Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

D&D sürümleri arasında kıyaslama


Bone

Öne çıkan mesajlar

THACO iyi de çevresi kötü..

Yüksek levellarda güç artışını blokluyordu abi ADnD, IWD2 de yukarıdaki arkadaş nasıl -36 AC yapmış bilemiyorum ama ben Baldur ve benzeri oyunlarda -14 ten aşağı pek inememiştim temporary effect ler hariç, dolayısıyla oyunun ilerisi birbirine devamlı vuran insanlardan hangisi daha önce düşecek e dönüyordu. Biraz can sıkıcı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 9 ay sonra ...
şöyle diyebiliriz:

en iyi sistem olmadığı gibi (çünkü bütün sistemlerde gayet eğlenebiliriz, eğer powerplay modundaysanız 4e de gayet eğlendirebilir neden olmasın) chainmail'le başlayan macerada sistemler yavaş yavaş daha ayrıntılı bilgi içermeye ve bilgisayar oyunlarına daha çok benzemeye başladılar (sadece tsr/wotc ürünleri için konuşuyorum). dm inisiyatifi yavaş yavaş kalktı, rol yapmak yerine kural bilmek daha önemli hale geldi. oyunlarla örneklendirirsek şuna benziyor: ultima'da rol kesip kral filan olurken, wow'da buff hesaplarına giriştik, hangi item combat'ta daha işe yarar diye düşündük falan.

herkese göre, zamana ve mekana göre hangi sistemi oynamak istediğiniz değişir. bugün 4e'nin de birsürü seveni var. ben şahsen 2e seviyorum çünkü bana kural ve rol yapma arasında iyi bir denge var gibi geliyor. 3 ve 3.5e insanları biraz "ben dungeoneering'imi kullanıyorum" demeye itiyor. bence bunların hep rp'nin içine yedirilmesi gerek.

bilmiyorum siz farklı düşünüyo olabilirsiniz. ben zaten sistem fanatiklerini hiç anlamıyorum. ki ülkemde bu durumu hiç mi hiç anlamıyorum çünkü zaten çok az bu işe ilgilenen var. mühim olan insanların frp oynamasıyken neden tartışılır ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çünkü işin "rol yapma" kısmıyla kuralların doğrudan bağlantısı yok. Detaylı ve eğlenceli combat kuralları kesinlikle rol yapmaya engel değil, yeter ki karakterini kafanda şeklillendirmiş ol. AD&D combat açısından kısıtlıydı, 3.5 ve sonrasında pathfinder güzel bi denge yakaladı kurallarda. Kahramanlar bile bazen hata yapar kaybeder, bütün sonuçlar DM insiyatifine kalınca şans öğesi eksiliyor ve immershunz azalıyor. Olay fanatiklik değil yani, daha iyi olan sistemi beğenme sadece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rol yapmanın kurallarla alakası çok fazla. şöyle ki, 3.5daki feat'ler ve skill'ler o kadar fazla ki oyuncunun kafasına "karakter bu özelliklerden ibarettir" düşüncesini sokuyor. 2de çok az, hatta bazen bir adet proficiency var diyelim. bu konuda karakter çok iyi ama bunun dışında tamamen hayalgücüne kalmış. gerçek bir insana çok daha yakın oluyor yani. ayrıca yaratıcılığa destek vermesi de cabası.

utility spell olayı hiç aklıma gelmemişti ama gerçekten de 3.5ta 2ye göre bu tür spell sayısı daha az. first level wizard olmanın iki sistemde çok farkı var. 2de adam nabıcam lan ben şimdi elimde hiç zarar veren bir şey yok alengirli bir şeyler düşüneyim diye kasarken 3.5ta bu daha az. 4te iyicene az.

ve en sinir olduğum şeyse ravenloft, birthright, spelljammer, darksun vesaire vesaire, yok. 2000'den sonra dragonlance var, FR var. bütün evrenleri çöpe atıyorlar. o kadar zengin kaynaklar birden kayboluyor.

3.5unda iyi özellikleri var tabii ki. yalnızca 2nd edition'a kötü denmesini anlamıyorum, kabul de etmem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Yeni materyale gerek yok iste, benim tum FR oyunlarin AU. Kendim kafama gore basindan sonuna kadar oynuyorum setting ile ama bilen oyuncuya da tanidik geliyor hala. WotC'un yapacagi materyali sen de yapabilirsin, illa da canon olacak diye bir kural yok. Hatta oyuncularimi tesvik ederim kendi classlarini filan yaratmalari icin, dengeleri bozmadiklari surece sorun yok. O dedigim magician classi da official degil, ama dengeleri bozmuyor, hatta zayif kaliyor digerlerinin yaninda. buyu yapan kender gibi bisi iste.

Yani dunya yaratildigi surece, en zoru da o zaten, gerisine gerek yok o kadar da. Eberron'da oyunlar oynatirdim gecen yaz ben ama setting kitabindan haritalar ve sehirlerle topluluklari aldim, ek olarak sadece romanlari okudum. Firefly settingini sword coast esintileriyle Eberron'a monte ederek o tarz bir dunyaya uygun olacak sekilde degistirmistim. Oyunculara da alternate Eberron evreni bu demistim. En zevkli kismi bu hatta bence oynatmanin. Aksi halde cok kuralci oluyor. Birthright hakkinda 30 kusur materyal var zaten, onlari tuketecek seviyeye geldiysen kendi materyallerini cok guzel uretebilirsin.

Bu arada ravenloft ile darksun geri geldi 4e ile. baska geri gelen var mi bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Yani bitmis setting diye bir kavram yok bence, bir tane ucleme bile varsa sadece (memory, sorrow & thorn mesela) d20 bir sistem uydurup 4-5 saatte oynamaya baslayabilirsin hemen. d20'nin gucu de burada zaten, her bir halta uyuyor hemencecik ama hic bir zaman tam o dunya tadini veremiyor dunya d20 icin hazirlanmamissa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de kendim yaratmayı çok severim. zaten var olan modüllerle oynarken sınırlanmış gibi hissederim kendimi. ama senin dediğin de al bak yüzük kardeşliği var iki kuleyle kralın dönüşünü sen yaz demeye benziyor. materyal her zaman önemlidir. heyecan yaratır insanda. şimdi eski settinglerden birinin modülü çıksın hemen gidip kendi sistemime çevirir oynatırım. ha kendi maceralarımı, kurallarımı da yazayım bunun yanında, onda bi sıkıntı yok. ama resmi materyal lazım bir şey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...