Nigger_of_the_sand Mesaj tarihi: Ekim 13, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 13, 2016 AI de biraz akillanmis sanirim. Benim ordu harekete gecince dusmanin kucuk gruplari buyuk ordularin icine saklaniyo hemen. Ya da adamin buyuk ordusu seni yakalamaya calisiyosa kucuk ordularla onunu kesip esas ordu yakalasin diye tutuyo seni. Ben adamin kalesini kusatirken attacker penaltisinin bana yazacagini bilerek benden daha kucuk ordularla bile saldirip kusatmayi kiriyor. Bolge sendeyse ve AI saldirirken cok penalti yiyecekse saldirmiyor ama sen baska bolgeye hareket ettigin an tepene binebilmek icin civarda tutuyor askerleri falan. Kendinden guclu dusmanlarla savasmak zorlasmis. Hareket surelerinde bir gariplik seziyorum, sanki ordular eskisinden daha cabuk hareket ediyor gibi geldi. Aliskanlik haline geldiginden eskiden birliklerin a noktasindan b'ye ne zaman varacagini, hangi asamada kilitleneceklerini kestirebiliyodum ama simdi yapamamaya basladim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fili Mesaj tarihi: Ekim 13, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 13, 2016 oyuna movement speed bonusu eklendi belki onunla ilgilidir. Bazı ülkelerin national idealarında (örneğin Najd) veya komutanlar trait kazabiliyor öyle movement speed kazanmış olabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Yabgu Mesaj tarihi: Ekim 15, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 15, 2016 Beyler başıma bir event geldi çok beğendim yav. Face'te yazdım mevzuyu fotolarla, hem üşengeçlik hem eccük reklam için buyurun :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
_Rave Mesaj tarihi: Ekim 16, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 16, 2016 dağlardaki fortları almak çok çok zor olmuş artık.fransanın op generalleri ile bile ispanyada pireneleri bi iki province dışında geçemedim. ama daha çok hoşuma gitti bu sistem.artık dağlardaki fortların bi amacı olmuş.eski sistemde dezavantajdı dağda fort tutmak.adam kuşatmaya başladımı bekliyodun mecburen saldırıp penaltıları yememek için. bide ai daha challenging olmuş.oldukça mantıklı hamleler yapıyor çoğu zaman.ama castile-aragon unionının daha 1460-70 küsürlerde toplam 50 küsür merc basıp manpowerımı ertimesi canımı sıktı.ekonomi zart zurt dinlemiyor ai ölümüne bütün kozlarını oynuyor dandirik bi 15 developmentlı provinceı kaptırmamak için. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nigger_of_the_sand Mesaj tarihi: Ekim 16, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 16, 2016 Savasta verilen kayplarin da kaydinin tutulmasi AI'nin nasil butun kozlarini oynadigini gosteriyor zaten. Toplamda 70k ordusu olan dusman savas sonunda 250k adam kaybetmis olunca goruyorsun ki adamlar 3-4 defa bastan kurmus ordusunu. Ana ordusu wipe yiyor, sonra utanmadan 2 ay icinde loana merce abanarak tekrar toparliyor o orduyu falan. Avrupali bir devlet ile Osmanli'ya karsi savasmak cok zorlayici olmus. Surekli daglik arazilerden dolayi isgal etmek zorunda oldugun icin adam devasa ordusuyla kusatmalari kaldiriyor ve savas esnasinda da terbiyesizce ordu rotate ediyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nigger_of_the_sand Mesaj tarihi: Ekim 16, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 16, 2016 Bu arada institutionlari acabilmek icin AI ulkesindeki belli sehirlere development abaniyor, bu yuzden allahin Mzab'inin bile 35 developmentli baskenti olabiliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kizillelma Mesaj tarihi: Ekim 17, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 17, 2016 Son ek ile Osmanlı Devleti çok güzel olmuş . Oyuna bağlanıyorsun .. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Yabgu Mesaj tarihi: Ekim 17, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 17, 2016 Paradoxfan'dan arkadaşlar paylaşmış, ben görmedim iletiyi ama oyunda şöyle bir tip çıkıyormuş Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Komutan Mesaj tarihi: Ekim 17, 2016 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 17, 2016 Doğru, ben Osmanlı fazla kolay diye Türk oynamak istediğim zaman Karaman veya Çandar seçiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
_Rave Mesaj tarihi: Ekim 17, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 17, 2016 ben oyun açılırken gördüm o iletiyi.ama zaten öyle değilmi? etrafında kafa tutabilicek tek bi ülke yok.diğer bütün güçlü ülkelerin counterı var bişekilde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Murray Mesaj tarihi: Ekim 19, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2016 Enstitü olayı çok güzel olmuş, aşırı beğendim. Şimdi tarihin akışına daha uygun ilerler oyunlar. Bir de sanırım sadece tek bir şehrin developmentını arttırmamız yetiyor enstitüler için. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kizillelma Mesaj tarihi: Ekim 19, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 19, 2016 Son ek paket ile aıkça gözüktü EU4 ile Crusader Kings II sevişse yepyeni bir oyun doğsa çok güzel olacak .. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nigger_of_the_sand Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Su Estates olayina isinamadim ben, gereksiz challengelar ekleyen gereksiz bir mekanik gibi geldi. Youtube'da yayin yapan bazi oyuncularin Cossacks ekini kapatarak oynadigini gordum, ben de bundan sonra kapatmayi dusunuyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fili Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 bence tam tersine estatelerin çok faydası var. Nobility %20 manpower recovery veriyor çok önemli bu. Clergy %20 tax income bu da çok iyi. Merchants da yine trade incomeı artırıyor. Bunların yanında bir de %50 indirimli advisorlar. 2 tane level 3 adsivor yaklasık 40 ducat istiyor ve çoğu zengin ülke için bile mid-game civarı azımsanamayacak bir miktar. Nobilitynin %40 army traditionla general vermesi oyunun başında veya gerekli ideaları almamış pek savaşmayan ülkeler için faydalı oluyor. Clergy estate e verilen bölgede unrest i düşürmesi ve conversion rate i artırması özelliği var. Koloniciysek +15 colony growth. Genel olarak faydalılar ama çok kurcalamamak da lazım çeşitli eventler ile sonra etkileri %80'i geçiyor sıkıntı çıkarıyorlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Faydası olması mesele değil. Atıyorum dakikada 100 kere tıklarsan bonus verecek bir mekanik de faydalı ama gereksiz olurdu. Oyuna eklenen boş şeylerden estates katılıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fili Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 eldar estates i beğenmemiş olabilirsin de boş mekanik demek yersiz olur. Oyunun geçtiği döneme bakıldığında pek de merkezi devletler yok ortalıkta özellikle avrupa için, adamlar da işi ck2 kompleksliğine sokmadan böyle bir ara yol buldular. Bu tabii çok da gerçekci olmamış olabilir ama EU böyle bir oyun, mümkün olduğunca basit ve sade. Estates e gelene kadar eu4de takılınacak çok yer var. eu3de population vardı onu kaldırdılar, yerine development geldi ama bir anda developmentı uçurabiliyoruz. Bu iyi bir mekanik mi estatesden farklı değil. Orduların askerlerin experience ı yok. Onun yerine tüm ordulara bonus veren bir army tradition sistemi var. Orduların ayrı ayrı maintenanceını ayarlıyamıyoruz bana göre tam bir saçmalık. Koca bir bölgenin tamamının tek bir etnik unsur ve dine mensup olması da son derece gerçekcilikten uzak ama bu oyun böyle işte basit. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 buyuk olcude 50 yılda bir 2-3 kere tıklatmalık bir mekanik estateler. hanı ole bi derinlik katmıyo oyuna. yuakrda uayrısı cıkınca ilgilendiğin bi mevzu. hani trade gibi colonization gibi vs vs üstüne oyun kurabilceğin bişi değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Caladorn Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Fili said: bence tam tersine estatelerin çok faydası var. Nobility %20 manpower recovery veriyor çok önemli bu. Clergy %20 tax income bu da çok iyi. Merchants da yine trade incomeı artırıyor. Bunların yanında bir de %50 indirimli advisorlar. 2 tane level 3 adsivor yaklasık 40 ducat istiyor ve çoğu zengin ülke için bile mid-game civarı azımsanamayacak bir miktar. Nobilitynin %40 army traditionla general vermesi oyunun başında veya gerekli ideaları almamış pek savaşmayan ülkeler için faydalı oluyor. Clergy estate e verilen bölgede unrest i düşürmesi ve conversion rate i artırması özelliği var. Koloniciysek +15 colony growth. Genel olarak faydalılar ama çok kurcalamamak da lazım çeşitli eventler ile sonra etkileri %80'i geçiyor sıkıntı çıkarıyorlar. Şunların yanında 20 yılda bir fazladan 100+100+150 monarch points demek hiç uğraşmadan. (estate eventlerinin çoğu birinin influence'i arttırırken diğerini azalttığı için) isteyen hepsinden 150 şer de alır; min max yaparak da gerek yok hani, kafa rahat dediğim şekilde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nigger_of_the_sand Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Estateler sana kattigi seyi herkese katiyo. Yani ha herkes +100 monarch point almis ha hic kimse almamis, ha herkes +20% tax almis ha hickimse almamis. Bir farki olmadigi icin, estatelerin bir derde care olmadigi seklinde dusunuyorum. Cok fazla estate influence ucuran olay koymuslar, halbuki oyunun cok kucuk bir kismina hukmeden bir mekanik. Eglenceli olabilecekken olamamis bir mekanik gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fili Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2016 herkes alıyor monarh pointi ama yapay zeka ile gerçek insanın onu kullanma becerisi farklı, öte yandan yapay zeka kullanıyor mu estates mekaniğini bu seviyede ondan da pek emin değilim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Murray Mesaj tarihi: Ekim 21, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2016 Bu oyundan çok da bişey beklememek lazım. Türk eğitim sistemi gibi, durmadan bi dlc, bi patch, bi düzeltme, bi değişiklik oyunun şaftı kaydı haliyle. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Ekim 21, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2016 Evet, paradox büyüdüğü için sürekli dlc satmadan döndüremiyor şirketi. Sürekli dlc için de şapkadan tavşan çıkarmaları gerekiyor. Bana göre CK2 kötüleşti mesela dlc'ler eklendikçe. Bence 3 planlı dlc + kozmetik gibi bir sistem daha iyi olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
_Rave Mesaj tarihi: Ekim 21, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2016 abi venedikle oynuyorum,ai sırf oyunu zorlaştırmak için fransa-burgundy yutmuş ispanya ve osmanlıyı ally yaptı sdfs.ne bok yicem bilmiyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fili Mesaj tarihi: Ekim 21, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2016 amacın ne ona göre değişir biraz tabii ama bu gibi durumlarda yapılabilecek yegane şey, ikisinden birinin varsa zayıf bir müttefiğini seçip sonra savaşta bu ikilinin ittifağını separate peace ile bozmaktır. Aralarındaki truce dolmadan diğerine saldırırsın sonra. Tabii sene kaç, gerekli cb var mı, teke tekte alabilir misin bunları bilmiyorum :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
_Rave Mesaj tarihi: Ekim 22, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 22, 2016 artık o işe yaramıyo ya.great power isen diğer great powerlarla olan savaşlarına direk müdahele edebiliyor diğer great powerlar. neyse çok zorlandım bıraktım.saolsun fransa birer ikişer provinceli adamlara 30ar 30ar condottieri yollayarak soğuttu oyunumdan sdfs. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar