Aket-Atum Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Feamer said: iyi işte bende onu diyorum. thk uçak almak için para topluyormuş, vehpi koç a gitmişler bilmem kaç lira bağış yapmış falan, nuri demirağda dönemin iyi zenginlerinden onada gitmişler demişler uçak lazım, oda madem bize uçak lazım dışarıda almakla olmaz biz yaparız, hayatında belkide uçağa binmeyen adam 1920 lerin sanayiyi bırak, insanın olmadığı türkiyesinde yerli imkanlarla uçak yapıyor... http://en.wikipedia.org/wiki/Howard_Hughes ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tatar Ramazan Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Daha dün Rusya'nın süpersonic yolcu uçağı testteyken Salak Dağ'ına çarpıp düştü kaç kişi öldü, biz uçak işine girsek ayda bir düşürürüz valla Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Flameoffear Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Günü kurtarmaktan sıyrılıp 20-30 sene önümüzü planlamaya terfi ettiğimizde her haltı yaparız. Yoksa, su akar Türk bakar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 bu yazıda nuri demirağ'dan bahsetmek istiyorum sizlere. ismi pek bilinmez, çünkü onun adı ne bir sokak ya da caddeye ne de bir parka verilmiştir... ancak kurtuluş savaşı'nın hemen akabinde mustafa kemal atatürk tarafından başlatılan kalkınma hamlesinin isimsiz kahramanlarından biridir nuri demirağ... 1886'da sıvas'ın divriği ilçesinde doğan demirağ, maliye bakanlığı'nın açtığı sınavı kazanarak istanbul'a maliye memuru olarak atanır ve ardından maliye müfettişi olur. ancak bu görevini fazla sürdürmez. kendi ideallerini gerçekleştirmek üzere görevinden istifa ederek kardeşi ile birlikte ticaret hayatına atılır. ilk iş olarak, o zaman azınlıkların elinde olan sigara kâğıdı üretimine girişir. "türk zaferi" adıyla ürettiği sigara kâğıdı, ulusal bilinçlenme ortamının da etkisiyle, kısa sürede demirağ'ı zengin eder. ancak farklı bir kişiliği vardır demirağ'ın. kazandığı paraları hep ülkenin kalkınması yönünde harcamak ister. cumhuriyetin kurulmasının ardından türkiye demiryolları ve şoseleri ile başlayan büyük imar işini benimseyerek müteahhitlik hayatına atılır. samsun'dan başlayarak "fevzipaşa-diyarbakır", "afyon-antalya", "sıvas-erzurum" ve "irmak-filyos" hatlarında 1012 kilometrelik demiryolu yapar. fransız firmalarının demiryolu yapımını bırakmaları üzerine demiryolları yapmak için açılan ihaleye davet edilen yabancı firmalardan en ucuz teklifi veren firmanın istediği fiyatın dörtte biri fiyatına bu yolları yapacağını belirterek ihaleyi alır ve işi tamamlar. sıvas-erzurum arası arazi çok dağlık ve kayalık olduğu için tünel yapımı balyozlarla dağlar delinerek gerçekleştirilir. bu çok zor ve kıt kaynaklarla yapılması imkânsız görülen uzun demiryolu inşaatlarını yapıp tamamladığı için 1934 yılında atatürk ona ve kardeşine demirağ soyadını verir. izmit seka kâğıt fabrikası'nın temelini atar, istanbul hal binası inşaatlarının yapımını üstlenir... demirağ'ın önemli katkılarından biri de türk havacılık alanında gerçekleşir. türkiye cumhuriyeti, ordusuna yeni uçaklar almak için zengin işadamlarından para yardımında bulunmalarını ister. bu amaçla, zamanın önemli zenginlerinden olan nuri demirağ'a da başvurulur. ancak o, "madem ki bir millet teyyaresiz yaşayamaz, öyleyse bu yaşama vasıtasını başkalarının lütfundan beklememeliyiz. ben bu uçakların fabrikasını yapmaya talibim" diyerek farklı bir yaklaşım sergiler. 