Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Meanwhile at Valve...


Laurelin

Öne çıkan mesajlar

başarılı oluyorlar cunku laf eden herkes gidip gidip çatır çatır parasını ödeyip alıyor her oyunu

diablo mesela.ne anası kaldı ne bacısı.ama kuyruklarda bekledi millet almak için sfds

aynı şekilde swtor.insanlar betayı oynadıgı halde övdüler.gidip bizde aldık mesela.sonra herkes küfür ederek kaçtı sfds
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

satis rakamlari, urettigi degerdir bir sirketin basarisi. kac kisiye istihdam sagliyor vs vs.

ha tabii ki bi metrik cikarip basari onlada olcebilirsin, sirf grafikler gibi.

ama genel olarak oyun sirketinin basarisi, urettigi degerle olculur. kac oyun satmis, kac liralik deger uretmis, piyasa degeri vs vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nedanko said:

dunyanin en basarili oyun sirketleri nedense sizin sevmediginiz oluyo. valve exception tabii ama valve modeli ile dunyada innovasyon olmaz. idealist bi adam kendi basina.

blizzard da sevilmiyo :) yani sevilmeyenler benim desteklediklerim aksine basarili olanlar.


işte bu yüzden diyorum iyi ki game developerlar arasında nedanko gibi düşünen pek kimse yok.

sen tam olarak publisher mantığıyla giriyorsun oyuna,
oyun dünyasında yaratıcılığı öldüren en önemli unsur.

eğer her şey "oyunun kalitesi = satış rakamı" olayından ibaret olsaydı, şimdi severek oynadığımız hiç bir oyun çıkartılmamış olurdu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nedanko said:

dunyanin en basarili oyun sirketleri nedense sizin sevmediginiz oluyo. valve exception tabii ama valve modeli ile dunyada innovasyon olmaz. idealist bi adam kendi basina.

blizzard da sevilmiyo :) yani sevilmeyenler benim desteklediklerim aksine basarili olanlar.

başarıyı satış olarak değerlendirmek oyun gibi sanata giren bir alanda tek başına yetersiz. justin bieber'ı geçtim farmville vs olayları var sektörün içinde.

aslında tuvalet kağıdı bile olsa satış rakamı yetersiz çünkü ülkenin en çok satan tuvalet kağıdını muhtemelen burada çoğu kişi poposuna sürmeyecektir.

da başarı kısmı bir yana, ben esas innovasyon kısmını anlamadım. innovasyon hangi modelle oluyor ki? actiblob ve ea modeliyle mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahanda alanima girilmis

bir sirketin basarisi urettigi paraciklarla veya satis rakamlari ile hatta borsa degeri ve temettu ile olculmuyor artik, neo-con kafasi size bunu bastirsada kulliyen yalan bu

bir sirketin degeri elindeki markalarla olculur, parayi her zaman yapabilirsin, iyi urun yaparsan mutlaka satis yaparsin, borsa zaten bata cika gidersin bunlarin hepsi gecici

marka ise bambaska birsey, markayi bir gunde yapamaz hickimse, bir markanin yaratilmasi yillar surer ve dikkatsiz olursan bunu 1-2 saat icinde batirabilirsin

marka degerini korumak daima bir isletmenin ana hedefi olmalidir

marka isletme tarafindan verilmsi bir taahuttur, bi markayi tercih ederken once bize verilen bu garantiye bakariz, kaltie olsun imaj olsun fiyat/performans olsun her markanin size garantiledigi brisey vardir

zynga gibi sagdan soldan cal cirp kopyala yapsitir yapan sirketler kalici degildir hicbir zaman, kisa donem kari hedefleyen hicbir isletmenin kalici olamayacagi gibi

blizzard misal piaysadaki en guclu marka degerine sahipti, kotick geldikten sonra pespese giren PR rezaletleri ile damage controldeki beceriksizlik ile kocaman bir cizik attilar marka degerine, adamlarin bu markayi yaratmasi 20 sene surdu ki bir oyunu 10 senede cikariyor bu herifler, yeniden toparlayabilmeleri icin en iyimser en minumum 10 seneye ihtiyaclari var demek bu

hadi blizzard gene cizdirdi, direk markalarina ait butun degeri kisa donem kar icin dinamitleyen bioware'e ne diycez? herhangi bir sekilde adamlarin artik toparlama ihtimali yok 3 patlak oyunu ust uste piyasaya gomdukten sonra

marka imaji pahasina kisa donem karlilik kasmak herhangi bir iddeasi olmayan, parayi vurduktan sonra dukkani kapatip gidicek bakkal cakkal mentalitesindeki isletmelerin isidir, insanlar gelip gecicidir oysa isletmeler ve markalari kalici olmak zorundadir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi olay her zaman urettigin degerdir. Yani teknoloji alani ile ilgili konusayim en azindan. Bi ton yatirimci blog u takip ediyorum, teknoloji blog u, deger satis rakamin/uye sayin/valuasyonun vs vs dir teknolojide. Yahoo nun marka degeri var ama basarisiz bir sirket. O yuzden bi ton sirket goruyoruz yukseliyor sonra dusuyor. Teknolojide markadan ote innovasyon onemlidir.

Valve modelide derken, valve yatirim almadan buyumus, yatirimci dirdiri cekmeyen bir sirket. Aklinizda 10 tane buyuk teknoloji sirketi getirin, muhtemelen hepsi, en kotu 8-9 tanesi yatirim alarak buyumus sirketlerdir. Ben yatirim almadan buyucem diyen sirketlerin basari orani ile, yatirim alarak buyuyenlerin basari oranlari hakkinda bi ton calisma var zaten. Kapitalist duzende, yatirimci ogesini cikardigin an innovasyon 30x yavaslar, o anlamda dedim. O yuzden valve i ornek gostermek dogru degil, cunku arada bir iki tane sirket cikar boyle ama sustainable degil, 1-2 tane cikana kadar apple/microsoft/google vs vs gibi onlarca/yuzlerce yatirim alarak buyuyen sirket goruruz.

Innovasyonu o anlamda dedim.

edit: Bu arada zynga'nin market degeri su an valve ile ayni. 11 yil sonra kurulmasina ragmen. Siz oynamayabilirsiniz zynga oyunlari, ama bugun istediginiz konferansa gidin, istediginiz yatirimci ile konusun. Zynga ya basarisiz bir sirket derseniz gulerler. Sizin basari anlayisiniz ile piyasanin ve sektorun basari anlayisi farkli. O yuzden blizzard i bile basarisiz gorurken ilk gun oyunlarini aliyosaniz, iste bu basaridir yani istediginiz kadar sevmeyin. project titan ciksin, ilk gun alicaksiniz cogunuz. Demek ki basarili. Ne zaman ki yahoo gibi olurlar bunlar, o zaman basarsizdir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok blizzard bence başarısız. :p forumun %95'i bana katılmasa da bu öyle.

teknoloji alanı diyorsun da dediğim gibi oyun sektörü arama motoru üretmiyor, deterjan üretmiyor. onlar gayet ürünün iyiliği/kötülüğü objektif ve net tartılabilir bir sektörde. oyun deyince, sinema deyince, müzik deyince bunların hepsi birer sanat alanı.

yatırım alan şirketler dediğinde bilhassa tam tersi sözkonusu oyun sektöründe, hissedarların hesabı yüzünden her yıl cod2009, cod2010, wow2011, wow2012 çıkaran şirkette innovasyon filan kalmıyor, risk-free oynuyor devamlı. haliyle basmakalıp temcit pilavı şeklinde ilerliyor ürün gelişimi.

yatırımcı ile konuşmamıza gerek yok çünkü işletmeci filan değiliz. warner bros veya actiblob bu yıl ne kadar kar arttırmış hiçbir değer ifade etmiyor sektördeki başarıları açısından. ha bankacı veya işletmeci olsam da şirkete yatırım filan düşünsem o zaman bir anlamı olur tabii.

esas gülünecek bir durum varsa o da zygna'nın bu büyüklüğüne rağmen sektördeki itibarının ciklet kağıdından biraz daha fazla olması.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hangi sektorden bahsediyosun? sosyal oyun sektorunun en basarili bi kac sirketinden biri. gree japonyada yine cok basarili, hatta bana gore zynga dan bile basarili.

