Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

yerli otomobil için türkiye hazır ' mış '


TD)Pentagram

Öne çıkan mesajlar

rewendor anlamıyosun halen dediğimi, trafikte kişi başı kaplanan alan benim derdim. lüks araba alıyosa kendi bileceği şey, ama yoğun trafik olan zamanlarda ve yerlerde içinde en fazla 2 kişiyle kullanılan o aracın başkalarına zarar veren bi lüks olduğunu hissettirecek bişey yok ortada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

TD)Pentagram said:

abi bence bir şekilde eksik noksanla üretilsin. herkes 10 puanlık otomobil ile girmiyor piyasaya.zamanla düzelir ama bir noktadan başlamak gerek


millet senin niye eksik noksan arabanı alsın ki? eksiği noksanı olmayan adam bile tutunamıyor şu anda sırf imaj eksikliğinden, eksikle hiç şansın yok. Ya mercedes falan gibi kusursuz araba üretip bi anda dikkat çekeceksin, sonra da hep en iyi olacaksın (ki sıfırdan imkansıza yakın), imajın çok sağlam olacak, ya audi gibi devrim yaratacak (standart arabada 4x4) bir şey getirip isim duyuracan, ya da toyota falan gibi ucuz işlevsel ama ismi bilindik takılacaksın.


hacım dünyanın hiç bir yerinde hiç bir araba %100 kusursuz üretilmiyor biliyorsun.eksik ve noksaların en aza indiği kalite kıstası ile piyasaya çıkıyor.deneme sürüşleri vs vs.benim kastım sol far takmayalım yada 4 kişilik arabaya 3 koltuk koyalım değil.

hani dahada deneme yanılma eksiklikleri görmek için adım adım çıkartalım.ilk model de piyasadan feed back ile anlaşılır.hiç bir marka direk başarıyla girmiyor ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

araya mesaj girmiş, o yüzden güncelleyeyim:

@MrHand

lüks araba dediğin limuzin değil, öyle çok farketmiyor kapladığı alan. adam ha renault'a focus'a binmiş ha a8'e çok farketmiyor.

derdiniz arabalar tek kapılı olsun millet smart'la gezsinse, kusra bakmayın eşşeğin şeyi derler ona da, adam arabayı aile için alıyor, yeri gelir ailesiyle yeri gelir tek başına kullanır ikinci bi tek kapılı arabayı sen bedavaya adama verip vergisini ödeyeceksen onunla gelip gider işe tek başınayken.

çok küçük düşünüyosunuz, düz mantıkla trafik varsa araba azalsın, alan azalsın diyosunuz. kazın ayağı öyle değil. biraz daha geniş biraz daha bilinçli bakmak lazım olaya. o araba zaten mecbur çıkacak oraya, kimseye 2. ufak araç da aldıramazsın. trafik varsa alternatif yollar caddeler yaparak, varolanları genişleterek, doğru yerlere kavşak koyup trafik basıncını azaltarak, toplu taşımayı hem ulaşabildiği alan hem de konfor açısından cazip hale getirerek çözeceksin olayı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

küçük düşündüğümüz falan yok, halen anlamamakta ısrar ediyosun. İngiltere bunun benzerini emisyon değerlerine göre yapıyo londra'da. a8 ile clio, 107 falan arasında nerdeyse 2 kat fark var ayrıca. sonuçta kamu yöneticisi falan değiliz, ama küçük araçların o trafik olan saat ve yollarda kullanımı cezbedici olmalı, diğerleri de caydırıcı olmalı. mantıklı bi uygulaması olur heralde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yahu bi karar ver artık, kişi başı kaplanan alan mı derdin yoksa emisyon mu, bi kişi başı kaplanan alan diyosun, ne farketti diyince de emisyon diye çeviriyosun hangisine cevap vereceğimi şaşırdım :)

Şu anda zaten aradaki motor harcminden dolayı 2 kattan daha fazla alınan yıllık vergi, ilk alıştaki devasa fiyat farkı ve vergisi yeterince caydırıcı. Örneği verdim işte, o Londra'da yaşayan adamın yıllık geliri vs araba yüzünden giderleri grafiği çıkar bi de türkiyedekini çıkar üstüste koy bakalım, aradaki farkı görürsün zaten. Şu anda zaten fazlasıyla söğüşleme durmu var, şunu göze alıp aracı alan da zaten fiyatı iki katına da çıkarsan yine alır fark etmez ona. Adamı yine söğüşlersin de şu ankini göze alan o parayı da verir yine gezer çevre mevre hikaye kalır. En fazla yeni gemicik filolarına kaynak yaratmış olursun, o gemiciklerin emisyonunu katarsın doğaya bi de :)

Bu arada şu anda her türlü aracın yaydığı emisyon 5 sene öncesinin 10da biri falan. Giderek de düşüyor Euro normları ilerledikçe. Yakında (yakında dediğim 15 20 seneye falan) neredeyse standart benzinli araçlar naparlarsa yapsınlar. sağlayamayacaklar gibi gözüküyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

yahu bi karar ver artık, kişi başı kaplanan alan mı derdin yoksa emisyon mu, bi kişi başı kaplanan alan diyosun, ne farketti diyince de emisyon diye çeviriyosun hangisine cevap vereceğimi şaşırdım :)


şurayı okuduktan sonra uğraşmamaya karar verdim. işim var gücüm var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sen bilirsin. emisyon ayrı alan ayrı. 90ların arabalarıyla bugünküler bir değil.

iddiamı sürdürüyorum bu arada, bi otobüs dolusu adamın her birine araba versen toplamda o otobüsten daha az veya aşağı yukarı aynı civarda emisyon yayıyorlar.

caydırıcılık konusunda da bugün zaten yıllık gelirini arabaya harcama konusunda rekortmen durumdayız vergi ve benzin sağolsun, daha istediğin kadar arttır bir fark olmaz, şu an veren o zaman da verir. caydırıcılık hiçbir şekilde efektif bir çözüm değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Onun tartışmasını daha önce başka başlıkta yaptık diye girmedim hiç. tanımadığın insanı arabaya almazsın çünkü, tanımadığın insanın arabasına da binmezsin. gayet normal bu. Üniversite kampüsünde değiliz sonuçta.

Benzer yere giden tanıdık insanlar zaten tek araba kullanıyor. Kusra bakmayın yani, insan belli bir yere gidecekse o kadar para verip araba aldıysa vergisini benzinini ödüyosa onu da kullanacak isterse. Bi zahmet o rahatını da yaşasın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e deme zaten, sadece yetmiyor değil (ki yetmiyor o ayrı) yetse bile kimse karşılığında o kadar para vermeyi göze alıyorsa toplu taşımayla "yetinmek" zorunda değil. bilgisayarını kullanma o zaman, boşa elektrik harcıyosun, doğaya zarar. bundan sonra iş/okul dışında bilgisayar kullanma fede?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

düz mantıkla çalışan insanlara ancak düz mantıkla laf anlatabilyioruz napalım :/

"araba kullanmayın arabada tek kişisiniz çünkü, emisyon var bi de trafik var"

şu cümleye mantıklı cevap verilmez ki, gülüp rezil etmektense açıklama yapmaya çalışıyoruz.

bak işte bilgisayar diyince nasıl saçma geldi neler diyosun falan dedin, hah işte araba konusunda düşünceleriniz aynı saçmalıkta, onu gösteriyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aynı yerde oturup aynı yere her gün gidecek 4erli grupları oluşturabilirsen çoğunluk gider zaten, ama "gelen kimseyi bulamadık tüh" diye araba kullanmayacak insan da yok yani. işyerinde beraber çalışanlar zaten buluyor genelde birbirini, para mara benzin derken ortaklık işe geliyor. ama tanımadığı insanı arabaya almayan kişiye (hele ki son 10 senede başgösteren hanzo ve tahammülsüz halk yapısı sonrası) laf etmeye hak yok. kano yapan turistlere tecavüz edip öldürüyolar ülkede, sen tanımadığın kişinin arabasına binecen (hele kadınsan eyvah eyvah).

Şu istanbulda 15 milyona yakın nüfus var, şehrin kaldırabileceği altyapı 6 hadi bilemedin maksimum 7 milyon.

Habire de bok varmış gibi göç alıyor şehir. Trafik tabii ki olacak.

Diyorum işte, son 5 senede gelenleri yolla geri, yetmedi mi, 10 sene, o da olmadı 15 sene 20 sene. Daha aşağısına gerek yok zaten, nüfus yarıdan aza iner. Fıstık gibi olur nüfus da trafik de. Haa ama "ben 3 sene önce geldiydim ama gitmem ben, niye gidiyim" demiceksiniz o zaman. fazlalık var işte. sizden önce yoktu şimdi var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mr_Hand said:

ya aslında kanunen şehir içinde öküz gibi araba kullanmak belli yükümlülükleri gerektirmeli bence. öküz gibi X5 falan ile tek başına göztepe - pendik yapan adam bu eylemi için günlük bişeyler ödemeli. ama atıyorum aynı güzergahta bi smart veya 107 falan gibi bişeye binen adam bişey ödememeli. araçlar adam gibi sınıflandırılmış olsa bu ülkede negzel olurdu. motor hacmine göre salla kafadan. VW gitti minicik motorla koca arabayı yürüttü nolcak? =)


insanlar aracın büyüklüğüne göre "önem" veriyor. mesela X5 ile giden "öküz" oluyor, ama 107 ile gidersen "duyarlı vatandaş" oluyorsun.

mesela diyelim ki 5000 motorlu bir araç aldın, ama şehir içinde sadece 7.5 harcıyor.
bir başkası da gitti 1200 motorlu bir araç aldı, ama şehir içinde 20 harcıyor.
bunlardan hangisi "bişi ödememeli"

bence araçların yaktığı benzine veya yaydığı emisyona göre vergi alınmalı.
mesela testlerde şehir içinde 5.5'den az harcıyanlardan vergi alınmasın. belli bir oranın üstünde katlanarak gitsin.
şu anki durumda motor hacmine göre vergi alınıyor, aynı motor hacminde farklı yakıt harcama değerlerine sahip olan kişiler aynı vergiyi ödemek zorunda kalıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mr_Hand said:

"gerek yok" diyenler.

kalkınma ne demek, unutmuşsunuz galiba =) Şu an ona bakarsanız hayvancılık da kar etmiyo, tarım da kar etmiyo. bunları yapmak için mükemmel doğal ortam var, ama ithal etmek zorundayız artık herşeyi. O kar etmiyo bu kar etmiyo diye bakınırsan varlıklarını satmadan hayatta kalamaz hale gelirsin, ki öyle oluyor zaten.


özal zihniyeti işte abi.
5 liraya almak varken niye 15 liraya üretelim dediler hep.
hayali ihracat daha zevkli hem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...