Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Gabe Newell: “Windows 8 is a catastrophe for everyone in the PC space"


Sparkcaster

Öne çıkan mesajlar

Flassh said:

ben bu starcraft şeyini anlamadım videoya da bakıyorum da


videoda renkler normal gibi de
renkleri abartarak cok daha rahat bir sekilde goruntuyu isleterek kim nedir anliyor ucuncu bir program
ve oynuyor, olay bu
bottan farki bunu bilgisayarinda calisan programa degil klavye mouse kullanabilecek robota da kursan ayni geyik olacak

diye yorumladim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kısaca soyle ozetleyeyim d3d9 api stream'i okuyor program sureki olarak (yani oyunun ekranda ki grafikler vs gostermek icin ekran kartı surucusu ve dolayısıyla ekran kartına gonderdıgı mesajları) okuyor.

o mesajlardan, o an ekranda ki texture'ların listesini cıkarıyor, bunları starcraft 2'de oldugu bılınen texture patternleri ile eslestirip, tanımlıyor. yani ekrandaki herhangi bir kordinattaki birseyi tanımlıyor, bu bir X unitesi, bu terrain, bu mineral-mine diyebiliyor. Sonra yine renklere gore tanımla yapıp dusman dost uniteleri ayırıyor.

En son olarak sureklı, gorebildigi (yanı fog-of-war dısında kalan) alan ıcındeki butun herseyi degerlendirip, mouse ve keyboard'la oyunu oynuyor.

fly abi, renklerin abartılması, unitelerin ekstradan renklendirilmesi, overlay yazılar AI'nin debugging yani hata ayıklaması acısından. AI o overlaylere ihtiyac duymadan da direk oynayabiliyor.

AI, asıl tanımlamayı texture pattern matchingle yapıyor.

normal bir bottan farkını soyle acıklayayım, sc2/d3 veya herhangı bır oyuna bot yazdıgınızda (bu botun headless client olmadıgını, yani sunucuya dırek kendı basına baglanıp oynamayacagını, sonucta gercek oyun client'a ihtıyac duydugunu varsayıyorum), bu bot client'ı intercept edecek, hafızayı okuyup, degistirecek ve muhtemelen koda cagrılar yapacaktır ve bunlar clien'tın hafızadaki imajının butunluk kontrolleriyle tespit edilebilen seyler.

SC2AI ise debugging overlayı kapattıgınız durumda, client veya d3d9 stream'e hicbir sekilde mudahele etmeyen fakat sadece okuyan ve oyunu aynen bir oyuncu gibi klavye mouse'la oynayabilen bir yazılım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim bu kadar yazılımcı olup olmadıgıma niye takıldın ki hocam. Türkiyedeki yazılımcı olmak globalde yazılımcı olmak demek değil. Yani hangimizin yazdığı codelar ilk seferinde çalışıyor. Yazabiliyorsan veya geliştirebiliyorsan open gl'i yaptığın iş ile alakalı bir örnek ver. Hobi olarak yaparsın ileriye gitmez. Ben carmack'ten örnek veriyorum adam somut işler yapan tek kişi, mühendis. Ama ne yazık ki ona bile sallanıyor ya. Steamden parayı kıran adam ilah. Carmack tu- kaka devir tersine dönmüş dicem de. Yurt dışında böyle değil.Kulaktan dolma birşeyler yapma kendini belli etme çabası burda TÜRKİYE'de var bir tek... grafikler güzel oyunlar hoşta içine girdiğinde 3 günde sıkılanlar var. Open gl ile Dune 2000 kopyası bir oyun yapmaya çalışmıştım kabataştakiler ile.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Flassh said:

ben bu starcraft şeyini anlamadım videoya da bakıyorum da


mesela bunu yapabiliyosan, benzer bir sekilde görünmez üniteleride kırmızya boyıyabilirsin.


cok ciddi bir hack değli aslında, fifi bişi ama yapılabilir olması ilginc. fpslere cok daha patlak olucaktır bunun etkisi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bombilo said:

kısaca soyle ozetleyeyim d3d9 api stream'i okuyor program sureki olarak (yani oyunun ekranda ki grafikler vs gostermek icin ekran kartı surucusu ve dolayısıyla ekran kartına gonderdıgı mesajları) okuyor.

o mesajlardan, o an ekranda ki texture'ların listesini cıkarıyor, bunları starcraft 2'de oldugu bılınen texture patternleri ile eslestirip, tanımlıyor. yani ekrandaki herhangi bir kordinattaki birseyi tanımlıyor, bu bir X unitesi, bu terrain, bu mineral-mine diyebiliyor. Sonra yine renklere gore tanımla yapıp dusman dost uniteleri ayırıyor.

En son olarak sureklı, gorebildigi (yanı fog-of-war dısında kalan) alan ıcındeki butun herseyi degerlendirip, mouse ve keyboard'la oyunu oynuyor.

fly abi, renklerin abartılması, unitelerin ekstradan renklendirilmesi, overlay yazılar AI'nin debugging yani hata ayıklaması acısından. AI o overlaylere ihtiyac duymadan da direk oynayabiliyor.

AI, asıl tanımlamayı texture pattern matchingle yapıyor.

normal bir bottan farkını soyle acıklayayım, sc2/d3 veya herhangı bır oyuna bot yazdıgınızda (bu botun headless client olmadıgını, yani sunucuya dırek kendı basına baglanıp oynamayacagını, sonucta gercek oyun client'a ihtıyac duydugunu varsayıyorum), bu bot client'ı intercept edecek, hafızayı okuyup, degistirecek ve muhtemelen koda cagrılar yapacaktır ve bunlar clien'tın hafızadaki imajının butunluk kontrolleriyle tespit edilebilen seyler.

SC2AI ise debugging overlayı kapattıgınız durumda, client veya d3d9 stream'e hicbir sekilde mudahele etmeyen fakat sadece okuyan ve oyunu aynen bir oyuncu gibi klavye mouse'la oynayabilen bir yazılım.



yalnız abi bişey diycem, sırf on screen data kullandığığna eminmisin? cünkü milletin verrdiği videolarda orneklerde AI offscreendeki stalkerları blinkliyodu falan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
gabe haklıymış galiba lol:

As far as this version of the Windows Games Store will tell me, Left 4 Dead 2, Skyrim, and Mass Effect 3 are all games I can only play on the 360.

The list of "all apps," the way to launch programs that don't have Start or Desktop icons, highlights the messy way games get tossed around everywhere. I installed both Fable III and Portal 2 via Steam, but they don't show up in the same place. Portal 2 is considered a Steam app; Fable III, which uses Games for Windows Live and, therefore, the same gamertag as the rest, does not. Meanwhile other Microsoft apps, like Solitaire and Minesweeper, show up somewhere else entirely.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 ay sonra ...
galiba ms'in icinde bir kac senedir suren havoc yuzunden olsa gerek ılgınc seyler oluyor.

microsoft, son zamanlarda directx'i artık bir teknoloji olarak görmediğini fln söylüyordu zaten, direct3d'nin sadece windows sdk içindeki başka bir API olacağından bahsediyordu (ki win8'le birlikte bu hale geldi). XNA'yıda patlattılar zaten. MVP programıda bitmiş XNA/DX'ciler için. popcornu alıp nolacak izlemek lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 9 ay sonra ...
o facia yaşandı zaten, windows phone da dahil olsa birşey değişmez. tablet arabirimini yedirmeye çalışıyorlar hala bütün dünyaya. apple bile ios ile mac os'i ayrı tutuyor.

bu yöntemin işe yaramadığını 5 yıla farkedip gene ayırırlar. bir yıl geçmesine rağmen hala windows app olayı tutmaya başlama emaresi bile göstermedi.

helal ama gaben yıllardır hazırlık yapıyordu, tam ms'in en zayıf anında ve yeni konsollar çıkarken açtı kartlarını. olabilecek en iyi zamanlama. hadi bakalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...