Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

yerli otomobil için türkiye hazır ' mış '


TD)Pentagram

Öne çıkan mesajlar

elesso said:

sırf türkiyedeki taksiciler ve alt seviye şirket arabalarının işini görecek marea ayarında bir şey bile yapsak ben tatmin olurum şahsen.


zaten başka bişey yapılamaz öyle bodoslama. "packaging" (Türkçe üretim jargonundaki adını bilemedim şimdi) denilen olayda pek kaliteli işler beceremiyoruz bildiğim kadarıyla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SNA1L said:

ben almam türk malı olan hiçbişeye güvenmem

ShadowFury said:

Çin malına güvenirim de Türk malına güvenmem.


bunları laf olsun torba dolsun maksatlı yazdığınızı ve ciddi olmadığınızı varsayıyorum

türk malları oldukça kaliteli oluyor. arçelik mikrodalga, beko tv, beko çamaşır makinesi felan var mesela bizde, gayet kaliteli aletler. lg'nin parçalarını arçelik mi üretiyordu ne, lg klimanın arkasında arçelik logosu vardı hatta.

çin malı denilen şey ile bu malları kıyaslayamazsınız. adamlar bir araba üretiyor, en ufak bir çarpmada paramparça oluyor.
ucuz diye sağlığa zararlı materyaller kullanıyor.
yani böyle bir şeyi mi türk malına tercih edeceksiniz? sebep?

avrupa arabalarının birçoğunun türkiyede fabrikası var.
kendi arabasını niye üretemesin türkiye?
o kadar mühendis yetişiyor her yıl. eminim bunlardan gayet sağlam araba üretebilecek kişiler bulunur.

arabayı günümüz tasarruf politikalarına uygun yaparlarsa, hem ülke için de faydalı olur, hem de yurtdışı pazarına da rahatça girebilirsin.
elektrikli-dizel hybrid bile olabilir mesela.

Raze said:

Bmw, ford olmak ise biraz geç değil mi? ne gereg var?


tam devrim arabalarında köstek olan kişiler gibi konuşmuşsun.

"ne gerek var" diyince zaten memleketi kapatıp gitmek gerek.
dünyada bir sürü ülke var.
bir de bizim bir ülke yönetiyor olmamıza ne gerek var.

bir arabamız olsa fena mı olur yani. motor üretiriz dışarıya satarız, araba üretiriz dışarıya satarız. insanlar üretim yaparak kazanç sağlar. ayrıca ülkede teknoloji de gelişmiş olur.

ha "15'e üretmek varken 5'e satın alırız, kazançlı çıkarız" diyen kişilerdeysen bilemem...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"nutella yerim" said:

arkadaşlar otobus duraklarını bile özelleştiren devletten kendisi sermaye koyup araba yapmasını beklemek cok sacma olur,telif olayları var bir de o konu bambaşka.


yok yok, devlet istihdam açan herşeyi destekler.
Bak mesela, benim bi projem var de git adamlara, ikna edebilirsen haşırt die uzun vadeli düşük faizli kredi veriolar. Sonra bu verilen parayı ödediğin vergiden düşüp süper bi bug abuse yapıosun.
Devlet bunu yapmanı istio çünkü.
Mesela sen çıksan şimdi, ben araba yapcam desen, alırsın mis gbi kredi.
Baya destekliyor devlet girişimi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Raze said:

derdimiz yerli, türkiye içerisinde otomobil üretmekse zaten yapılıyor; türk markası olması ise bi plastik baskı makinesine bakar. gemiden inen çin araçlarına yapıştırırız biter. Bmw, ford olmak ise biraz geç değil mi? ne gereg var?

değil abi nie geç olsun.
Ne gerek var sorusuna

1- ) kafadan bisürü istihdam. Fabrikalar vs.
2- ) mühendislere daha ii çalışma alanları ve olanakları, arge kod yazmaktan fazlası oluverir bi anda.
3- ) Zaten türkiye yabancı firmalar için bi üretim cenneti, fordun argesi felan burada mesela. Kendi ülkemizde üretmemek çok saçma şu koşullarda.

Bide araba teknolojileri zaten baya geriden geliyor, sıkıntı olmaz yani :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne gerek var derken boşuna para harcamaya ne gerek var. Günümüzde kim baştan aşağı araba üretiyor ki, plastik parçalar bi yerde üretiliyor, elektronik aksam başka yerde, motor başka, bunların hepsi ayrı bi yerde birleştiriliyor. E şimdi kalkıp araba yapmanın zor bir yanı yok, yaptığımızı yaparız yapamadığımızı alırız. Ancak ya zarar eder ya da maliyeti çok yüksek olur.

Sonuç olarak bu iş akıl karı gözükmüyor bana, sermaye ve pazar var desek olurdu bu şekilde olmaz. Mesela Hintliler bile yapıyorsa denmiş, e adamların teknolojisi bizden ileri, nitelikli-niteliksiz iş gücü var ve bizden kat kat daha ucuz, 900 milyon nüfuslu büyüyen bir iç pazar var. Tata diyip geçiyoruz ama Tata grubu atıyorum Koç'un 10 kere eline verir, üstüne kaldırıp volkswagen'ı becerir.

Mesela elektronik donanım üssü olacağız, dünya otombil pazarına en büyük tedarikçi olacağız dense mantıklı olurdu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte ne gerek var derken onu diyorum, zaten otomotiv sektoründen ekmek yeniyor su haliyle. zaten burada üretilenlerin mühendisliği, tasarımı vs burada yapılıyor. marketi de gayet doymuş bir piyasa(çok pis sallarım desteksiz). bu işe girişebilecek para babası abiler bu sektöre gireceğine daha fantastik şeylere niye girmesin? ne gerek var?

edit. eldar demiş zaten, peh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"gerek yok" diyenler.

kalkınma ne demek, unutmuşsunuz galiba =) Şu an ona bakarsanız hayvancılık da kar etmiyo, tarım da kar etmiyo. bunları yapmak için mükemmel doğal ortam var, ama ithal etmek zorundayız artık herşeyi. O kar etmiyo bu kar etmiyo diye bakınırsan varlıklarını satmadan hayatta kalamaz hale gelirsin, ki öyle oluyor zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

marketi nie doysun abi, doymaz ki araba marketi.
Bide ucuz araba alabilelim işte negzel.
Bide zaten herşeyi burda üretilmicek ki? diğerleri nasıl yapıosa bizde öle.
Kısa zamanda kendini kurtarır, 5 seneye diğer markalarla avrupada rahat yarışırız.
Düşünsene, adamlar maliyeti düşürmek için bizde birleştiriyor/imal ediyor.

Lüks araba üretmeyiver,şehir içi az yakan park sorunu yaratmayacak akılcı çözüm dolu biraz performanslı güzel görünen bi araba yaptınmı ( bide güvenli ) bitirdin olayı.

Yapmamak için hiç bi nedenin yok. Hem motor teknolojimiz gelişir başka şeyler için kullanılır belki ne bileyim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya iyide, marka CCC olmadığı için onu ucuza sattıramıosun içeriye. Bug abuse yapıcaz mis gibi :). Hani çok rahat rekabet edebileceğimiz bir iş, yani kalkıp "işlemci yapıcaz!!" deseler yapmayın derim ama araba yapsınlar. Hükümetin silkinme politikası bu.
Bu biraz şey gibi,
Karadenizlisin evinin önü hamsi havuzu. Komşularına izin veriosun, gelip ister senin ağlarını kullanıp ( ağlarının kullanılmasını istiosun dielim ) başka komşulara satıolar sen karışmadan, ister senin evine hamsi satıolar sada ödedikleri vergi karşılığında. Ev ahalisi mutlu tabi, ama balığı biraz pahalı yiolar.
İşte şimdi biz, evin ufak oğluna diorz ki, "ulen eşşeksıpası millet bizim havuzda balık avlıo sen oturuosun; git balık tut" diorz. Evimize daha ucuzdan balık girme imkanı doğuyo ( bundan tam emin değilim ama olabilir ) hem de kendi ağımızı kullanıyoruz. Herkez mutlu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öyle abi hala tr'de araba tasarımı yapıldığını sananlar var. :)

Her şeye bu kadar mı uzaksınız hadi tamam belki sektörle hiç alakanız olmayabilir ama mühendisim deyip böyle konuşuyorsanız durum kötü cidden.

İşlemci yapsın eyvallahda bir high end bir cpu için mikroelektronik fabrikası kurmaya kalksan 5 ile 10 milyar dolar arasında para lazım. İşlemciyi tasarlayacak mühendis takımından bahsetmiyorum bile. Silikon vadisinde böyle high end bir cpu için mühendis başına 200-300k $ (maaş, cart curt her şey) masrafı oluyor şirketlerin. Türkiyede bir şirketin bir kere iş gücü olarak silikon vadisiyle rekabet etmesi lazım ki ortaya gerçekten inovatif bir ürün çıksın.

Kısacası devir tasarım devri. Nerede ürettiğinizin önemi yok kaça ürettiğinizin önemi var. 100 yıl öncesinin rekabet şartlarıyla 2011'in şartları bir değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...