DoGMeaT Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 NolaxThensbane said: ??? niye combat width denilen mekanik yüzünden işte oyunun başında,dağlara saldırmadığın sürece herkesin Combat width'i 15,dağlarda 10 galiba bu demek oluyorki,100 üniteylede saldırsan,15 üniteylede saldırsan,ünitelerin kayıp verip 0 morale fln düşmedikçe aynı etkiye sahip olacaklar,savaş alanına ne kadar adam sığabilecek tribi ama cannonlar buna dahil değil,onlar her halükarda bamgüm sıkıyor cunku 2. sıradan.bunu combat sırasındaki ekrandan da görebiliyorsun teknolojin arttıkça combat width de artıyor niye tech13'ten sonrası diyorsan,cannonlar o zamandan sonra aşırı etkili olmaya başlıyor,ama ondan önce de etkili,cannonlu ordulr kurmaya başlayınca görüyorsunuz,savaşta asıl tokadı hep cannonlar atıyor tech 13 ayrıca müslüman ve osmanlı süvarilerinin çok etkili olduğu son seviye,o dakkadan sonra pek süvari yapmamaya çalışın,yani illa olsun ama fuzuli pahalı,ordu basına sırf 2 tane yeter,o seviyeye kadar ordunun yarıya yakını süvari olsa iyidir.tabi paraya bakar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Caladorn Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 aynen, ilk sıra full infantry, yanlarda birer -zenginsen 2'şer atlı. Arka sıraya full topçu optimal de, fazladan bir iki yedek infantry de göz çıkarmaz. Topçuların güzelliği defansif shock/fire/morale pipe'larının yarısını ön sıradaki askerlere vermesi. Tabi buna karşılık ofansif pipe'larının gene yarısıyla saldırıyorlar. ikinci sırada hiç bir şey yapmadan bekliyecek infantry'e karşılık 3 kat fazla masraflı olsa da, savaşlar daha kısa süreceğinden manpower'dan kazanıyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NolaxThensbane Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 vay anasınıııııı düştü jeton ben 15/7/3 ordu kuruyorum fransa 16/3/6 adam harcıyordu beni demek bundan dolayı abi sizin dediğinize göre beni parça pinçik etmeleri normal ben hala tech 6 kafasıyla ordu kuruyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoGMeaT Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 15/7/3 yerine 10/7/8 kur orduları tokat kapasiten bir anda katlanacak görürsün. ayrıca söylenmiş ama disiplin çoook yararlı late game'de absulut monarşi+offensive 7+full quality+advisor = +20 bonus disiplin ona yanlışlıkla bi national bonus olarak %5 eklenirse, 25 bonus disiplin,o kadar bonus ordunuzu bariz ayakta tutuyor tech'Te geri kalsa bile ,dünyaya kafa tutar hale geliyorsunuz. ayrıca para harcamaktan,paralı asker tutmaktan kaçınmayın,savaşı kaybetmekle borç almak arasında kaldıgımda kesin borç alıyorum ben hiç utanmadan borç alın son bir öneri,FORCED MARCH bu çok çok gerekli bi olay,o yüzden ya 1. ya 2. ideam genelde offensive oluyor,düşmanı tokatlayıp,geri çekildiği bölgeye onlardan erken varıp,defansif savaşı kazandığımda,kocaman rus stack'ini sildiğimde yaşadığım haz,bu oyunda yaşadığım en mutlu anlar oluyor hep Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NolaxThensbane Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 Ben morale kasıp duruyordum hatta bir ara manpower baya düşük olduğundan avusturyaya quantity idea verdim pismanım ama gerekliydi. Disiplin ve forced march öneminide anlatırsanız çok sevincem forced march nedir mesela bilmiyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Caladorn Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 2, 2015 offensive idea'ların hepsini alınca bonus olarak forced march özelliği geliyor. Tıkladığında ordun %50 daha hızlı hareket ediyor, böylece kaçan orduyu yakalayabiliyorsun. (Kaçan ordu normalden çok daha hızlı hareket eder; fark etmişsindir zaten) Kaçan orduyu yakalayana kadar hem etrafdan getirdiği paralı askerlerle hem de adamnın replenishment sayesinde, düşman 1 aya eski ordusunu toparlayabiliyor. Forced march ile adamı erken yakaladığında adamların moralleri hala az olacağından direk kaçışmaya başlıyorlar. Ordunun gücüne bağlı olarak böyle 1-2 kerede adamın ordusunu komple yokedebiliyorsun. disiplin önceki sayfada kaldı. disiplin Caladorn said: discipline > all. disipline herşeye etkiyor. misal 100 base + 10 disiplin var diyelim savaşta 100 kişi öldüreceğine 110 kişi öldürüyorsun, üstüne 100 moral dmg yerine 110 moral dmg vuruyorsun, gene aynı senden 100 kişi öleceğine 90 kişi ölüyor. moralin ne kadar yüksekse adamların savaşa o kadar devam ediyorlar. 50k askerin dahi olsa moral savaş esnasında 0'a inerse senin adamları savaşı bırakıp kaçmaya başlıyor. Offense idea'nın güzelliği şurda; forced march ile adamı yakalayabiliyorsun, yoksa retreat çeken adamları yakalamak baya imkansız Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
