Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Arabalar icin Karakutu.


Seele

Öne çıkan mesajlar

vehicle event data recorder lar bi raddeye kadar mevcut zaten. Yalniz kaydedilen datanin niteligi ve regulasyonunu saglayacak bu gelisme.
Onun disinda kabin ici ses ve video kaydi olmadikca privacy ihlali sayilabilecek bisey yok, ona ragmen EDR privacy regulasyonlari coktan beri var.

Zorunlu olmamasina ragmen EDR koyulmasinin ise ureticiler icin, risk analizi vb icin hali hazirda cok kullanisli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o konudaki su anda gecerli olan regulasyon da soyle

said:
SEC. 31406. VEHICLE EVENT DATA RECORDERS.
(b) Limitations on Information Retrieval-
(2) PRIVACY- Data recorded or transmitted by such a data recorder may not be retrieved by a person other than the owner or lessee of the motor vehicle in which the recorder is installed unless--

(A) a court authorizes retrieval of the information in furtherance of a legal proceeding;
(B) the owner or lessee consents to the retrieval of the information for any purpose, including the purpose of diagnosing, servicing, or repairing the motor vehicle;
(C) the information is retrieved pursuant to an investigation or inspection; or
(D) the information is retrieved for the purpose of determining the need for, or facilitating, emergency medical response in response to a motor vehicle crash.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kurallara uymayan dikkatsiz sürücüler yüzünden oluyor kazalar, milyarlarca euro harcamadan cevap verilebilir.

elde edilecek bilgilerin de değeri olacaktır elbette; ama bence boşa para harcamak bu iş. belki sigortacıların işine gelebilir şu şekilde: "üzgünüz ölen aile bireyiniz kaza anından 8 saniye önce 9 km/saat eksi ivme sağlayacak kadar frene basmalıydı, hayat sigortası geçersiz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

herhangi bir ise bosa para harcanmiyor, onu anlatmaya calisiyorum. Zaten olan bi sistemin standardize edilip daha efektif degerlendirilmesi olayi oluyor bu.

Boylelikle her bir kaza bir crash test edasiyla istatistiki olarak degerlendirilip gerekli iyilestirmeler ve onlemler uzerine arge yapilir.

Olay kullanici hatasi buyuk oranda evet, aracin ve bu standardizasyonun amaci da onu kompanse etmek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim bildiğim çekiş kontrol ve motor ayarları için anlık kullanılıyor şu an bu bilgiler ve kısa süreli kayıtları tutuluyor; ama kara kutu deyince iş değişiyor. olmayacak kazadan sağ çıkacak bir hali yok şu anki hallerinin.

hani altyapısı hazır desek bile, ne bileyim anlamadım ne öğrenmeyi umuyorlar bu çalışmayla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Kayıt sistemi ile son 30 dakikayı kayıt altına almak yeterli bence :) 5 yıl boyunca kayıt yapılacak değil yani. Kaza anında sensörler ile kayıdı durdurma imkânın var.

Bence şerit kontrol kameraları ile araç çevresi de kayıt altına alınmalı. Sonuçta kişisel hataların sadece araç değerleriyle tespiti zor olacaktır.

Buna yakın mesafede araç iletişimini de eklediler mi tam olur; vektörel hız ve ivme verileriyle yolları kesişen araçların etkileşime girerek sürücüyü uyarması gibi sistemler ortaya çıkabilir. Bir noktadan sonra sürücünün statüsünün yolcu olarak değiştirilmesi gerekecek!

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Buna yakın mesafede araç iletişimini de eklediler mi tam olur; vektörel hız ve ivme verileriyle yolları kesişen araçların etkileşime girerek sürücüyü uyarması gibi sistemler ortaya çıkabilir. Bir noktadan sonra sürücünün statüsünün yolcu olarak değiştirilmesi gerekecek!

Saygılar.


hollanda'da bir yerde yapıyorlar bunu deneysel olarak. belli km arasında bi otoyolda arabasına teçhizatını taktıranlar ellerini çekiyor direksiyondan. günümüz için yapılamayacak bir teknoloji değil yani.

arabalar arasında değildi ama o sistem, yoldaki alıcı vericiler ile merkezi bir bilgisayara bağlanıyorsun, o yönetiyor bütün arabaları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Mesela Volvo bildiğim kadarıyla İsveç dâhilindeki Volvo araçların karıştıkları kazalara kendi ekibini de yolluyor ve kazanın irdelemesini yapıyorlar. Ellerinde geniş bir database vardı. Kardeşimin anlattıklarından öyle kalmış aklımda.

Merkezi kontrol bölgesel trafik akışının ayarlanması açısından da süper olur. Bir nevi toplu taşıma :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...