Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Europa Universalis 4


Komutan

Öne çıkan mesajlar

NolaxThensbane said:



???

niye



combat width denilen mekanik yüzünden işte

oyunun başında,dağlara saldırmadığın sürece herkesin Combat width'i 15,dağlarda 10 galiba

bu demek oluyorki,100 üniteylede saldırsan,15 üniteylede saldırsan,ünitelerin kayıp verip 0 morale fln düşmedikçe aynı etkiye sahip olacaklar,savaş alanına ne kadar adam sığabilecek tribi

ama cannonlar buna dahil değil,onlar her halükarda bamgüm sıkıyor cunku 2. sıradan.bunu combat sırasındaki ekrandan da görebiliyorsun

teknolojin arttıkça combat width de artıyor

niye tech13'ten sonrası diyorsan,cannonlar o zamandan sonra aşırı etkili olmaya başlıyor,ama ondan önce de etkili,cannonlu ordulr kurmaya başlayınca görüyorsunuz,savaşta asıl tokadı hep cannonlar atıyor


tech 13 ayrıca müslüman ve osmanlı süvarilerinin çok etkili olduğu son seviye,o dakkadan sonra pek süvari yapmamaya çalışın,yani illa olsun ama fuzuli pahalı,ordu basına sırf 2 tane yeter,o seviyeye kadar ordunun yarıya yakını süvari olsa iyidir.tabi paraya bakar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aynen, ilk sıra full infantry, yanlarda birer -zenginsen 2'şer atlı. Arka sıraya full topçu optimal de, fazladan bir iki yedek infantry de göz çıkarmaz.

Topçuların güzelliği defansif shock/fire/morale pipe'larının yarısını ön sıradaki askerlere vermesi. Tabi buna karşılık ofansif pipe'larının gene yarısıyla saldırıyorlar. ikinci sırada hiç bir şey yapmadan bekliyecek infantry'e karşılık 3 kat fazla masraflı olsa da, savaşlar daha kısa süreceğinden manpower'dan kazanıyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

15/7/3 yerine
10/7/8 kur orduları

tokat kapasiten bir anda katlanacak görürsün.

ayrıca söylenmiş ama disiplin çoook yararlı

late game'de absulut monarşi+offensive 7+full quality+advisor = +20 bonus disiplin

ona yanlışlıkla bi national bonus olarak %5 eklenirse, 25 bonus disiplin,o kadar bonus ordunuzu bariz ayakta tutuyor tech'Te geri kalsa bile ,dünyaya kafa tutar hale geliyorsunuz.


ayrıca para harcamaktan,paralı asker tutmaktan kaçınmayın,savaşı kaybetmekle borç almak arasında kaldıgımda kesin borç alıyorum ben
hiç utanmadan borç alın


son bir öneri,FORCED MARCH

bu çok çok gerekli bi olay,o yüzden ya 1. ya 2. ideam genelde offensive oluyor,düşmanı tokatlayıp,geri çekildiği bölgeye onlardan erken varıp,defansif savaşı kazandığımda,kocaman rus stack'ini sildiğimde yaşadığım haz,bu oyunda yaşadığım en mutlu anlar oluyor hep
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

offensive idea'ların hepsini alınca bonus olarak forced march özelliği geliyor. Tıkladığında ordun %50 daha hızlı hareket ediyor, böylece kaçan orduyu yakalayabiliyorsun. (Kaçan ordu normalden çok daha hızlı hareket eder; fark etmişsindir zaten)

Kaçan orduyu yakalayana kadar hem etrafdan getirdiği paralı askerlerle hem de adamnın replenishment sayesinde, düşman 1 aya eski ordusunu toparlayabiliyor. Forced march ile adamı erken yakaladığında adamların moralleri hala az olacağından direk kaçışmaya başlıyorlar. Ordunun gücüne bağlı olarak böyle 1-2 kerede adamın ordusunu komple yokedebiliyorsun.

disiplin önceki sayfada kaldı.

disiplin

Caladorn said:

discipline > all. disipline herşeye etkiyor.

misal 100 base + 10 disiplin var diyelim
savaşta 100 kişi öldüreceğine 110 kişi öldürüyorsun, üstüne 100 moral dmg yerine 110 moral dmg vuruyorsun, gene aynı senden 100 kişi öleceğine 90 kişi ölüyor.

moralin ne kadar yüksekse adamların savaşa o kadar devam ediyorlar.
50k askerin dahi olsa moral savaş esnasında 0'a inerse senin adamları savaşı bırakıp kaçmaya başlıyor. Offense idea'nın güzelliği şurda; forced march ile adamı yakalayabiliyorsun, yoksa retreat çeken adamları yakalamak baya imkansız

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Daesu said:

zaten birleştir herzaman.

ierleyen dönemde ilk saldırılarını mercanaryler ile yap hatta birleştire birleştire eriycek biticekler.


Mercenary'de cok mantikli da, manpower la bastigim adamlari birlestirdigimde bosa para harcamis olmuyor mu? Reinforcementa acik unit leri disband etmiyor mu birlestirince?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

diyelimki 40k askerin var, 20k kaybettin kovalarken. benim şimdiye kadar gördügüm maximum 2000 adam aylık reinforce, yada bu civarda yani o ordu toparlanana kadar 10 ay geçiyor. arkadan adam basmaya başlarsan ortalama 150günde bi 20k daha getirtebilirsin mesafesine göre.

savaşta bas vergiyi, parasızlıktan adam basamamak hiçbişey şu oyunda loan alırsın hiç olmadı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birde 22/0/10 gibi bi dizilimin var diyelim. bir arkadaki provincedede garanti 15k adamın olsun sadece piyade. ön saflar düştükçe ordan ekleme yaparak uzatırsın savaşı. yukarda bahsetmişler su combat alanından dolayı hepsini birden yollamanın bir manası yok, arka sırada kalanlarında morali boşu boşuna düşüyor öndekiler ölünce.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yunusemre said:

Forced march sadece ordun full oldugunda calisiyor sanirim dogru mu? Bu durumda orduyu birlestirmek mi gerekiyor kovalarken?
Bunu okuduktan sonra ruslari kovalamaya calistim bi turu forced march yapamadim :/


Ordunun tam olmasıyla alakalı değil

Eger ki offensive idea yı tamamlamışsan, ordu hareket halinde iken forced march a geçmiyor. Önce durdur sonra forced march ikonuna bas sonra gideceği yere yolla.

Ek bilgi forced march aktif iken ordunun morali dolmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilk yazıldığında yazmıyım demiştim ama rusları forced march'la kovalamak bana hiç mantıklı gelmedi. Bir dolu attrition yiyeceksin, yani olacağı yer var, olmayacağı yer var.

Forced march daha çok ufak hesaplar için iyi, osmanlı'yla forced march'a ihtiyacın olmaz. Ama atıyorum, ufak bir ülkeysen ya savunmada duracaksın ya da forced march üzerine taktik yapman gerekir büyük bir ülkeyi yenmek için. Aksi takdirde manpower'ın dayanmaz.

Yoksa 40 province'li rusya'da adamın ordusunu kovalayacağıma, kuşatmaları dayarım, zaten bi savaşta toplam kaç province alacaksın. Forced march da hem moral dolmaz dendiği gibi, hem de supply alamaz birlikler, eksikleri tamamlamaz.

edit: şüpheye düştüm şimdi, oyuna da girmeye kasamadım. Forced yapınca attirition yemiyo muydun yoksa? Her halükarda forced hızı %150'den %50'ye düşürüldü eskisi kadar güçlü değil. Yallah diye kullanmayın, AI ordusunu ikiye de bölebilir. Aynı zamanda kaçan ordu hedefine vardığında bonus moral alacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca bu oyunu seven arkadaşları,asıl erkeg oyunu olan CK2'ye davet ediyorum

iyi bir aileden gelen hayırlı bir eş aramak,doğmamış bebelere kıymak,yahudi bankerlerden borç alıp ödeyemeyince maxlevel çamura yatip bütün yahudileri ülkeden kovmak,"ben escinsel allahsız yalancı şişman kral istemem lan" diye meşru sebeplerden ayaklanan bir lordun gözlerine mil çektirip üstüne bide iğdiş ettirmek,vb nice değişik atraksyonlara girebildiğiniz paradoxun başka bir harita boyamaca oyunu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi magical oran 5 2 5 felan gibi bişi
infantry kadar topunuz olsun yane
top oyundaki en önemli şey

hatta en iyi composition su

combat width - 2 infanty
2 cavalry
combat width artillery

bu combat dizilim, yane optimum dizilim
ama ilk rowunun sürekli öleceğini göz önüne alarak combat widthin yarısı kadar daha infantry tutmak gerekiyo

yane bu şu demek oluyo

combat width 10 da

13 infantry 2 cavalry 10 artillery

ben genellikle 12 5 12 gibi bi dizilim yapıyorum
kolay oluyo

bu arada saldırabilen cavalry sayısı teknoloj, ile artıyo onada bakmak lazım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Forced marchin tek işe yaradığı yer, büyük meydan kapışması yapıcaksanız uzaktan infantry getirmek. Yoksa adam kovalamanın anlamı yok.

Büyük ülkelerde savaşı, adamın manpowerini bitirince kazanıyorsunuz. Üstüne 3-4 providance öteye ordu gönderip siege yapmak mantılı olmuyo. Gereksiz manpower kaybı oluyor. Oyunun sonlarına doğru attrition çok sorun olmadığı yerde mantıklı bir çözüm olabilir ama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Remus said:

Forced marchin tek işe yaradığı yer, büyük meydan kapışması yapıcaksanız uzaktan infantry getirmek. Yoksa adam kovalamanın anlamı yok.

Büyük ülkelerde savaşı, adamın manpowerini bitirince kazanıyorsunuz. Üstüne 3-4 providance öteye ordu gönderip siege yapmak mantılı olmuyo. Gereksiz manpower kaybı oluyor. Oyunun sonlarına doğru attrition çok sorun olmadığı yerde mantıklı bir çözüm olabilir ama.


Oyunun mantığı 3 4 meydan muharebesi kazan. Sonra carpet siege yap.
(Detach a siege yap ilerle detahc ilerle )
Manpower bitmesi sonuçta 100% vermiyor ya tamamen siege ediceksin ya da 5 sene bekleyeceksin. O sebeple carpet siege mecburi.

Bu arada oyunun ileri aşamalarında attrition çok sorun olmuyo derken defensive 7'i unutmuşun sanırım.
%1 ordan birde rus soğuğunun yiyince %6 larda attrition oluyor.

Son olarak ordu kovalamak ülkeden ülkeye farklı. İspanyada ordu kovalamak var Rusyada kovalamak var. Her ay 3000 adam kaybederek ordu kovalamak saçma ama ufak bir ülkede adam white flag kaçarken kovalayıp stack wipe yapmak başka. Duruma göre değerlendirmek lazım. Ben genelde kovalamıyorum. BEnim mantığım genelde 3 tane detachli siegea bi tane büyük orduyu siegeli yada kendi toprağımda ordu bırakıp siege yapmak. Eğer düşman saldırmak üzere gelirse fikir değiştiremediği için varmasına bir gün kala ordumu gönderip vuruyorum azına defensive bonuslarla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

niye fikir değiştirmiyor anlamadım?AI yola çıktıktan sonra ordunu yollasan bile varacağı yere, durduruyor ordusunu AI arada güç farkı varsa.

Kaçmasını engellemek için başka bir yol da savaşın olduğu province'in etrafında kaçış yolu yoksa, tek province ilerleyip durur bozguna uğrayan ordu. Mesela diyelim adamın 2 province'i var savaşın olduğuna bitişik, siz ikisini de istila etmişseniz uzaklara kaçmak yerine tek province ilerleyip durur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...