Seele Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Almanya arabalar icin karakutu koydurmayi düsünüyor. parlementoda ilk calismalar basladi. böylece kazalari daha iyi analiz edip. sorunlari cözmeye calisacaklar. bu sene istanbul'da araba kullandim (yada kullanmaya calistim diyim). sanirim tr icin ideal bir yöntem olmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 gerek yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
doxylamine Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 gore sitelerine materyal çıkarmaktan başka bişeye yaramaz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenn Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 İyi malzeme çıkar kazadan sonra milletin birbirinin sülalesine giydirmesinde Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Çok mantıklı, bence de zorunlu olmalı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 neyi kaydedecek? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Özel hayata müdahale olur bu. Adamın arabası kendi kişisel malının içi oluyor, adamın evinin içine nasıl kayıt cihazı koymaya zorlayamıyorsan arabasına da koydurtamazsın. Yoldaki güvenlik ya da trafik kamerasına benzemez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 vehicle event data recorder lar bi raddeye kadar mevcut zaten. Yalniz kaydedilen datanin niteligi ve regulasyonunu saglayacak bu gelisme. Onun disinda kabin ici ses ve video kaydi olmadikca privacy ihlali sayilabilecek bisey yok, ona ragmen EDR privacy regulasyonlari coktan beri var. Zorunlu olmamasina ragmen EDR koyulmasinin ise ureticiler icin, risk analizi vb icin hali hazirda cok kullanisli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Adamın anlık hızını ölçmesi ve kordinatını ölçmesi yeterli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 anlik hiz, negatif/pozitif ivme, direksiyon derecesi, aracin belli yerlerinden olculecek accelerometer olculeri, o an ki ivmeye bagli lastikler arasi agirlik transferi ile hayli bir dataya erisiliyor. Ki hali hazirda dedigim gibi cogu mevcut araclarda var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Hız koordinat veya elektronik beyinden farklı bilgileri almasında sıkıntı yok da, ne bileyim arabanın yol kaydını gps bilgisini falan tutuyorsa mesela, adam arabasıyla hangi gün nereye gitmiş ne kadar kalmış falan tutuyorsa özel hayata müdahaleye girer. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 o konudaki su anda gecerli olan regulasyon da soyle said: SEC. 31406. VEHICLE EVENT DATA RECORDERS. (b) Limitations on Information Retrieval- (2) PRIVACY- Data recorded or transmitted by such a data recorder may not be retrieved by a person other than the owner or lessee of the motor vehicle in which the recorder is installed unless-- (A) a court authorizes retrieval of the information in furtherance of a legal proceeding; (B) the owner or lessee consents to the retrieval of the information for any purpose, including the purpose of diagnosing, servicing, or repairing the motor vehicle; (C) the information is retrieved pursuant to an investigation or inspection; or (D) the information is retrieved for the purpose of determining the need for, or facilitating, emergency medical response in response to a motor vehicle crash. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
KidLazer Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Mercedes gibi üst klas araçlarda merkezden araç takip sistemi zaten mevcut bugüne kadar bu markaların karıştığı kazalar neden kolayca çözülemiyor tam anlayamıyorum açıkcası. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 kurallara uymayan dikkatsiz sürücüler yüzünden oluyor kazalar, milyarlarca euro harcamadan cevap verilebilir. elde edilecek bilgilerin de değeri olacaktır elbette; ama bence boşa para harcamak bu iş. belki sigortacıların işine gelebilir şu şekilde: "üzgünüz ölen aile bireyiniz kaza anından 8 saniye önce 9 km/saat eksi ivme sağlayacak kadar frene basmalıydı, hayat sigortası geçersiz" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 herhangi bir ise bosa para harcanmiyor, onu anlatmaya calisiyorum. Zaten olan bi sistemin standardize edilip daha efektif degerlendirilmesi olayi oluyor bu. Boylelikle her bir kaza bir crash test edasiyla istatistiki olarak degerlendirilip gerekli iyilestirmeler ve onlemler uzerine arge yapilir. Olay kullanici hatasi buyuk oranda evet, aracin ve bu standardizasyonun amaci da onu kompanse etmek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 benim bildiğim çekiş kontrol ve motor ayarları için anlık kullanılıyor şu an bu bilgiler ve kısa süreli kayıtları tutuluyor; ama kara kutu deyince iş değişiyor. olmayacak kazadan sağ çıkacak bir hali yok şu anki hallerinin. hani altyapısı hazır desek bile, ne bileyim anlamadım ne öğrenmeyi umuyorlar bu çalışmayla. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Selam, Kayıt sistemi ile son 30 dakikayı kayıt altına almak yeterli bence :) 5 yıl boyunca kayıt yapılacak değil yani. Kaza anında sensörler ile kayıdı durdurma imkânın var. Bence şerit kontrol kameraları ile araç çevresi de kayıt altına alınmalı. Sonuçta kişisel hataların sadece araç değerleriyle tespiti zor olacaktır. Buna yakın mesafede araç iletişimini de eklediler mi tam olur; vektörel hız ve ivme verileriyle yolları kesişen araçların etkileşime girerek sürücüyü uyarması gibi sistemler ortaya çıkabilir. Bir noktadan sonra sürücünün statüsünün yolcu olarak değiştirilmesi gerekecek! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Selam, http://erso.swov.nl/safetynet/fixed/WP5/D5%207%20final%20report.pdf Tam bakmadım ama kazaları irdeleyen bir araştırma sanırım. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 paramecium said: Buna yakın mesafede araç iletişimini de eklediler mi tam olur; vektörel hız ve ivme verileriyle yolları kesişen araçların etkileşime girerek sürücüyü uyarması gibi sistemler ortaya çıkabilir. Bir noktadan sonra sürücünün statüsünün yolcu olarak değiştirilmesi gerekecek! Saygılar. hollanda'da bir yerde yapıyorlar bunu deneysel olarak. belli km arasında bi otoyolda arabasına teçhizatını taktıranlar ellerini çekiyor direksiyondan. günümüz için yapılamayacak bir teknoloji değil yani. arabalar arasında değildi ama o sistem, yoldaki alıcı vericiler ile merkezi bir bilgisayara bağlanıyorsun, o yönetiyor bütün arabaları. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BabacumMostors Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Absolut said: Adamın anlık hızını ölçmesi ve kordinatını ölçmesi yeterli. şu yapılırsa sigorta dolandırıcılıkları da ortadan kalkar gibi sürücülerin zabıt tutmaya başlamasından beri kasko ve trafik sigortalarına ödenen para çok arttı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Selam, Mesela Volvo bildiğim kadarıyla İsveç dâhilindeki Volvo araçların karıştıkları kazalara kendi ekibini de yolluyor ve kazanın irdelemesini yapıyorlar. Ellerinde geniş bir database vardı. Kardeşimin anlattıklarından öyle kalmış aklımda. Merkezi kontrol bölgesel trafik akışının ayarlanması açısından da süper olur. Bir nevi toplu taşıma :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Selam, Aşırı hız, hatalı viraja giriş, ani şerit değiştirme gibi durumlar bile netleştirilse çok şey değişir :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar