Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fazıl Say'a tehdit


Polyushka

Öne çıkan mesajlar

Fazıl Say başarısını milletin gözüne sokmaya çalışıyor çünkü kimse ona bu ülkede başarılısın demiyor. Ortalık "fazıl say müzisyen mi?" diyen mallarla dolu olunca oda ülkenin kültürel geri kalmışlığına sinirleniyor haliyle.

Sonuna kadar hak veriyorum. Fazıl Say yada Hakan Aysev gibi sanatçılara gereken değer verilmeyince ya Say gibi sinirleniyor, yada Aysev gibi millete kendini sevdirmek için binbir şaklabanlık yapıyor.

Say çıkıp ne dediyse şu ana kadar doğru şeyler söyledi. Salya saçarak söylediği için itici olabilir, yada şakirtlere tamamen ters geliyordur ama gerçeği değiştirmiyor.

Adam avrupada el üstünde tutulurken Türkiye'de "Hande Ataizi ile beraber eki eki"'den öteye gidemeyen bir tag'lenme yaşıyorsa sinirlenmesi doğaldır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fazil say super calismalari ile kulagin pasini silen bri muzisyen oldugu gibi surekli ilgi cekmeye calisirken sacmaliyan bi adam ayni zamanda

hani bolemezsiniz bunu, adamin butunu o

hickimse mukemmel olmak zorunda degil, herkes fazlasi ve eksigi ile var bu hayatta

ha reco ya "basarisiz" demek apayri bir fantezi olmus, adam cok basarili, seicm kazandi filan gectim adam turk halkinin psikolojisini %100 cozdu su son 10 senede

gaz lazimsa gaz
huzun alzimsa huzun

hem kendisinin hem partisinin kimyasi tam liebral dusuncelerle bozulmaya baslamsitiki empire strikes back yapti, hardcore milliyetcilige vurdu isi

turkiyede abuk egitim sistemi yuzunden ucundan kenarindan milliyetci olmiyan bi insan bulmak %2-3 araliginda iken kendinden tiksinenleri bile safina cekti

gostermelik 2 yardim, bol bol haber pompala sonra TURKIYE AFRIKADAK IACLIGI TEK BASINA YENDI kafasina girsinler, deniz feneri kafasi ilede al kasete dagat televizyona BAKIN USRUNUYORLARDI BIZ BAKTIK diye, arayada SOMALI ESKIDEN OSMANLI TOPRAGIYDI, TURK BAYRAGI CEKILIYDI GONDERLERDE haberinide soktumu direk ALLLEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH diye alio millet gazi, hani yardimada gerek yoktu bi kasa ulkec cikolatali gofret goturse gene ayni etkiyi yapicakti

turk halkinin genlerine islemis asagilik kompleksini cozdu adam, bu ulkede ulusalci gecinenelrin bile cogu ataturku anlamis oldugundan cok bu asagilik kompleksi yuzunden seviyor ataturku ne yazikki
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yazdığının altına imzamı atarım. bizim gibi ekonomik durumu kötü ve eğitimsizi çok olan ülkelerde o tabakanın bir kısmı en azından "geleceğim ne olacak, çocuğumun geleceği ne olacak" diye endişeleniyor. Türkiye'de ise o tabakanın karnı dış basında Türkiyeyi öven haberlerle, 1453lerle falan doyuyor.

adam muhtemelen evini zor geçindirirken, bir belgesel için kaleye asılan bizans bayrağını o kaleden indirtince tüm dertleri uçup gidiyor birden ülke kurtuluyor falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor yazdiginin altina imzami atarim bende, netekim tayyipide hic sevmiyorum, yada yönetiminden falan hosnutum demiyorum, ama bu derecede en beklemedigim insanlarin bile oyunu alabilmesi ve isi buraya kadar getirebilmesi ciddi bi basari, kendi alaninda.Iyi yönetiyo yada kötu yönetiyo demiyorum, taraftari asla degilim, aslada oyumu alamaz, ama son 4 seneye bakipta turk insaninin psikolojisini cözup ve tabulari yikarak istedigi herseyi adim adim alabilmesi basari evet.

Myshkin said:

GERGE said:

Ne kadar iyi bir besteci olduğunu bilmeden "şu herife sanatçı demeyin" diyenler bile var.


Sanatçı demeyin dememin sebebi adamın bir besteci olması zaten, aynı anda çalacak onlarca enstrümana nota yazması. Kalkıp kendi halinde resim çizen herhangi bir adam da sanatçı olacağından burda bu cümlenin kurulmasındaki amaç adamın herhangi biri olmadığını vurgulamak zaten.


Iste onun sanatciligini dunya kabullenmis, herifi el ustunde tutuyolar, zirilyon tane ödulu var ama bizim millet kabullenememis hala. O noktada

LathspeLL said:

Fazıl Say başarısını milletin gözüne sokmaya çalışıyor çünkü kimse ona bu ülkede başarılısın demiyor. Ortalık "fazıl say müzisyen mi?" diyen mallarla dolu olunca oda ülkenin kültürel geri kalmışlığına sinirleniyor haliyle.


lath'in dedigi su sey devreye giriyo. Kesinlikle katiliyorum, herifin sacmalamasi ve sinirlenmeside bu.

Seagle'da cok dogru demis, elestirininde bi adabi var, guzel bi örnek olmus. Adami sevmiyo iste hani, isin asli bende seagle'in dediklerine katiliyorum ve oyuzden sevmiyorum fazil'i. Ama sanatina cidden laf yok adamin, yaptigi eserlere, aldigi ödullere. Adam basarili, bukadar basit yani, istediginiz kadar burda konusup adami kendinizce eziklediginizi sanin :)

Eserleri

Besteleri

Besteleri [değiştir]
'Prelüdler', flüt ve piyano için, 1985; ilk seslendirme: Mehmet Mesci ve F. Say, (1986).
'Süit', piyano için, (1986).
'Siyah İlahiler', keman ve piyano için, 1987; ilk seslendirme, Götz Bernau ve Sayali Dadaş; Berlin’in 750. yılı kutlamaları dolayısıyla, 1987.
'Gitar Konçertosu', 1987; bu yapıtı geri çekti, 1997’de gitar ve orkestra için yeni bir yapıt yazdı.
'İpekyolu', piyano için, 1989; ilk seslendirme: RIAS Berlin Radyosu, canlı yayın: F. Say, 1989; sonradan konçertoya dönüştürüldü.
'Yansıtmalar', keman, piyano ve orkestra için konçerto, 1991; ilk seslendirme: Eduard Maturet yönetimindeki Berlin Senfoni Orkestrası, solistler; Götz Bernau, F. Say, 1991.
'Nasreddin Hoca’nın dansları' (sonradan “Türk Dansları” olarak adı değiştirilmiştir), piyano için, 1991.
'Antik Anadolu Modları Albümünden', piyano için, 1991.
'Üç Masal', oda orkestrası için: (12 yaylı, 6 üflemeli çalgı, arp, çelesta ve vurmalı çalgılar için), 1992.
'Liszt’in si minör sonatı orkestralaması”; büyük orkestra için, 1992.
'Altı Prelüd' Debussy’nin 6 prelüdünün orkestralaması. 14 solo çalgıcı için: flüt, obua, klarnet, fagot, trompet, 2 vurmalı çalgı, piyano, gitar ve yaylılar dördülü, 1992; ilk seslendirme: besteci yönetimindeki Yeni Müzik Topluluğu, Köln, 1992.
'Paganini’nin temaları üzerine çeşitlemeler” (modern caz stilinde) piyano için, 1993.
'İpekyolu', piyano konçertosu, 1994; ilk seslendirme: Scott Yoo yönetimindeki Boston Metamorphosen Orkestrası, solist: F.Say, 1995.
'Fantazi parçaları', piyano için, 1993.
'Caz Fantazileri', piyano için, 1994.
'Senfoni Konçertant', piyano ve büyük orkestra için, 1993; ilk seslendirme: Gürer Aykal yönetimindeki Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası, solist: Fazıl Say, 1996; orkestra: 3 flüt, 3 obua, 3 klarnet, altosaksafon, 2 fagot, kontrafagot, 4 trompet, 3 trombon, tuba, 7 vurmalı çalgıcı için 27 vurmalı çalgı ve yaylılar için (14+12+12+8).
'Gitar ve Orkestra için', (gitar konçertosunun yeniden yazılışı), 1996.
'İki Ballade', oda orkestrası için; 1996 ilk seslendirme: Scott Yoo yönetimindeki Boston Metamorphosen Orkestrası, 1996.
'Oda Senfonisi', oda orkestrası için, 1996; ilk seslendirme: Scott Yoo yönetimindeki Boston Metamorphosen Orkestrası, 1996.
'Kara Toprak', piyano için, Aşık Veysel’in teması üzerine, 1997.
'Gülnihal', piyano için, Hamamizade İsmail Dede Efendi’nin teması üzerine, 1997.
'Kadanslar', Mozart’ın piyano konçertoları için kadanslar, 1987 – 1996.
'Nazım Oratoryosu', piyano, solo ses, koro ve orkestra için, 2001.
'Metin Altıok için Ağıt', piyano, solo ses, koro ve oda orkestrası için, 2002/2003.
'Piyano Konçertosu, No:3', piyano ve orkestra için, 2001.
Sivas '93 tiyatro oyununun müzikleri.



Kitaplari

Kitapları [değiştir]
'Uçak Notları', Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Kasım 1999
Yalnızlık Kederi , Doğan Kitap
Metin Altıok Ağıtı, Evrensel Basım Yayın



Nota defterleri

Nota Defterleri [değiştir]
'Schwarze Hymnen for violin and piano', Verlag für Musik-Enzyklopaedie, 1987.
'Nasreddin Hoca'nın Dansları (Piyano için)', Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1990.
'Fantazi Parçaları (Piyano için)', Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993.
'Paganini Çeşitlemeleri (Piyano için)', Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1995.
'Sonat (Keman ve Piyano için)', Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997.
'İpekyolu (Piyano Konçertosu)', Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1998.



Albumleri

Albümleri (CD) [değiştir]
'Wolfgang Amadeus Mozart', Warner Music France
Piano Sonata K.333 in B flat major
Variations on 'Ah, vous dirais-je, maman' K.256
Piano Sonata K.330 in C major
Piano Sonata K.331 in A major 'Alla Turca'.
'Fazıl Say', Troppenote Recordings
Piano Concerto No.2 "Silk Road"
Chamber Symphony
Two Ballades
Four Dances of Nasreddin Hodja
Fantasy Pieces.
'George Gershwin', Teldec Classics International
Rhapsody in Blue
Porgy and Bess arrangements...
'Igor Stravinsky', Teldec Classics International
Le Sacre du Printemps.
'Johann Sebastian Bach', Teldec Classics International
French Suite N.6 BWV 817 in E major
Italian Concerto BWV 971 in F major
Prelude and Fugue BWV 543 in A minor
Chaconne in D minor (F. Busoni)
Prelude and Fugue BWV 846 in C major.
'Peter Ilyich Tchaikovsky', Teldec Classics International
Piano Concerto No.1 in B flat minor
'Franz Liszt',
Piano Sonata in B minor.
'Johann Sebastian Bach, Teldec Classics International
Italian Concerto BWV 971 in F major
French Suite N.6 BWV 817 in E major
Prelude and Fugue BWV 543 in A minor
'Wolfgang Amadeus Mozart',
Piano Sonata K.331




Ödulleri

Ödülleri [değiştir]

Avrupa Birligi Piyano Yarışması, 1991
Genç Konser Solistleri Yarışması Avrupa Birinciliği, 1994
Genç Konser Solistleri Yarışması Dünya Birinciliği, 1995
Radio France/Beracasa Vakfi Ödülü, 1995
Paul A. Fish Vakfı Ödülü, 1995
Boston Metamorphosen Orkestrası Solist Ödülü, 1995
Maurice Clairmont Vakfı Ödülü, 1995
Telerama Ödülü, 1998, 2001
RTL Televizyonu Ödülü, 1998
Le Monde de la Musique Ödülü, 2000
Diapason d’Or ( Altın Plak ) Ödülü, 2000
Classica Ödülü, 2000
Le Monde Ödülü, 2000
Avusturya Radyo-TV Ödülü, 2001
Deutsche Phono Akademie ECHO Ödülü, 2001
Yılın Bestecisi Ödülü, Andante Klasik Müzik Ödülleri, 2010
Yılın Piyanisti Ödülü, Andante Klasik Müzik Ödülleri, 2010


Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Iste bende onu diyorum, siz ezikleyemiyosunuz burada zaten, kendince öyle yada degil, ben isin o kismi hakkinda konusmuyorum zaten. Ama adam basarili aga, sen ne dersen de, ona bakarsan metallica, aynstayn yada muslum gursesinde benim gözumde zerre kadar degeri yok, ama adamlar basarili yani, basarili oldugu icin dunyanin sayili yerlerinden öduller almislar ve bidunya fanlari var. Fazil sayda dunyanin sayili okullarindan,orkstralarindan ödul almis basarisini kanitlamis bi adam. Klasik muzik camiasinda ve turk klasik muziginde dönum noktasi olmus bi adam, bu ulkeyi bi dunya ulkede basariyla temsil etmis bi adam. Yani kimsenin burda basarisiz demesiyle basarisiz olmus olmuyo adam o cevreler bu adami basarili kabul edip ödul yagdirdiktan sonra. Siz istediginiz kadar tekrarlayin basarisiz degil.

Haaa, attention whore, kamera görunce sacmalar, aciklamalari cok rererö derseniz o kismina bisey demiyorum zaten, katiliyorum. 50 kere dedim aga, sevmiyorum adami bende, savunmaya calismiyorum, ama adam isinde basarili iste, ona bari dil uzatmayin. Neye göre basarisiz ayrica? Serdar ortaca kiyaslami yoksa inflames'e göremi yoksa justin timberlake'e göremi? Kendi camiasindaki herhangi bi sanatciya göre kiyaslarsa ossurtuyo adam yaptiklariyla cok afedersin ama. Hani okudum o camianin okulunu 10 yil, oradan biliyorum, sevip hergun fazil say izleyip dinledigimden degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir de çok öznel yargılar bunlar. aksine bana da fazıl say, mütevazı birisi olarak gözükür. görünüşü bir kere o şekilde zaten, onun dışında açıklamalarında da çok kibirli, aşağılayıcı bir tavır sergilediğini de görmedim. eziklik konusunda ise, komik bir iddia olmakla beraber öyle olmadığı çok ortadadır. ha, bu adam kusursuzdur, her şöylediği mükemmeldir demiyorum. mutlaka yanlış konuştuğu, aşırı konuştuğu da olur. aksini kendi hakkımda bile söyleyemem. kendimi ne kadar tanırsam tanıyayım, mutlaka yanlış konuşmalar da yaparım, daha da sonradan farkederim. gayet doğal şeyler. ayrıca iddia eden kişilerin kendisiyle çelişmesi söz konusu. bir insan nasıl bir yandan kibirli ve aşağılayıcı olurken, bir yandan da ezik olur ? ha, sivri dilli konuşuyor mu ? konuşuyor. e konuşacak tabi, ben de yeteri kadar açık sözlü olmayanları, üstü kapalı konuşanları sevmem. ister sanatçı olsun, ister başka bir şey olsun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla klasik müzikle ilgisi/bilgisi olmayanlar yorum yapmasın fazıl say'ın müziği hakkında denmiş... tamamen yanlış. müzik bilgiyle dinlenmez, kulakla dinlenir. "oturup ciddi ciddi fazıl say dinlememiş olanlar müziğine laf etmesin" derseniz ona katılırım, böyle derseniz tamamen doğru olur.

ama "ben ille de referans isterim" diyenler varsa, fazıl say'ı kulakla dinlemiş biri olarak değil de bach emminin sol minör fügünü (merak edenler için bwv 578) orjinal organ formunu baz alarak 2 gitar için düet* haline getirmeye çalışmış biri olarak yorumliyim fazıl say'ı.

fazıl say'ın uyarlamaları ve bestelerinin teknik olarak tabi ki herhangi bir sıkıntısı olamaz. ama benim görüşüme göre çok fazla deneysel kalıyorlar. kötü bişey midir? hayır kesinlikle değildir ama denemeleri değil de biraz denemelerin sonucu olan eserleri görmek lazım bence. yani modern enstrüman tekniklerinin teşhirine dayalı eserler hoş ama eseri eser olarak değerlendirmeyi güçleştiren bişey. bakınca boya karmaşasından başka bişey görülmeyen, fırçayı boyaya bulayıp tuvale doğru savurarak yapılmış yağlı boya resim gibi... ilginç olmuş derim, renk uyumlarıyla hoş deneme olmuş derim ama tutup da o tabloyu klasik dönem resimleriyle karşılaştırmam. ama bu püskürtme resmi yapan ressamın öyle resimleri vardır ki dudak uçuklatır. deneysel eserler yapmasına da saygı duyarım. zaten sanatın gelişmesi için lazım bişey...

piyano üzerindeki hakimiyetine gelince ona kimse bişey diyemez. fazıl say virtüöz olarak ibreyi tavana vurdurmuş birisi. ileride çok daha fazla tanınacak eminim.

ama bu dediklerimin hiçbirisi fazıl say'ı yüksek feraset sahibi birisi yapmaz. kimseyi yapmaz. iyi virtüöz olan birisi iyi karnıyarık yapar diyemezsek iyi fikirler üretir de diyemeyiz.

*merak edenler için: malesef yarım kaldı. eserin orta kısımlarındaki 32lik zincir bağları gitarla eserin aslındaki kadar etkili verecek bi yol bulamadığımız için soğuduk vs. yapılırdı aslında ama biraz da maymun iştaha kurban gitti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gene bayağı çarpıtma olmuş. adamın müziğine birşey diyen yokken "MÜZİĞİNE LAF EDİYORSUNUZ" diye bombalar geldi, başarısına laf eden yokken "BAŞARISINA LAF EDİYORSUNUZ" diye bomba geliyor şimdi de.

"adam başarılı o yüzden eleştirmeye hakkınız yok" safsatasına karşı konuştuk, yanlış bir yaklaşım olduğunu söyledik. tayyip'i örnek diye attık aslında onun da zerre ilgisi yok ya konuyla.

türk düşmanıymış diye arnılt'ın conan'ını istemeyen adam var forumda, gidin onların başına ekşiyin biraz da heh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

gene bayağı çarpıtma olmuş. adamın müziğine birşey diyen yokken "MÜZİĞİNE LAF EDİYORSUNUZ" diye bombalar geldi, başarısına laf eden yokken "BAŞARISINA LAF EDİYORSUNUZ" diye bomba geliyor şimdi de.

"adam başarılı o yüzden eleştirmeye hakkınız yok" safsatasına karşı konuştuk, yanlış bir yaklaşım olduğunu söyledik. tayyip'i örnek diye attık aslında onun da zerre ilgisi yok ya konuyla.

türk düşmanıymış diye arnılt'ın conan'ını istemeyen adam var forumda, gidin onların başına ekşiyin biraz da heh.


adam başarılı o yüzden eleştirmeye hakkınız yok demedik ki. ''bu da müzik mi yea'' diyen cahil zihniyetin yanlış olduğunu anlattık. daha sonra da, karakter konusunun da öznel bir konu olduğunu tekrarladık, sana göre adam karaktersiz olabilir, bana göre de çok karakterli olabilir. senin düşüncenin çürütülmeye çalışıldığı yok, ama senin düşüncen de başka hiçbir düşünceyi çürütemez sonuçta, kendi fikrindir.

tayyip konusunda da, oradaki fark; ben onun işindeki tutumunu da, karakterini de beğenmiyorum. bir durumun diğerine karışması hali yok yani

''başlıkta "fazıl say falanca eseri muazzam yorumladı hadi alkış" gibi bir konu işlenmemiş, şahsi saçmalamalarından bahsedilmiş. müzikal becerisini mi övmemiz lazımdı?'' yanlış. fazıl say'ın değil, onu tehdit eden ve o zihniyeti taşıyanların saçmalıklarını anlatıyor haber. zaten magazinsel bir haber değil, siyasi içerikli bir haberdir. tehdit eden kişinin ad soyad bile verilmiştir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

gene bayağı çarpıtma olmuş. adamın müziğine birşey diyen yokken "MÜZİĞİNE LAF EDİYORSUNUZ" diye bombalar geldi, başarısına laf eden yokken "BAŞARISINA LAF EDİYORSUNUZ" diye bomba geliyor şimdi de.

"adam başarılı o yüzden eleştirmeye hakkınız yok" safsatasına karşı konuştuk, yanlış bir yaklaşım olduğunu söyledik. tayyip'i örnek diye attık aslında onun da zerre ilgisi yok ya konuyla.

türk düşmanıymış diye arnılt'ın conan'ını istemeyen adam var forumda, gidin onların başına ekşiyin biraz da heh.




Canonical said:

fazıl say...


Canonical said:

bence tek amaç dikkat çekmek haber olmak magazine oturmak falan. trollük bir olay yok


senko said:

şu fazıl say hakketen defolsun gitsin, türkiyenin en gereksiz adamlarından biri. hıncal uluç bile daha değerli benim gözümde bu adamdan.

yaptığı müzikte bi halta benzemiyor zaten.


"Tatar Ramazan" said:

Bence yalan bunlar, bikere emniyette yerleştikleri söylenen nurcular asla böyle aleni konuşmazlar ve açığa çıkmazlar, adamların takviminde günü gelene kadar hiç bir şekilde deşifre olmak yok. ayrıca sertliğe ve saldırganlığa da pek prim vermiyorlar, daha çok sessiz ve derinden çalışıyorlar.
Ha ülkücü bi polis falan yapsa anlarım, ama onlar da imamın ordusu falan gibi terimler kullanmaz ve artık azınlıktalar.

o yüzden bu haber çok saçma geldi, kesin gündeme gelmek veya bu konuları gündeme getirmek için yaptığı bişeydir.
Bi de anlamadığım nokta bu konuşmaktan aciz, titrek herif hande ataizi ile nasıl takıldı onca zaman, garip.


SeaGle said:

Fazıl say mı?

OH LOL



MeSh said:

konuşabilen sanatçılara lafım yok. nitekim fazıl say, hande ataizi ile falan manita olmuş bi şahsiyet. konuşmalarının da çoğu başarısız. konserlerinde de eserleri arasında paso konuşuyor.. hitabı gayet başarısız. onun için az laf, çok iş. herkesin ağzı laf yapacak diye bi kaide yok.


"Tatar Ramazan" said:

buda muzihmi lan akü


TD)Pentagram said:

hiç unutmam rahmetli osman yağmurdereliye hakaret etmişti canlı yayında.orda verdim - puanını bu fazıl saya.

şımarık herif


Red said:

bi serdar ortaç değil dendi mi fazıl say için ?



...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...