Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Araba Masraflari


nedanko

Öne çıkan mesajlar

Geyigine bi hesap yapiyorumda, simdi 50 bin ytl lik bi arabanin ortalama masrafi nedir?

Bunun kaskosundan vergisine, yillik ortalama ne kadar masrafi olur?
Ayrica bakim masrafi ne kadar tutar yillik?
Bir de baska ne masrafi olur?

(benzin dahil etmeyin)

Tamamen yaklasik bi rakam verirsenizde yeterli olur.

Gormek istedigim, acaba araba almayip, taksi kullanilsa, arabanin eskime payinida gozonune alarak, ayni paraya mi geliyor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Audi A4 1.6 (2008) için;


MOTORLU TAŞITLAR 650
SERVİS+MASRAF 2100
SİGORTA KASKO 700
TOPLAM (BENZİN HARİÇ) 3450

VW Golf 1.6 (2005) için,

MOTORLU TAŞITLAR 500
SERVİS+MASRAF 2000
SİGORTA KASKO 600
TOPLAM (BENZİN HARİÇ) 3100


Servis masraflarına lastik dahil, lastik ömrü 2 yıl hesaplamıştım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Supermis tam istedigim rakam, tesekkurler.

Aylik 300 ytl, gunde 10 ytl.

50 milyarlik araba uc senede 25-30 a duser degeri heralde (yanlissam duzeltin). Senede 8 milyar deger kaybeder ilk uc sene icin ortalama.

Yani ayda 900 lira ediyor masraflar, benzin haric. Gunde 30 lira.

Toplu tasima + taksi cok daha karli gibi duruyor bu hesapla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kaskoyu x2 yapın derim, şu anda sektörde kaskodan yazılan teknik zarar ve diğer etmenler yüzünden axa ve anadolu bile kasko fiyatlarını arttırma yönünde pozisyon alacaklar

ha şu da var bu şirketler kaskoda küçülmeye giderken HDI Ray vs gibi daha ufak şirketler bu pastaya düşük fiyat politikasıyla dahil olabilirler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wot


bunun yağmuru var, karı var, cehennem gibi öğlen güneşi var.


benim gibi çok terleyen biriysen toplu taşıma çok yamultuyor adamı. özgüven eksikliği vs. veriyor, beklemesi yorulması, fordlanması, kezbanı ayrı dert.


taksi her istediğinde bulamayabiliyorsun, zincirlikuyu metrobüs çıkışı 40 dakika taksi beklediğimi bilirim. iş çıkış saatleri belli borsalarda insanlar taksi için cıngar çıkarıyorlar, belli trafikli bölgelere taksiciler gitmek istemiyor.

bizim evin oradaki taksi durağında sabah 7 ile 9 arası taksi bulunmuyor, çağrıyorum yarım saat bekliyorum.

20.000 lik arabam ile hepsini aşmış oluyorum.


benim 2 senelik masraf listem

dört ayda bir 500 lira servis = 3000
arada çıkan ıvır zıvır arızalar + büyük bakımlar= 1000
muayene + muayene öncesi hazırlık = 300
lastik değişimi = 800
kasko + sigorta = 3000
vergi = 1000
2 senelik değer kaybı = 2000



+ ogs + otopark + işçilik ......

ha birde 2 senede 400- 500 liralık trafik cezam var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İstanbul'da araba sahibi olmanın hiç pratik olmadığını düşünüyorum. Birçok yerde ayak bağı oluyor araba. Ör. Kadıköy'e geldikten sonra arabayı park edebilmek 1 saat sürebiliyor kalabalık saatlerde. Zaten karşıya geçiş eziyet, deniz yolunun yanında.
Ulaşımımı %50 taksi %50 toplu taşıma şeklinde gerçekleştiriyorum. Karşıya geçiceksem ya denizyolu, ya da metrobüs kullanıyorum. Hem çok ucuza geliyor hem de daha rahatım. Aman parkedicek yer yok, trafikte kaldım gelemiyorum yok, ben içmiyim arabayla geldim yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sarı dolmuş, metro ve vapur hariç diğer toplu taşımalar insanın ömrünü yer bitirir. Yazın ter kokusu ve klima soğuğu. Kışın yapış yapış sıcak dışarısı buz gibi. 1 hafta binsem hasta oluyorum.

Araba lazım alabiliosan bence. Ev-iş güzergahını metro veya vapur arasında düzenlesen güzel ama diğer türlü hep sıkıntı yasanır
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bugün diş dolgusuna gideceğim randevum var ve trafik sıkışıklığına takıldık adım başı gidiyorsun ve geç kaldım.

Önündeki araba 1 metre gidiyor ve duruyor ,senin durduğunu gören arkadaki basıyor kornayı. 1 metre sonra gene duracaksın neden basıyorki korna.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...