yani desktop oyunlariyla kiyaslamicaksin. cok kisa surede bu kadar buyuyen oyun sirketi var mi ona bakicaksin.

dedigim gibi basari goreceli, izlandali oyun sirketi cikar, muhtesem zevkli bi oyun yapar ama sustainable olmaz kalir. basarili denmez. ne kadar surekliligin var sektorde? blizzard ayni anda bi kac AAA oyun yapan bir firma. Sureklilik cok onemli. ID software de sureklilik vardi kalmadi, artik basarili bir sirket denmez ona.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şirketin finansal başarısıyla sektördeki başarısını karıştırıyoruz bence burada. şu kadar sattı, bu kadar büyüdü ile ölçülen başarı tüketiciyi yani bizi alakadar etmeyen bir durum. aynı şekilde apple dünyanın "en çok oyununu satıyorum var mı benden kralı" diyor ama insanlar nereleriyle güleceklerini şaşırıyor çünkü shovelware ekseriyeti. buna başarılı diyebilir miyiz şimdi?

sosyal oyun diye ayrı bir sektör saymak ne denli makul emin değilim, kendi exe'siyle değil facebook üzerinden oynanınca ortadaki ürün değişikliğe uğramıyor esasen çünkü.

id software'in hem finansal hem sektörel olarak artık başarılı olmamasının nedeni ne düzgün ne de sık ürün çıkarabilmeleri son on yıldır. ama düzgün ürün çıkarabilselerdi gene sektörel başarılarını korurlardı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nedanko mesela blizzard'dan bahsetmişsin,

nedanko said:

bi fark var, blizzard oyununu release edildigi gun alanda sizlersiniz ;)


blizzard'ı "BLIZZARD" yapan oyunlar lost vikings'tir, blackthorne'dur, warcraft 2'dir, diablo 1'dir, starcraft'tır.
bunlar asla senin bahsettiğin "bir firma kitlelere hitap etmesi gereklidir, ancak satış yapmayı hedefleyerek bir yer edinebilir, yoksa o firma kar edemez" anlayışıyla hazırlanmadı.
önce kaliteyi, eğlenceyi, farklılığı sunarak hazırlandı.
bu yüzden blizzard sektörde sağlam bi yer edindi, ve şu an o eski isminin üstünden para kazanmaya devam ediyor. her ne kadar da son zamanlarda kalitede bir düşüş gözlense de, öyle sağlam bir yer edindi ki, daha uzun süre dayanabilecek durumda.

blizzard oyununu release edildiği gün alan da biziz evet.

bahsettiğim kaliteyi görmeyi umduğumuz işin blizzard oyunlarını alıyoruz.
ancak activision'la birleşmesinden dolayı blizzard'da ciddi bir kalite düşüşü var.
bunun nedeni de gene bahsettiğim ve senin övdüğün o "kalite önemli değil, satış rakamları önemlidir" zihniyetinin activision gibi publisher şirketlerinde hakim olmasıdır.
bu saçma zihniyet developerları etkilediğinde, oyunların kalitesinde düşüş başlar, aynen blizzard örneğinde olduğu gibi.

oyunlar yarattığı isim ve kalite ile pazarda yer edinir, salt satış rakamları aynı kaliteyi yaratamaz.
günümüzde güvenerek bir Valve oyunu alırsın mesela, ama aynı şekilde güvenerek bi EA oyunu alamazsın.

EA (EOA) zamanında oyunları "art", developerları "artist" olarak gören bir zihniyetle başlamıştı. developerların büyük firmalar tarafından hiçe sayıldığı dönemde, Activision ve EA gibi firmalar, developer odaklı çalıştığı için bir anda önplana çıkmışlardı. EA o dönemler kaliteli oyunlar, eğlenceli oyunlar yapardı.
Daha sonradan yönetim değişiklikleri felan sonrasında, bir anda "diğer şirketleri yutarak büyüme" yoluna gitmeye başladı. oyun kaliteleri de düştü.
tamam belki "pazarı domine ettiği" için publish ettiği oyunlar çok satıyor olabilir, ama müşteri memnuniyeti ve güveninin tamamen yitirdi.
sana göre bu iyi bişi de,
yılın en kötü firması ödülü aldı EA. yıllar öncesinin EOA'sının bu hale gelmiş olması iyi bişi değil.
insanlar EA oyunu alırken üç kere düşünmek zorunda kalıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

finansal olarak başarılı olamamasının sebepleri altında "paradan para kazanamama" yattığını söyleyebiliriz, tabii mali tablolarına bakıp teknik getirinin karşısında mali getirisini de incelememiz gerekir

bugün çoğu firma net kârını ürettiği üründen değil kazandığı parayı değrlendirmesiyle kazanıyor, sadece oyun satmak yetmiyor bir de oradan gelen paranın işlenmesi değerlendirilmesi lazım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi apple da basarili bir sirket simdi allah icin. Yani sirketin basarisi ile urunun basarisi ayri seyler. Eger sirketin basarisindan bahsediyorsak, bu cok acik. Gelir gider, sureliklik, kullanici sayisi ivir zivir bi ton metrikle bakariz. Burada metrikler cok acik. Non profit sirketler degil bunlar, para kazanmak icin varlar. Apple bundan 20 sene oncede basarili urunler cikariyodu, IPhone gibi. Mac ler kaliteliydi, ama sirket o zaman basarisizdi, batma noktasina geldi. Microsoft tan yardim aldilar vs. Sonra supply chaini optimize ettiler, cine tasindilar vs vs. Adamlar fiyatlari dusurmeyi basardilar kaliteyi koruyarak ve sirket basarili oldu. Urun basarisinda bir fark yok.

Urun basarisi dersen orada yine metriklere bakabilirsin, ya da urunun kendi kalitesine. Yani urun cok kaliteli olup satilmadigi durumlar oluyor dogru. Ama bu durumda halen bu sirket basarisiz denir. Cunku bu kadar kaliteli oyun yapip satamiyorsan, sirket basarisizdir. Eed developerlar vs kaliteli ama belki pazarlama, executive ler vs sicik.

Sirketin basarili olmasi urunlerin basarili olmasindan her zaman daha onemli sureklilik acisindan. Yoksa tek oyunluk sirket oluyosun. Ama sirket basarili olunca, 10 oyundan 7 si kalitesiz bile olsa, 3 u kaliteli oluyor ve toplamda daha cok istihdam sagliyorsun, bu daha cok innovasyona yol aciyor, daha cok kaliteli urunler piyasada var oluyor. O 7 kalitesiz oyunda developerlar uzmanlasiyor yaptigi iste, daha cok isini bilen adam uretiyosun vs vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunun yapanın aslıdna şirketler değilde insanlar olduğunun fakrına var zor o yüzden cıkıyo bu sorun hep.
bikac isim dısında öle oyun yapan insan olarak tanıdığımız kimse yok.

warner bros cok iyi film yaptı be! diyomuyuz? yoo yonetmenden oyuncudan bahsediyoruz.
tim Schafer, ea dada oynu yapsa valve dada blizzarddada oyunu yapınca onun yaptığını bilicez işte. basarıyı bu noktaya indirgeye bilmemzi lazım biraz.


şirketlerin basarı tahlilini ne kadar kazandığıyla yapmamak cok zor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

apple'ın ipod vs üretmesini değil de işte oyun sektöründeki başarı iddiasını yeriyorum ben orada. rakam konuşturuyorlar ama o rakamların bir değeri yok işte. tim cook para havuzu yaptırıp içinde yüzünce oyun tarihine ve sektörüne birşey katmış olmuyor yani.

işte ürünmün kendi kalitesi dediğin olay tartıya konup ölçülebilen birşey değil oyun sektöründe, onu söylüyorum. hele hele satış rakamı tek başına zerre anlam taşımıyor.

executive'in veya bean counter'ların başarılı veya başarısız olması değil buradaki olay, onu söylüyorum işte. actiblob procter & gamble'dan deterjan pazarlayan adamı getirince şirket belki mali olarak daha başarılı olmuştur ama sektörel anlamda başarısı düştü. ne katıyordu ürünleriyle sektöre, oyunculara ve oyun literatürüne? olay bu. burada konuştuğumuz başarı kıstası bu.

10 oyundan 9'u basmakalıp temcit pilavı oluyor, en sonunda oversaturation ile o türü öldürüyor, şirketler kapanıyor ve o deneyimli işgücü gidip ios yumurta tokuşturma app'ı yapıyor. bu mu şimdiinnovasyon? bu mu istihdam? bu mu kalite? bakınız gitar hiro sektörü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun için harcanicak paraya bakar oyunun kimin yaptigi, eğer oyun 1 kişinin sermayasi ile cikabiliyosa o kisiye mal edersin. Ama oyun öyle 10-20 milyon dolar gibi paralara mal olucaksa bu parayida 1 kişi karşilayamiyo o zaman o parayi veren'e mal edilir oyun. Aklı başında kimsede çok iyi bir fikrim var diye 10-20 milyon dolar kredi borcuna girmez, çünkü genelde fikirlerin %66 gibi bi kısmı batıyo.

Kısaca Firma>yapımcılar böyle düsünmek istemeyen yapımcı varsada gidip kendine sirket kuruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

oyunun yapanın aslıdna şirketler değilde insanlar olduğunun fakrına var zor o yüzden cıkıyo bu sorun hep.
bikac isim dısında öle oyun yapan insan olarak tanıdığımız kimse yok.


aslında oyun piyasasında çok isim biliyoruz.

mario'dan Shigeru Miyamoto, id'den John Carmack, John Romero, American McGee, epic games'ten Tim Sweeney, Cliff Bleszinski, lucas games'ten Ron Gilbert, Tim Schafer, bullfrog'dan Peter Molyneux, konami'den Hideo Kojima, interplay'den Timothy Cain, Feargus Urquhart, Leonard Boyarsky, Jason D. Anderson, Chris Avellone, blizzard'dan Bill Roper, Erich Schaefer, David Brevik, Michael Morhaime, James Phinney, Chris Metzen, felan hep meşhur adamlar mesela...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gabe çok iyi pr projesi yurutuyor suanda ve karsiligi da olumlu olcekte oluyor. Hem marka degerini yukseltiyor hem ilgiyi artiriyor hemde insanlarin bakis acilarinda kalici bir olumlu istek yaratiyor bunu tek basina mi yapiyor yoksa sirket bunyesinde iyi danismanlari mi var bilemem. Adam yiyor ama calisiyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nedanko said:

edit: Bu arada zynga'nin market degeri su an valve ile ayni. 11 yil sonra kurulmasina ragmen. Siz oynamayabilirsiniz zynga oyunlari, ama bugun istediginiz konferansa gidin, istediginiz yatirimci ile konusun. Zynga ya basarisiz bir sirket derseniz gulerler. Sizin basari anlayisiniz ile piyasanin ve sektorun basari anlayisi farkli. O yuzden blizzard i bile basarisiz gorurken ilk gun oyunlarini aliyosaniz, iste bu basaridir yani istediginiz kadar sevmeyin. project titan ciksin, ilk gun alicaksiniz cogunuz. Demek ki basarili. Ne zaman ki yahoo gibi olurlar bunlar, o zaman basarsizdir.


Kalici olamadiktan sonra yemisim o basariyi, dolandiricilarda kisa donemde cok iyi para vurur, hadi onlarada cok basarili isletme kurmuslar diyelim o zaman?

Teknoloji daha doymamis, hizla ilerlemeye devam eden bir sektor ancak oyun sektoru boyle degil, web ve yazilim ile karsilastirmak bastan hata ki oyun sektorunde su anda cok ciddi yapisal problemler var, 2008 sonrasi parayi goren etinden sutunden diye sektore girdi, baloncuk olustu ve patlama asamasina geldi

Zyngada ole basarili bi sirket degil, akademideki zibidilerin ornek ustune ornek vermelerine bakmayin, bu orkinos profitorol doktor efendiler ara sokakta bi esnaf lokantasina girmemis adamlardir, apple i organizasyon yapisi ile holy grail yapan tipler bar oysa apple steve jobsun olumu ile gerileme safhasina girmis bir isletme misal, tek adama bagli idi cunki

Zynga halka acildigindan beri sabun gibi eriyen bir isletme, dunyanin hicbir ulkesinde halka acilip alti ayda piyasa degerinin %70ini eriten bir isletmeye basarili demiyoruz, diyenede bizzat biz guluyoruz. Ne yaziki is dunyasi bizim gibi nerdlerin tutkulari ve hayalleri ile yurumuyor, paydaslar ve yatirimcilar masanin ustundeki benjaminlere bakiyor, zynga kendine ait bir fikri olmayan salak bir sirket olarak gomulmeye mahkum, japonlar gerizekali olmasa idi zaten telif haklari yuzunden baticakti, adamlarin bayrak gemisi farmville direk calinti bi kere

Hani hep soyliyorum, olay degerlendirme yaparken mumkun oldugunca kendinizi olaydan soyutlamaya calisin, bence temali gorusler soylemeyin ki kendine referans hatasina dusmeyin, degerlendirmeleriniz saglikli olmaz sonra benim gibi isin artik seysi olmus kil bi herif cikarir getirir dogrusunu, daha kotusu gidip para yatirip kaybedersiniz

Oyun sektorune ben bes kurus para yatirmam misal su anda, zaten yatirim olmadigi icin artik tuketim sureci fikir asamasina kadar indi

Kickstarter ile aslinda fikir pazarliyor adamlar, oyun satmiyorlar ve tuketici bu asamadan itibaren tuketmeye ve para vermeye zorlaniyor, saglikli calisan bir endustride boyle bir sacmalik olmaz mesela ama artik yatirim cekmekte zorlandiklari icin turlu numaralarla direk oyuncuya inip, onu uretim surecine dahil etmeye calisiyorlar. Bir oyuncu olarak cok hosuma gidiyor misal ancak bir sosyal bilimci olarak calan tehlike canlarini cok rahat gorebiliyorum.

Konsol bilmemeneyi oldurdu, pc bilmemde degil bu olay, firmalar kotu yatirimlar ile sektoru daha adi konmamis bir krize soktu ki bu isinea bayrak gemisi tortanictir (pun intended)

EA bir senede %50 degr kaybetti

Activision blizzardin pespese dizdigi urunlerine ragmen yerinde sayiyor

Thq batti baticak

Sonynin durumu icler acisi

Nintendo hala tepe yonetime maaslarini odemiyor, gariper krizin yaninda kurla ugrasiyorlar bide butun umitlerini wiiu ya bagladilar

Microsoft windows release oncesi yatirimciyi topladi ancak bu yatirimci windows ciktiktan sonra direk satip cikicak, releaseden sonra cok sert dusus bekliyorum, xboxun durum hic iyi degil windows kurtarsin diye bakiyorlar, kinekte cok para gomduler tutmadi

Valve icin steam burda direk can simidi, tekel konumuna geldi ve adil bi sekilde rakiplerini yediler, bir studyo olarak valve batsa bile steam ilerlemeye devam edicek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Cuce said:

oyunun yapanın aslıdna şirketler değilde insanlar olduğunun fakrına var zor o yüzden cıkıyo bu sorun hep.
bikac isim dısında öle oyun yapan insan olarak tanıdığımız kimse yok.


aslında oyun piyasasında çok isim biliyoruz.

mario'dan Shigeru Miyamoto, id'den John Carmack, John Romero, American McGee, epic games'ten Tim Sweeney, Cliff Bleszinski, lucas games'ten Ron Gilbert, Tim Schafer, bullfrog'dan Peter Molyneux, konami'den Hideo Kojima, interplay'den Timothy Cain, Feargus Urquhart, Leonard Boyarsky, Jason D. Anderson, Chris Avellone, blizzard'dan Bill Roper, Erich Schaefer, David Brevik, Michael Morhaime, James Phinney, Chris Metzen, felan hep meşhur adamlar mesela...


Devoloper diil direk 3 ana oyun tanrisindan birini unuttun

http://www.ultimaaiera.com/wp-content/gallery/richard-garriott-and-warren-spector-1992/gar6.jpg

Hani bu kadar kotu oldugunu bilmiyordum, heleki kokleri UO olan bi komunitede direk linc edilmeyi hakediyorsun ki dunki bebeleri yazmissin bide

bu saatten sonra istedigin kadar cigir spark kadar saygiya anca ulasirsin gozumde

Ulan hemde crpg tanrisina bu saygisizligi yapmak, sonra wrpg topiginde ahkam kesmek

Spark tier direk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...