yunusemre Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 Forced march sadece ordun full oldugunda calisiyor sanirim dogru mu? Bu durumda orduyu birlestirmek mi gerekiyor kovalarken? Bunu okuduktan sonra ruslari kovalamaya calistim bi turu forced march yapamadim :/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 zaten birleştir herzaman. ierleyen dönemde ilk saldırılarını mercanaryler ile yap hatta birleştire birleştire eriycek biticekler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
yunusemre Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 Iki sorum daha var karsi ulkenin ordu buyuklugunu rival ekrani disindan gorebiliyor muyuz ve karsi ordunun morale vs. degerlerini gorebiliyor muyuz oyun icinde bunu da bulamadim.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
yunusemre Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 Daesu said: zaten birleştir herzaman. ierleyen dönemde ilk saldırılarını mercanaryler ile yap hatta birleştire birleştire eriycek biticekler. Mercenary'de cok mantikli da, manpower la bastigim adamlari birlestirdigimde bosa para harcamis olmuyor mu? Reinforcementa acik unit leri disband etmiyor mu birlestirince? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 diyelimki 40k askerin var, 20k kaybettin kovalarken. benim şimdiye kadar gördügüm maximum 2000 adam aylık reinforce, yada bu civarda yani o ordu toparlanana kadar 10 ay geçiyor. arkadan adam basmaya başlarsan ortalama 150günde bi 20k daha getirtebilirsin mesafesine göre. savaşta bas vergiyi, parasızlıktan adam basamamak hiçbişey şu oyunda loan alırsın hiç olmadı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 birde 22/0/10 gibi bi dizilimin var diyelim. bir arkadaki provincedede garanti 15k adamın olsun sadece piyade. ön saflar düştükçe ordan ekleme yaparak uzatırsın savaşı. yukarda bahsetmişler su combat alanından dolayı hepsini birden yollamanın bir manası yok, arka sırada kalanlarında morali boşu boşuna düşüyor öndekiler ölünce. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fili Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 yunusemre said: Forced march sadece ordun full oldugunda calisiyor sanirim dogru mu? Bu durumda orduyu birlestirmek mi gerekiyor kovalarken? Bunu okuduktan sonra ruslari kovalamaya calistim bi turu forced march yapamadim :/ Ordunun tam olmasıyla alakalı değil Eger ki offensive idea yı tamamlamışsan, ordu hareket halinde iken forced march a geçmiyor. Önce durdur sonra forced march ikonuna bas sonra gideceği yere yolla. Ek bilgi forced march aktif iken ordunun morali dolmuyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2015 ilk yazıldığında yazmıyım demiştim ama rusları forced march'la kovalamak bana hiç mantıklı gelmedi. Bir dolu attrition yiyeceksin, yani olacağı yer var, olmayacağı yer var. Forced march daha çok ufak hesaplar için iyi, osmanlı'yla forced march'a ihtiyacın olmaz. Ama atıyorum, ufak bir ülkeysen ya savunmada duracaksın ya da forced march üzerine taktik yapman gerekir büyük bir ülkeyi yenmek için. Aksi takdirde manpower'ın dayanmaz. Yoksa 40 province'li rusya'da adamın ordusunu kovalayacağıma, kuşatmaları dayarım, zaten bi savaşta toplam kaç province alacaksın. Forced march da hem moral dolmaz dendiği gibi, hem de supply alamaz birlikler, eksikleri tamamlamaz. edit: şüpheye düştüm şimdi, oyuna da girmeye kasamadım. Forced yapınca attirition yemiyo muydun yoksa? Her halükarda forced hızı %150'den %50'ye düşürüldü eskisi kadar güçlü değil. Yallah diye kullanmayın, AI ordusunu ikiye de bölebilir. Aynı zamanda kaçan ordu hedefine vardığında bonus moral alacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoGMeaT Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 istediğin kadar siege yap,adamın deathstackleri moralen düzelince gene gelcekler sıkıntı cıkarmaya,işte o savaşın başındaki deathsteackleri tokatlamak için forced march ideal. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 bölgesine göre deişir. cölde veya kışınken bi bakmıssın 10 provience marchlattığım adamlar %30 attrition yemiş cücük gibi kalmıslar. vs vs Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoGMeaT Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 ayrıca bu oyunu seven arkadaşları,asıl erkeg oyunu olan CK2'ye davet ediyorum iyi bir aileden gelen hayırlı bir eş aramak,doğmamış bebelere kıymak,yahudi bankerlerden borç alıp ödeyemeyince maxlevel çamura yatip bütün yahudileri ülkeden kovmak,"ben escinsel allahsız yalancı şişman kral istemem lan" diye meşru sebeplerden ayaklanan bir lordun gözlerine mil çektirip üstüne bide iğdiş ettirmek,vb nice değişik atraksyonlara girebildiğiniz paradoxun başka bir harita boyamaca oyunu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NolaxThensbane Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 hmmm http://memecrunch.com/meme/DVN9/gentlemen-you-had-my-curiosity/image.jpg please have a seat and tell me more.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 şişman kısır karımı bogdurmuştum gizlice , benim bu kadar . bi ara oynamak istiyorum ama Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lancelion Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2015 ck2 sims gibi oyun, sirf eu4e gecirmek icin savei kasiyorum su an. genius,quick,strong heir ciksin diye bekle dur sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Abi magical oran 5 2 5 felan gibi bişi infantry kadar topunuz olsun yane top oyundaki en önemli şey hatta en iyi composition su combat width - 2 infanty 2 cavalry combat width artillery bu combat dizilim, yane optimum dizilim ama ilk rowunun sürekli öleceğini göz önüne alarak combat widthin yarısı kadar daha infantry tutmak gerekiyo yane bu şu demek oluyo combat width 10 da 13 infantry 2 cavalry 10 artillery ben genellikle 12 5 12 gibi bi dizilim yapıyorum kolay oluyo bu arada saldırabilen cavalry sayısı teknoloj, ile artıyo onada bakmak lazım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 uff cok canimi cektiriyorsunuz ama.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Remus Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Forced marchin tek işe yaradığı yer, büyük meydan kapışması yapıcaksanız uzaktan infantry getirmek. Yoksa adam kovalamanın anlamı yok. Büyük ülkelerde savaşı, adamın manpowerini bitirince kazanıyorsunuz. Üstüne 3-4 providance öteye ordu gönderip siege yapmak mantılı olmuyo. Gereksiz manpower kaybı oluyor. Oyunun sonlarına doğru attrition çok sorun olmadığı yerde mantıklı bir çözüm olabilir ama. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Remus said: Forced marchin tek işe yaradığı yer, büyük meydan kapışması yapıcaksanız uzaktan infantry getirmek. Yoksa adam kovalamanın anlamı yok. Büyük ülkelerde savaşı, adamın manpowerini bitirince kazanıyorsunuz. Üstüne 3-4 providance öteye ordu gönderip siege yapmak mantılı olmuyo. Gereksiz manpower kaybı oluyor. Oyunun sonlarına doğru attrition çok sorun olmadığı yerde mantıklı bir çözüm olabilir ama. Oyunun mantığı 3 4 meydan muharebesi kazan. Sonra carpet siege yap. (Detach a siege yap ilerle detahc ilerle ) Manpower bitmesi sonuçta 100% vermiyor ya tamamen siege ediceksin ya da 5 sene bekleyeceksin. O sebeple carpet siege mecburi. Bu arada oyunun ileri aşamalarında attrition çok sorun olmuyo derken defensive 7'i unutmuşun sanırım. %1 ordan birde rus soğuğunun yiyince %6 larda attrition oluyor. Son olarak ordu kovalamak ülkeden ülkeye farklı. İspanyada ordu kovalamak var Rusyada kovalamak var. Her ay 3000 adam kaybederek ordu kovalamak saçma ama ufak bir ülkede adam white flag kaçarken kovalayıp stack wipe yapmak başka. Duruma göre değerlendirmek lazım. Ben genelde kovalamıyorum. BEnim mantığım genelde 3 tane detachli siegea bi tane büyük orduyu siegeli yada kendi toprağımda ordu bırakıp siege yapmak. Eğer düşman saldırmak üzere gelirse fikir değiştiremediği için varmasına bir gün kala ordumu gönderip vuruyorum azına defensive bonuslarla. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 niye fikir değiştirmiyor anlamadım?AI yola çıktıktan sonra ordunu yollasan bile varacağı yere, durduruyor ordusunu AI arada güç farkı varsa. Kaçmasını engellemek için başka bir yol da savaşın olduğu province'in etrafında kaçış yolu yoksa, tek province ilerleyip durur bozguna uğrayan ordu. Mesela diyelim adamın 2 province'i var savaşın olduğuna bitişik, siz ikisini de istila etmişseniz uzaklara kaçmak yerine tek province ilerleyip durur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar