Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Star Citizen


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Şurada trade spreadsheet'i var da Jumptown'dan HEX'e WiDoW ve Altruciatoxine harici çok para getiren bir şey yok şu anki ekonomik modelde eğer Caterpillar'la falan taşımıyorsan. Cutlass'la Jumptown'dan HEX'e 40 SCU WiDoW, 6 SCU Altruciatoxine yapabilirsin ama trade terminalleri biraz buglı, her şeyi satmak baya sürüyor. WiDoW 20 SCU çıkıyor ama, 2. parti için 1-2 dk beklemek gerekiyor. Jumptown Armstice Zone değil, her türlü combat serbest tabi. HEX'de de landing pad'deki gemi Armstice Zone'un dışından patlatılabiliyor :) Pek griefleyen olmuyor ama tabi herkes oyunu keşfetmekle uğraştığı için.
Mesaj tarihi:

NPC crew ayak işlerini yapacak bir de tahminen turret'ta oturacak. Gemi uçuracaklarını ya da kayda değer bir iş yapacaklarını falan pek sanmıyorum.

Idris mesela 81 crew'a çıktı, çoğu NPC olacak ama bunun içinde aşçısından temizlikçisine, flight deck crew'undan security guard'ına baya bir çeşit iş yapanı var.

Mesaj tarihi:
Bright said:

NPC crew ayak işlerini yapacak bir de tahminen turret'ta oturacak. Gemi uçuracaklarını ya da kayda değer bir iş yapacaklarını falan pek sanmıyorum.

Idris mesela 81 crew'a çıktı, çoğu NPC olacak ama bunun içinde aşçısından temizlikçisine, flight deck crew'undan security guard'ına baya bir çeşit iş yapanı var.




biraz atıyolar şunları bence. 1 tane geminin içinde 81 crew olcak he.

Şu anda 1 instance 50 kişilik. 50 tane 81 crewlı Idris'i bi tane instance'a sokunca ne olacak?

Bu laflar hayal satmaya giriyor işte. Daha somut şeyler lazım.



ha yok dersen ki bu zaten çok ilerisinin concept artı, ne bilim 2035'te artık bilgisayarlara 6 tane RTX ultra 9540 TI MEGA XXL taktığımızda falan, o zaman o konsepti şimdi konuşmaya bile gerek yok.
Mesaj tarihi:
bu npc'ler combat esnasında mesela koşuşturacaklar mı oradan oraya, yoksa aşçımız mesela static bir şekilde tenceresini karıştırmaya devam mı edecek? eğer static olmayacaklar ise yineliyorum; 50 tane Idris, full crew. her birinin koşuşturduğunu düşünün.
Mesaj tarihi:
@Xeno
81 toplam crew
10-20 player olur içinde, zaten 3-6'sı fighter pilot olur flight deck'te, gerisi bridge ve turretlar arası dağılır, belki bir kişi falan olur engineering'de repair vs. Gerisi aşçı, temizlikçi, flight deck crew falan hepsi AI. Nerede ne yapacaklarını koyacakları AI ayarlayacak işte. Combat'a girildiğinde de general quarters çalar battle station'larına giderler.

OCS'le böyle FPS sıkıntıları falan yok: Idris'de bridge zaten tamamen ayrı, asansörle çıkılıyor, sadece bridge ve geminin dışını renderlayacak client. Hatta basitçe şöyle söyliyim Cutlass'ta bile orta kapıyı kapatınca sadece geminin dışını ve ön bölümünü renderlıyor senin client. Çoğu gemide pilotun oturduğu yerin bu şekilde kapıyla ayrılmasının nedeni OCS zaten.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0i1RTxdqp7I?feature=oembed" width="459">



Şurada geçen seneki videoyu Idris'in iç planının üstüne koymuşlar, geminin içinin şeklini daha iyi anlayabilirsin. Senin player bir odaya girip kapıyı kapattığı an senin client sadece o odanın içini renderlayacak yani. Depressurization'la herhangi bir gemide kapak açıldığında içerideki havanın boşalması da gene benzer şekilde çalışacak.

@Tridz
Alabilirsin paket değilse.
Mesaj tarihi:
ıyıde..

occluder denılen bısı vardır zatenç solıd seylerın arkasını hıcbır oyun renderlamaz, ozel bı sıstem falan degıl baya sıradan bır durum bu.


sen kapıyı kapadıgın anda gfemnın gerısınde hıc fızık hesabı falan olmıycakmı hıc zaman donucak falanmı demek ıstıyorsunuz?
Mesaj tarihi:
ben player açısından değil de daha ziyade server açısından düşünmüştüm. aynı bölgede 80*50 karakter olacak ve hepsinin bir etkisi olacak, hepsi sürekli hareket halinde olacak hem de çifte hareket, yani karakterlerin kendi hareketleri + geminin hareketi. Server bunların hepsini hesaplayabilecek mi? Çok anlamam ama bana teknik olarak baya zor gibi geliyor.
Mesaj tarihi:
Xenocide said:

biraz atıyolar şunları bence. 1 tane geminin içinde 81 crew olcak he.

