Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity


Norak

Öne çıkan mesajlar

abi ben pvp based hardcore gaming'den bahsediyorum. bu spec'in dibine vuracaksan bu is boyle yani. yoksa wrestling'in yanina camping, lumberjacking falan alir, ormanda yasar ayilarla yuvarlanirsin istiyorsan. oyunda opsiyon cok.

bu basligi ele alan oyun oyle cok opsiyonlu olmayacak ama. en sonunda bi' beklentisi var. git x'i durdur, veya y ol, z yap olacak o da muhtemelen. o durumda da ultima online cok dogru degil karsilastirmak icin.


ve butun bu konustuklarimiz non combat skill'lerin combat skill'lerle ayni +'yi saglamasinin mantigini hicbi' sekilde aciklamiyor bana. hala super sacma oldugunu dusunuyorum. end boss'la oturup 5 cayi muhabbeti yapmayacagi gel dunyayi yok etme diye. kafasini kesip eline verecegiz. bu yolda da cicek toplamanin kafa kesip eline vermeye katkisi minimal olmali. bunu savunuyorum :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Darklight1903 said:


ve butun bu konustuklarimiz non combat skill'lerin combat skill'lerle ayni +'yi saglamasinin mantigini hicbi' sekilde aciklamiyor bana. hala super sacma oldugunu dusunuyorum. end boss'la oturup 5 cayi muhabbeti yapmayacagi gel dunyayi yok etme diye. kafasini kesip eline verecegiz. bu yolda da cicek toplamanin kafa kesip eline vermeye katkisi minimal olmali. bunu savunuyorum :)


planescape the torment oynamamıs insan
wisdom 23 diyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fenris said:

Darklight1903 said:

end boss'la oturup 5 cayi muhabbeti yapmayacagi gel dunyayi yok etme diye. kafasini kesip eline verecegiz. bu yolda da cicek toplamanin kafa kesip eline vermeye katkisi minimal olmali. bunu savunuyorum :)


fallout ve arcanum oynamamış birini bulduk...


New vegas'ta bile konuşarak 5 çayında son boss'un silahını indirmesini sağlayabiliyorsun. Torment vs. hiç girmeyeyim.

Tuzak kurup bir yere gömebilirsin, konuşup teslim olmasını sağlayabilirsin, hack yapıp bilgisayar sistemini boss'a döndürebilirsin, sneak skill'iyle bile ulaşabileceğin bir son olabilir vs. vs. Yapımcılar seçenek vermeyi tercih ettikten sonra neden olmasın?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oynamadim, oynamamis olmam hala bu bahsi gecen tartismayi bi' yere baglamiyor.

nsa'yi greater evil olarak alirsak(ki ben oyle aldim), bi' hikaye boyunca kotuluk yapan bi' endboss'u konusarak gel isigi sec demeye ikna etmek gayet lame.
endboss oldugu icin guclu olacagini da varsayiyorum. bu durumda mantiken non combat skill'lerin combat'e etkisinin minimal olmasi lazim. non combat skill'lerinden kastim da disarm trap falan degil. crafting olur, gathering olur. zira disarm trap gayet combat skill'i zaten.
diplomacy vs tarzi skill'lerle ilerlemenin de karaktere katkisi gercek combat kadar olmamalidir diyorum. cunku fikir ve deney arasinda bi' fark olmali. ayrica oyundaki BUTUN combat'lerden konusarak siyrilmak da bayagi sacma olur. suleyman demirel'i role-model falan almak lazim oyle bi' sey icin. en nihayetinde savas gececek bi' yerde, ve o savasa kadar konusarak ilerlemis bi' oyuncunun problem yasamasi lazim. bu boyle olmaz da non-combat yollardan alinan xp ile yuru ya kulum modu olursa, gayet kotu olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Ahahaha çok zor ya onlar artık. Falloutlar teknolojinin çok doğru bi anında çıkmış, özellikle high res patch falan varsa arcanum da dahil olmak üzere hala oynanıyor klasik rpgler. Da işte piksel oyunlara başlayıp gözlerin kanayınca bırakıyorsun :P


aceba abandonware oyunnarı tekrar iyi grafkle yapıp satamaz mısın?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en basta demistim ama onu.

ek yapayim cift post olmasin yine;

iyi rpg bilmemekle alakali bi' sey degil bu. wizardry olmayan rpg sevmiyorum. o yuzden fallout'lara girmedim bile. pek de eksikligini hissetmiyorum acikcasi. pek bana hitap eden bir oyun degil nasilsa. arcanum'un da interface'i vesaire hosuma gitmemisti.

hatta bg'yi 2012 yilinda oynayip, yarisina geldikten sonra dokunmayan bi' adamim. interface'inden de nefret ederim. hem 1'in hem 2'nin. nwn'nin de bg'ye hem wizardry, hem de interface konusunda bastigini dusundugumden onu daha cok severim mesela. ama fikir uretip, paylasmak icin bunlari oynama ihtiyaci yok zaten. sonucta bu adamlar da sifirdan yapti bu oyunlari.

o yuzden ad hominem'e gerek yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BonePART said:

axedice said:

Ahahaha çok zor ya onlar artık. Falloutlar teknolojinin çok doğru bi anında çıkmış, özellikle high res patch falan varsa arcanum da dahil olmak üzere hala oynanıyor klasik rpgler. Da işte piksel oyunlara başlayıp gözlerin kanayınca bırakıyorsun :P


aceba abandonware oyunnarı tekrar iyi grafkle yapıp satamaz mısın?
bg yi bg2 motoruyla yeniden satmak için 20 dolar istiyorlarsa, o dediğine 150 dolar filan isterler...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Unity hero kadar obscure değil de hiç iyi iş yok yapılan. Nerdeyse sıfır referans, hatta bazı yerlerde eksi referans. Böyle bi indie motorunu outsource edip sonra yeterince iyi kullanamamaları düşündürüyor asıl.


game engine'ler hakkında sıfır bilgin var di mi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ahahah eved eved sıfır bilgim var. Yalnız obsidianın daha önce başkalarının motorlarıyla yaptıkları işleri gördük, özellikle Nwn2 motb çıkana kadar tam bir faciaydı. Alpha protocol texture loadingler hala aklımda. Sen tut kendi 3d motorunu geliştir, abartıp southpark gibi çizgifilm görünümlü bi oyun da yap hatta, sonra elinde bu kadar kaynak varken 2d background üzerine 3d karakterlerin olduğu izometrik bi oyunun motorunu outsourcela. Bide bu motor %90 iOS oyunları için kullanılıyor olsun. Yeni bi teknoloji olsa falan anlarım da 2004ten beri piyasada olan bi motorun referansı infinite warrior olmamalı.

Şunun tek savunması KS yüzünden daha geniş platformlara hitap edebilmek ve oynx portlamanın fizıbıl olmaması. Yoksa RAVENSWORD THE FALLEN KING 'in motoruyla cartmanin kıçını silmez obsidian.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Darklight1903 said:

nsa'yi greater evil olarak alirsak(ki ben oyle aldim), bi' hikaye boyunca kotuluk yapan bi' endboss'u konusarak gel isigi sec demeye ikna etmek gayet lame.


aslında gayet mantıklı ve zevkli bi olay bu.

elbette tamamen yapacağın konuşmaya bağlı

mesela karşında insanları katletmekten zevk alan sadist bi iblis var.
çıkıp da "hayır o adamları öldürme, bak sevgi kardeşlik dostluk" dersen "aa evet çok haklısın lan" demeyecektir.

ancak ölümsüzlüğün sırrını arayan ve bunun için dünyayı fethetmeye çalışan bir adamla felsefik bi muhabbete girip ikna etmen mümkün.

bu arada redeagle new vegas ve torment demiş, oraya bloodlines ve alpha protocol da eklemek istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Ahahah eved eved sıfır bilgim var. Yalnız obsidianın daha önce başkalarının motorlarıyla yaptıkları işleri gördük, özellikle Nwn2 motb çıkana kadar tam bir faciaydı. Alpha protocol texture loadingler hala aklımda. Sen tut kendi 3d motorunu geliştir, abartıp southpark gibi çizgifilm görünümlü bi oyun da yap hatta, sonra elinde bu kadar kaynak varken 2d background üzerine 3d karakterlerin olduğu izometrik bi oyunun motorunu outsourcela. Bide bu motor %90 iOS oyunları için kullanılıyor olsun. Yeni bi teknoloji olsa falan anlarım da 2004ten beri piyasada olan bi motorun referansı infinite warrior olmamalı.

Şunun tek savunması KS yüzünden daha geniş platformlara hitap edebilmek ve oynx portlamanın fizıbıl olmaması. Yoksa RAVENSWORD THE FALLEN KING 'in motoruyla cartmanin kıçını silmez obsidian.


kişisel olarak söyleyeyim, benim en sevdiğim motor unreal engine 3 oldu (4 de yolda).
yeni bi planescape torment yapsalar, unreal engine 3 kullansalar oldukça memnun olurum.

ancak şöyle bi problem var, unreal engine gibi, crytek gibi, frostbite gibi motorlar 1 milyon dolara (hatta daha da fazla olabilir) satılıyor.
obsidian'ın yapacağı oyun için windows, linux ve macos desteği lazım ki, bildiğim kadarıyla üstteki 3 motorda da bu üç platforma aynı anda destek yok.

obsidian'ın gidip unreal engine 3 alıp kullanabilmesi için 1- ekstradan 1 milyon dolara sahip olması 2- bu motoru windows/linux/macos'a uyumlu hale getirmeleri için ekstra zamana ve paraya ihtiyaç var.

