ki:
yaw zaten mantık olarak grafik ve fizik motorunu değiştirdiğin zaman texture lar da değişmez mi.


öyle bir kaide yok, aynı modeller üzerine aynı dokuları koyabilirler ama zaten bir anlamı olmaz o zaman su efekti vs dışında, benim tahminimce modelleri ve dokuları da geliştirmiş olacaklar. yoksa zaten ilk hl'yi açıp bakıyorum da, cidden geçen binyılın oyunu gibi gözüküyor.. :-p kimse bakmaz hl2 varken öylece bırakırlarsa ehe[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
doom 3'te tek bir odada bulunan obje kadar hl2'de bir sokakta vardır herhalde

E o döt kadar odalarda heralde çok nesne olacak. HL2'deki açık alanlarda kullan bakalım o kadar objeyi. Ayrıca HL2 orta seviye sistemlerde çalışsın diye yapıldı, D3 ise en hızlı sistemde bile çalışmasın, benchmark programı olsun diye yapıldı. 150 kere söylendi bu ama sen benim karşıma cevap olarak bunları getiriyorsun.

HL2'nin modellemesi tamamen gerçek ortamlardan esinlenerek yapıldı, yani ordan burdan obje fırlaması için yapılmadı, oyunun bu kadar çok iyi olmasının nedenlerinden biride sade olmasıdır. Sade ve güzel...

said:
...yakından sıfır" diyorsunuz da yakından daha güzel görünen bir oyun gösteremedi kimse bu kadar sorduğum halde...


CS: Source... Grafik olarak olarak ben ve bütün arkadaşlarımı tatmin etti. Yakından güzel gözüken bir oyun CS: Source.
Bunu anlamak için cs_office haritasında ofis masalarının üstüne bakın...
Bilgisayarlar var ve o bilgisayarları ateş ederek içindeki CPU'dan ramlere kadar her parçayı ayırabiliyorsunuz. İşte ben buna ayrıntı derim. Yakından baktıkçada güzel gözüküyor, d3'teki gibi ne olduğu belirsiz bir hal almıyor.[signature][hline]LathspeLL
Taurelilomea-tumbalemorna Tumbaletaurea Lomeanor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu anda bilinenlere göre dokular ve modellemeler aynen durucak. dediğim gibi sadece arkada çalışan motor. (ışıklandırma, su gibi efektler ve fizik)

heralde insanları iki oyunu arka arka oynamaya teşvik etmek için yapmışlar, insanlar konuyu tam anlayıp iyice beğensinler diye. aslında dediğin gibi azıcık daha geç çıkarmaları gerekse bile modellemeleri ve dokuları da hl2'den alsalar çok iyi olcak. karakter ve yaratıkların çoğu aynı olcak zaten. yapılamayacak bişi diil.[signature][hline]Cherish your life while you're still around
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
LathspeLL, 23 Ekim 2004 23:56 tarihinde demiş ki:

CS: Source... Grafik olarak olarak ben ve bütün arkadaşlarımı tatmin etti. Yakından güzel gözüken bir oyun CS: Source.
Bunu anlamak için cs_office haritasında ofis masalarının üstüne bakın...
Bilgisayarlar var ve o bilgisayarları ateş ederek içindeki CPU'dan ramlere kadar her parçayı ayırabiliyorsunuz. İşte ben buna ayrıntı derim. Yakından baktıkçada güzel gözüküyor, d3'teki gibi ne olduğu belirsiz bir hal almıyor.

:tebrikz:[signature][hline]"Kaybetmek ölmektir.Binlerce savaştan galip çıkabilirsin ama sadece bir savaşta malup olursun"
Zaknafein Do'Urden
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada o ayrıntı olayıyla ilgili de bişiler söylemek istiyorum.
sam senin yazdığın yazıdan ayrıntıların gereksiz olduğunu söylediğini çıkardım. buna katılmıyorum, çünkü bi oyunu, hatta filmi gerçekçi yapan hep ayrıntılardır. cs:s'ta çok kişili bi savaş esnasında sen ne kadar dikkat etmesen de, ateş edince etrafa dağılan dosyalar, kutular, çöpler acaip gerçekçilik katıyo. yerden gelen modellenmiş bi kablo da öyle. senin dikkatini çekmeseler de sen onların varlığını fark ediyosun ve daha gerçekçi bi ortam yaratıyolar.

ya da mesela g-man konuşurken sen o ufacık burnun yanındaki kasların hareketlerine dikkat etmezsin, ama suratı gerçekçi yapan unsurlardan biri de onlardır. kaş-göz hareketleri, kelimeleri vurgulaması vs.

doom 3'te mesela suratlar son derece gerçekçiydi. ama onlar konuşurken bi yapmacıklık hissediyodum. bişi eksik. işte bunun nedeni ayrıntılara dikkat etmemiş olmaları.[signature][hline]Cherish your life while you're still around
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Ayrıca HL2 orta seviye sistemlerde çalışsın diye yapıldı, D3 ise en hızlı sistemde bile çalışmasın, benchmark programı olsun diye yapıldı. 150 kere söylendi bu ama sen benim karşıma cevap olarak bunları getiriyorsun.


sen de hala hl2'nin grafik olarak doom3'ün önünde olduğunu söylüyorsun. valve'ın kendisi bile grafik konusunda iddialı konuşmazken sen kraldan çok kralcı takılıyorsun.. :) ha ayrıca hiçbir yapımcı şirket "biz oyunumuz düşük sistemlerde çalışsın diye bilerek daha az detaylı yaptık" demez, olabildiğince detayı koyup sonra mümkün olduğu kadar ölçeklenebilir ayarlar entegre ederler.. grafik açısından daha daha gelişmiştir ya da daha geridir bir oyun, bütün maksat eski sistemlerde oynanabilmeleri olsaydı zaten pong oynamaya devam ederdik bugün..

said:
oyunun bu kadar çok iyi olmasının nedenlerinden biride sade olmasıdır.


sevgili lath, ben oyuna kusur aramıyorum, o nedenle senin de neden uydurmana gerek yok havadan.. :) sade olmanın oyunlar için artı bir nitelik sayıldığını ilk defa senden duydum doğrusu.. ha kaldı ki hl2'de nesne fışkırsaydı etraftan sen gene "şatafatlı ve güzel" diyecektin.. ;)

said:
Bilgisayarlar var ve o bilgisayarları ateş ederek içindeki CPU'dan ramlere kadar her parçayı ayırabiliyorsunuz


ilk hl'de de kasaları kırınca içinden fırlayan grafik kartının ramleri sayılabiliyordu, güzel tabii ama bu da yeni değil doğrusu.. havok2 motorunun nasıl varyasyonlar katabileceğini merak ediyordum ben esas ama okuduklarıma göre varil yuvarlamak dışında doku ve model yenilemesi dışında birşey yok..

hl2'nin iddialı olduğu alanlar zaten belli ve sadece onlarda başarılı olsa dahi zaten yeterli ilkinin etkisini yaratmak için, her açıdan en yüksek puanı almaya ihtiyacı yok. ha 12 ay önce çıksaydı o da mümkün olabilirdi ama..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

source motorunu tekrar yazdıklarını hatırlatırım. önce eski, sonra yeni screenshotlara bakarsanız özellikle bumpmapping konusunda önemli gelişmeler olduğunu görürsünüz.
hl2 forumlarında da herkes bunu tartışıyodu zaten. hl2 2003'den beri bayağı geliştirildi.[signature][hline]Cherish your life while you're still around
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla yeni ss'lere bakıyorum da neresi ne kadar geliştirilmiş pek farkedemedim, zaten mutlaka geliştirilmiş olması gerek. birincisi başka türlü rekabet ortamında ayakta kalınamaz, ikincisi de "işleri ne?".. :-p

ha bu arada, önceki mesajından bahsetmeyi unutmuşum, :) hayır tam tersi o kablonun önemsiz olmadığını anlatmak istemiştim. ve dediğim böyle ayrıntıların doom3'te hl2'den daha fazla olduğuydu. yüz olayı ise başka, hl2'yi bugüne kadarki diğer oyunlarla kıyaslamak yanlış olur çünkü adamlar "bu işe eğilip mükemmel hale getireceğiz" diye karar vermişler daha baştan belli ki, profesör getirip yüzdeki kasları, mimikleri, şunları bunları en ince detayına kadar inceleyip özel bir mimik sistemi geliştirmişler. doom3 bir yana başka bir oyun yok bugüne kadar, ve grafik motoruyla da alakası yok benim bildiğim bunun. ortam ve olaylara göre yapay zekanın modeli morph etmesi. bunu ilk okuduğumda hayran kalmıştım ve halen de öyleyim, oyunun tek bir devrimi olacaksa dahi (öyledir demiyorum, dikkat ;) ) o budur düşüncesindeyim..

sanki eleştirmek için kendimi kasıyormuşum gibi bir izlenim ediniyor olabilirsiniz ama ben oyun ortada yokken bu denli büyük iddiaların sanki oyun çıkıp da kendini kanıtlamış gibi söylenmesini anlamsız buluyorum.. kendim de merakla beklediğim bir oyun, hatta çok büyük bir merakla bekliyordum çıkışı bir yıl ertelenmeseydi.. bir yıl az süre değil, hayatımızın 75'te biri filan.. :-)[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"It's definately worth the wait"
"Half-Life 2: A wait was never so repaid!!!"
oyun çıkmadan yorum yapma konusunda haklısın ama, bu söylenenleri de duymamazlıktan gelmek yanlış.
bu review'cuların hepsi işi bilen adamlar. sözlerine ister istemez inanıyorum.[signature][hline]Cherish your life while you're still around
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
mayfer, 24 Ekim 2004 00:50 tarihinde demiş ki:
source motorunu tekrar yazdıklarını hatırlatırım. önce eski, sonra yeni screenshotlara bakarsanız

bu SS'leri bizle paylaşabilir misin? bir kıyaslama açısından...
merak ettim böyle kıyaslayan bir site var mı, ne kadar değişti, ne kadar gelişti...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte lath'in hl2 incelemeleri başlığındaki resimlerle gamespot ya da başka bir siteden geçen yılın tarihlerini taşıyan resimleri kıyaslayabilirsin bone.. zaten resimlerde apaçık bir fark gözlenebileceğine pek ihtimal vermiyorum gördüğüm kadarıyla..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...