Şu anda 1 instance 50 kişilik. 50 tane 81 crewlı Idris'i bi tane instance'a sokunca ne olacak?

Bu laflar hayal satmaya giriyor işte. Daha somut şeyler lazım.



ha yok dersen ki bu zaten çok ilerisinin concept artı, ne bilim 2035'te artık bilgisayarlara 6 tane RTX ultra 9540 TI MEGA XXL taktığımızda falan, o zaman o konsepti şimdi konuşmaya bile gerek yok.


o npclerın ne yaptıgına gore degısır 50k vs 50k npc savasrıan oyudna var sonucta. 50 kısılık instance limiti (50 kişi n elan eüheüheü) networkle ilgili bir limittir zaten
Mesaj tarihi:
@Cuce
Detayını şuradan okuyabilirsin bilindiği kadarıyla. Kodu nasıl ne şekilde yazdıklarını yazana sorabilirsin, anladığım bir konu değil.

Idris'in içinde görülecek NPC'den fazlası Lorville'de görülüyor, FPS de şu an yerlerde(~30) ama daha düzgün optimizasyon yapmadılar oraya. Idris Lorville'den çok daha sakin olacak.

Server meshing daha gelmedi de amaç herkesin tek serverda instanced şekilde oynaması. Instance'ların limiti ne olur kısa sürede öğreniriz lakin hem gemiler hem orglar çok büyük, filo operasyonu yapacak çoğu büyük org, benimki dahil.

https://puu.sh/C8JyB/cdb81d2325.png

Imperium'un reklamını da yapıyım(EVE'deki değil).
Mesaj tarihi:
senın nalattıgın durumun ocs ıle ılgısı yok yalnız.

bu arada "ocs" gıbı bır sıstem kullanmayan modern open world oyun yok gıbı.

skyrımde whıteruna yaklasntıgınızda etrafındakı guardlar ıcerı gırmeye yaklastıgınızdada butun sehır populate edılıyor.

bu sadece mesafeyle ılgılı bır durumda degıl. Whıterunın etrafı bır "container" whiterunın ici bir container. belli sartlar saglandıgında katif oluyorlar ve hesaplanıyorlar.

fantastik bir durum degil tam aksine zaten olması gereken standrt durum bu bahsettikleri şey.

bnaska bir durumda bu oyucu tarafının performansını etkilemez, sadece networkd performansını etkiler, daha once dedigim gibi oyunalr deıl duvarı arkasını sızın kendı akanızı bıle cızmıyo. hesap kitap nerdeyse tamamı server side yapılır (hile hurda istemiyorsan) sizin kullandıgınız interaktif tarafıda birde onun ustune predictive olarak sizi makinenizde yapılır. Yanı senın kullanmadıgın yanındakı ucagın naıl uctuguyla ettıgıyle senın nerdeyse hic ilgin olmaz. Onu server bilir, latency hesaba katarakta sana o ticteki frame'i bir süre sonrasındaki frame'i verir işte. sen onun bunun ucagının nasıl uctugunu nıye hesaplıyasın.
Mesaj tarihi:
Neyse ne işte, o şirkette kimin işiyse yapacak, yapana yöneltebilirsin sorularını.

Ben 1440p max. ayarlarda 54 ortalama fpsmle oynuyorum oyunu, gelecek sene 1-2 upgrade yaparım, az biraz daha optimizasyon oyuna gelir, ortalama 70-80 bir yerde anlaşılır.
Mesaj tarihi:
Retribution öncelikli yapacakları bir gemi değil ya, onun 2-3 senesi vardır daha. Ondan önce Vanduul Kingship falan yapılacak.

SQ42'de de kullanılacağı için şu an prodüksiyondaki en büyük gemi Bengal.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=rNcub1Lc-SU?feature=oembed" width="459">

Mesaj tarihi:
şöyle liste üzerinden gittim de benim de gözüme bi cutlass black bi de freelancer DUR takıldı. bunlarda ki min crew olayı ne kadar önemli? biri 2 diğeri 4 kişilik galiba bunların
×
×
  • Yeni Oluştur...