Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

07/06/2011 Metrobus Cilesi ( CAPS'li )


di

Öne çıkan mesajlar

Seçime bir an önce yetişsin diye raylı sistem yerine bu abuk subuk otobüs sistemi tercih edildi. Kim olduğunu bilmediğimiz birilerine rant sağlansın diye bayır çıkmakta bile yetersiz araçlara milyarlar harcandı. Sonra sonucu bu topikte görüyoruz işte. Sırf benim başıma 4 kere geldi metrobüs bozulması ve yarım saat falan geç kaldım hep gideceğim yerlere, bu sefer koordinasyonsuzluk ve dangalak şöförler sebebiyle tam bir kilitlenme olmuş da anca gazetelere yansımış.

Onun dışında, mevcut otobüs hatları gereğinden fazla kırpılarak metrobüste izdihama neden olundu. Şirinevler köprüsüne yakın oturuyorum, sabah 7:30-9:00, akşam 17:30-19:30 arası binmek mümkün değil. Yaklaşık 300 kişi bekliyor, gelen otobüslerde 10-15 kişilik yer var, onlar da balık istifi. En az 2 kişiye tam temas sağlamadan gitmek mümkün değil. Yaz aylarında gerek şöförlerin keyfi, gerek belediyenin emri doğrultusunda klimaların 10 dakikada bir 30 saniyeliğine falan açılması da cabası.

Bu iş sözde trafik rahatlatmak için yapıldı ama E5 abuk subuk büklümlere sahip oldu, mevcut şeritler sahil yolu kadar daraldı, emniyet şeridi ortadan kalktı, şimdi en ufak bir kazada 10 kilometre kuyruk oluyor. Varoşlar daha çok oy getiriyor tabii, kime ne arabalıdan. Daya vergiyi, benzin fiyatını, boktan trafiği.

Ben %95 boş zamanlarda biniyorum ve işime yarıyor mesela, ama bu olayın geneline bakıp mantık çerçevesinde yorum yapmamı engellemiyor. Bu kadar mantıksız bir sistemi sırf kendi çıkarlarım için savunacak kadar aptal değilim çok şükür. İlla şahsi düşünürsek de yarın öbürgün taşınabilirim, iş saatlerinde kullanmam gerekebilir, şartlar değişebilir, olur da olur yani. Yine kötü, yine kötü.

Hala da çıkıp şunu savunanlar var, militanlıktan başka bir şey değil yani. Ne kadar dil dökseniz boş, padişahları çok yaşasın.

jowu said:

Aylardir sorunsuz sekilde kullaninca hic tebrik yok, her gun saatler kazanirken iyi degil ama bir gun ufak bi sorun olunca hemen iktidara yuklenmek de ayip ya.


Bu da epic bir argüman olmuş. Bin tane otobüs hattını kaldırıp insanları bu dandik icada muhtaç edeceksin toplu taşıma anlamında, bir de sürekliliğini sağlamayı başardılar diye şükredeceğiz, bozulup işimize saatlerce geç ve yürüyerek varınca da "olur öyle" mi diyeceğiz? Şikayet etmemiz gereken minimum bozulma sıklığını da belirtirsen ona göre davranalım bundan sonra.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@di

Bişey ispatlamaya çalıştığım yok. Kendi yaşadığımı söyledim. Hangi saatler diye sorarsan sabah işe gidiş saatleri. Akşam da 6 dan sonra servisle Altunizade de inip veya ümraniyeden en geç 5'te işten çıkıp. Senin seyahat yönün benimkinin tam tersi, daha kalabalık olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

metrobüs kadar gerzekçe bi fikir yok zaten resmen tren tren tren diye bağırmak mı lazım anlamaları için bilmiyorum bazen bide 5 otobüs arka arkaya gidiyor bildiğin tren edasıyla hey allahım ya benzine yazık.

birde allahtan okul insaflıydı yoksa finali kaçırmıştı herkes bu zımbırtı yüzünden ertelediler 1 saat sdfs
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Konuya tam hakim değilim ama niye raylı sistem değil dediğinizde aklıma ilk gelen boğaz ve haliç oluyor. Bunların üzerinden ha dedin mi öyle langur lungu tren, tramvay geçiremezsin. Bunlara uygun köprü yapman lazım.

3. köprüye karşıyım ve mevcut 2 köprüyü de yıkarak yeniden yapmakta imkansız(pratik olmayacağından) olduğundan mecbur Marmarayı bekleyeceğiz. O da artık ne zaman olursa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Marmaray'ın iki ucu Üsküdar ve Sirkeci. Ne zaman bitecegi belli degil. 2004'te basladı, 2007'de 2010'da bitecek dendi. Hala bisey yok ortada, ellerine yuzlerine bulastırdılar. Kaldı ki, bugun bitecek olsa bile ne Üsküdar'da ne de Sirkeci'de metro ağı yok. Marmaray ancak Üsküdar'dan Eminönü, Topkapı tarafında çalışanlar için bir kolaylık olacak ama insanlar zaten vapur ve özel motorlarla bu işlerini görüyorlar. Yerin 7 kat altına inmek ve çıkmak, vapurla gideceğin 15 dakikadan daha fazla zaman alacaktır.

İstanbul 7 tepe diye metro yapılamaz deniyor her yerde. Yaparsan olur kardesim. Mevcut metro sanki sanki Tekirdağ'da çalışıyor. Sen parayı ver yeter ki. Marmaray'a harcanan parayla İstanbul'u bastan basa metro ile dolasabilirdik. Simdi yetmedi bi de kanal cıktı basımıza, İstanbul'un tek eksiği gercekten :)

Bir de çıkıp İstanbul'da trafiğin kilitlenmediğini iddia eden adamlar var. Kendileri sanırım ayda yaşıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dur bak daha da güzelini yapayım..

semih tezcan'ın 2004 röportajını linkleyim. 3.köprü hakkında görüşlerine, tüp geçit projesinin hatalarına varınca okuyun siz.
http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/272279.asp

ben de şimdiden "bu tüneller trafik olarak popomuzda patlayacak" diyeyim hatta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esnaf said:

bu marmaray ne oldu lan cidden :D türkiyedeki 12487612948 proje gibi unutuldu gittimi buda :D


Tamamını değil ama bir bölümüyle ilgili basit bir bilgi verebilirim. Projenin elektrik işleriyle ilgili çalışan firmalardan birinde çalışıyordum. İlk başta yapılan sözleşmede bulunan şartnameler okadar boktan ve ucu açık hazırlanmışki en sonunda başta ana yüklenici firma olarak firmaların hepsi zarar etmeye başladı. En sonunda da sözleşme fesedildi. Standart devletimizin süper proje planlamalarından biriydi kısacası.


@toggie

İzmirde yaşıyorsun ve İstanbulun ulaşımıyla ilgili bilgin sınırlı, bi sus artık. Sirkeci dediğin yerden hem tramvay geçiyor, hem tren. Ek olarak Üsküdara kadar anadolu yakasında bir sürü yeri dolaşan yine bir metro(yanlış hatırlamıyorsam) hattı olacak. İstanbulda yaşamadan yada en azından iyi tanımadan atıp tutmayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:

Esnaf said:

bu marmaray ne oldu lan cidden :D türkiyedeki 12487612948 proje gibi unutuldu gittimi buda :D

az kaldı. zaten girer girmez 2011'e uzatmışlardı tarihi. 2012 q3 falan gibi biter işte.


tarih bilimini etkileyebilecek kadar benzersiz arkeolojik buluntular nedeniyle aksıyo şu anda. marmaraya bağlanacak metro bitti bitecek, tüpün kendisi de denizaltında hazır. başbakanın deyimiyle "tabak çanak" engelliyo ama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rock said:

Esnaf said:

bu marmaray ne oldu lan cidden :D türkiyedeki 12487612948 proje gibi unutuldu gittimi buda :D


Tamamını değil ama bir bölümüyle ilgili basit bir bilgi verebilirim. Projenin elektrik işleriyle ilgili çalışan firmalardan birinde çalışıyordum. İlk başta yapılan sözleşmede bulunan şartnameler okadar boktan ve ucu açık hazırlanmışki en sonunda başta ana yüklenici firma olarak firmaların hepsi zarar etmeye başladı. En sonunda da sözleşme fesedildi. Standart devletimizin süper proje planlamalarından biriydi kısacası.


@toggie

İzmirde yaşıyorsun ve İstanbulun ulaşımıyla ilgili bilgin sınırlı, bi sus artık. Sirkeci dediğin yerden hem tramvay geçiyor, hem tren. Ek olarak Üsküdara kadar anadolu yakasında bir sürü yeri dolaşan yine bir metro(yanlış hatırlamıyorsam) hattı olacak. İstanbulda yaşamadan yada en azından iyi tanımadan atıp tutmayın.


Sende okudugunu anlayamama gibi bir sıkıntı var sanırım. İzmir'de yasıyorum ama bu İstanbul'da daha once yasamadıgım anlamına gelmiyor. Kim oldugumu bilmiyorsun, beni tanımıyorsun bari sacma sapan konusma.

Su yazdıgın mesajdan da anlasılacagı uzere senden cok daha iyi tanıyorum İstanbul trafigini. Hatta onceki mesajlarına falan bakınca sen direkt İstanbul'da bir magarada yasayan insan izlenimi yaratıyorsun.

Sirkeci'de tramway ve tren olmadıgını iddia etmedim zaten, METRO AGI YOK DEDIM. Sonra da yarin altına girip cıkmanın kaybettirecegi zamandan bahsettim. Ama sen götünden anlamaya devam etmissin anlasılan.

Bir dahakine karsındakine bok atmadan once bir kac kez dusunur, okudugunu bir seferde anlayamıyorsan iki, uc sefer okursun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kusura bakma ne zamnadır bu konu başlığı altına takılmıyordum, senin de her şeyi çarpıtan cinsten olduğunu farkedemedim. Aslında İzmir'den İstanbula doğru atmandan ve hala yüzsüz bir şekilde konuşmandan anlamalıydım. Küçük bir ihtimalle de olsa alzemiresın.

Madem metro ağı olduğunu, Sirkeci'den tren ve tramvay geçtiğini biliyorsun o zaman sadece Üsküdar ve Sirkeci civarında oturanların işine yarar demenin mantığı ne? Tekrar ediyorum İstanbuldan'da trafiğinden de çaktığın yok, şurda yazılan yorumlardan kopya çekiyorsun.

toggie said:

Marmaray'ın iki ucu Üsküdar ve Sirkeci. Ne zaman bitecegi belli degil. 2004'te basladı, 2007'de 2010'da bitecek dendi. Hala bisey yok ortada, ellerine yuzlerine bulastırdılar. Kaldı ki, bugun bitecek olsa bile ne Üsküdar'da ne de Sirkeci'de metro ağı yok. Marmaray ancak Üsküdar'dan Eminönü, Topkapı tarafında çalışanlar için bir kolaylık olacak ama insanlar zaten vapur ve özel motorlarla bu işlerini görüyorlar. Yerin 7 kat altına inmek ve çıkmak, vapurla gideceğin 15 dakikadan daha fazla zaman alacaktır.

İstanbul 7 tepe diye metro yapılamaz deniyor her yerde. Yaparsan olur kardesim. Mevcut metro sanki sanki Tekirdağ'da çalışıyor. Sen parayı ver yeter ki. Marmaray'a harcanan parayla İstanbul'u bastan basa metro ile dolasabilirdik. Simdi yetmedi bi de kanal cıktı basımıza, İstanbul'un tek eksiği gercekten :)

Bir de çıkıp İstanbul'da trafiğin kilitlenmediğini iddia eden adamlar var. Kendileri sanırım ayda yaşıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu metrobüse de çamur atılıyor ya hakikaten çok enteresan. Eskiden 2 saatte geçtiğimiz köprüyü şimdi yarım saatte geçiyoruz ve neredeyse takdir eden bir kişi bile yok.
Eminim çok daha iyisini yaparsınız.
Siyasi seçimler kimseyi ilgilendirmiyor ama en azından yapılan işin hakkını verin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...