xaty Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 GE WattStation Bu arabalar ne kadar yaygınlaştı da böyle bir şey çıktı? Güzel hoş dizaynlar, fikirler.. Beklediğimden erken çıktı, satışlardan belli olcak zaten. Bir gün elektrikli arabam olursa alırım apartman girişine bi tane. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 Selam, Soketler standart hale geldi mi yoksa her marka kafasına göre mi kullanıyor? Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 soketler standartta dolum 8 saatte yaklasık range 200 km felan hızlı sarj var 2 saatte felan dolduran pil omrunu yarıya dusuruyo araba 15000 pound ingilterde yeni pil 8000 pound cok guzel bi bolum yapmıstı bu konuda topgear elektrikli araba su anda imkansız bu pil omruyle Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 fransa renoda km bazında ödeme planları var. atıyorum yıllık 100k için belirlenen fiyat var. pili sürekli değiştiriyolar değişim istasyonunda vs. çok da mantıksız değil. ayrıcaingilterede yapılan bir araştırmaya göre araç sahiplerinin %80 i günde 50km yol yapıyorlar sadece. bu bağlamda 250-500k range i olmaları fena değil. özellikle sikko şirket filoları için paha biçilemez olmalı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 Selam, Ben günde 100km yol yapıyorum. Çok nadir olarak bu 150-200km aralığında oluyor. E zaten iş yerine geldiğimde kapının önünde şarj etme imkânım var. Hele babam için biçilmiş kaftan; Göztepe-Dudullu-Göztepe güzergâhını kullanıyor. O bahsi geçen menziller yeter de artar bile :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 14, 2011 bonepart in dedigi gibi sarj sureleri cok izdirap, anca iste dedike kobi arabasi olcak,ucuz elektrikle sarj edicek falan gibi senaryolara uygun. yok aile icin hele de arada uzun yol yapiliyorsa birinci araba olabilmekten cok uzaklar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Aralık 15, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2011 Bu pil teknolojisi ile e-otomobillerin verimli bir biçimde kullanılması imkansız. Tek bi ihtimal var, o da Esh'in de bahsettiği o kiralama sistemi. Aslında otomobillerin geleceği zipcar, flinkster tarzı sistemlerin e-otolara geçmesiyle (ki başladılar) değişecek gibi geliyor bana, çok mu fütüristik oldu bilmiyorum ama, hayvan gibi ilk yatırım maliyeti kasacağıma sokaktaki tüm otomobillerin benim olduğunu varsaymak çok daha mantıklı. E-Otolar benzinlilere göre daha ekonomik olacağından daha ucuz fiyatlar sunmak da mümkün olabilir. Falan filan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Aralık 15, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2011 ee dünya orz rezervlerinin yüzde 95i türkiyede olunca küresel güçler böyle elketirik ızdırap verici yöntemlerle ülkemizin gelişmesine kalkınmasına engel olup kendilerini zenginleştiriyolare Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Aralık 15, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 15, 2011 borrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Aralık 16, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2011 Kiralama falan olayları bi süre sonra sıkıntı çıkarmaya başlar da şarj işi şehir içi ulaşım için çok iyi bir çözüm bence. İş yeri-ev-şehir içi dolanma için baya mantıklı. Ayrıca şehirlerdeki havayı da çok değiştirir böyle bir değişiklik. Şehirler arası da toplu ulaşım, hızlı tren vs. Zengin olanlar da benzinli 2. arabalarıyla dolanabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Aralık 16, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 16, 2011 Şehir içi günlük ulaşım için güzel ve ucuz görünüyorlar ama fakir olsam ve tek bir araç almaya niyetlensem, senede birkaç defa bile lazım olacak gibi görünse dahi benzinli bir araca yönelirdim. Elektrikli araç 2. tercih olarak satın alınabilir gibi gözüküyor ki zengin işi oluyor benim gözümde. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Aralık 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 20, 2011 Evden doldurucaksın yakında bunada gerek kalmıcak. Direk dsl faturası gibi kesilecek faturan. yakında dediğim 5 10 sene sonrası asdasdasda Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Aralık 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 20, 2011 Evden doldururuz da çoluk çocuk bi tatile, memlekete falan gitmek istersek ikinci el olarak lpgli kartala bineceğiz yine :) Bu arada kayıtlara geçsin diye söylüyorum, ben bile elektrikli araç düşmanlığını bıraktım. Ama ne zaman kişisel kullanım için gerçekten avantajlı gözükeceklerini hiç kestiremiyorum. Toyota prius falan iyidir demeye başladım mesela. Ama pahalı da bir şey sanırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nomsaR Mesaj tarihi: Aralık 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 20, 2011 xaty said: GE WattStation Bu arabalar ne kadar yaygınlaştı da böyle bir şey çıktı? Güzel hoş dizaynlar, fikirler.. Beklediğimden erken çıktı, satışlardan belli olcak zaten. Bir gün elektrikli arabam olursa alırım apartman girişine bi tane. Türkiye'de böyle birşey hayaldan öteye gidemez. Bildiğim kadarıyla 2012 ile birlikte yasal düzenlemeler yapılıyor Elektrik Satış İstasyonlarının lisansı için. İstanbul'da bi kaç yerde deneme başlamış diye duydum. Ancak siyasi yönetim çerçevesinde evin kapısına asarızı beklemek komik olur, normal Akaryakıt + LPG + Servis istasyonlarına ruhsata ilave olarak yeni lisans eklenir Elektrik olarak. Ya da sadece Elektrik olarak istasyonlar açılır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Aralık 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 20, 2011 Aachen'da (Almanya'da nüfus olarak oldukça ufak bir şehir) gördüm geçende bundan bir tane. Öğrenciler motorsikletlerini şarj ediyor denildi. İyi de elektrikli araçlar kişisel kullanım için yaygınlaşa ne olacak? Şarj süreleri aşırı uzun. Dolum istasyonu kurmak demek alana ihtiyaç durmak demek. Yarım saatte bir tane araç hızlı şarj ile dolsa işletmecinin belirli bir alanını yarım saat işgal etmek demek. Elektrik ucuz olsa ne olacak? Merkezi bir yerde 24 saatte en fazla 48 araç şarj etse, o alanın kirası nasıl çıkacak? Elektrikle dolum gerçekten denildiği kadar ucuz olacaksa bir alanı otopark olarak kullanmak çok daha fazla para getirir falan gibi sorular dolanıyor kafamda. Hayır, evimin önüne koydursam bir tane, sokakta park yeri nasıl bulacağım? Bir ara görmüştüm, galiba Kadıköy-Üsküdar hattı dolmuşları için denemeye başlamış bir şirket. O tarz bir kullanım daha çok aklıma yatıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Aralık 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2011 Bi de şöyle bi konsept var dediğin olay için, SolarPark. Böyle bildiğin bizim dandik otopark arazisini düşün. İşte yerde her araba için kılavuz çizgisi falan. Sonra her arabanın üzerine denk gelecek şekilde paravan güneş panelleri yerleştirilmiş, oradan kazanılan enerji ile arabaları şarj ediyosun gibi bi sistem. Piller falan da var tabii otopark boşsa diye. Her otopark hanesi başına bir adet şarj çükü var. Hani maksat bak elektriği de çevreci yollarla ediniyoruz, böylece neredeyse %100 çevreye zarar vermeyen mobilite. %100 değil tabii piller var yani işin ucunda :) Özet olarak aramızda kimyacı varsa pil kassın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 21, 2011 Selam, Metro istasyonlarına yakın bu tarz alanlar kurulsun. Aracımı oraya bırakıp metro ile gideceğim yere gideyim. Döndüğümde de aracım şarj olmuş olur :) Ben evden aşağıya seyyar uzatırım diye planlıyorum :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nomsaR Mesaj tarihi: Aralık 23, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2011 bu sistem yaygınlaşınca, bu sefer de cep telefonundan araç şarj eden çakmak kitleri çıkar diye düşünüyorum :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Aralık 23, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2011 "roket adam" said: Bi de şöyle bi konsept var dediğin olay için, SolarPark. Böyle bildiğin bizim dandik otopark arazisini düşün. İşte yerde her araba için kılavuz çizgisi falan. Sonra her arabanın üzerine denk gelecek şekilde paravan güneş panelleri yerleştirilmiş, oradan kazanılan enerji ile arabaları şarj ediyosun gibi bi sistem. Piller falan da var tabii otopark boşsa diye. Her otopark hanesi başına bir adet şarj çükü var. Hani maksat bak elektriği de çevreci yollarla ediniyoruz, böylece neredeyse %100 çevreye zarar vermeyen mobilite. %100 değil tabii piller var yani işin ucunda :) Özet olarak aramızda kimyacı varsa pil kassın. O sekilde tabe yaklasık 6 senede doluyo o arabanın pili. Güneş enerjisi cunku Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Aralık 23, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 23, 2011 Direkt güneşten aldığını aktarması zaten çok anlamsız, gece gelen aleti dolduramayacak o zaman :) Pil de var demiştim, yani güneş enerjisiyle pilleri dolduruyorsun, piller oradan otomobillerin depoyu fullüyor. Bu arada SolarPark değil Solar CarPort imiş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Aralık 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 26, 2011 Selam, said: Renault Mais, Türkiye'de önümüzdeki mart ayında satışa sunacağı elektrikli aracın satış etiketini Fransa merkezle yaptığı sıkı pazarlıklar sonucunda dizel Fluence'ın bile altına indirdi. 100 kilometre mesafeyi 2,5 liralık elektrik tüketimiyle kat eden otomobilin fiyatı batarya hariç 60 bin lira olacak. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, "Fluence Z.E.'yi hükümetin verdiği yüzde 3 ÖTV desteğiyle Avrupa ülkelerinde olduğu gibi normal motorlu Fluence fiyatı ile satışa sunabiliyoruz. 2012 model Fluence Privilege 1.5 dCi EDC 110 modelinin anahtar teslim fiyatı 61 bin 450 lira. Fluence'ın satış fiyatında verdiğimiz sözü tuttuk." dedi. Fluence Z.E.'nin Avrupa'daki gibi batarya hariç satılacağını ve aylık abonelik ücreti alınacağını belirten İbrahim Aybar, "Batarya çok pahalı, o yüzden tüketici kiralamış gibi olacak. Aylık bir abonmanlık ücreti verecek. Fransa'da ayda 79 Euro (197,5 TL) alınıyor, bizde 100 Euro (250 TL) civarında olur." diye konuştu. Fluence Z.E.'nin satışına yılbaşı sonrasında başlanacak, teslimatlar mart ayında başlayacak. Elektrikli Fluence için İspanya, Fransa, İngiltere ve Portekiz'de 4 bin ile 6 bin Euro arasında vergi indirimi var. Fransa'da 21 bin 300 Euro'ya satılacak. 100 kilometrelik bir mesafe benzinli araçlarla ortalama 35 lira, dizel araçlarla 25 lira maliyetle katedilirken elektrikli araçlarla aynı mesafeyi 2,5 liraya gitmek mümkün. Fluence Z.E.'nin 22 kWh'lık elektrikli motoru 95 beygirlik bir güç üretiyor. Elektrikli araç tam şarjla maksimum 160 km yol katedebiliyor. Elektrikli araç evdeki bir priz sayesinde 6 saatte şarj edilebiliyor. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Aralık 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 26, 2011 250 lira çokmuş. şarjıyla 160 km giden aracı olan kişi ayda anca 1200 km felan yol yapan biri olmalıdır (yoksa istanbulda yolda kalır mehehe) 1200 km'de 250+30=280 TL yakıt masrafı olacak. e dizel bi araç 1200 kmde 250 lira falan yakar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
calimero Mesaj tarihi: Aralık 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 26, 2011 aşırı yol katedenler için ekonomik tabi (şirketler, taksiler vs) ama sıradan vatandaş için şimdilik çok bir ekonomikliği yok. ayda 1000 kilometre yapacaksın ki az biraz kar edesin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Aralık 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 26, 2011 aşırı yol kateden de istasyonlar yaygınlaşmadan kullanamaz bunu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Aralık 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 26, 2011 aslında istasyonlarda sarj etmek yerine, istasyonlarda direk bateriyi değiştirebilsek fln çok daha şukela olur zaten bateriyi almayıp kiralıyoruz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar