Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PvZ'de P imba diyen bu repi izlesin.


Oymanq

Öne çıkan mesajlar

sayın arkadaşlar Terran denen ırk larvadan X tane işçi basamıyor, command centerına chorono boost basamıyor! mule eleştirirken bunları lütfen düşünün, hiç durmadan worker basan 3 race olsa belli bir dakikada terran rakibinin yarısında oluyor bu açığı mule ile kapatıyor. 40 işçi ile oyun bitirip terran op mule op diyenleri hiç anlamıyorum. özellikle "protosscu arkadaşlar" (bkz; bir oyundaki bir ırk için fanatik olmak) air unitlerimizin cost efficiency artıracak şekilde bufflayın örneğin; voidrayimize movement speed artırın belki çok hafif splash damage ekleyin ki raceler eşit olsun demek yerine (ki bence %90 eşit) mule op terran op demeleri çok anlamsız. keşke anlaşma yapılsa mule yerine SADECE scv üretimi için chrono boost olsa veya scvler larvadan, scv bina yaparken toss gibi binayı bırakıp işine devam etse =)

Sanki bronze a oyunun temel taşlarını anlatıyorum gibi hissettim hehe farkındaysanız mech army mass repair için terran işçi çekmesi gerekir her türlü bina yapımı için işçisini o binanın başında bekletmesi gerekir yani özetle mining timedan kaybetmeye en yatkın race e bu yüzden mule var.

edit; bir ekleme yapmak istedim terrana kaybettiğiniz hiç bir oyunu mule op olduğu için kaybetmiyorsunuz kendi hatalarınızdan kaybediyorsunuz, tıpkı ben tank marine yaptığımda banelingler marinlerime koşarken yeterince iyi marine split yapamamam & tanklarla banelinglere snipe edememem yüzünden kaybetmem gibi, veya tvp late gamede htleri çok iyi ayırmış birine empleri oturtamamam gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Uliking said:

Ya Mule'a cooldown gelmesi nasıl bir nerf sadece skill olayının önemini arttıracak.
Alakası yok. Terran'ın nasıl işlediğini bilmediğiniz için bu tarz yorumlar yapıyorsunuz. Mule atmayıp enerji biriktirmek isteyeceğin birçok zaman var. Örneğin:

1-) Rakibin, detection gerektirecek bir saldırı yapacağından şüphelenilirse (Protoss'a ve Terran'a karşı) belli bir süre mule atmamak gerekiyor.
2-) Bir DT saldırısı geldi ve karşı atak yapmak istiyorsun, mule atmayıp 2-3 scan hazır olduğunda base'den çıkarsın.
3-) Yeni bir expo almak üzereyken mule'ları biriktirip expo aldığında kullanırsın (özellikle yeni expo gold base'se).
4-) 1 ya da 2 base'e sıkışmış durumdaysan zaten bitmek üzere olan kaynakların daha da hızlı bitmemesi için mule kullanmazsın ve yeni bir expo aldığında kullanmak ya da gerektiğinde scan atmak için enerjiyi saklarsın.

Yani mule'u 50 enerji olur olmaz atmamanın "yeteneksizlikten" dolayı olmadığı birçok durum var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

White_ra vs Puma. IPL maç 2. Maç sonu.

White_ra: gg Terran is too good.

Bw'yi yıllarca en üst düzey oynamış ve sc2'dede günde 9 saat oynamış bir adamın ağzından bu lafları duymak.. Acaba benmi yanlış düşünüyorum teorisini tekrardan kafamdan %100 Sildi. %100.. Ayrıca bunu binlerce seyircinin önünde demeside kariyerini ve fanlarını riske atmak uğruna canına nekadar tak ettiğini gösterdi.


inanmayanlar olursa diye tl linki: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=273046¤tpage=659
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunda ırklar arası ekonomi mule falan filan acısından dengesizlik oldugunu pek düşünmüyorum ama 1-2 konuda dengesizlik oldugunu düşünüyorum,o da terran ünitelerinin daha zor counterlanıyo olması(en azından zergde).veya şöyle diyeyim.teching çok daha hızlı terranda.infantry-tank gelen bi adama yerden de gidemiyosun havadan da.broodlord veya ultralisk tarzı bişey lazım ki çok geç oluyo.zerg oynuyorum ve adamın marine sürüsüne baneling ve infestordan başka yapabileceğim pek bişey yok.comsatla paso açıyor yere göm çıkar arkadan git vs iyi oynayan bi oyuncu zaten yemiyor.aslında zor counterlanıyo demek istedigimin yanında terran daha az micro isteyen bi race bence.bahsettiğim infantry-tank orduyla başa çıkmaya çalışırken başım ağrıyo benim adamın yaptığı tankları kurup attack move yapmak.baneling gelirse stimpack basıp kaçmak falan böyle basit işler.

ama terranın zayıf oldugunu dusundugum konular da var,mesela base defense.üniteleri tam dendiği gibi olmasa da,yarı ekonomik yarı güçlü.bu da kalabalık olmadıkları müddetçe pek de iş yapmaz demek oluyor(özellikle infantry).örneğin ben genelde all in yiceğimde saçma sapan biyere hatch atıp adama nydus atıyorum aynı zamanda.adamın base inde yeni bastığı üniteler veya az biraz savunma varsa da yıkması hiç dert olmuyor.ikimiz de birbirimizi yok ediyoruz ama o autodefense sebebiyle vakit ve ünite kaybederken onun benim ünitelerime verdiği zarar nerdeyse 0.aynısı drop için de geçerli.tabi o kadar base defense de sıkıntı var filan dedim ama,high grounddan daha fazla benefit alan bi ırk yok öyle bir gerçek de var yinede.neyse,ayrıca terranın zergle ortak bi zayıf noktası var ki zerg banelingden dolayı daha güçlü kanımca,o da choke point.eğer terranla rampa yokuş vs dar bi yerde kapışıyosanız/sıkıştırıldıysanız bittiniz,hele ki zerge karşı.ama aynı zorluğu toss çekmiyor force field vs sayesinde.zerg de terrana karşı çekmiyor.

tossun da zerge karşı bi üstünlüğü oldugunu sanmıyorum.tam aksine zayıf bile.güzel sentry kullanan bi toss zorluk cıkarabiliyor ama map controlu iyi olan düzgün ekonomili bi zerg de kan getiriyo.armored a fazla vuran stalkerların counterı armored unit olan roach.yanına sentry de koy shieldı da bas ne yaparsan yap başa cıkamıyosun.blink stalker denilen şey mutaliskin antisi bile değil.phoenix de öyle.mass mutayı templardan başka hiçbir şey durduramıyor tossda.tossun base defense olayina gelince de,kapıdan genelde sentryler yüzünden giremesiniz ancak baneling drop tarzı şeylerle ekonomiye rahatsızlık verebiliyosunuz kolaylıkla veya mutalisklerle.natural pylon nexus giden bi tossa 3 exp atıp başta base inizin yanına photon attırmazsanız hiç sıkıntı yasamazsınız.oyunu vermek için o raddeden sonra ünite basmamak lazım nerdeyse.ama nolursa olsun tossa karsi biraz agresif oynamak lazim diye düşünüyorum özellikle 3. base i aldırmamak lazım yoksa belli bi income yakaladı mı durdurulamıyor.

bahsettiğim infantry-tank combosunun zor counterlanması dısında aman aman bi imbalığını gormedım terranın büyük turnuvalarda.kimse ırkı op olduğu için maç kazanmıyor.bi tarafın hatası açığı patlıyor muhakkak ordan gidiyor.microsu düşük oluyor cok unıte kaybediyor falan filan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi o kadar diyorsunuz yok early'de genede scan lazım mule atmamak lazım bir süre vs. iyi hoş eyvallah.Bre terraneciler sizi oyunun 20. dakikasında atıyorum alıyorsunuz 4. expi cc'lerde olmuş 200'er enerji işçi yollamaya bile gerek kalmadan yağdır mule'ları minerallere.Ondan sonra vay efendim şöyle de böylede.Cooldown gelirse eğer CC başına 1 tane mule düşecek.Böylelikle unutunca GG olacaksın.Nasıl zerg larva inject'i unutursa GG oluyor ya da nasıl bir probe cronolamayı unutursak macrodan GG oluyoruz bu da öyle olacak ki bir nevi eşitlenelim.Yoksa no skill 40 scv 1AT allways win durumu olur....
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lorrotar said:

ama terranın zayıf oldugunu dusundugum konular da var,mesela base defense.

Şu nasıl bir cümledir arkadaş.Bunker onlarda tank onlarda turret onlarda mk supply açıp kapama onlarda bina kaldırma onlarda repair onlarda.Sim city gibi savunma çekiyorsun dürttümünün ırkı ile ondan sonra gelmişsin burada defansına zayıf diyorsun höh arkadaş.... !!!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Unutmak" değil işte sadece durum, stratejik olarak enerji biriktirebiliyorsun. Gidip Age of Empires oynayacaksınız her ırkın aynı olmasını istiyorsanız. Nasıl Protoss 20 gateway'den saniyesinde 20 zealot yapıp 2k mineral harcayabiliyorsa ve buna karşılık Terran production cycle kaçırmamak zorundaysa Terran da mule'larını biriktirip bir anda kullanabiliyor. "Yetenek" konusundaysa şikayetiniz oyun boyunca chrono boost kullanmayan ve "anaa chronom vardı benim" diyerek upgradelerini ve collosuslarını 2 katı hızla çıkaran Protosslara ne demeli? Zerglerin şikayetini anlarım da bu konuda Protossların şikayet etmesi kadar aptalca bir şey yok, zira Protoss'un makro mekaniğinin de cooldown'ı yok ve birikince büyük bir dezavantaj getirmiyor.

Terran'a başka bir değişiklik getirmeden muleları nerfleyemezsiniz, bunun Blizzard da farkında. Terran'ın late game'deki tek gücü mulelar. Diğer türlü 3-3 200/200 bir Protoss ordusuna karşı hiçbir şey yapamaz. Mule'ları bir anda kullanabilmesine rağmen Terran'ın TvP late game'de üstünlüğü yok ve hatta kabız gibi tüm htlerini aynı yerde tutmayan Protoss'lara karşı dezavantajı var, Terran'ın late gamedeki tek avanrajını oyundan çıkarırsınız her maç 1-1-1 yiyince ağlamayacaksınız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

inyourmind said:

Şimdi o kadar diyorsunuz yok early'de genede scan lazım mule atmamak lazım bir süre vs. iyi hoş eyvallah.Bre terraneciler sizi oyunun 20. dakikasında atıyorum alıyorsunuz 4. expi cc'lerde olmuş 200'er enerji işçi yollamaya bile gerek kalmadan yağdır mule'ları minerallere.Ondan sonra vay efendim şöyle de böylede.Cooldown gelirse eğer CC başına 1 tane mule düşecek.Böylelikle unutunca GG olacaksın.Nasıl zerg larva inject'i unutursa GG oluyor ya da nasıl bir probe cronolamayı unutursak macrodan GG oluyoruz bu da öyle olacak ki bir nevi eşitlenelim.Yoksa no skill 40 scv 1AT allways win durumu olur....


e tamam işte zerglinglerde cok hızlı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

inyourmind said:

Lorrotar said:

ama terranın zayıf oldugunu dusundugum konular da var,mesela base defense.

Şu nasıl bir cümledir arkadaş.Bunker onlarda tank onlarda turret onlarda mk supply açıp kapama onlarda bina kaldırma onlarda repair onlarda.Sim city gibi savunma çekiyorsun dürttümünün ırkı ile ondan sonra gelmişsin burada defansına zayıf diyorsun höh arkadaş.... !!!!


edit : niye aciklama yapiyosam.abi daha düzgünce oku bak saçma sapan milliyet.com.tr editörü gibi bi satır alıp basma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

_Spartacus_ said:

"Unutmak" değil işte sadece durum, stratejik olarak enerji biriktirebiliyorsun. Gidip Age of Empires oynayacaksınız her ırkın aynı olmasını istiyorsanız. Nasıl Protoss 20 gateway'den saniyesinde 20 zealot yapıp 2k mineral harcayabiliyorsa ve buna karşılık Terran production cycle kaçırmamak zorundaysa Terran da mule'larını biriktirip bir anda kullanabiliyor. "Yetenek" konusundaysa şikayetiniz oyun boyunca chrono boost kullanmayan ve "anaa chronom vardı benim" diyerek upgradelerini ve collosuslarını 2 katı hızla çıkaran Protosslara ne demeli? Zerglerin şikayetini anlarım da bu konuda Protossların şikayet etmesi kadar aptalca bir şey yok, zira Protoss'un makro mekaniğinin de cooldown'ı yok ve birikince büyük bir dezavantaj getirmiyor.

Terran'a başka bir değişiklik getirmeden muleları nerfleyemezsiniz, bunun Blizzard da farkında. Terran'ın late game'deki tek gücü mulelar. Diğer türlü 3-3 200/200 bir Protoss ordusuna karşı hiçbir şey yapamaz. Mule'ları bir anda kullanabilmesine rağmen Terran'ın TvP late game'de üstünlüğü yok ve hatta kabız gibi tüm htlerini aynı yerde tutmayan Protoss'lara karşı dezavantajı var, Terran'ın late gamedeki tek avanrajını oyundan çıkarırsınız her maç 1-1-1 yiyince ağlamayacaksınız.

Şu yorumun öyle bir yorum ki insanın kafasında ister istemez "Bu adam zamanında tosslardan çok tokat yemiş ondan böyle terranı savunuyor" bu cümle oluşuyor insanın...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hepiniz tırtsınız valla biriniz çıkıp da benim gibi kendi ırkım op diyemiyor herkes de ağlama :D istatikler terranı op gösteriyor benim mantığımda ama sir alex ferguson derki
istatistikler mini etek gibidir çok şey gösterirler ama asıl şeyi göstermezler, göstermedikleri şey de

anketteki cevabım olan !!!
Yapma abi gözünü seviyim toss imbanın allahı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...