Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

yerli otomobil için türkiye hazır ' mış '


TD)Pentagram

Öne çıkan mesajlar

dasaaa said:

tekstil - gıdaya kadar okudum

tekstil ve gıda şirketlerine yapılan yatırımın pert olma ihtimali o kadar yüksek ki.

hele kriz dönemlerinde ilk darbeyi alanlar paso bunlar.

böyle dedin de inşaat sektörü geldi aklıma. kriz zamanında adamlar resmen şantiyeyi terk edip gidiyorlar. nasıl bir sektörse artık nasıl etkileniyorsa. acayip valla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fede said:

cola turka ne mi? oldu. adamlar piyasada oligopol olan coca coladan da pepsiden de pazar çaldılar. ha diceksin ki dini milliyetçi duygular zart zurt. afferin adamlara derim. o haberler tabii ki çıkacak. mükemmel pazarlama yaptı adamlar


Cola Turka çok büyük yatırımla metropoller ve hatta Avrupa dahil geniş bir dağıtım ağıyla işe başladı, sonra küçüldü, küçüldü ve zarar etti. Ben 2005'te avrupa'ya geldiğimde birçok yerde görmüştüm, şu an yine Avrupa'dayım 1 aydır 1 tane görmedim(Türk shopları vs. dahil)

Yani 10 koydu 5 aldı ve biz de buna başarı diyoruz. Şu an Coca Cola ve Pepsi'den birşey çalabildiği yok, son derece düdük bir marka haline geldi, yapılan yaygara da boşa gitti.

Farklı ülkelerde mi yaşıyoruz bilemedim. Ankara'da bile yıllardır Cola Turka görmedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:

tata, geely, agrale, amv, eicher, khodro, hafei, kische paso dünyaya sattı sanki.

abi laf edin ama ettiğiniz lafın manası var mı bi bakın yahu.
iç pazar yeterli büyüklükte. kaldı ki türki cumhuriyetlerden ukrayna, polonyaya kadar da satılır uygun fiyatlı bişi.

ama cidden boş laf olmuş o.


değil abi, iç pazar yeterli büyüklükte değil, sorun da o zaten.

yoksa mercedesiydi audisiydi citroeniydi bilmiyo mu gelip türkiyede fabrika açmayı? üstelik de devlet sınırsız teşvik verirken. açmıyorlar çünkü türkiye pazarı yeterli büyüklükte değil. ancak kamyon otobüs transporter falan üretiyorlar burada işte. binek otomobil için türkiye bayağı zayıf. acı ama gerçek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

bir rapor hazırlayıp sunacaklar hükümete, göreceğiz sonucu. ayrıca nickini hatırlamadığım arkadaşın dediği gibi: "özel sermayenin riski bizi mi gerdi?"


Çok kolpa bi laf olmuş be hacı.
Özel sermayenin riski değil bizim derdimiz. Devlet teşviğiyle kurulacak böyle birşey olursa ki, senin benim vergimiz yani anlayacağın.
Zaten onu söylüyoruz devlet teşviği ya da astronomik krediler vs vermeyeceklerse istedikleri işe girsinler. Ama bak görürsün yine bir AKP klasiği romantik rüzgar esecek, medyada gözü yaşlı analar boy gösterip "tek hayalim Türk arabasıydı böhüe" tarzı bi gaz verilecek, devlet verecek 10 milyar dolar teşviği, sonra patlayacak, olan devletin parasına olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

dasaaa said:

tata, geely, agrale, amv, eicher, khodro, hafei, kische paso dünyaya sattı sanki.

abi laf edin ama ettiğiniz lafın manası var mı bi bakın yahu.
iç pazar yeterli büyüklükte. kaldı ki türki cumhuriyetlerden ukrayna, polonyaya kadar da satılır uygun fiyatlı bişi.

ama cidden boş laf olmuş o.


değil abi, iç pazar yeterli büyüklükte değil, sorun da o zaten.

yoksa mercedesiydi audisiydi citroeniydi bilmiyo mu gelip türkiyede fabrika açmayı? üstelik de devlet sınırsız teşvik verirken. açmıyorlar çünkü türkiye pazarı yeterli büyüklükte değil. ancak kamyon otobüs transporter falan üretiyorlar burada işte. binek otomobil için türkiye bayağı zayıf. acı ama gerçek.


nasi zayif ya, arabasi olmayan arkadasim yok benim resmen. bi bende yok iste sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@senko:
Hacı kaç arkadaşının arabası ABD, Fransa, Almanya, İtalya ve İngiltere malı, kaçınınki Hindistan, Çin, Türkiye vs. dünyanın geri kalanının tamamını topla onların malı?
Ben Tata araba alan bir kişi bile görmedim ömrü hayatımda yaş 30'a geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e tamam, ama arkadaşların istanbullu ankaralı izmirli. o kadar sadece. 75 milyonluk bir ülkeye göre çok zayıf oran, sadece üç dört büyük şehirde var o tüketim. Daha önce de örneğini verdim; aşağı yukarı aynı nüfusa sahip almanyanın çeyreği bile değiliz yıllık araba satışı olarak mesela. bizden çok daha az nüfusa sahip ülkeler bizden çok daha fazla araba satışı gerçekleştiriyor. Üstelik de avrupa'da daha merkezi yer aldıklarından çevreye dağıtımları ihracatları da daha rahat oluyor. Diyorum ya, yoksa salak değil yani büyük firmalar, türkiye'ye boşa gelemmezlik etmiyolar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

dasaaa said:

tata, geely, agrale, amv, eicher, khodro, hafei, kische paso dünyaya sattı sanki.

abi laf edin ama ettiğiniz lafın manası var mı bi bakın yahu.
iç pazar yeterli büyüklükte. kaldı ki türki cumhuriyetlerden ukrayna, polonyaya kadar da satılır uygun fiyatlı bişi.

ama cidden boş laf olmuş o.


değil abi, iç pazar yeterli büyüklükte değil, sorun da o zaten.

yoksa mercedesiydi audisiydi citroeniydi bilmiyo mu gelip türkiyede fabrika açmayı? üstelik de devlet sınırsız teşvik verirken. açmıyorlar çünkü türkiye pazarı yeterli büyüklükte değil. ancak kamyon otobüs transporter falan üretiyorlar burada işte. binek otomobil için türkiye bayağı zayıf. acı ama gerçek.



Adamların fabrika açmıyor oluşu iç pazarın yetersizliği değil. İç pazar yetersiz değil.
90'ların türkiyesinde değiliz artık, sokaklarda şahin kartal falan yok. Evet büyük bi kısmı renault ve fiat üretimi araçlar ama o saydığın vw, audi falan filan az miktarda değil.


Sorun şu ki o araçlar pahalı, ve çok yakıyorlar. Sen diyorsun ki bu arabalar satılmıyor iç pazar çok tırt, değil abi iç pazar tırt mırt. Sen bi fiat palio kadar az yakan, en az da onun kadar kaliteli olabilecek -ki fiat kalitesi ahım şahım bişey değil, fiatın yaptığı arabayı sanayide adam da yapar rahat sdf- bi arabayı düşük vergi avantajıyla satarsan iç pazar yeterli mi yetertsiz mi o zaman anlaşılır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Seagle, otomotiv sektöründeyim ben de, veri paylaşırdım ama şirket bilgi gizliliğinden dolayı paylaşamıyorum, bahsettiğim sadece lüks arabalar değil her klasmanda yetersiz türkiye. Yıllardır iki senede bir türkiye için fizibilite çalışması yapılıyor, ve yetersiz bulunarak vazgeçiliyor. Çünkü gerçekten türk pazarı için değmiyor, avrupaya açılacaksa da adam burada değil gidip avusturyada çek cumhuriyetinde kurmayı tercih ediyor fabrikasını.

sorun satılan araçların tipleri değil sayısı, şahin kartal olmasa da farketmiyor, sadece 3 şehre göre fikir sunuyorsunuz, ama ülkede 80 tane şehir var. Geri kalanların desteği olmadıktan sonra 3 tane şehir için de kimse fabrika kurmaz.

O yüzden bir fabrika kurmaya teşvikte bulunacaksan her şeyden önce yurtdışı pazarını da gözüne kestirmen gerekiyor.

Ha ben isterim ama, Türkiye de girsin bu pazara, ucundan kıyısından bir markette yer alsın, pazar payı kapsın, kendi arabasını üretsin. Ama onun için çok ciddi bir sınavdan geçmesi, korkunç yatırım yapılması ve uzun süre zararın göze alınması gerekiyor. Yapılabiliyorsa ekmeğini yeriz ileride.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aksine adam alıyor, hatta yemeyip içmeyip araba alıyorlar.

insanlar arabayı zorunlu ihtiyaç olarak gördüklerinden kaç para olursa olsun vermeye razı. amerikada $20k olan arabaya tr'de 65k fiyat biçiyorlar, bununda farkında ama adam yine de alıyor. ihtiyaç çünkü.

burada ihtiyaçtan kasıt amaç ayağımı yerden kessin de ne olursa olsun değil. lükste, gösterişte, sahip olduklarınla kendini tatmin etmek de bir ihtiyaç sonuçta. fiyatı ne olursa olsun bu ihtiyacını gidermekten çekinmiyor adam.

alan memnun satan memnun vergi toplayan memnun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu sektör verilerini çok merak ediyorum. markası, modeli önemli değil. almaya'da x marka bir arabanın y marka modeli kaç adet üretilmiş? ne kadarı yurtdışına satılmış?

tırnak makasından kibritine her boku çin'den getiren adam araba almayacak mı türkiye'den?

310bin binek araba satılmış türkiye'de geçen sene. 3'e yakın almanya'da. bu bokun alasını üreten almanya'nın 10'da 1'i başlangıç için iyi bir pazar değilse eğer ben de birşey bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

Seagle, otomotiv sektöründeyim ben de, veri paylaşırdım ama şirket bilgi gizliliğinden dolayı paylaşamıyorum, bahsettiğim sadece lüks arabalar değil her klasmanda yetersiz türkiye. Yıllardır iki senede bir türkiye için fizibilite çalışması yapılıyor, ve yetersiz bulunarak vazgeçiliyor. Çünkü gerçekten türk pazarı için değmiyor, avrupaya açılacaksa da adam burada değil gidip avusturyada çek cumhuriyetinde kurmayı tercih ediyor fabrikasını.

sorun satılan araçların tipleri değil sayısı, şahin kartal olmasa da farketmiyor, sadece 3 şehre göre fikir sunuyorsunuz, ama ülkede 80 tane şehir var. Geri kalanların desteği olmadıktan sonra 3 tane şehir için de kimse fabrika kurmaz.

O yüzden bir fabrika kurmaya teşvikte bulunacaksan her şeyden önce yurtdışı pazarını da gözüne kestirmen gerekiyor.

Ha ben isterim ama, Türkiye de girsin bu pazara, ucundan kıyısından bir markette yer alsın, pazar payı kapsın, kendi arabasını üretsin. Ama onun için çok ciddi bir sınavdan geçmesi, korkunç yatırım yapılması ve uzun süre zararın göze alınması gerekiyor. Yapılabiliyorsa ekmeğini yeriz ileride.


Haklı olduğun yerler çok,zaten konu hakkında fikri olan adamın yorumu başka oluyor...
Katılmadığım yerleri yazayım;
Öncelikle nüfus bir çok avrupa ülkesine göre çok yüksek Türkiye'de,bu yüzden aslında öyle kötü bi pazar da değil 2009 yılında 8. sırada mıydık 9. sırada mıydık öyle bişeydi yanlış hatırlamıyorsam.Sektörün içindeysen sen daha iyi biliyosundur tabiki rakamları,ama türkiyeden de asya ve ortadoğuya satış yapılabilir aslında...
Doğrudan bir özel girişimcinin fabrika açıp üretime geçmesi için çok doğru bi nokta olmadığı kesin zaten Türkiye'nin, ama en başta da söylediğim gibi yeterli bi devlet desteği/teşviğiyle çok rahat kurulabilir ve sektör oluşturabilir.
Tekrar söylüyorum bence de gereksiz,ama bu yapılabilitesi olduğu gerçeğini değiştirmiyor, gereksiz deme sebebim o teşviğin daha farklı iş dallarına verilmesi daha doğru olur diye düşünüyorum.
Mesela en başta kim söylemişti hatırlamıyorum doğrudan hibrit araba üzerine bir proje oluşturulabilir...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mesele yerli otomobil yapmak değil, bunun ne kadar karlı olacağıdır. Eğer bu iş cidden kısa vadede, rakip firmalarla mücadele ederek kar elde edilebilir olsa zaten şu an yerli otomotiv Türk özel sektörü tarafından üretilirdi.
Türkiye otomotiv sektöründe özellikle yedek parça konusunda önemli bir yere sahip avrupadan daha ucuz uzakdoğudan daha kaliteli diyebileceğimiz bir yerde. Ancak otomobil konusunda hepimizin seçtiği araçta performans, kalite ve tasarruf gibi konular var. Ülkemizde ne yazık ki argenin "0" oluşu, hatta devlette "-1" oluşu bu piyasaya girmemizi engeller.
Otomotiv sektörüne girmek için geç olduğunu düşünmekteyim, %100 yerli otomobil üretmektense daha çok gerekli olan %100 Türk enerjisini ve nükleer enerjiyi savunanlardanım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...