Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Programlama Mantığı?


throine

Öne çıkan mesajlar

ada kullanmadım, aramızda kullanan da yoktur diye düşünüyorum da, tez hocam ada ile bayağı sağlam yerlerde bayağı sağlam projeler yapmış bir kişi. type-safe olan, garbage collection, pointer olmayan, array accessleri falan her birşeyi limitli olan, son derece güvenli, havacılıkta ve uzaycılıkta (daha iyi bi isim bulamadım buna) vb kullanılan bir dil. ada ile hesap makinesi yazılmaz yani, saçma olur onu diyorum ehueh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu sekilde anlarim bak :)

ada iyi, C# kotu gibi yorumlanabilir ayni cumle icinde kullanmamak dersen..

en basit haliyle renault kotu kimse binmesin mercedes iyi herkes binsin gibi bisey olur oyle dersen.. rekabet ve kullanim alani diye bisey kalmaz.

yani master key diye bisey yok malesef, her kilidin anahtari baskadir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Deacon said:

reyou said:

Bone said:

c ile c#'ı da aynı cümlede kullanmamak lazım ama rasgele programlama dilleri yazdım oraya. basic de ekliycektim aslında 20 goto 10 felan.


nieki?


Cunku biri god-tier dil iken digeri cocuk oyuncagi.


al iste, bu yorumu bekliyodum zaten :D

o zaman gunluk konusutugumuz turkce cocuk oyuncagi,
mors alfabesi ile anlasabilen insanlar god-tier eheheh ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

reyou said:

bu sekilde anlarim bak :)

ada iyi, C# kotu gibi yorumlanabilir ayni cumle icinde kullanmamak dersen..

en basit haliyle renault kotu kimse binmesin mercedes iyi herkes binsin gibi bisey olur oyle dersen.. rekabet ve kullanim alani diye bisey kalmaz.

yani master key diye bisey yok malesef, her kilidin anahtari baskadir.


güzel örnek olmuş, şöyle bir şey diyeyim o zaman.

renault ve porsche'nin kullanım yerleri, kontrol için ne kadar gaz vermek, fren yaptığımızda durma mesafesi vs gibi unsurları farklı olabilir,
ama ikisinde de direksiyonu çevirince araba döner, gaza basınca araba gider.

topiğin anafikrinde programlama mantığını kapabilmek için "renault kullanmayı" veya "porsche kullanmayı" değil de, "araba kullanmayı" öğrenmek lazım.
ancak tabii ki "kullandığın arabaya hakim olma" işi bol tecrübe ve deneyime bakıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sorun şu ki biri araba diğeri hovercraft

arabadan ziyade taşıt kullanma mantığını edinmek gerekiyor

analoji corbasina dondurmeden,
c java vb dillerde degisken ot cop pusurun nasıl ne sekilde bir araya gelmesi gerektigine hakim olup
erlang gibi bir dilde lale gibi kalabiliyor insanlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

c++ bilip de javascripte geçmek beni dumur etmişti, pe nolacak oop biliyoruz kaparım hemen syntaxı diye daldım olaya. bakıyorum bakıyorum classlar yok falan filan daha sonra bir yerden okuduğum yazıyla, aslında yazdığım her şeyin bir nesne olduğunu anladığımda şok oldum. şimdi mutluyuz kendisiyle. ama oop kısmı hariç nerdeyse bütün dillerde kullanılan şeyler ortak. birinde fonksiyonu yazarsın begin endle bitirirsin, birinde {} kullanırsın. ama işte yapı olarak bile tamamen farklı olabilen şeyler çıkabiliyor. yine de birini öğrenmek, diğerlerini öğrenmeni kolaylaştırıyor işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Programlama mantığını terim olarak ben de duymadım ama benzeri şeyleri ben de söylüyorum. Management ve software process'lerini falan geçersek, teknik açıdan temel programlama benim için şöyle:

Dillerde kullanılan yapıtaşları: Değişkenler, Fonksiyonlar, Döngüler, Array, Enum, Interface, Pointer, Struct, Class...
Temel dil konseptleri: Memory management, garbage collection, exception handling, resource handling, virtual machine...
Veri yapıları: Listeler, HashMap, Stack, Ağaçlar...
Algoritmik: Sıralama, Arama, Hash, Big(O), ...
Programlama yöntemleri: OOP, Functional programming, Imperative programming vs. Aralarındaki farklar ve bu yöntemlere özel konular (inheritance vs)
Design patterns: Singleton, observer, factory, strategy, visitor...
Multi-threading: Kullanım, temel problemler...
Test: Nasıl test yazılacağının bilgisi ve en azından herhangi bir XYUnit'in çalışma prensipi
Kütüphaneler: IO, Veritabanı ulaşımı, Logging vb kütüphanelerinin temel çalışma prensipi...
Temel (UML) diagramlar: En azından class, state ve sequence diagram okuyup yazabilme
Debugging: Debugger kullanabilme ve farklı yöntemlerle debug edebilme
Paketleme: Make, Ant, Maven gibi tool'ların çalışma prensipi
... (unuttuğum şeyler vardır kesin, sabahın köründe 10 dakkada bu kadar çıkartabildim)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Programlama mantığından kasıt büyük ihtimalle, neyin nasıl yapılıcağının anlaşılmasıdır. Önemli olan hangi dil üstünde çalıştığın değil, karşına gelen soruna nasıl çözüm bulacağındır. Zaten sen o çözümün nasıl olduğunu bildikten sonrası google tarafından bir şekilde halledilir. Yok 2 tane variable fazla kullanmısın, yok o 0.01 sn de çalışıyo ama aslında 0.005 da çalıştıran algoritma var muhabetti artık ölümüne yazılımcı olmuş adamların işi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya knowing by heart die bişi var ya, onu demek istemiştir.

herkesin bi tarzı var, kimi güzel ezberler kimi detayını sorgular kimi süper anlar ama bi şekilde kavrar olayı.

Mesela,
Konuşma dili gibi işte. Mesela latin dilleri birbirine yapısal olarak benzio ya.
işte fiil önce gelio, işte arikel falan var. Bitanesini kavradığında diğerlerine geçişinin daha sorunsuz oluyor.

I can speak english.
bunu italyanca öğrenmeye kalksan
Io Posso Parlo l'italiano demen lazım ki üsttekinin aynısı aslında. Kelimeler değişio, 3-5 bişi değişio ama "mantık" aynı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eskiden bu tarz soruların cevapları,
"insanın kendine yakışanı giymesiydi". artık en azından ingilizce terimleri doğru yerlerde kullanabiliyoruz anlaşılan.

tabi mekteplileri bilmiyorum ama bence sıra;
önce forumlar vardı. sonra bbcode'dan gelen merak. sonra html'i anlamak ve kazanılan öz güven. dreamviwer'a bakıp yarattığı css'yi kavrayarak yola devam. sonra tabi $i nin her bir değeri için fonnksiyonu tekrar çağırmak ne güzel(bu konu hala tartışmalı çünkü eski alışkanlık c/p). Sonra veritabanı şisi. evet şisi.

kısık ateşte 2 yıl kavurdunmu bunları, kulak memesi kıvamında c oluyo. nasıl oluyo bilmiyom ben.

yukardaki terminolojiye de uzağım. ancak bu aralar tartışılan veritabanına multiple insert sorusunun cevabı js ile verileri hazırlamak idi. jquery ya da php asp ile kasmamak idi. sonra klasik yöntemlerle girmek idi. katar boyu belli zaten.

bence iş var. işin mantığında da dil yok. hangi dil diye sorarsanız da, bu dil bilenlerin sorunu. onunda belli bir cevabı yok. bir dili iyi bilirsen onunla yapabileceklerini de bilirsin. dilleri iyi bilirsen yapabileceklerin genişler, falan. normal insan dilleri bile birkaç tane bilince diğerlerini öğremek kolaylaşıyo. bilgisayar dilleri zaten öyle.

mesela ben c ne hiç bilmiyorum. ama php bilince bilmiş kadar oluyomuşuz. nası oluyosa. almanya yenilince bizde yenilmiş mi sayılmıştık ? bu ay bilim teknik dergisinde bi yazı vardı http://www.scribd.com/doc/86335203/efsanec belki işin mantığını anlatır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

marksman said:

Arlooax said:

Sunabildigin, icinde bulundugun context dahilinde, o cumle anlam kazanabilir.

Mesela benim takimimdaki bir arkadas (cekirge), master yapiyor ayni zamanda Computer Science da, projesi varmis MS tabanli visual dillerin birinde okulda sunmasi gereken, sunun oncesi bir bakabilirmiyiz dedi.

Simdi bizim primary platformumuz bir baska yazilim platformu, proje bam baska, ama projeyi acinca, soyle bir source dosyalarinda IDE nin file explorer ile gezinince, "guzel, cok guzel" dedik (kabaca mantigi kapmissin olayi).

Niye oyle dedik? Kullandigi dosya isimlendirme conventionlarindan larindan (SQLQueryFactory, StoreDAO, ProductDTO, gibi gibi) data access layer in nerde basladigini, controller ile view arasina attigi extra abstractioni, hangi patternlar'in ucustugunu kabaca anladik, ekipce hosumuza gitti cekirgenin muhendis yaklasimini koruyabilmesi hele ki sunum yapacagi eleman obje dusmani bir assembly yazilimcisi olunca ; ).

Ama dedigin dogru, bende bir baska acidan resumelerinde her dili yazan elemanlara kilim, bir while loop, iki if bir switch i yanyana getirdim, IDE de de compile ettim, biliyor sayilirim yaklasimi kastim.



devrelerim yandı kardes ne diyon sen ya ?


Programlama mantigini kapamamissin, devrelerin yandi bak, kapsaydin boyle olmazdi : )
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mirage said:

Programlama mantığını terim olarak ben de duymadım ama benzeri şeyleri ben de söylüyorum. Management ve software process'lerini falan geçersek, teknik açıdan temel programlama benim için şöyle:

Dillerde kullanılan yapıtaşları: Değişkenler, Fonksiyonlar, Döngüler, Array, Enum, Interface, Pointer, Struct, Class...
Temel dil konseptleri: Memory management, garbage collection, exception handling, resource handling, virtual machine...
Veri yapıları: Listeler, HashMap, Stack, Ağaçlar...
Algoritmik: Sıralama, Arama, Hash, Big(O), ...
Programlama yöntemleri: OOP, Functional programming, Imperative programming vs. Aralarındaki farklar ve bu yöntemlere özel konular (inheritance vs)
Design patterns: Singleton, observer, factory, strategy, visitor...
Multi-threading: Kullanım, temel problemler...
Test: Nasıl test yazılacağının bilgisi ve en azından herhangi bir XYUnit'in çalışma prensipi
Kütüphaneler: IO, Veritabanı ulaşımı, Logging vb kütüphanelerinin temel çalışma prensipi...
Temel (UML) diagramlar: En azından class, state ve sequence diagram okuyup yazabilme
Debugging: Debugger kullanabilme ve farklı yöntemlerle debug edebilme
Paketleme: Make, Ant, Maven gibi tool'ların çalışma prensipi
... (unuttuğum şeyler vardır kesin, sabahın köründe 10 dakkada bu kadar çıkartabildim)



Şu yazdıklarınının 50% sini 1 senede bir konuda yetersiz kaldığım için zamanında inat ederek öğrendim. Konuyu anlatan en iyi post bu olmuş. Ama sizin open source olayında mesela şu paketleme hedeleri devreye girince kafam allak bullak oldu ^^ Sırayla gitmek lazım bence biraz.

Benim mesela sıradaki hedefim thread ve junit test olayları. Ne olduklarını az çok biliyorum ama pratikte uygulamadan kesinlikle bu işler oturmuyor.


Design patterns: Singleton, observer, factory, strategy, visitor...

Şunlar hakkında bilgim sıfır mesela :) Hedef koymuş oluruz böylece
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...