2-3 milyonluk bütçeye sahip bir projeden bahsediyoruz, çoğu zaten develop masraflarına gidecek,
bir de üstüne 1 milyon dolarlık bir motor almaları pek mümkün değil (5 milyon dolar toplasalar belki)

e durum böyle olunca, gidip hazır motorları kullanmaları gerekiyor.
hem windows, hem linux, hem macos destekleyen çok fazla oyun motoru yok piyasada.
benim bildiğim unity, c4, shiva, panda3d, ogre, irrlicht, torque var.

bu tip hazır oyun motorları, çabuk oyun yapma ve cazip fiyat fırsatları yüzünden "küçük" oyun geliştirici grupları tarafından tercih ediliyor.
küçük grupların yapabildiği oyunlar sınırlı, hem basit yapılsın hem de daha çok kitleye hitap etsin diye çizgi film vari grafikler tercih ediliyor. sanat ekibine fazla iş düşmeden de göze güzel gözükebiliyor böylece.
bu tip oyunlardan bir Battlefield 3 beklemek elbette abes olur.

Wasteland 2 ekibi, unity seçmelerini şöyle açıklamıştı:

said:
Development Requirements
Besides the items mentioned above, high on our list of requirements for an engine was ease of use by the artists and level designers for getting assets into the game and editing levels. We are a small team and must be able to work very efficiently. This became a first-pass filter when evaluating engines. Also very important was ease of development for the promised target platforms. Following a close third was amount of support from the vendor and general availability of expertise for crowd-sourcing, contracting or hiring. Putting it all together we came up with a list of engine requirements that looked like this:

1. Ease of use by artists and designers

2. Targets Windows, Mac and Linux

3. Support and expertise available from vendor and in community

4. Adaptability for player modding

5. 3D rendering, pathing, AI, physics, character animation tools

The 3D rendering and other game systems at the bottom of the list are very important as we plan to make a great looking game with physics and effects. But these things, at the level we need them, are commonly provided by full-fledged engines, so they end up lower on the list in terms of differentiating factors.

Given the top down POV and camera height required to show a party of characters and enemies, it would be overkill to spend too much of our resources on detailed character models and all the cutting-edge rendering and animation techniques associated with that level of detail.

If we plan well, then we can put just the right amount of resources into modeling and animation so that it looks great from our camera POV without wasting effort on detail that will never be seen. Then we can spend more time working on other enhancing effects that will be noticed from or POV, such as physics for ragdolls and flying debris, and the fire, smoke and particle effects for the gunfire and explosions that cause those ragdolls and flying debris (hopefully for your enemies and not your party of rangers).

Unity
Unity Technologies, with their Unity 3 game engine, was among the vendors that came to us with congratulations, goodwill and offers of support. Their engine stood out as an early front-runner on point 1 of our requirements. The artists loved its support for the native formats of the art tools we already use (3DS Max and Photoshop). I also like its built-in version control for assets and code.

At first it seemed to be missing a leg on point 2 (support for Linux platform), but I knew that we could get source code and therefore could provide the Linux port ourselves. Given that the engine is designed and structured to support multiple platforms, I felt it would not be insurmountable to port it to Linux (or actually hire some outstanding external contractors we’ve used before to do the job). After talking to Unity about this, we found they’ve already been working on a Linux port, so Unity is supplying inXile the Linux port alpha source code. InXile will work with Unity in order to port Wasteland 2 to Linux.

Where Unity really bowled us over was on point 3. Besides generous support available from Unity staff, the Unity Asset Store is a treasure trove of assets (3D models and code) provided by the large and growing community of Unity users. A recent Unity newsletter announced that the Asset Store customer base has topped 100,000, and the catalog has reached over 3,000 packages! We’ve been able to find all kinds of useful 3D assets and code in the Asset Store ranging in price from cheap to free! Having an organized marketplace like the Asset Store for finding assets and expertise fits right in with our desire to leverage and give back to the community. While we cannot share engine source code changes, we can share script code and components, as well as graphical assets as part of our modding support.

On the Modding front, we always figured we would have to provide custom tools to users, so we didn’t rank modding support high on our list of engine requirements. We’ve also had generous offers from the Wasteland community of coders to help with developing those tools. And yet I think the fact that Unity provides their basic engine/editor for free is a big plus as a starting point for providing the tools necessary for supporting modding of Wasteland 2. And there again, I think the Asset Store will facilitate ongoing collaboration with the community on modding tools that can be offered in the store for free.

Finally, from looking at Unity demos, other games developed with Unity, and conducting our own art and coding tests, we are convinced that Unity delivers on the game system that we need to build Wasteland 2 in style. This includes advanced 3D rendering, pathing, physics (PhysX), multiple options for scripting language, advanced 3D level editor that is customizable with scripted components, and much more.

Summary
In summary, Unity hits the sweet spot for us defined by the specific requirements of the Wasteland 2 game design, deployment plan, and the unique circumstances of the development effort which includes community involvement on an ongoing basis.

It has been my experience over decades of game development that no engine or tool is ever perfect for the game you want to build. Any engine or tool will have points of weaker comparison to other options, but you have to evaluate how the whole offering matches up with your resources and skills to make a good choice for the project at hand. Unity is an excellent choice that will allow us to deliver the great game we’ve promised in Wasteland 2.


bence Unity'le çıkardıkları sonuç gayet başarılı olmuş:

http://www.youtube.com/watch?v=_q3bk5os1eQ

bir oyun motorunu eleştirirken stabilite, performans, sunduğu teknolojiler, kolay kaynak ve yardım bulabilme, gui'nin rahat kullanımı, kodlama konusunda serbestlik vs... gibi konular üstünden eleştirirsin.
oyun motorunu sevmediysen çıkarsın dersin ki "gölgelendirmelerde bug oluşuyor, linux desteği var ama yapılan oyunlar linux'te çalışmıyor, ses olarak mp3 koyduğunda dosyayı bozuyor, aynı anda 2 npc'den fazlasını desteklemiyor, renk paleti 256 renk ile sınırlı, fiyatı çok pahalı, patlama efekti yapmak çok uğraştırıyor, collision sistemini becerememişler vs...".
oyun motoru kötüyse bu tip sebepler yüzünden kötü olur.
allahın alakasız adamı bu motoru kullanıp bi oyun yaptı da onu sevmediğin için eleştirilmez motor.

örnek vereyim, Battlefield 3'ü Frostbite 2 motoru ile yaptılar, ama birisine aynı Frostbite 2 motorunu versek otomatik olarak yeni bir Battlefield 3 yapmasını sağlamaz.
ya da bir başka örnek, dandik bi grup geliştirici Source motorunu kullanarak dandik Revelations 2012 oyununu yaptıysa, bu, Source motorunu da dandik yapmaz.

bunun gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Darklight1903 said:

nsa'yi greater evil olarak alirsak(ki ben oyle aldim), bi' hikaye boyunca kotuluk yapan bi' endboss'u konusarak gel isigi sec demeye ikna etmek gayet lame.


aslında gayet mantıklı ve zevkli bi olay bu.

elbette tamamen yapacağın konuşmaya bağlı

mesela karşında insanları katletmekten zevk alan sadist bi iblis var.
çıkıp da "hayır o adamları öldürme, bak sevgi kardeşlik dostluk" dersen "aa evet çok haklısın lan" demeyecektir.

ancak ölümsüzlüğün sırrını arayan ve bunun için dünyayı fethetmeye çalışan bir adamla felsefik bi muhabbete girip ikna etmen mümkün.



agzina burnuna vurmadan once bence bu konusma da biraz tirt. atiyorum 77%'de combat durur cutscene tarzi konusmaya baslarsin, 44%'de girer bi' tane vs. bu daha iyi olur gibime geldi benim. cunku world domination'a giden yolda kotuluk yapan bi' karakter 'sen kimsin ki benimle bunun felsefesini yapiyosun ziyan' da diyebilir. der yani kotu cunku fsdjfkjsd. hani karakterin elle tutulur bi' gucu olmali ki, o konusmayi yapabilmek icin o boss'un karsisinda 3 saniyeden fazla yasayabilmeli. leylak toplamak benim fireball damage'imi arttirmamali.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Darklight1903 said:



o yuzden ad hominem'e gerek yok.


Hominemden mominemden ziyade burada ki asıl olay, olmaması gerektiğini iddia ettiğin şeyi yapan oyunların olduğu ve sen onları oynamamış olduğundan nasıl uygulanabileceğini bilmemen. Bilmemen ise böyle bir durumun uygulanabilir olmadığı manasına gelmiyor haliyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...