1936'da istanbul beşiktaş'ta bugün deniz müzesi'nin olduğu yerde tasarım ve prototip (model imalat) çalışmaları yapmak amacıyla büyük bir atölye kurar. türk hava kurumu tarafından açılan 10 okul uçağı ve 65 planör üretimi ihalesini kazanır, hemen tasarım ve imalatına girişir. montaj atölyesini fransa'da uçak mühendisliği okumuş arkadaşı selahaddin alan ile birlikte almanya'dan uzmanlar getirerek dökümhanesi, motor ve pervane imalathanesi, malzeme muayene ve teknik laboratuvarları olan uçak imalat fabrikasına dönüştürür. günümüzde uluslararası istanbul atatürk havalimanı olarak kullanılan yeşilköy havalimanı'nın bulunduğu alan, o dönemde nuri demirağ'ın çiftliğidir. buraya pistler ve hangarlar yapar. 1941 yılında pilot ve teknisyen yetiştirmek amacıyla yeşilköy'de gök uçuş okulu'nu açar. istanbul fabrikalarında yapılan ilk yerli uçağımıza nud38 kodu verilir. altı kişilik olan bu uçaklar, saatte 325 kilometre hız yapabilmekte ve 1000 km. mesafeye uçabilmektedir. ilk üretilen uçak 1941 yılının ağustos ayında nuri bey'in doğduğu yer olan divriği'ye uçarak gidip gelir. nuri bey, 12 uçaktan oluşan bir filoyu, bursa, kütahya, eskişehir, ankara, konya, adana, elazığ, malatya rotasında uçurarak halka yerli üretim uçakların yeteneklerini göstermek ister. ne yazık ki nuri demirağ tarafından yapılan bu uçaklar thk tarafından alınmaz ve sözleşmesi de iptal edilir. yaptığı uçaklar başka devletlere satılır. fakat thk'nin almadığı bu uçaklar yıllarca gökyüzünde uçacak ve bir tek kaza dahi yapmayacaklardır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Arada atlanmış bir yer var ya da ben görmedim. THK uçakları almak için anlaşma yapıyor ve bir uçuş gösterisini izlemek için gidiyor. uçaklardan birini sanırım uçuş tecrübesi olan ama pilot olmayan bir mühendis kullanmak istiyor ve uçak çakılıyor. bu yüzden THK iptal ediyor sözleşmeyi. ben sanırım bir yerde böyle okumuştum. türk kafası kısacası heh uçaklar bozukmuş baksana çakıldı yere sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tatar Ramazan Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Çok büyük insanmış ruhu şad olsun, şimdiki sömüren zenginler biraz görse keşke. Yazının sonundaki uçaklarının alınmadığı kısmından çok şey meydana çıkıyor aslında. Demek ki taa 1940taki İnönüsü de Mendereste Demirel de Özal ve sonrakiler de hep aynı kafadaymış, bitek Mustafa Kemal var şu ülkenin başına gelmiş gerçek lider. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2012 bu ve benzer konular ile ilgili dönüm noktası marshall yardımıdır. araştırmanızı salık veririm. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 konuyu açmaktaki amacım, adam o zaman uçak yapmış şimdide yaparız değildi. adam o zaman uçak yapmışsa bizim şimdi -ya uzmanı değilimki ne örnek vereyim- atıyorum bi asimo :), ne bileyim böyle yapan ülkenin az ama gelecek için önemli projeler falan, böyle şeyler. ağır sanayinin avantajı 70 sene önce ortadan kayboldu, araba, uçak falan yapsak bi mana teşkil etmiyor zaten, bahsetiğiniz gibi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 asimo gibi şeylerin ülkeye katkısı ağır sanayiden daha az. işte gösteriş olsun süs olsun felan o tip şeyler. yapmak için teknolojide deneyim lazım, o olmadığından da zaten yapamazsın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 montaj ve kontrol kabiliyeti varsa alt yüklenici ile çoğu şeyi yapmak mümkün rekabet edebileceğin fiyat da çıkarsa, maliyetler belli olduğu için çok avantajlı oluyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 ya örnek veremiyorum ki, yokmu şöyle ülke yararına, yapanı az ve gelecek için önemli gözüken buluşlar, projeler, aletler? işte bunlar için diyorum, iç işleri bakanlığı çıksa dese ülke menfaati için bunların alımını/yapımını/araştırmasını yapılmasını istiyoruz? oradan biri çıksa ben bütün paramı vaktimi bu işe yatırıyorum dese? alternatif enerji falan gibi şeyler mesela? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Myshkin Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cihant Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Feamer said: ... işte bunlar için diyorum, iç işleri bakanlığı çıksa dese ülke menfaati için bunların alımını/yapımını/araştırmasını yapılmasını istiyoruz? oradan biri çıksa ben bütün paramı vaktimi bu işe yatırıyorum dese? ... When i was in neverland ... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 okumadım sayfaları.. ama kesin vardır. "şu anda uçak yapabilsek para kazanılmaz, gerek yok" diyen birisi pek de parlak bi insan değidir arkadaşlar. iplemeyiniz yani bunları. embraer falan bol tarafından uçak yapan şirket nasıl kazandı hedelerim http://forum.paticik.com/read.php?8,5281147,5281213#msg-5281213 http://forum.paticik.com/read.php?8,5281147,5281971#msg-5281971 http://forum.paticik.com/read.php?13,4879214,page=2#msg-4879422 http://forum.paticik.com/read.php?13,3211482,3213756#msg-3213756 http://forum.paticik.com/read.php?8,5627059,6186848#msg-6186848 facebook'da böle rahat kullanılacak bi arama olsa oradan da uzun bi yazı c/p'lerim de şimdi kasamam hiç. kahvaltımı ettim, kahvemi için keyfime bakıcam güzel güzel. her neyse "yazdık olm bunları hep!" nuri'nin boğaz köprüsü projesi var mesela. atatürk zamanında... golden gate köprünü yaptıranlara projesini hazırlatalım, projeyi hazırlarken türk mühendislere projenin nasıl hazırlandığını da göstersinler diyor adam.. ayrıca diyor ki köprüden tren de geçsin de ulaşım rahatlasın. adamda vizyon sağlam işte. 70lerde yapılan 1.boğaz köprüsünün projesini satın aldık.. hali hazırda yapılmış olan bir köprünün projesinin aynısı sayılan bir proje. Severn köprüsünde işi yapan şirket hatalı bulundu. Geldiler. bizde aynı köprüyü yaptılar. İkinci köprüde hatalarını düzelttiler. Birinci ve ikinci köprünün bağlantı halatlarının şekli bundan dolayı farklıdır. Ha söyleyeceğim esas şeyi unutmayım. Nuri Demirağ 31yılında "bizim mühendisler onlarla çalışsın, öğrensinler" dedi ya.. 70'li yıllardaki aklı evveller bunu söyleyemedi. 2.sini de aynı şirkete hazırlattık o yüzden. Bizim çok büyük, çok süper inşaat şirketlerine desen ki "bro bana hi-tech bi köprü yap. yabancı destek alma ama hiç" beceremezler.. çünkü bi bilgileri yok abi bu konuda. 31'de adamları aldı, ölçümleri yaptılar. proje "boğazda köprü olmaz abi" diyerek iptal ediyorlar büyük önder inönü ve kankası çetinkaya.. adamın soyadından belliymiş. cidden çetin bi kaya gibi geçilememiş.. 33ten 50ye kadar adam gayret ediyor köprü yapılsın diye. ama olmuyor olmuyor.. türkiyenin en büyük düşmanı koltuk sevdalıları işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 bir de adam düz memurluktan bunları yapmış, düşünmüş direk alakalı deil ama bence en büyük salaklığı marmaraydan araç geçişini çıkartarak yaptık 3. köprü iyidir canlanır o taraf ama Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 konuyla pek alakası yok ama eskilere bakarken aklıma geldi, avrupa, rusya, amerikaya kafa tutacaksak, bölgesel güç olmak için öyle uçak yapalım, tank yapalım ile olmaz zaten yapımı ve kullanımı basit ama efektif şeyler üzerine kafa yorulmalı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sipeyskeyk Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 sapan? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 ne atığına göre değişir olabilir yani. ruslarn modern tank zırhını delen ve piyade tüfeklerinden atılabilen mermileri gibi... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 lan bu da ayrı bir aptallık mesela. neden mi? honeywell dünyanın en sağlam 250 şirketinden birisi. adamlar termostat üretiyorlardı. sonradan bi sürü sektöre girdiler. savunma sanayine de üretim yapıyoyorlar, sivil havacılığa da. tek boyutlu, son derece çizgisel bakış açısına sahip yurdum insanı -ishak alaton dahil- "otomotiv sektörüne girmeyiiin" derken bunun yanında gelişecek sanayileri, teknolojik alt yapı desteklerini düşünecek hız ve esnekliğe çok sahip değiller işte. lan araba sanayiin az gelişmiş olsa sen yapmayacaksın sanki sensörlü kaza engelleme araştırmasını, daha hafif daha çok enerji emecek alüminyum-magnezyum malzeme üretme çabalarını, elektrikli araç için yeni pil teknolojilierini etc. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 erol manisalının bu konuda güzel kitapları var. dünya ve türkiyde büyük sermayeydi galiba adı. yapamazlar çünkü, yaptıkları anda dış bağlantıları bunlara cephe alır falan diye anlatmaya devam ediyor ne derece doğrudur bilemem ama yakın tarihte maalesef sayısız örnekleri var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2012 İnsan bir yerden başlar en azından ama o da yok. Madem ekonomi bu kadar iyiye gidiyor. Kur pilot bir şehirde Istanbul dışında Araştırma Enstitüsü, getir yurtdışındaki beyinleri bu konuda tecrübe sahibi olanları. Ver aynı standartları adamlara (Sosyal haklar vesaire). Yavaş yavaş başla bir yerden. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Mart 21, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2015 "Nuri Demirağ:" said: Eğer Avrupalılar, Amerikalılar yapabiliyorlarsa, biz de yaparız.Yapamam demek, benliğimden varlığımdan vazgeçtim aczimi, zaafımı kabul ettim demektir Hesaplı hareket ettiğini zanneden ve onunla iftihar eyleyen dar kafalar kurtulmağa, yükselmeye elverişli hiçbir eser vücuda getiremezler. Kurtuluş ve yükselişi ancak varlığına dayanan ve milletin mülkü olan gizli kapalı hazineleri verimli hale getirmesini bilen, şahsi menfaatini, millet menfaati uğrunda feda eden, ruhu idealist, dimağı realist şahsiyetlerde aramalıdır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Mart 21, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2015 http://www.radikal.com.tr/turkiye/ali_agaoglundan_ituye_450_bin_liralik_hediye-1083921 ilk sayfalarda konusu açılmış diye elektrik motoru ve batarya araştırmaları var ama nedense hala patlama yaşanmadı kullanım açaısından nükleer reaktörlü tren http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/27400124.asp Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Mart 21, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2015 http://www.oyak.com.tr/TR/kurumsal/grup-sirketleri/sanayi-grubu.html oyak ayrı bir yapı ama bir de konya şeker ve kardemir örnekleri var ray üretimi http://www.aksiyon.com.tr/murat-aydin/lsci-patron-modeli-tuttu-501209 ve ilginç bir ortaklık yapısı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici orc_lord Mesaj tarihi: Mart 21, 2015 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2015 Bende bizim yapabileceğimize inanıyorum ama yaptırmama mevzusu (tu) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar