Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

RTS Resource Anketi


hamsilipilav

Öne çıkan mesajlar

Age of Empires, Age of Mythology, Rise of Nations, Warcraft vs. gibi oduncuyu ağaca madenciyi madene gönderip farm yapmalı vs klasik resource toplama şekli mi?

Yoksa son beş altı yıldır yükselişte olan Company of Heroes, Dawn of War, Empire at War vs. gibi bölge kontrol ederek gelen otomatik resource toplama şekli mi? Buna Battle for Middle Earth'ün generic bi resource binası kurup otomatik resouce gelmesi de dahil.

Hangisini bir RTS'de tercih edersiniz?

Ayrıca, tek tek unit çıkartarak ordu kurma mı eski klasik RTS'lerde ki gibi yoksa squad squad birlik birlik çıkartıp kontrol etme mi?

-RTS Genel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi relic rts'si ayrı kafa. çok daha çabuk kombata giriyorsun. sürekli olarak map control muhabeti dönüyor.

diğeri ise zaten klasik rts. yani laf denilincek bir yanı yok. harraslamalar,expansionlar derken bayağı risk almalık hareketler var. relic oyunlarında o kadar ağır bir risk alma olayı dönmüyor. yani maksimum bir yere yüklenip olmayınca geri çekiliyorsun.



benim tercihim. relic oyunlarından yana çünkü zaten diğer rtslerden bir tek starcraft 2 var şu an oynanan. iyi oyundur falandır filandır muhabetine girmeden söyliyeyim. hoşuma gitmedi.


ps cüce ile bir kez daha dawn of war 2 deki squad kontroldeki sıkıntı konusunda burun buruna geldik ama. 250 saat gameplay'im var. squad kontrolle ilgili tek sıkıntı ünitlerin auto cover araması idi. kaldırdılar.oyun rahatladı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

klasik tabiki, ama işçilerin gerizekalı olması gerekiyor, çıktıkları zaman mal mal beklemeliler, waypoint olmamalı, hatta kaynağa tıkladığımızda komutlarımıza karşı çıkmaları lazım, micro yaparak anca kaynak toplamaya ikna edebilmeliyiz
çünkü gerçek strateji mouse u ne kadar iyi kullanabildiğin ile alakalı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

coh'daki squad tepki süresi, dow2 dekininn yarısından daha az.
derdim bununla benım.


auto cover cohtada var ama sorun olmuyo mesela orda. cünkü olm kacın lan diyosun kacıyolar. dow da kacmıyolar.


ha cohdada sorunlar var tabi, randomized granedeler penetrationlar vs vs vs veya oyun basında bir mg kapıp veya bala bi penzershreck düşürüp bütün oyun rolover gecirmek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RON 2 çıksa mesela başka şey oynamam. Ama Empire Earth'ü rezil ettikleri gibi değil. Grafikler, daha detaylı world conquest modları ve oyun içinde Senato, Başkent, ülke vs. gibi kavramların daha detaylandırılması ve oynarken "rp" yapma olayına daha çok katkı sağlaması sağlanacak bu kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla aksine en kral maclarda dahada öküz oluyo o ilk verilen panzershreck, veya mg. veriliyo cünkü rifllerın attığını vurucağı ttuyo cat ınıyo 3 kişilik mg squad 2 rifle'a.

gün geliyo 4 kişilik granadier squadın ilkinden düşüveriyo panzershreck.


vs vs vs ondan sonra wermach bı daha t4'e kadar harıtayı kontrol edemiyo falan filan.


neyse konu bu değli tabiki. ben ilkini tercih ediyorum, cok daha organik ve zengin oluyo maclar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Peki bi unit türü'nün genel olarak upgrade edilmesi mi yoksa her unit'in (squad'sa eğer squaddaki unitlerin vs) tek tek farklı upgradeler alabilmesi mi daha önemli sizin için? Yani direk swordsman çıkardın armoryden bas upgrade'i mi yoksa space marine squadda birine sniper birine flamethrower ver şeklinde mi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi ne kadar özelleştrilibirse birlikler o kadar iyi. hem süpriz faktörü. hem de çeşitlilik açısından.

genel upgrade vermeye göre çok daha değişik kompozisyonlar kurabiliyorsun. çünkü genel upgrade şöyle oluyor

anti inf ise ünit daha da anti inf oluyor ama zaten anti inf rolü aynı kalıyor. göreceli üstünlükler üzerinde oynama yapabiliyorsun genel upglerde.

ama birimleri özelleştirebildiğin sürece roller daha geçişken oluyor. böylesi çok daha makul. bu konuda coh çok iyi mesala.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:

klasik tabiki, ama işçilerin gerizekalı olması gerekiyor, çıktıkları zaman mal mal beklemeliler, waypoint olmamalı, hatta kaynağa tıkladığımızda komutlarımıza karşı çıkmaları lazım, micro yaparak anca kaynak toplamaya ikna edebilmeliyiz
çünkü gerçek strateji mouse u ne kadar iyi kullanabildiğin ile alakalı

bir zamanlar en sevdiğim tür olan klasik rts'yi gözümde öldüren, prestijini bitiren olay bu işte heh. strateji ve taktikten ziyade fiziksel hamallığın öne çıkarılması nedeniyle gitgide marjinalleşti tür son yıllarda zaten. parmak cambazlığı için dövüş oyunları var, strateji oyununda on parmak daktiloculuk küfür gibi türün ismine.

kesinlikle bölge kontrolü, aptal saptal toplayıcılar da olmasın. savaş mı yapıyoruz maden mi işletiyoruz anlayalım. squad sistemi de daha iyi, daha derli toplu. eski zamanlarda 0.1sn'de yokolan birimin büyük resimde bir anlam ifade etmeyeceği öngörülemediği için baştan yapılmamış. neyse ki relic gibi cesur şirketler var hala.

özelleştirilebilme olayı da elbette önemli, hem derinlik hem çeşitlilik hem de uyum sağlayan bir durum. da 5 kişilik squad'da sadece bir kişiye silah verilmesi çok anlamlı değil, o tek kişinin ölüp tekrar silah vermesi falan eski hamallığa döndürmeye başlıyor sonra. 5'de 2 filan gibi bir oran lazım sanırım hem farkın hissedilmesi hem savaşın ilk anlarında özelleştirmenin kaybolmaması için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi 5 kişilik squaddan 1 kişi silah aliyordan öte o squad ile alakalı ne kadar silah verebildiğin.

mesala stormtrooperlara 2 tane silah verebiliyorsun veya panzer elitte upgrade ile bazı birliklere 2x silah taşiyabiliyor. yani birlik ve researchlere bağlı o iş biraz.



relic iyi. cohta güzel fikirleri var.dow 2 de bina olayını kaldırmak ne kadar doğruydu bilmiyorum ama cesurcaydı.

ama hala homeworld gibi bir oyun yapamadılar onu bekliyorum ben. yani homeworld 3ü.


sanırım coh 2 yapilincak.company of heroes forumlarında açiklancaktı ertelendi geyikleri falan var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet sınır yoktu daha dogrusu saçma yüksek bir capi vardı
İstersen risksiz güvenli takilip heryere yapabileceğin jeneratorlerle takilirdin istersen daha harita kontrolune güvenip high risk high reward takilirdin enerji için

Metal apayrı bir olaydı tabi sadece belirli yerlerden çıktığı için Core dunyası dısında. Yada dandik ratio ile enerjiyi metale cevirirdin

Kaynak stoklama olmadıgı icinde üretim ve tüketimi iyi ayarlamak gerekirdi

Aaah ah gelmedi senin gibi rts totalim annihilationim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hacı multide şöyle oluyo..
3v3 diyelim. 1 kisi direk rush kasıyo. 2 si energy spam. sonra ver convertorları ver , normal adam basmıyosun full proto.
o convertorlara limit lazım en azından.

unitelerin saldırıken energy harcaması fln.. +1000 saniye enerjin var. savaş bi başlıyo -2000 e düşüyo :/ ta da var ama sup com da yok sanırım bu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:


auto cover cohtada var ama sorun olmuyo mesela orda. cünkü olm kacın lan diyosun kacıyolar. dow da kacmıyolar.



DOW2'deki auto-cover kaldirildi.

Benim tercihim bolge kontrolu. Iscilerle ugrasmayi sevmiyorum. Bolge kontrolu olan oyunlarda kaynak kontrolu direk olarak catismanin bir parcasi olarak gelisiyor. Ustelik oyunun basindan itibaren haritadaki butun kaynaklar ele gecirilebildigi icin oyunun temposu bastan itibaren yuksek oluyor.

DOW2'yi de severim ama COH'u tercih ederim. Bina yapilmamasi soru ndegil, ama binalara bagli olarak usdeki upgradeleri de tamamen kaldirdilar. Bir de kaynak sistemi COH'da daha iyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...